Gå til innhold

Erfaring med «ghosting»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal gjøre saken kort. Jeg har chattet med en fyr, vi hadde en hyggelig, flørtende tone som begge var med på. Helt til det kom opp et tema hvor vi var uenige. Etter dette ble tonen en annen fra hans side føler jeg.. Nå er det kun jeg som tar kontakt først av oss.. Jeg skrev til han at vi gjerne kan avslutte dette osv men da skriver han bare at alt er bra osv. Hvorfor skal han da på død og liv ha meg på Snapchat hvis han ikke tar kontakt uansett..? Hva er poenget? 😂 er det slik at han har begynt å «ghoste» meg? Er det noen som har liknende type erfaring?

Anonymkode: e7ad2...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjett om... Har fortsatt ikke kommet over han som ghostet meg for en måneds tid siden, etter månedsvis med hyggelig og flirtende chatting, og ett treff. Skulle ønske han kunne fadet ut før vi møttes, for nå har det bare sendt selvtilliten rett i dass.

(Eller, det jeg skulle ønske er vel egentlig at han kunne sagt/skrevet noen velvalgte ord før han bare forsvant – for alle spørsmålene i ettertid er kjipe å sitte og gruble på.)

Anonymkode: fb04c...3fe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri blitt ghostet, men fadet ut av menn som alltid har virket og gitt uttrykk for at de har blitt forelsket siste gang jeg så dem, jeg har ventet på kontakt med stjerner i øynene bare for å aldri høre noe igjen. I starten var det så vondt å oppleve dette at jeg kunne ligge i sengen i med magesmerter i dagesvis å gråte, første gang tok det mange mnd å komme seg over det, neste gang tok det mange uker, så tok det en uke, og nå syns jeg det har blitt komisk. Fra hjertet også, det er kun komisk og jeg tar det ikke personlig. Den rette vil ikke gjøre dette mot oss. 

Anonymkode: dceb4...a70

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om man kan kalle det ghosting, men har flere ganger opplevd å ikke få noen melding etter et treff (da sendte ikke jeg heller melding, men). Ekstra vondt er det hvis man har hatt sex, man føler seg så brukt og lite verdt.

Anonymkode: f83ca...5a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt ghostet to ganger og det er helt forferdelig. Begge gangene har det dreid seg om menn jeg har datet, hadde sex med, deo på dater med og nesten hatt et forhold til.. 

Det har vært helt forferdelig. Den ene mannen møtte ei venninne av meg på byen en stund senere og fortalte at han var skikkelig flau over at han hadde oppført seg sånn og hadde dårlig samvittighet. Håper ikke kan gjør noe slikt mot andre. 

Han andre merker jeg at holder på å ghoste meg nå og jeg er såret, forbannet og føler meg ikke verdt noe. Jeg prøver å gi faen i personen (lettere sagt enn gjort), ikke ta kontakt selv og innfinne meg med at dersom dette også er en ghoster, er han ikke verdt min tid og kjærlighet. 

Anonymkode: 00984...e8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri blitt ghostet, men fadet ut av menn som alltid har virket og gitt uttrykk for at de har blitt forelsket siste gang jeg så dem, jeg har ventet på kontakt med stjerner i øynene bare for å aldri høre noe igjen. I starten var det så vondt å oppleve dette at jeg kunne ligge i sengen i med magesmerter i dagesvis å gråte, første gang tok det mange mnd å komme seg over det, neste gang tok det mange uker, så tok det en uke, og nå syns jeg det har blitt komisk. Fra hjertet også, det er kun komisk og jeg tar det ikke personlig. Den rette vil ikke gjøre dette mot oss. 

Anonymkode: dceb4...a70

 

Har lært at noen menn sier de vil møtes igjen og at de liker meg så godt osv osv - og så bare blir de borte, blir stille eller sier at de ikke ønsker å fortsette. Det er jo fordi det ikke har føles rett, men det er så skuffende. Dating er brutalt og vondt og en veldig vanskelig greie å drive med uten å bli såret og skuffet. 

Signaler om at noe er feil: 

Han venter lenger og lenger med å svare.

Han er pålogget men åpner ikke meldingen din eller svarer ikke.

Han åpner meldingen din men svarer ikke før det har gått lang tid.

Han responderer ikke på samme måte som deg hvis du skriver "God natt", "Takk for daten", "Klem" osv. 

Har lært at "Takk det samme" er høflig men det betyr sånn halvveis interessert når dette er svaret.

 

Anonymkode: ace64...d98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Det hjelper på å se at flere har vært eller er i samme båt. Jeg vet jo ikke om det er ghosting, tok det opp med han da vi snakket sammen på søndag men da skrev han bare at han hadde følt seg uvel pga noe mat han hadde spist og at han hadde sovet lenge på søndagen.. jeg vet jo ikke om det er en unskyldning sånn sett.. 

men tror dere at signalene for ghosting er der? Har noen av dere opplevd at den som ghoster fremdeles er deres venn i diverse sosiale medier, feks Snapchat? Jeg lurer jo egentlig på hva han vil med meg liksom 😂

Anonymkode: e7ad2...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting.. hvordan vet man om en mann er ute etter noe «seriøst»? TS

Anonymkode: e7ad2...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og en annen ting.. hvordan vet man om en mann er ute etter noe «seriøst»? TS

Anonymkode: e7ad2...7c3

Det er veldig enkelt. Da er han på, tar initiativ, vil være sammen med deg mye og setter av tid til det. Når dette ikke er tilfelle er bare ikke den interessen der. Dette stemmer alltid. Akkurat det samme gjelder for kvinner. Alle andre som mener noe annet har enten psykiske problemer som gjør at de avviker fra dette, og da er man ikke noe forholdsmateriale uansett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde datet noen rundt ett år. Alt var, etter min mening, fint. Uten forvarsel forsvant bare personen og hørte aldri noe fra hen. Utrolig vondt og sårt, har null selvtillit etter dette, og har mistet all lyst på å gjenoppta dating. Ja, jeg blir nok aldri å date noen igjen. Har kun endt opp med å bli såra, så nå er jeg lei og ferdig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og en annen ting.. hvordan vet man om en mann er ute etter noe «seriøst»? TS

Anonymkode: e7ad2...7c3

 

Mer eller mindre alle menn jeg har datet sier de er ute etter noe seriøst, men de prøver ikke ut relasjonen  allikevel. De går raskt og lett videre fordi det ikke er riktig med en gang. Jeg antar dette kommer av at de har kontakt med flere samtidig, stadig nye fristelser rundt neste sveip.

Og de fleste menn bryr seg ikke om man fremdeles er venn på fb, snap osv. Det betyr ikke noe for dem.

 

Anonymkode: ace64...d98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt ghosted og har gjort det mot andre selv. 
 

Det er kjipt og jævlig irriterende. Enda vondere om man har investert tid på den personen. Jeg har ghosted personer som har vært for påtrengende eller har oppført seg dårlig. Er kanskje litt konfliktsky til tider. 
 

Dated en fyr en liten periode. Endte selvsagt opp i senga sammen. Etter det slutter han å ta særlig kontakt. Random snap iblant, men ikke de lange samtalene mer eller spørsmål om å finne på noe. Tenkte bare til helvete med han. 
 

Hadde en date med en fyr og hadde en morsom kveld sammen. Avtale om å møtes igjen. Så ble avtalen avlyst. Jeg prøvde å avtale igjen og vi ble enige. Hørte ikke noe mer etter det. Så da orker ikke jeg å ta kontakt 🤷‍♀️
 

Hadde bokstaveligtalt gitt opp. Helt til jeg møtte på en gammel klasse kompis på en gjenforening. Falt pladask. Vi begge er skilt og har barn. Tinder og nettdating har ikke gitt meg noe annet enn dritt 😂🤷‍♀️ 

Anonymkode: 4f384...8c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og en annen ting.. hvordan vet man om en mann er ute etter noe «seriøst»? TS

