Gå til innhold

Til dere innvandrere, eller svært innvandringspositive.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spør fordi jeg lurer oppriktig og syns det virker så tabu å snakke åpent om det. Men:

- Hadde ditt land tatt i mot nordmenn i en snudd situasjon og brukt skattepengene deres på å ha gitt nordmenn trygd, hjelp, bygd kirker osv.?

- Syns dere ikke mange innvandrere virker utakknemlige? Litt ydmykhet og takknemlighet hadde vel ikke vært å forakte :)

- Er det ok å bo i Norge men holde fast i holdninger/meninger/skikker osv som åpenbart strider mot kulturen og normen i et land dere selv har oppsøkt og blir tatt hånd om av? 

- Ser dere selv at innvandringen har store negative konsekvenser for de nordmennene som allerede bor her? Ikke bare de enorme kostnadene, men vold, gjenger, voldtekter osv som innvandrere er overrepresentert i. (Jada, det finnes også mange nordmenn som gjør dette, men innvandrere er overrepresentert.)

Er overhode ikke rasist, respekterer alle mennesker som respekterer alle andre mennesker igjen og gjør sitt beste. Men tviler sterkt på at f.eks. Somalia, Irak osv hadde taklet innvandring fra oss på samme måte uavhengig av deres økonomi. Hadde jo vært gøy å krevd å fått bygget en kirke i Irak, krevd tilpassing for norske feiringer i skolen, hatt feministiske demonstrasjoner og angripe politiet, kritisere irakernes levemåte, livsstil og kultur osv. Fått alt dekket av innbyggernes skattepenger og likevel klage og vise misnøye. Hvordan tror dere oppriktig at dette hadde gått?

Anonymkode: 8440d...9bb

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette innlegget rettet mot en spesiell gruppe innvandrere eller alle generelt? Føler ikke at dette gjelder svenske innvandrere for eksempel.

Mangfold er en fin ting.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja vi hadde tatt imot nordmenn og hjulpet dem veldig mye, er fra øst europeisk land, de jeg kjenner er ikke utakknemmlige og er ærlig og hardt arbeidende mennesker som lever på vanlig måte med jobb, barn og familie. Vi har våres egne skikker og tradisjoner, gud er størst og det er ikke mangel på kirker, verken katolske eller ortodokse, vi har også moskeer og en høyt respektert muslimsk minoritet som har bodd i landet i mange hundre år, med egne adelige røtter, takket være dem så klarte vi å bestå da nøden var størst.

Anonymkode: c96cd...1ca

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste overgrep og voldtekter begås i nære relasjoner, uavhengig av etnisitet.

 

 

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rynnsi skrev:

Er dette innlegget rettet mot en spesiell gruppe innvandrere eller alle generelt? Føler ikke at dette gjelder svenske innvandrere for eksempel.

Mangfold er en fin ting.

Virker det som om TS retter innlegget mot svenske innvandrere syns du?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Rynnsi skrev:

Er dette innlegget rettet mot en spesiell gruppe innvandrere eller alle generelt? Føler ikke at dette gjelder svenske innvandrere for eksempel.

Mangfold er en fin ting.

Hadde vært helt fint om det mangfoldet hadde vært uten Midtøsten og Afrika.

Anonymkode: fbd48...027

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Uatskillelig skrev:

De fleste overgrep og voldtekter begås i nære relasjoner, uavhengig av etnisitet.

 

 

Og hva har dette med tråden og HI å gjøre?

Anonymkode: a32ef...87f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, ja vi hadde tatt imot nordmenn og hjulpet dem veldig mye, er fra øst europeisk land, de jeg kjenner er ikke utakknemmlige og er ærlig og hardt arbeidende mennesker som lever på vanlig måte med jobb, barn og familie. Vi har våres egne skikker og tradisjoner, gud er størst og det er ikke mangel på kirker, verken katolske eller ortodokse, vi har også moskeer og en høyt respektert muslimsk minoritet som har bodd i landet i mange hundre år, med egne adelige røtter, takket være dem så klarte vi å bestå da nøden var størst.

Anonymkode: c96cd...1ca

Hei TS her! Eksen min og hans familie er øst europere, fikk aldri innyrykket av at noen av de eller deres omganggskrets var innvandringspositive når det gjaldt deres eget land Polen. Tvert om virket de ganske rasistiske. Det vsr også mitt generelle inntrykk når jeg vsr der nede. Men det er kanskje forskjellig fra land til land :)

Ble iallefall fint lei av å høre polakkenes klaging over Norge når de selv velger å leve her og krever goder. Mange av de polske damene i miljøet deres var sykmeldt hele tiden for småtteri, husene vsr skitne osv. Likevel snakket de om nordmenns dårlige arbeidsmoral 😑

Anonymkode: 8440d...9bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Uatskillelig skrev:

De fleste overgrep og voldtekter begås i nære relasjoner, uavhengig av etnisitet.

 

 

Ok, men det tar ikke vekk faktumet at innvandrere er overrepresentert i voldektstatistikk, gjengmiljø, vold osv?

Anonymkode: 8440d...9bb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva har dette med tråden og HI å gjøre?

Anonymkode: a32ef...87f

TS skriver at flest voldtekter begås av utlendinger, men fakta er at de fleste voldtekter begås i nære relasjoner, dermed av ekstremt mange norske også. Utlendinger topper kanskje statistikken for overfallsvoldtekt, men andre type overgrep og voldtekter er nok mer likt fordelt.

 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Uatskillelig skrev:

TS skriver at flest voldtekter begås av utlendinger, men fakta er at de fleste voldtekter begås i nære relasjoner, dermed av ekstremt mange norske også. Utlendinger topper kanskje statistikken for overfallsvoldtekt, men andre type overgrep og voldtekter er nok mer likt fordelt.

 

Og noe annet i HI var ikke så nøye med.

Anonymkode: a32ef...87f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Uatskillelig skrev:

De fleste overgrep og voldtekter begås i nære relasjoner, uavhengig av etnisitet.

Tipper de som er voldtatt/drept av en utlending som overhodet ikke skulle ha vært her gir en god beng i det. Whataboutism.

Anonymkode: 00993...b85

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Hei TS her! Eksen min og hans familie er øst europere, fikk aldri innyrykket av at noen av de eller deres omganggskrets var innvandringspositive når det gjaldt deres eget land Polen. Tvert om virket de ganske rasistiske. Det vsr også mitt generelle inntrykk når jeg vsr der nede. Men det er kanskje forskjellig fra land til land :)

Ble iallefall fint lei av å høre polakkenes klaging over Norge når de selv velger å leve her og krever goder. Mange av de polske damene i miljøet deres var sykmeldt hele tiden for småtteri, husene vsr skitne osv. Likevel snakket de om nordmenns dårlige arbeidsmoral 😑

Anonymkode: 8440d...9bb

Lei av mindre intelligente norske damer som blir interessert i lite dannet utenlandske menn fra lav sosial bakgrunn, og så er de misfornøyd og svartmaler hele nasjon.

Anonymkode: 7d7e2...50c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i fra Pakistan eller dvs foreldrene mine er født der. Og jeg vet at Pakistan er det landet i verden som har tatt i mot mest flyktninger (fra Afganistan). Og barn av afganske flyktninger som blir født i Pakistan for automatisk pakistansk pass. 

Anonymkode: 05cc9...d50

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig spørsmål til TS:

-er du selv takknemlig over at du får fra Norge, eller tar du det som en selvfølge?

-om du måtte dra fra norge pga politisk uro eller krig, ville du med en gang endret alle dine politiske og religiøse overbevisninger og holdninger for å samsvare med landet som tok deg i mot?

Hilsen nordmann som har forståelse for at kulturkrasj kan skje (vi er åpenbart alle vokst opp med at vår kultur er den riktigste), men som likevel skjønner at det å være født her i Norge bare er flaks, og at det er lettere å få mer fred i verden om man kombinerer endel gode norske verdier med åpenhet og ydmykhet.

Anonymkode: b77df...d38

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør fordi jeg lurer oppriktig og syns det virker så tabu å snakke åpent om det. Men:

- Hadde ditt land tatt i mot nordmenn i en snudd situasjon og brukt skattepengene deres på å ha gitt nordmenn trygd, hjelp, bygd kirker osv.?

- Syns dere ikke mange innvandrere virker utakknemlige? Litt ydmykhet og takknemlighet hadde vel ikke vært å forakte :)

- Er det ok å bo i Norge men holde fast i holdninger/meninger/skikker osv som åpenbart strider mot kulturen og normen i et land dere selv har oppsøkt og blir tatt hånd om av? 

- Ser dere selv at innvandringen har store negative konsekvenser for de nordmennene som allerede bor her? Ikke bare de enorme kostnadene, men vold, gjenger, voldtekter osv som innvandrere er overrepresentert i. (Jada, det finnes også mange nordmenn som gjør dette, men innvandrere er overrepresentert.)

Er overhode ikke rasist, respekterer alle mennesker som respekterer alle andre mennesker igjen og gjør sitt beste. Men tviler sterkt på at f.eks. Somalia, Irak osv hadde taklet innvandring fra oss på samme måte uavhengig av deres økonomi. Hadde jo vært gøy å krevd å fått bygget en kirke i Irak, krevd tilpassing for norske feiringer i skolen, hatt feministiske demonstrasjoner og angripe politiet, kritisere irakernes levemåte, livsstil og kultur osv. Fått alt dekket av innbyggernes skattepenger og likevel klage og vise misnøye. Hvordan tror dere oppriktig at dette hadde gått?

