Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?  Jeg er oppdretter, og jeg velger selvsagt hvem som skal få kjøpe kattunge av meg. Hvis noen sier at de ikke har planer om kastrering så får de ikke kjøpt kattungen. 

Anonymkode: 01753...a69

Hvorfor? Du har vel ikke noe med hva de gjør med dyret etter de har kjøpt det. 
Hvorfor skal de kastrere? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg! De siste årene er det blitt vanskelig å få seg katt. Jeg forstår at man ville bli kvitt den store mengden villkatter som man så før, men jeg forstår ikke at man MÅ kasterere katten sin med en gang. Ett kull er bare sundt. Jeg steriliserte min katt etter at hun hadde fått to kull - og det var enorm etterspørsel etter kattunger. 

Anonymkode: 4d79f...781

Nei, det er det ikke. Hunnkatten har ingen behov for å få kull. Tvert imot kan du spare katten for jurkreft og livmorbetennelse/livmorkreft ved å kastrere før den blir kjønnsmoden.

Det er heller ikke vanskelig å få seg katt, med mindre man er kresen og kun vil ha kattunge eller huskatt med et spesielt utseende. Det er til enhver tid mange hjemløse katter hos dyrebeskyttelsen som trenger et hjem, og det er også mange oppdrettere av ulike katteraser som har kull med jevne mellomrom.

Men jeg er litt enig med dem som mener at TS burde chippe og kastrere selv, og så ta betalt for dette når kattungene skal i nye hjem. Det fremstår som litt mer seriøst enn å kreve penger for nesten ingenting.

Anonymkode: 96036...00c

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AndreasBR skrev:

Hvorfor? Du har vel ikke noe med hva de gjør med dyret etter de har kjøpt det. 
Hvorfor skal de kastrere? 

Fordi jeg ikke vil at avkom fra meg skal være opphav til masse huskatter... Hvis noen vil drive oppdrett der kattungene får stamtavler er det en helt annen sak. Skal de drive papirløst får de kjøpe katt av noen andre. 

Anonymkode: 01753...a69

• Liker 3
Skrevet
9 hours ago, AndreasBR said:

Forkastelig tankegang. 

Men de som er uenig med deg her på KG har vel stort sett en forkastelig tankegang, har de ikke? ;)

Jeg har nettopp reservert kattunge og skal betale kr 1000 for den når den er leveringsklar. Det er en helt vanlig huskatt, og jeg syns det er helt ok å betale for den. Den vil bi kastrert og chippet når den er stor nok, for meg er det en selvfølge (i tillegg til at det er et krav for å få lov til å ha katt her hvor jeg bor).

Det er hunkatter "har godt av" et kull er en myte som bør avlives jo før, jo heller. Det er altfor mange katter som vansmekter rundt omkring på grunn av denne myten, noe som er veldig trist.

• Liker 5
Skrevet
På 30.10.2020 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Enig med deg! De siste årene er det blitt vanskelig å få seg katt. Jeg forstår at man ville bli kvitt den store mengden villkatter som man så før, men jeg forstår ikke at man MÅ kasterere katten sin med en gang. Ett kull er bare sundt. Jeg steriliserte min katt etter at hun hadde fått to kull - og det var enorm etterspørsel etter kattunger. 

Nei nei og ATTER NEI!!!! Det er bare en gammel myte at det er sunt for katter å få et kull med katter!!!! Og å la katten få kattunger med vilje er rent dyreplageri!!! Og btw er det kastrering!! Det heter bare sterilisering av gammelt av!!! Både hann og hunn katter kastreres i dag!!! Kan vel tenke meg at du er et sånt menneske som også satt kattunger på katten din med vilje for å tjene penger etter slik jeg leser innlegget ditt bare fordi det er etterspørsel?!?!?! Du bidrar til et overflod av katter og ikke minst hjemløse om alle de ungene ikke blir kastrert. Dyrebeskyttelsen har ALLTID katter ingen grunn til å få katter med vilje

Du bør lese deg opp om dyreartene før du uttaler deg!!!!

😒😒😒😒😒😒

Anonymkode: 8c7bd...ab5

• Liker 5
Skrevet
På 30.10.2020 den 13.16, AndreasBR skrev:

Du har ingenting med om de kastrerer katten eller ikke. 

🤮

• Liker 4
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det virker useriøst. Jeg gidder ikke gi deg 1000 for en katt når jeg kan få gratis katt på finn, eller betale 1500 til dyrebeskyttelsen for en ferdig chippet og kastrert katt.

Du påstår du refunderer halvparten når katten er kastrert og chippet, men jeg har da ingen garanti for at du holder det du lover. Tar jeg gratiskatt fra finn betaler jeg chipping og kastrering selv, og slipper å styre med bekreftelse fra dyrlege, tilbakebetaling etc.
Enda bedre med ferdig kastrert og chippet katt fra dyrebeskyttelsen. 

Bryr du deg så mye som dyrevelferd som du sier, chipper og kastrerer du kattene selv. Nå virker det bare som du er ute etter å tjene penger. 

Anonymkode: 0d2f3...7fb

Du er vel en av de som sikkert ikke ville kastrert du da???? Siden du syntes det er så jævla mye styr å bekrefte betaling hos dyrlege og heller vil ha gratis på Finn!!! Men hvis du hadde adoptert fra dyrebeskyttelsen, ville du fulgt opp med vaksiner, tegnet forsiktig og tatt den til dyrlegen om den hadde blitt syk også gitt kvalitetsfor og ikle billig for fra dagligvaren?? Eller er du en slik som mener katter er bruk og kast? Blir den syk så skaffer du bare en ny gratis???? Håper su ikke har katt eller noen dyr fra før du virker ikke som et dyremenneske...... 

• Liker 2
Gjest hellokitty
Skrevet
20 timer siden, AndreasBR skrev:

Ja, om man abare skal ha en innekatt eller noe er jeg enig.
Men standpunktet mitt er at selger har ingenting med hva man skal bruke katten til. 

En katt skal kastreres uansett!!! Den vil få det så mye bedre!!!!! Og jo selger har absolutt noe med det!! Selger da ikke til hvem som helst!!! Hadde jeg hatt unger til salgs hadde jeg faen ikke solgt til hvem som helst!!!!!

Skrevet
På 31.10.2020 den 1.46, AndreasBR skrev:

Ja, om man abare skal ha en innekatt eller noe er jeg enig.
Men standpunktet mitt er at selger har ingenting med hva man skal bruke katten til. 

En katt er IKKE en vare og skal IKKE brukes!!!! 
hvis du hadde hatt kattunger og noen ville kjøpe, og de hadde sagt at de skulle brukes de til levende foring(som er ULOVLIG i Norge) eller ville drepe den for å fore med den hadde du ikke brydd deg du da?????

• Liker 1
Skrevet
På 25.10.2020 den 17.04, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som kan beskylde deg for å «tjene penger» på disse små. Utgiftene er høyere enn prisen du tar, og du ville refundere halve beløpet? Jeg går ut fra at du også betaler kattunge vaksine 1 (og eller 2 også) basert på at du virker som en ansvarsfull katteeier:) 

Anonymkode: 84418...b37

Nei, det TS skriver er at hun refunderer halvparten av kjøpesummen, altså 500 kr, etter at katten er bekreftet chippet og merket. Hun refunderer ikke halvparten av kostnaden, den er jo som du sier høyere.
De restrerende 500 kr beholder hun selv. Ormekur, vaksine og denslags ville jeg tro hun hadde nevnt dersom hun hadde tenkt  å få det gjort, så mitt inntrykk er at hun forsøker å tjene penger på å selge ukastrerte kattunger. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er vel en av de som sikkert ikke ville kastrert du da???? Siden du syntes det er så jævla mye styr å bekrefte betaling hos dyrlege og heller vil ha gratis på Finn!!! Men hvis du hadde adoptert fra dyrebeskyttelsen, ville du fulgt opp med vaksiner, tegnet forsiktig og tatt den til dyrlegen om den hadde blitt syk også gitt kvalitetsfor og ikle billig for fra dagligvaren?? Eller er du en slik som mener katter er bruk og kast? Blir den syk så skaffer du bare en ny gratis???? Håper su ikke har katt eller noen dyr fra før du virker ikke som et dyremenneske...... 

Jeg foreslår at du leser innlegget mitt en gang til og puster med magen. Min holdning til chipping og kastrering kommer rimelig tydelig frem i innlegget du siterer. Stråmannen din kan du droppe. 

Og ja, jeg har dyr. Prøv å ikke hoppe inntaket av raseri, nå.

Skrevet
På 30.10.2020 den 13.15, AnonymBruker skrev:

At et kull er sunt er tull, og det er helt idiotisk og egoistisk å få unger på katten sin! 

Alle dere som gjør det skulle hatt seg en dag på et senter for dyrebeskyttelsen, alt det vi ser der, det er hjerteskjærende!

Anonymkode: cd196...643

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...