Gå til innhold

Til dere innvandrere, eller svært innvandringspositive.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du vet at t.o.m nordmenn ikke alltid integrerer seg når de bosetter seg i utlandet ( bare se til Spania). Her bor de egne områder med resturanter, skoler, osv hvor det bare prates norsk. Går 17 mai tog også. Synes du dette er greit da? Kanskje vi skal feie for våre egne dører først før vi klager over innvandrere her

Anonymkode: d9dba...803

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, Humle Brumle said:

Min erfaring er at folk som trenger å si «er overhode ikke rasist», «er ikke rasist, men...» osv. Pleier som regel å ha rasistiske holdninger🙄

Er du rasist?

Anonymkode: b9505...adc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så ufattelig heldige som er født i Norge. Jeg ser ingenting feil med at mennesker født i mindre heldige land prøver å gjøre det beste for sitt og familiens liv. 

Anonymkode: 8c856...1f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Humle Brumle skrev:

Min erfaring er at folk som trenger å si «er overhode ikke rasist», «er ikke rasist, men...» osv. Pleier som regel å ha rasistiske holdninger🙄

Det er jo fordi at rasismebegrepet er så til de grader missbrukt og utvannet.

Er man kritisk til islam så blir man stemplet som rasist, ønsker man en åpen debatt om de negative sidene ved innvandring så er man rasist. Tenner man ikke på noen med annen hudfarge så er man rasist, beskriver man hudfargen eller etnisiteten til ettersøkte forbrytere så er man rasist. Støtter man ytringsfrihet, likestilling og menneskerettigheter så er man også rasist!. 

Alt er blitt rasistisk og ordet er i ferd med å miste tyngden, snart er det ingen som bryr seg om å bli kalt rasister lengre.    

Anonymkode: 0e264...8bd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo fordi at rasismebegrepet er så til de grader missbrukt og utvannet.

Er man kritisk til islam så blir man stemplet som rasist, ønsker man en åpen debatt om de negative sidene ved innvandring så er man rasist. Tenner man ikke på noen med annen hudfarge så er man rasist, beskriver man hudfargen eller etnisiteten til ettersøkte forbrytere så er man rasist. Støtter man ytringsfrihet, likestilling og menneskerettigheter så er man også rasist!. 

Alt er blitt rasistisk og ordet er i ferd med å miste tyngden, snart er det ingen som bryr seg om å bli kalt rasister lengre.    

Anonymkode: 0e264...8bd

AMEN!

Anonymkode: 8440d...9bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at t.o.m nordmenn ikke alltid integrerer seg når de bosetter seg i utlandet ( bare se til Spania). Her bor de egne områder med resturanter, skoler, osv hvor det bare prates norsk. Går 17 mai tog også. Synes du dette er greit da? Kanskje vi skal feie for våre egne dører først før vi klager over innvandrere her

Anonymkode: d9dba...803

Men Spania TJENER vel mye penger på nordmennene?

Anonymkode: 8440d...9bb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er så ufattelig heldige som er født i Norge. Jeg ser ingenting feil med at mennesker født i mindre heldige land prøver å gjøre det beste for sitt og familiens liv. 

Anonymkode: 8c856...1f9

Men hvor leser du dette i spørsmålene? 0

Anonymkode: 8440d...9bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lei av mindre intelligente norske damer som blir interessert i lite dannet utenlandske menn fra lav sosial bakgrunn, og så er de misfornøyd og svartmaler hele nasjon.

Anonymkode: 7d7e2...50c

NÆMMEN oisann, hahaha, så sint vi er i dag da 😘 Min eks sin familie har ikke lav sosial bakgrunn, de er svært pengesterk hovedsaklig pga firma drevet i Norge.

Anonymkode: 8440d...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Humle Brumle skrev:

Min erfaring er at folk som trenger å si «er overhode ikke rasist», «er ikke rasist, men...» osv. Pleier som regel å ha rasistiske holdninger🙄

Det hjelper ikke hva de enn gjør, altså.

Anonymkode: a32ef...87f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør fordi jeg lurer oppriktig og syns det virker så tabu å snakke åpent om det. Men:

- Hadde ditt land tatt i mot nordmenn i en snudd situasjon og brukt skattepengene deres på å ha gitt nordmenn trygd, hjelp, bygd kirker osv.?

- Syns dere ikke mange innvandrere virker utakknemlige? Litt ydmykhet og takknemlighet hadde vel ikke vært å forakte :)

- Er det ok å bo i Norge men holde fast i holdninger/meninger/skikker osv som åpenbart strider mot kulturen og normen i et land dere selv har oppsøkt og blir tatt hånd om av? 

- Ser dere selv at innvandringen har store negative konsekvenser for de nordmennene som allerede bor her? Ikke bare de enorme kostnadene, men vold, gjenger, voldtekter osv som innvandrere er overrepresentert i. (Jada, det finnes også mange nordmenn som gjør dette, men innvandrere er overrepresentert.)

Er overhode ikke rasist, respekterer alle mennesker som respekterer alle andre mennesker igjen og gjør sitt beste. Men tviler sterkt på at f.eks. Somalia, Irak osv hadde taklet innvandring fra oss på samme måte uavhengig av deres økonomi. Hadde jo vært gøy å krevd å fått bygget en kirke i Irak, krevd tilpassing for norske feiringer i skolen, hatt feministiske demonstrasjoner og angripe politiet, kritisere irakernes levemåte, livsstil og kultur osv. Fått alt dekket av innbyggernes skattepenger og likevel klage og vise misnøye. Hvordan tror dere oppriktig at dette hadde gått?

Anonymkode: 8440d...9bb

Veldig gode poeng. Vi blir holdt for narr, jævlig naive og dumsnille er vi i vesten. Nei, det hadde nok ikke gått like greit 'andre veien'. Jeg har ingen kilde på det da, beklager!

3 timer siden, Humle Brumle skrev:

Min erfaring er at folk som trenger å si «er overhode ikke rasist», «er ikke rasist, men...» osv. Pleier som regel å ha rasistiske holdninger🙄

Å kalle en spade en spade er ikke rasistisk. 

Anonymkode: 1df6a...337

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke hva de enn gjør, altså.

Anonymkode: a32ef...87f

Ikke sant. Jeg er iallefall ikke rasist. Mener at åpenhet er viktig, og temaet innvsndribg har blitt så sensitivt at noen hyler rasist med en gang det kommer kritikk. Mens abort, likestilling odv er open game. Latterlig! Og tror desverre dette vil gjøre at det blir en større baksmell i framtida.

Anonymkode: 8440d...9bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg spør fordi jeg lurer oppriktig og syns det virker så tabu å snakke åpent om det. Men:

- Hadde ditt land tatt i mot nordmenn i en snudd situasjon og brukt skattepengene deres på å ha gitt nordmenn trygd, hjelp, bygd kirker osv.?- ja

- Syns dere ikke mange innvandrere virker utakknemlige? Litt ydmykhet og takknemlighet hadde vel ikke vært å forakte :) -jeg er i et innvandrermiljø hvor veldig mange innvandrere ikke vil noe annet enn å jobbe og som har kompetanse og utdanning men som dessverre ALDRI blir kalt inn på intervju. Skal de være takksamme for å få nav når det ikke er det de vil? 

- Er det ok å bo i Norge men holde fast i holdninger/meninger/skikker osv som åpenbart strider mot kulturen og normen i et land dere selv har oppsøkt og blir tatt hånd om av? -ja. Spørs jo hvordan de strider mot kulturen, og hva er den norske kulturen? Brunost og toppturer? Blitt tatt hånd om av? Ikke noen som har tatt hånd om oss, vi har fått kjempet hardt for det vi har. 

- Ser dere selv at innvandringen har store negative konsekvenser for de nordmennene som allerede bor her? Ikke bare de enorme kostnadene, men vold, gjenger, voldtekter osv som innvandrere er overrepresentert i. (Jada, det finnes også mange nordmenn som gjør dette, men innvandrere er overrepresentert.) - det finnes noen dårlige i alle kulturer, men ja, kriminalitet kommer ut av fattigdom som regel. 

Er overhode ikke rasist, respekterer alle mennesker som respekterer alle andre mennesker igjen og gjør sitt beste. Men tviler sterkt på at f.eks. Somalia, Irak osv hadde taklet innvandring fra oss på samme måte uavhengig av deres økonomi. Hadde jo vært gøy å krevd å fått bygget en kirke i Irak, krevd tilpassing for norske feiringer i skolen, hatt feministiske demonstrasjoner og angripe politiet, kritisere irakernes levemåte, livsstil og kultur osv. Fått alt dekket av innbyggernes skattepenger og likevel klage og vise misnøye. Hvordan tror dere oppriktig at dette hadde gått?du må huske at mange innvandrere i Norge ikke er så veldig glade i alle skikker i hjemlandene sine. 

Anonymkode: 8440d...9bb

De aller fleste innvandrere ønsker en jobb så de kan leve et godt og normalt liv med sin familie. Når de ikke har samme muligheter som nordmenn og faller utenfor så skaper det store problemer. Nordmenn generelt er veldig skeptiske til å stole på innvandrere og å lære å kjenne folk fra andre kulturer. Mer åpenhet fra alle skaper en bedre verden. 

Anonymkode: 1cad0...4e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kristina S. skrev:

"Tabu å snakke om dette". Har du levd under en stein, det er jo side opp og side ned om klaging over spesielt muslimer, og regner med det er dem du mener. Jeg har inntrykk av at "muslimer" er forskjellige, ikke en homogen gruppe. Mine muslimske naboer er de hyggeligste og fredeligste du kan tenke deg, og så finnes det kriminelle. 

Folk som deg har problemer med dem pga verdier. Etnisk norske har også forskjellige verdier og synspunkt, det er ikke sånn at alle nordmenn er for likestilling. Men vi har lover som beskytter verdiene og som beskytter oss mot lovbrudd og kriminalitet. Disse lovene gjelder også for muslimer bosatt i Norge.

Så hva er du egentlig redd for? 

Hehe, dette gidder jeg ikke svare på en gang. Kritikk til innvandrere gir reaksjoner som dine 😘

Anonymkode: 8440d...9bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært helt fint om det mangfoldet hadde vært uten Midtøsten og Afrika.

Anonymkode: fbd48...027

Ja dette var jo ikke et rasistisk utsagn 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, Kristina S. skrev:

Hvorfor ikke? Du vil jo ha svar på en rekke ting, og jeg har jo svart på noe av det du spurte om. Hvorfor er du så utakknemlig? Litt ydmykhet og takknemlighet hadde vel ikke vært å forakte :)

LOL 😊 ts

Anonymkode: 8440d...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men Spania TJENER vel mye penger på nordmennene?

Anonymkode: 8440d...9bb

Nå handla vel dette om integrering? 

Anonymkode: d9dba...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå handla vel dette om integrering? 

Anonymkode: d9dba...803

Om en gruppe sjeiker kjøper et hyttefelt i Trysil, stort sett holder seg for seg selv og legger igjen masse penger og skaper arbeidsplasser tror jeg faktisk få vil klage :P

Endret av herzeleid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men tviler sterkt på at f.eks. Somalia, Irak osv hadde taklet innvandring fra oss på samme måte uavhengig av deres økonomi. Hadde jo vært gøy å krevd å fått bygget en kirke i Irak, krevd tilpassing for norske feiringer i skolen, hatt feministiske demonstrasjoner og angripe politiet, kritisere irakernes levemåte, livsstil og kultur osv. Fått alt dekket av innbyggernes skattepenger og likevel klage og vise misnøye. Hvordan tror dere oppriktig at dette hadde gått?

Dette er jeg enig i, men jeg skjønner ikke hvordan det er relevant. Mange som kommer til Norge gjør nettopp det fordi de er uenige i holdningene og reglene landet deres har. Jeg så senest i går en video av ei ung jente fra Irak som gråt over hvor sjalu hun var på vi som bor i land hvor vi kan gå i det vi vil, si det vi vil og gjøre mer eller mindre det vi vil. Det er ikke hennes feil at hun er født i et land som verdsetter kultur og religion høyere enn menneskerettigheter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...