Anonymkode: 8440d...9bb

Har selv innvandrerbakgrunn ( betaler også skatt btw)

På en måte skjønner jeg hva du sikter til.  Tenk så mye lettere ting er når man er like. Men samtidig hva hadde du (og andre "etniske" nordmenn) fått ut av at sånne som meg f.eks. spiser gris, kler oss på en viss måte, og feirer jul? Hadde det gjort dagen din noe bedre? Eller irriteres du bare på prinsipp av folk som ikke ligner på deg selv?  

Anonymkode: d9dba...803

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør fordi jeg lurer oppriktig og syns det virker så tabu å snakke åpent om det. Men:

- Hadde ditt land tatt i mot nordmenn i en snudd situasjon og brukt skattepengene deres på å ha gitt nordmenn trygd, hjelp, bygd kirker osv.?

- Syns dere ikke mange innvandrere virker utakknemlige? Litt ydmykhet og takknemlighet hadde vel ikke vært å forakte :)

- Er det ok å bo i Norge men holde fast i holdninger/meninger/skikker osv som åpenbart strider mot kulturen og normen i et land dere selv har oppsøkt og blir tatt hånd om av? 

- Ser dere selv at innvandringen har store negative konsekvenser for de nordmennene som allerede bor her? Ikke bare de enorme kostnadene, men vold, gjenger, voldtekter osv som innvandrere er overrepresentert i. (Jada, det finnes også mange nordmenn som gjør dette, men innvandrere er overrepresentert.)

Er overhode ikke rasist, respekterer alle mennesker som respekterer alle andre mennesker igjen og gjør sitt beste. Men tviler sterkt på at f.eks. Somalia, Irak osv hadde taklet innvandring fra oss på samme måte uavhengig av deres økonomi. Hadde jo vært gøy å krevd å fått bygget en kirke i Irak, krevd tilpassing for norske feiringer i skolen, hatt feministiske demonstrasjoner og angripe politiet, kritisere irakernes levemåte, livsstil og kultur osv. Fått alt dekket av innbyggernes skattepenger og likevel klage og vise misnøye. Hvordan tror dere oppriktig at dette hadde gått?

Anonymkode: 8440d...9bb

Utakknemlige? De 1.gen. innv. jeg kjenner, er svært takknemlig for all hjelpen de har fått. Og hvis det er noe de ikke er fornøyd med, skal de ikke få lov til å ytre seg? Meg bekjent, så lever vi i et demokratisk land der ytringsfriheten står sterkt. 
samme med det andre punktet ditt.. folk skal integreres, ikke assimiliseres! 
 

Har selv ikke merket noen negstive konsekvenser av innvandring. Migrasjon har alltid eksistert, helt siden Rift Valley.

Det bor mange utlendinger i Somalia, Irak, Afghanistan, og i alle verdens land forøvrig. Det finnes kirker i Irak. Norske elever feirer gjerne nasjonaldagen i Norges ambassade i det landet de enn bor i.

Og jeg gjennjenner ofte nordmenn på det misfornøyde rynket på nesen i land der ting er annerledes enn her.. Nordmenn som møter på squatte toalett kritiserer det.. 

og tro det eller ei, men nordmenn gjør mye dritt..det vet alle som leser dommer på domstol.no.
og i tillegg:

15 timer siden, Uatskillelig skrev:

De fleste overgrep og voldtekter begås i nære relasjoner, uavhengig av etnisitet.

 

 

 

Anonymkode: be4bd...7b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er overhode ikke rasist,

Min erfaring er at folk som trenger å si «er overhode ikke rasist», «er ikke rasist, men...» osv. Pleier som regel å ha rasistiske holdninger🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i tillegg er det problematisk med ydmykheten du nevner. Hvor lenge skal man gå duknakket og ta i mot all slags dritt og bare være takknemlig? Gjelder det førstegen eller andregen også?

Anonymkode: be4bd...7b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og i tillegg er det problematisk med ydmykheten du nevner. Hvor lenge skal man gå duknakket og ta i mot all slags dritt og bare være takknemlig? Gjelder det førstegen eller andregen også?

Anonymkode: be4bd...7b6

Tja, hvite bør jo gå ned på kne og bøye nakken for å be om tilgivelse for slavehandelen som foregikk for hundrer av år siden.

----

Når jeg er i utlandet prøver jeg så godt jeg kan å følge landets skikker når jeg er ute blant befolkningen. Hva man gjør hjemme er en annen sak. Jeg bor i et av Oslos mest innvandrertette områder, og jeg opplever begge deler av de som prøver å etterleve norsk folkeskikk og de som ikke gjør det. Mine nærmeste naboer er fra Somalia, og slik de forteller fra sitt hjemland, med rasisme klaner imellom, kan jeg ikke forestille at en annen kultur ville ha blitt godt tatt imot.

Jeg tror ikke mangfold er bare positivt. Det fører også med seg konflikter og uroligheter. Man passer best sammen med sine like.

Anonymkode: 61cdf...bfe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...