Anonymkode: e7ad2...7c3

Hvis de bryr seg mer om å bli kjent med deg som person enn kroppen din. Investerer tid å snakke om ting du interesserer deg for. De som ikke er redd for å møte venner og familie. Introduserer deg også for hans. Lar fyren deg møte moren hans så er det ganske seriøst vil jeg tippe 😊

Anonymkode: 4f384...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Sheik skrev:

Hadde datet noen rundt ett år. Alt var, etter min mening, fint. Uten forvarsel forsvant bare personen og hørte aldri noe fra hen. Utrolig vondt og sårt, har null selvtillit etter dette, og har mistet all lyst på å gjenoppta dating. Ja, jeg blir nok aldri å date noen igjen. Har kun endt opp med å bli såra, så nå er jeg lei og ferdig.

Opplevde det samme fra en kvinne som jeg var sammen med i en del måneder, plutselig over natten forsvant interessen og det var fading for full guffe. Hun holdt kontakten litt noen måneder til, og da fikk jeg nok. Bare satte foten ned og gikk videre. Jeg datet igjen etter noen uker. Har funnet en kvinne nå som virker lovende, men noen garantier har man aldri. Hun er så mye mer interessert, så mye mer på, tar så mye mer initiativ. Gjør forholdet mye mer trygt noe jeg aldri opplevde med den første kvinnen. Være forsiktig og ikke gi mer en man får er noe som alle bør ha som et prinsipp i et forhold som er under utvikling. Glad jeg slapp unna og ikke relasjonen med den første ikke ble noe av, hadde blitt et vanvittig rot uten like.

Anonymkode: 6bf12...b88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis de bryr seg mer om å bli kjent med deg som person enn kroppen din. Investerer tid å snakke om ting du interesserer deg for. De som ikke er redd for å møte venner og familie. Introduserer deg også for hans. Lar fyren deg møte moren hans så er det ganske seriøst vil jeg tippe 😊

Anonymkode: 4f384...8c6

Han siste jeg datet gjorde dette minus moren hans, forsvant fra jordens overflate han og 😂 

Anonymkode: dceb4...a70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han siste jeg datet gjorde dette minus moren hans, forsvant fra jordens overflate han og 😂 

Anonymkode: dceb4...a70

Ikke alltid lett dette dating livet 😂🤭

Anonymkode: 4f384...8c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han siste jeg datet gjorde dette minus moren hans, forsvant fra jordens overflate han og 😂 

Anonymkode: dceb4...a70

Var utfor en fyr jeg snakket med som tok opp unger og slikt. Spurte om jeg ønsker flere barn og jeg sa ja, hvis sjansen bydde seg. Han svarte at han var ferdig med barn. Så hørte jeg aldri ifra han igjen 😂🤷‍♀️
 

og en annen som kuttet kontakt etter jeg åpnet opp om at jeg var bifil. 
 

mange kan snu på fela sånn helt ut av det blå 🤭

Anonymkode: 4f384...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal gjøre saken kort. Jeg har chattet med en fyr, vi hadde en hyggelig, flørtende tone som begge var med på. Helt til det kom opp et tema hvor vi var uenige. Etter dette ble tonen en annen fra hans side føler jeg.. Nå er det kun jeg som tar kontakt først av oss.. Jeg skrev til han at vi gjerne kan avslutte dette osv men da skriver han bare at alt er bra osv. Hvorfor skal han da på død og liv ha meg på Snapchat hvis han ikke tar kontakt uansett..? Hva er poenget? 😂 er det slik at han har begynt å «ghoste» meg? Er det noen som har liknende type erfaring?

Anonymkode: e7ad2...7c3

Han er ikke interessert, enkelt og greit. La han være.

Anonymkode: 7d30a...f0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt ghostet ofte! Hvis man ikke har mot nok til å avvise meg direkte og bedriver psykisk terror med stillhet er jeg ikke interessert lenger uansett. 🙂 

Praktisk når man skal luke ut mennesker du ikke vil ha i livet ditt!

Anonymkode: c8855...cf3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja lurer jeg også på! er i samme situasjon selv akk nå, hvor det har blitt veldig stille fra mannen, men fortsatt venner på snap og andre medier...

Anonymkode: b7b13...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...