AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Har nå kattunger som snart er leveringsklare, som jeg tar en symbolsk sum for, 1000,- hvor halvparten er ett depositum som de får tilbake etter at en veterinær kan bekrefte på deres vegne at katten er kastrert og mikrochippa. Nå har jeg møtt litt motbør av de framtidige eierne som ikke vil ha katteholdet «overvåket» Så hva syns dere? Burde jeg droppe kravet om kastrering og mikrochip? Det vil jo være deres katt.. Anonymkode: 985aa...7eb 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #2 Skrevet 24. oktober 2020 1000 og krav for å få en katt? Det hadde jeg aldri gidda. Nå er begge mine katter både chippet, vaksinert og kastrert, men å betale 1000 og pålegg om å gjøre det. Neppe. Anonymkode: 1217b...3d1 12
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 Du merker jo selv om du får solgt kattene. Så det er bare å velge selv. Anonymkode: 24442...e83 1
Ulven Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg synes du har tatt veldig gode beslutninger i forhold til kattungenes ve og vel. Å bli kasterert er det beste for katter som ikke skal i avl, og chipping gjør jo at eier lettere kan få tilbake sin katt i tilfelle den forsvinner eller blir stjålet. Det som er problemet for disse nye katteierene er at kattungen da kommer til å koste penger, og det er mange dessverre ikke interessert i. 40
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Skrevet 24. oktober 2020 Åhh, så fint å se at noen tar ansvar. Jeg er 100% for at du tar et depositum for å få kattungene chippet og kastrert for det er så viktig og mange gidder ikke. Anonymkode: ea343...965 34
Tvist Skrevet 24. oktober 2020 #6 Skrevet 24. oktober 2020 Du kan jo gjøre det selv, før du omplasserer og heller ta litt mer betalt. Støtter kravet om kastrering, synes eierne bør betale for kattene, og at du ikke bør tjene noe på det. 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Skrevet 24. oktober 2020 Synes det du vil gjøre er helt supert! Alle som skal selge/gi bort kattunger burde gjøre det samme. Er altfor lav verdi på katter, så mange tenker at det er ikke så nøye med dem for det er jo bare å skaffe en ny. Anonymkode: b8a48...f1b 12
Tvist Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det du vil gjøre er helt supert! Alle som skal selge/gi bort kattunger burde gjøre det samme. Er altfor lav verdi på katter, så mange tenker at det er ikke så nøye med dem for det er jo bare å skaffe en ny. Anonymkode: b8a48...f1b Enig. Men helst bør alle bare passe på å kastrere katten, så blir det ingen kattunger. 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Skrevet 24. oktober 2020 2 timer siden, Tvist skrev: Enig. Men helst bør alle bare passe på å kastrere katten, så blir det ingen kattunger. Hvis det er min katt du sikter til, så ble hun nylig kastrert. - TS Anonymkode: 985aa...7eb
Kittykat Skrevet 24. oktober 2020 #10 Skrevet 24. oktober 2020 Du er ikke urimelig. Jeg synes dette er helt på sin plass. Man kjenner jo ikke personene man overlater dyrene til og hvis man gjør det på denne måten, så vet man at de er til å stole på og er seriøse, noenlunde... De som motsetter seg, virker jo litt merkelige. Er det noe de ikke er villig til å gjøre? ID merking og kastrering/sterilisering altså.... Det er jo ikke snakk om overvåking, men å forsikre seg om at katten får seriøse eiere som vil beholde katten og ikke bare kaster fra seg katten etter en stund, for da passer det plutselig ikke med katt lenger. Dette er for kattens beste og såpass synes jeg seriøse, fremtidige eiere bør tåle. Jeg synes man burde betale en symbolsk sum for kjæledyr uansett. Når man må betale penger for kjæledyret, så er sjansen kanskje litt mindre for at kjæledyret blir kastet vekk i ettertid. Vi har selv 2 katter, men de ble gitt bort. Jeg hadde gladelig betalt en liten sum for de. Våre katter er sterilisert og ID merket 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #11 Skrevet 24. oktober 2020 Som dyrevenn så syns jeg du gjør alt rett, og at det er sånn det burde være. Men.. Desverre så er ikke mannen i gata villig til å betale så mye for en katt, og krav om kastrering og chipp. Vil du bli kvitt kattene, så dropp kravene. Anonymkode: 8a253...356
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #12 Skrevet 25. oktober 2020 1000 kr er jo ikke dyrt. Synes det bør være såpass. Vi betalte 1500 hos dyrebeskyttelsen for det samme. Tror de at noen kan sitte foran en skjerm og følge hvor chippen forflytter seg? 🤣 Anonymkode: 379f5...b84 4
Tvist Skrevet 25. oktober 2020 #13 Skrevet 25. oktober 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er min katt du sikter til, så ble hun nylig kastrert. - TS Anonymkode: 985aa...7eb Sikter ikke bare til din katt, men til alle som har ukastrerte katter. Bra at din er kastrert nå, men om det er hennes unger burde du kastrert for lenge siden. 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #14 Skrevet 25. oktober 2020 Kjempebra ts! Men bedre om du hadde kasterert de selv, og solgt de til summen det kostet å kasterere. Evnt kasterere og deretter selge for 1000 Men veldig fint alternativ! Alle burde kasterere kattene sine. De som ikke ønsker "overvålket" kattehold, er ikke egnet som dyreeiere. Er som å si "herregud vil ikke at legen skal følge opp barnet mitt med vaksiner/sykdom!" Da er man rett og slett ikke egnet Anonymkode: 6513a...ae3 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #15 Skrevet 25. oktober 2020 Har du selv mikrochip på din katt? Det virker ikke som om du selv har vært så nøye med å få kastrert katten din før nå. Den beste løsningen er at du selv sørger for å ordne med mikrochip og kastrering før du leverer fra deg kattungene, da er du sikker på at det blir gjort. Hva vil du gjøre hvis de nye eierne ikke følger opp dine krav? Anonymkode: 99b73...245 1
Poserose Skrevet 25. oktober 2020 #16 Skrevet 25. oktober 2020 Da er ikke de kjøperne rette for din katt! Jeg syns disse kravene er helt supre. 6
Heihola Skrevet 25. oktober 2020 #17 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg er jo en av de som mener at kastrering bør være påbudt for katter som går ute. Og at oppdrett og avl på katt bør vær regulert. Det er så sinnsykt mange fæle skjebner for katter der ute. Har grått noen tårer etter å ha fått opp bilder fra dyrebeskyttelsen og folk generelt i nabolaget som redder inn katter som er forfrosne, ustelte, sultne og avmagra, halter, osv. Det er FRYKTELIG. Så jeg mener dine krav er helt rimelige. 6
-Titania- Skrevet 25. oktober 2020 #18 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg synes du gjør en veldig lur ting der, jeg. Stå på. Greit at de ikke vil ha katteholdet overvåket, men de må rett og slett finne seg i at det er krav om chip og kastrering. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #19 Skrevet 25. oktober 2020 Støtter deg 100%! Du beholder dem til du finner noen som vil betale. Anonymkode: cd196...643 2
Diamant20 Skrevet 25. oktober 2020 #20 Skrevet 25. oktober 2020 Så bra Ts! Ingen veterinær i området som kan kastrere og chippe før de er leveringsklare?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå