Gå til innhold

Hvordan pleie vennskap gjennom livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan opprettholder dere vennskap gjennom livets faser? Frem til man får barn er det jo ofte fest og moro. Så kommer den travle tiden med barn, og etter det kommer ofte en periode med god tid når barna flytter ut. 

Så hvordan tar du vare på vennskapene dine? Gjør dere aktiviteter sammen? Går tur? Møtes bare i selskaper? 

Jeg er mest glad i de gode pratestundene, krøllet opp i en sofa med kaffe eller te. Uhøytidelig, avslappet, og helst en venn om gangen. Er 50 +, og veldig lite interessert i fest egentlig. Der får man jo ikke pratet noe særlig. 

Men jeg har kanskje blitt litt for kjedelig som ikke orker høy partyfaktor til langt på natt? 

Hva gjør du sammen med vennene dine i den alderen du er nå? 

Anonymkode: ae695...a6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er i midten av 40-årene. Alle er travle med barn, jobb og hjem. Vår løsning for å få tid sammen er å møtes en gang i måneden hos hverandre, og dra på 2-3 helgeturer i året. Da er det enten storby eller hytteliv på menyen. Veldig hyggelig 😊 Etter hvert som barna blir eldre, satser jeg på at vi kan være mer sammen spontant også. 

Anonymkode: 0d129...0c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 venninner fra barneskolen og 2 fra ungdomsskolen. Er nå 35 år. Med to av de så snakker vi mye sammen på meldinger og treffes noen ganger i året. Vi lager middag sammen både med og uten familie. Spiller spill, snakker og overnatter hos hverandre siden alle bor et stykke unna, så vi setter av en hel helg. 

Med de to andre er det litt mindre kontakt, men passer på å treffes minst en gang i året og ved større begivenheter. 

Praten går alltid lett når vi er sammen og det er som om vi har hatt kontakt hele tiden. Mye mimring ❤️

Anonymkode: 3ec0f...e65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veldig god venninne/ bestevenninne fra vgs som jeg treffer 2-3 ganger hver måned. Enten går vi på tur eller kafé. Iblant tar vi med ungene våre. Vi er i slutten av 30-årene.

Så har jeg en god venninne til, og fra vgs som jeg treffer sjeldnere, 2-3 ganger per år. Vi går og på tur eller kafé.

Jeg har og en liten venninnegruppe bestående av tidligere kollegaer, vi treffes enten hjemme hos en av oss eller ute på restaurant, min 4 ganger per år.

Mannen min er utenlandsk og i hans hjemland har vi flere venner/vennepar. Når vi er på besøk der, vanligvis 3- ganger per år, så treffes vi enten hjemme hos dem eller ute på restaurant/kafé.

Jeg var veldig glad i å feste før når jeg var yngre, elsket å gå ut på byen osv. Men det er jeg ikke noe opptatt av lenger. Jeg liker ikke å bli full lenger, og liker ikke å føle meg dårlig dagen derpå. Er opptatt av en sunn livsstil nå. Tar en fest/går ut på byen maks to ganger per år tror jeg.

Anonymkode: c7138...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært Vera Venneløs, og har slitt med at de vennene jeg klarer få, forsvinner, spesielt i overgangssituasjoner, som fra skole til studier, fra studier til jobb, osv. 

Nå er jeg 38, og har egentlig bare én venninne. Hun har jeg hatt hele livet (bokstavlig talt, foreldrene våre er studievenner). Vi fikk barn samtidig, heldigvis, så det har nok hjulpet å holde vennskapet i live. Hun er kronisk syk, så det er sjelden vi får til å møtes. Men siden vi begge har lite tid, og har lite behov for mye sosial kontakt, går det fint likevel. Det hadde vært vanskelig om en av oss hadde større behov for å treffes enn den andre. 

Jeg har en slags kamerat, som jeg fikk kontakt med etter flere års opphold. Men vi snakker utelukkende på sms nå.. Før vi ble litt uvenner, traff vi hverandre en gang i uken for en kopp kaffe. Men det blir vanskelig nå når jeg er småbarnsmor, og tiden er så knapp, og jeg er så sliten, og jeg følre jeg ikke har en dritt interessant å si.. 

Anonymkode: 8b9dc...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...