AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg er tjukk og lat! Min drøm er å bli en løper! Hvordan går jeg frem? Anonymkode: 92c42...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #2 Del Skrevet 24. oktober 2020 Selvfølgelig er det mulig! Prøv dette programmet hvor du begynner i det små, hvor målet er å løpe 5 km sammenhengende etter 8 uker: Couch to 5 K Cluet er å begynne rolig, og øke for hver uke uten å få belastningsskader. Det mange gjør feil er å ta på seg for mye for raskt. Vet ikke hvor stor overvekt du har, men dersom det er snakk om en veldig høy BMI så er det gjerne mest fornuftig å begynne med rask gange. Med løping så belaster du beina med 2-3 ganger kroppsvekten for hvert steg, og da er det veldig lett å pådra seg skader. Anonymkode: 89d54...39a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Del Skrevet 24. oktober 2020 Ja, jeg. Men er blitt lat igjen da 😛 men løp ca 3 ganger i uka i over 2 år. Sånn som den over her sier, jeg starta forsiktig og sakte (fikk tips av fysioterapeut etter at jeg hadde hatt én joggetur hvor jeg fikk en slags betennelse som ikke gikk over før jeg brukte hans framgangsmåte). Prinsippet: veldig sakte, og korte avstander i starten. Gå en stund først for å bli varm, og gå fortere og fortere. Til slutt "bikker" du til sakte jogg, men typ bare 50 meter eller noe før du går litt igjen, deretter 50 meter jogg, deretter gå osv. Du skal helst ikke bli helt utmatta og anpusten, men kunne holde en lett samtale. Men cluet for meg var at jeg starta rett på å gjøre dette 3 ganger i uka! Vet det høres mye ut for en som ikke trener, men for meg var 3 ganger nødvendig for å holde formen oppe mellom hver gang. Progresjonen kom FORT. Innen et par uker løp jeg sikkert en km uten pause. Deretter syns jeg det var deilig å jogge, med motiverende musikk på ørene! Pga mye helseproblemer har jeg desverre mista vanen, men skal komme igang igjen fra neste uke! Anonymkode: 06aba...8f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Del Skrevet 24. oktober 2020 Begynn med å gå fort. Jogg etter hvert den distansen du orker. Jeg begynte med dette i mars, i oktober løp jeg halvmaraton. Anonymkode: 748d2...b66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Del Skrevet 24. oktober 2020 Ja. Jeg var aldri tjukk da, men hatet å løpe. Verste jeg visste. Akkurat nå er det litt opp og ned pga en veldig travel hverdag de siste ukene, men jeg gleder meg til å komme skikkelig igang igjen! Har også gått ned ca 8 kg etter jeg begynte å løpe/trene mer regelmessig. Veide ca 70 før, nå veier jeg mellom 61 og 62. Elsker det, føler meg mye bedre med meg selv. Anonymkode: 533e7...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #6 Del Skrevet 24. oktober 2020 Bare begynn å gå tur ofte, gjerne i ulendt terreng til det svir. Så begynner du å løpe forsiktig, sett deg små mål. Mitt mål er ikke å løpe raskt, heller lengda på turen og hvor lenge jeg greier å løpe sammenhengende. Anonymkode: 533e7...2b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Del Skrevet 24. oktober 2020 Ikke sofagris, men hatet å løpe. Nå synes jeg det er kjempegøy. Hadde aldri trodd jeg skulle kose meg på joggetur. Det er dessuten den mest effektive treningen for å gå ned i vekt også, spør du meg. En flott bonus! Anonymkode: dd7a9...1b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatten123 Skrevet 24. oktober 2020 #8 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg har akkurat begynt å løpe. Begynte for under 14 dager siden. Klarte ikke 2km uten pause første gangen.. Nå har jeg klart 7,5km og forbedrer tiden min hver tur gått ned 5kg på disse 2ish ukene, så det hjelper også på løpinga. Mitt tips er å legge av en slump penger og unne deg litt treningstøy og utstyr de første ukene som belønning. Sett deg et mål om feks 3 økter pr. Uke. Om du klarer målet så unner du deg en ny ting til treninga. Etter 4 uker skal jeg kjøpe piggsko, etter 5 uker skal jeg kjøpe pulsklokke. De andre ukene har jeg kjøpt småting som tights, jakker, underdeler osv 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Del Skrevet 24. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke sofagris, men hatet å løpe. Nå synes jeg det er kjempegøy. Hadde aldri trodd jeg skulle kose meg på joggetur. Det er dessuten den mest effektive treningen for å gå ned i vekt også, spør du meg. En flott bonus! Anonymkode: dd7a9...1b3 Enig. Jeg har bare løpt siden i sommer og har gått ned masse! Hadde aldri trodd det skulle være så enkelt. Anonymkode: 533e7...2b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #10 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg har vært treningsnarkoman store deler av livet mitt. Men har alltid hatet å løpe, bortsett fra kortdistanse. Da snakk om 100 m, maks 200. Men jeg elsker jo utrolig mye annet. Så jeg tror det viktigste er å finne noe du elsker. For da vil du jo gjøre det ofte. Anonymkode: 73346...2b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 24. oktober 2020 #11 Del Skrevet 24. oktober 2020 Jeg er sofagris og treningsnarkoman. Det er bare å ha seg ut i marka. Værre er det ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #12 Del Skrevet 24. oktober 2020 1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev: Jeg er sofagris og treningsnarkoman. Det er bare å ha seg ut i marka. Værre er det ikke. Det er sant. Det ene trenger ikke utelukke det andre! 😄 Anonymkode: dd7a9...1b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadda123 Skrevet 25. oktober 2020 #13 Del Skrevet 25. oktober 2020 19 hours ago, AnonymBruker said: Selvfølgelig er det mulig! Prøv dette programmet hvor du begynner i det små, hvor målet er å løpe 5 km sammenhengende etter 8 uker: Couch to 5 K Cluet er å begynne rolig, og øke for hver uke uten å få belastningsskader. Det mange gjør feil er å ta på seg for mye for raskt. Vet ikke hvor stor overvekt du har, men dersom det er snakk om en veldig høy BMI så er det gjerne mest fornuftig å begynne med rask gange. Med løping så belaster du beina med 2-3 ganger kroppsvekten for hvert steg, og da er det veldig lett å pådra seg skader. Anonymkode: 89d54...39a Støtter forslaget om C25K. Fins mange gratis apper man kan bruke, og starter veldig greit. Jeg har vært overvektig, og altid hatet å løpe. var nærmest døende selv di første dagene, men det kommer seg fort. Hjalp godt å ha et progrma som jeg VET funker bra, og har funket for mange mange tusen tidligere. Da kunne jeg liksom bare stole på programmet, og lide eg gjennom hver økt samme faen. ca 5 måneder siden jeg startet, og nå er jeg oppe i 15km+ i uka, mens jeg jobber meg opp til å springe min første 10km. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #14 Del Skrevet 25. oktober 2020 Hvis du er dame, kjøp deg en skikkelig god løpe BH. Det er skikkelig skadelig for brystene når man løper uten støtte. Anonymkode: 4a3b9...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #15 Del Skrevet 26. oktober 2020 Jeg har aldri vært tjukk, men HATET å løpe. Så begynte jeg å trene styrke og sykle, og gå på spinning og fjellturer. Etter hvert som jeg har fått bedre kondis har jeg også begynt å løpe, og nå ELSKER jeg det. Ingenting slår følelsen etter å ha hatt en løpetur. Det som har hjulpet meg: 1. begynn smått. Finn en liten runde i nabolaget du vet hvor lang er, og begynn å gå/jogge saaakte. Når jeg mener jogge sakte, så jogg så sakte at det nesten er flaut. De fleste løper alt for fort i begynnelsen. 2. løp den samme runden og skriv ned progresjon. En dag har du plutselig løpt hele runden uten stopp! 3. invester i pulsklokke og pulsbelte, det gjør det mye gøyere (syns jeg) å se progresjonen og følge med på at man ikke ligger for høyt i puls pg tempo på tur. 4. ikke bare tren løping. Sykle, trene styrke, gå fjellturer, løp intervaller, gjør noe du syns er gøy! Anonymkode: 439ec...011 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #16 Del Skrevet 27. oktober 2020 På 26.10.2020 den 11.11, AnonymBruker skrev: 1. begynn smått. Finn en liten runde i nabolaget du vet hvor lang er, og begynn å gå/jogge saaakte. Når jeg mener jogge sakte, så jogg så sakte at det nesten er flaut. De fleste løper alt for fort i begynnelsen. Anonymkode: 439ec...011 Dette! Var selv en som alltid har sagt at jeg hater å løpe, ikke noe for meg. En venninne fikk meg med ut tur, og jeg tok ut i 12 km/t fart og måtte gi meg etter noen hundre meter. Hun lo av meg, og sa at det der måtte jeg bare legge vekk til jeg hadde fått bedre grunnlag. Måtte lære meg å jogge rolig for å holde ut, og etter et par uker så klarte jeg fint 5 km sammenhengende i behagelig fart. Nå jobber jeg med å øke distansen, og er ikke så opphengt i farten. Anonymkode: 6f1fc...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 27. oktober 2020 #17 Del Skrevet 27. oktober 2020 No worries- alle kan bli en løper! 🥰 Start veldig rolig; masse gode råd over her. Det viktigste er å ikke gå for hardt ut med fart; da blir det et blodslit- og man mister motet. Du har allerede tenkt at du vil bli en løper- da blir du det 👌👊😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #18 Del Skrevet 27. oktober 2020 Tenk om noen hadde fortalt meg for 25 år siden at rolig jogging is da shit to bli en løper! 😅 Anonymkode: dd7a9...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå