Gjest Bamse20 Skrevet 25. oktober 2020 #21 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg mener om folk ikke har råd til og betale 1000 for en katt, så har dem ikke råd til og ha dyr, så ja du gjør det rette.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #22 Skrevet 25. oktober 2020 Det er ingen som kan beskylde deg for å «tjene penger» på disse små. Utgiftene er høyere enn prisen du tar, og du ville refundere halve beløpet? Jeg går ut fra at du også betaler kattunge vaksine 1 (og eller 2 også) basert på at du virker som en ansvarsfull katteeier:) Det du gjør er kjempebra! Spesielt for dine kattunger, men også et steg i riktig retning ift dyrevelferd. Eneste problemet med å ha chippet katt registrert på deg er når du har vanskjøttet den, eller dumpet den. Slike eiere er det veldig godt å sile ut. Samtidig som du kan unngå eiere som ikke tenker dyrlege er en nødvendig utgift. 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 84418...b37 3
Gjest hellokitty Skrevet 27. oktober 2020 #23 Skrevet 27. oktober 2020 Du bør så absolutt ikke droppe det kravet!! Når du nå møter motgang betyr det bare at de ikke er riktige eiere. Sikkert mennesker som skal ha katt bare for å ha det. Mater med dagligvarefôr og egentlig ikke bryr seg om katten!! Hvor mange kattunger har du? Og hvor mange gutter og jenter? Kan du evt. kastrere og merke også ta en liten sum som dekker de kostnadene?? Helt supert at du setter dette kravet i utgangspunktet!!! Støtter deg 100%!!!!!
Gjest hellokitty Skrevet 27. oktober 2020 #24 Skrevet 27. oktober 2020 På 25.10.2020 den 17.04, AnonymBruker skrev: Det er ingen som kan beskylde deg for å «tjene penger» på disse små. Utgiftene er høyere enn prisen du tar, og du ville refundere halve beløpet? Jeg går ut fra at du også betaler kattunge vaksine 1 (og eller 2 også) basert på at du virker som en ansvarsfull katteeier:) Det du gjør er kjempebra! Spesielt for dine kattunger, men også et steg i riktig retning ift dyrevelferd. Eneste problemet med å ha chippet katt registrert på deg er når du har vanskjøttet den, eller dumpet den. Slike eiere er det veldig godt å sile ut. Samtidig som du kan unngå eiere som ikke tenker dyrlege er en nødvendig utgift. 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 84418...b37 Når de får ny eier, kan tidligere eier registrere ny på dyreidentitet siden.
Gjest hellokitty Skrevet 27. oktober 2020 #25 Skrevet 27. oktober 2020 På 25.10.2020 den 16.27, Bamse20 skrev: Jeg mener om folk ikke har råd til og betale 1000 for en katt, så har dem ikke råd til og ha dyr, så ja du gjør det rette. Helt enig!!
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #26 Skrevet 27. oktober 2020 Hvorfor har du ikke kastrert din egen katt?! Anonymkode: 702e7...b87
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #27 Skrevet 27. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du ikke kastrert din egen katt?! Anonymkode: 702e7...b87 Hvorfor kommentere når du åpenbart ikke har lest tidligere kommentarer? Anonymkode: 985aa...7eb 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #28 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg betalte nylig kr 2000 for en kattunge. Den er flaskeoppfødd, vaksinert 2 ganger og chippet. Den er ikke kastrert enda, men det vil den bli. Vedkommende som jeg kjøpte katten av, er en ildsjel som tar imot kattunger som er dumpet. Hun betaler alt fra egen lomme, og det vi som kjøper kattunger fra henne dekker knapt nok kostnadene med veterinær, mat og ikke minst tiden hun bruker på de. Så 1000 kroner er helt innafor. Anonymkode: 2262c...2a6 5
Tvist Skrevet 28. oktober 2020 #29 Skrevet 28. oktober 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg betalte nylig kr 2000 for en kattunge. Den er flaskeoppfødd, vaksinert 2 ganger og chippet. Den er ikke kastrert enda, men det vil den bli. Vedkommende som jeg kjøpte katten av, er en ildsjel som tar imot kattunger som er dumpet. Hun betaler alt fra egen lomme, og det vi som kjøper kattunger fra henne dekker knapt nok kostnadene med veterinær, mat og ikke minst tiden hun bruker på de. Så 1000 kroner er helt innafor. Anonymkode: 2262c...2a6 Nå er det naturlig at folk betaler mer til en organisasjon/ildsjel enn en som ikke kastrerte katten sin i tide. Men det er uansett lurt å ta betalt og sette kastrering som krav.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #30 Skrevet 28. oktober 2020 Er jo enig med deg, men er ikke du litt dobbeltmoralsk? De skal kastere kattene sine, men med din katt var det ikke så nøye?(med tanke på at den fikk kattunger før den ble kastrert). Men jeg synes 1000,- er en helt ok sum for en katt jeg. De er levende skapninger og burde være verdt noe. Anonymkode: 14ca4...6a2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #31 Skrevet 30. oktober 2020 On 10/28/2020 at 8:57 PM, AnonymBruker said: Er jo enig med deg, men er ikke du litt dobbeltmoralsk? De skal kastere kattene sine, men med din katt var det ikke så nøye?(med tanke på at den fikk kattunger før den ble kastrert). Men jeg synes 1000,- er en helt ok sum for en katt jeg. De er levende skapninger og burde være verdt noe. Anonymkode: 14ca4...6a2 Det er jo ikke noe galt med at katter får kattunger. Problemet er når katter får for mange kattunger fordi eierene er uansvarlige, og så gir bort kattungene til nye uansvarlige eiere som ikke ivaretar pus, og som gjerne får flere kattunger eller gjør pus hjemløs eller begge deler. Det må være rom for at huskatter som rasekatter formerer seg, så lenge det skjer på en forsvarlig måte for kattene, hvor de får mat, kjærlighet, ett trygt hjem og nødvendig helsehjelp. Jeg skulle ønske alle gjorde som deg Ts:) Anonymkode: 84418...b37 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #32 Skrevet 30. oktober 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke noe galt med at katter får kattunger. Problemet er når katter får for mange kattunger fordi eierene er uansvarlige, og så gir bort kattungene til nye uansvarlige eiere som ikke ivaretar pus, og som gjerne får flere kattunger eller gjør pus hjemløs eller begge deler. Det må være rom for at huskatter som rasekatter formerer seg, så lenge det skjer på en forsvarlig måte for kattene, hvor de får mat, kjærlighet, ett trygt hjem og nødvendig helsehjelp. Jeg skulle ønske alle gjorde som deg Ts:) Anonymkode: 84418...b37 Enig med deg! De siste årene er det blitt vanskelig å få seg katt. Jeg forstår at man ville bli kvitt den store mengden villkatter som man så før, men jeg forstår ikke at man MÅ kasterere katten sin med en gang. Ett kull er bare sundt. Jeg steriliserte min katt etter at hun hadde fått to kull - og det var enorm etterspørsel etter kattunger. Anonymkode: 4d79f...781 1
AndreasBR Skrevet 30. oktober 2020 #33 Skrevet 30. oktober 2020 På 24.10.2020 den 11.41, AnonymBruker skrev: Har nå kattunger som snart er leveringsklare, som jeg tar en symbolsk sum for, 1000,- hvor halvparten er ett depositum som de får tilbake etter at en veterinær kan bekrefte på deres vegne at katten er kastrert og mikrochippa. Nå har jeg møtt litt motbør av de framtidige eierne som ikke vil ha katteholdet «overvåket» Så hva syns dere? Burde jeg droppe kravet om kastrering og mikrochip? Det vil jo være deres katt.. Anonymkode: 985aa...7eb Du har ingenting med om de kastrerer katten eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #34 Skrevet 30. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg! De siste årene er det blitt vanskelig å få seg katt. Jeg forstår at man ville bli kvitt den store mengden villkatter som man så før, men jeg forstår ikke at man MÅ kasterere katten sin med en gang. Ett kull er bare sundt. Jeg steriliserte min katt etter at hun hadde fått to kull - og det var enorm etterspørsel etter kattunger. Anonymkode: 4d79f...781 At det er sunt med kattunger er bare tull. Anonymkode: ff1b2...188 6
velociraptor Skrevet 30. oktober 2020 #35 Skrevet 30. oktober 2020 Du burde få kastrert og chippet dem selv, og så ta prisen det koster deg for kattungen. 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #36 Skrevet 30. oktober 2020 10 timer siden, AndreasBR skrev: Du har ingenting med om de kastrerer katten eller ikke. Jo, hun velger selv hvem hun vil selge kattunger til. Og hvis ikke en potensiell kjøper vil kastrere, så kan hun velge å ikke selge til vedkommende... Anonymkode: 01753...a69 4
AndreasBR Skrevet 30. oktober 2020 #37 Skrevet 30. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, hun velger selv hvem hun vil selge kattunger til. Og hvis ikke en potensiell kjøper vil kastrere, så kan hun velge å ikke selge til vedkommende... Anonymkode: 01753...a69 Forkastelig tankegang. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #38 Skrevet 30. oktober 2020 På 24.10.2020 den 11.41, AnonymBruker skrev: Har nå kattunger som snart er leveringsklare, som jeg tar en symbolsk sum for, 1000,- hvor halvparten er ett depositum som de får tilbake etter at en veterinær kan bekrefte på deres vegne at katten er kastrert og mikrochippa. Nå har jeg møtt litt motbør av de framtidige eierne som ikke vil ha katteholdet «overvåket» Så hva syns dere? Burde jeg droppe kravet om kastrering og mikrochip? Det vil jo være deres katt.. Anonymkode: 985aa...7eb Hvis det å betale penger for katten og kastrere/chippe den er noe som byr dem imot, ville jeg ikke ha stolt veldig på dem. Katter er ikke gratis, det koster penger å ha katt, så 1000 kr er virkelig ikke mye. Vil de kastrere og chippe, er det jo ikke noe problem at du setter krav om det. Jeg ville ha ventet med å levere ifra meg kattungene til jeg fant eiere som synes kravene dine er en selvfølge. Anonymkode: 96036...00c 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #39 Skrevet 30. oktober 2020 Nei, det virker useriøst. Jeg gidder ikke gi deg 1000 for en katt når jeg kan få gratis katt på finn, eller betale 1500 til dyrebeskyttelsen for en ferdig chippet og kastrert katt. Du påstår du refunderer halvparten når katten er kastrert og chippet, men jeg har da ingen garanti for at du holder det du lover. Tar jeg gratiskatt fra finn betaler jeg chipping og kastrering selv, og slipper å styre med bekreftelse fra dyrlege, tilbakebetaling etc. Enda bedre med ferdig kastrert og chippet katt fra dyrebeskyttelsen. Bryr du deg så mye som dyrevelferd som du sier, chipper og kastrerer du kattene selv. Nå virker det bare som du er ute etter å tjene penger. Anonymkode: 0d2f3...7fb 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #40 Skrevet 30. oktober 2020 17 minutter siden, AndreasBR skrev: Forkastelig tankegang. Hvorfor det? Jeg er oppdretter, og jeg velger selvsagt hvem som skal få kjøpe kattunge av meg. Hvis noen sier at de ikke har planer om kastrering så får de ikke kjøpt kattungen. Anonymkode: 01753...a69 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå