Gå til innhold

Delt fra Sultkatastrofen i Afrika


Bønna

Anbefalte innlegg

Det står jo gode mennesker som deg fritt til å gjøre.

Jo da, men jeg ser ingen grunn til å la deg slippe unna for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett, så er jeg overbevist om iflg. dokumentasjon, at det mest relevante i en adekvat situasjon som med letthet kan frembringe adekvate følelser hos de som pr. definisjon klassifiseres som mennesker med relavans i forhold til det følelsene tilsier.

Følelser er en fin ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jo da, men jeg ser ingen grunn til å la deg slippe unna for det.

Jeg kan ikke helt skjønne at du mener det er rettferdig at du skal bestemme over mine penger? Kan ikke du bestemme over dine egne da, og dele med alle rundt deg og så kan jeg få ha mine i fred???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke helt skjønne at du mener det er rettferdig at du skal bestemme over mine penger? Kan ikke du bestemme over dine egne da, og dele med alle rundt deg og så kan jeg få ha mine i fred???

Jeg anser det som rettferdig fordi jeg anser det som urettferdig at du får så mye mer fra samfunnet enn de som får minst. Da synes jeg det er rettferdig å korrigere dette litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg anser det som rettferdig fordi jeg anser det som urettferdig at du får så mye mer fra samfunnet enn de som får minst. Da synes jeg det er rettferdig å korrigere dette litt.

Hva da "mer" får jeg da?

Jeg vil jo fjerne alle velferdsordningene, da får ingen noe og må faktisk jobbe for godene. Kan ikke tenke meg et mer rettferdig system jeg.

Ganske snodig å mene at det er rettferdig å ta andre menneskers penger og gi de til mennesker som ikke yter noe. Jeg kaller sånt tyveri jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da "mer" får jeg da?

Jeg vil jo fjerne alle velferdsordningene, da får ingen noe og må faktisk jobbe for godene. Kan ikke tenke meg et mer rettferdig system jeg.

Det er andre som har gitt deg de pengene du tjener. Du har ikke plukka dem ned fra et tre. Dermed får også du pengene dine fra samfunnet, på lik linje med trygdemottakere.

Det er ikke rettferdig med et system som ikke tar hensyn til at folk er forskjellige. Alle har ikke like gode evner. Dermed er det ikke rettferdig at du skal få så mye mer bare fordi du tilfeldigvis er født med gode evner.

Ganske snodig å mene at det er rettferdig å ta andre menneskers penger og gi de til mennesker som ikke yter noe. Jeg kaller sånt tyveri jeg

Du har ikke mer rettigheter enn det andre gir deg. Det er bare tyveri så lenge det er brudd på de rettighetene som er gitt deg. Du har ikke rett på de pengene du skal betale i skatt. For det er ingen som har gitt deg rett til å beholde dem. Tvert i mot.

Tyveri begås av dem som snyter på skatten, og beholder penger de skulle betalt i skatt. Dette er straffbart på samme grunnlag som om noen tar bilen din uten din tillatelse. Du har rett på bilen din fordi andre har gitt deg den rettigheten. Men du har ikke rett på de pengene du betaler i skatt. Fordi du ikke har fått den rettigheten å beholde dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bønna, frysepulver mener at siden ingen skal forskjellsbehandles og alle er like så håper hun kanskje at vi snart blir kvitt disse ekle sykehusene sånn at folk heller kan føde hjemme.

Hun ønsker seg kanskje IDOL som foregangsbilde av hvordan vi f eks kan behandle jobbsøknader, - måtte den beste vinne kan jo være mottoet og de sekstusen andre søkerne tapere.

Ingen mennesker har valgt livet dem ble født til, men frysepulver foreslår kanskje at siden ingen skal forskjellsbehandles så bør alle ha 0 kroner på konto som spedbarn, og deretter tjene inntekt gjennom livet til man dauer med XXX på konto?

Kanskje frysepulver selv kan redegjøre hva som menes med "alle er like" og "ingen må forskjellsbehandles"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Waco

Jeg vet hva slags samfunn, Frysepulver og gjengen ønsker. Faktisk mener jeg at enkelte meninger er det riktig å forsvare seg mot med vold. Særlig ettersom irrasjonelle fattighatere som Frysepulver & Co har erklært krig mot de fattige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er vel kanskje ikke fattighatere, men de har nok en dyp forakt for fattige mennesker og de beundrer og småronker litt når de hører om rike mennesker.

Rikdom er lik lykkefølelsen for mange mennesker, og det forutsetter nok at det finnes en fattig pariakaste man kan kødde litt med tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at de blir kåte av tanken på fattige som har det jævlig. Det er vel neppe noe som provoserer dem mer enn fattige som ikke lider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt utrolig hva som gjøres for å bedre selvfølelsen hos mennesker. Enkelte krever krig fordi det "føles bedre" og andre vil ha fengsler av ingen annen grunn enn at det er "tryggere".

og hva i all verden hadde rikdom vært verdt om fattige hadde vært like glade?

slik jeg ser det bunner problematikken i at de fattige gjerne vil bli rike mens de rike vil være rike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke de som er skikkelig rike. De er så få at de ikke får noen sosial innvirkning. Problemene oppstår først når store grupper drar fra de som befinner seg nederst. Slik den øvre middelklassen nå har gjort i lang tid.

Så jeg er slettes ikke enig med deg i at de fattige ønsker å bli rike. De fattige ønsker bare å bli som de fleste andre. De fattige ønsker å leve et normalt liv. Får man ikke det er det større sannsynlighet for at naturlige menneskelige behov ikke blir dekket.

Jeg vil faktisk si at den norske fattigdommen i dag er verre enn den i de harde trettiåra. Rent materielt hadde man det mye dårligere, men man ble ikke sosialt ekskludert som i dag.

Det er noe helt annet å være en del av et stolt og selvbevisst proletariat, enn å bli overlatt til seg selv med skammen og samfunnets fordømmelse fordi man ikke har klart å gjøre det til noe bedre (akkurat som om man har et personlig ansvar).

Frysepulver og kompani utøver med dette regelrett vold overfor de fattige. Og jeg mener at det er legitimt av fattige å bruke vold for å forsvare seg mot dette angrepet.

Endret av Bønna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er noe i det du sier. En ting er og være fattig i et fattig land, at man er fattig med 10 millioner andre i samme by, da har man i det minste fellesskapet.

Mye jævligere er det å være sosialt eksludert som du sier, og være blant de 200 000 fattige i et land med 4.5 millioner innbyggere, da er det sosialt urettferdig på et mye mer utspekulert måte. Det er ikke mye fellesskapet behøver og gjøre for å løfte den lille 5 % fattige i norge til et anstendig nivå. Og som alle forstår er nok problematikken litt større i bangladesh når 125 millioner hindurotteblakke folk skal reddes med 10 000 rikinger på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, buskmennene i Afrika er jo fattige i absolutte termer fordi de ikke eier tak over hodet, men selv anser de seg ikke som fattige.

Det viktige er ikke hvor mye du har, men hvor mye du har i forhold til naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
En venninne av meg har jobbet i Sør-Afrika med hiv/aids-problematikken. Hun sier også at det er utrolig mye korrupsjon, det holder å skrive på en søknad om pengestøtte at du i tillegg til å avholde en fotballcup skal ha litt info om hiv/aids, så får de pengestøtte.

Jeg synes det er grusomt at noen lever under sånne forhold som i Darfur, Niger osv., men jeg er imot statlig u-hjelp likevel.

Hvordan kan du da hevde at du driter i andre, og kun er opptatt av deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvordan kan du da hevde at du driter i andre, og kun er opptatt av deg selv?

Hun bryr seg om andre, men vil ha frihet til å velge hvem hun vil bry seg om tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Så da blir det jo ganske feil å presentere negere som den fattigste gruppen i Usa. Det er nok en grunn til at de som står bak den undersøkelsen ikke valgte å sammenligne den fattigste gruppen i Usa med svenskene, og heller valgte å bruke den fattigste etniske gruppen, som faktisk består av ganske mange rikinger også.

Fattigdom vurderes ut i fra sosioøkonomisk status. Ikke etnisk tilhørighet.

Og svensker har ikke mange rikinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og svensker har ikke mange rikinger?

Negere er ikke den fattigste gruppen i Usa. Når du så hevder at den fattigste gruppen i Usa er rikere enn svenskene, er det direkte løgnpropaganda. Den etniske gruppen negere er ikke representativ for den fattigste gruppen i Usa.

Videre tar den undersøkelsen for seg husholdninger, ikke enkeltpersoner. Når husholdningene er større i Usa enn i Sverige, sier det seg selv at forholdet ikke er sammenlignbart. Tar man for seg enkeltpersoner får man et helt annet bilde enn det undersøkelsen viser. Men så er det jo også først og fremst å mane fram et bilde som passer inn i den liberalitiske verdensanskuelse den undersøkelsen er ment å gjøre.

I det hele tatt er den undersøkelsen svada fra ende til annen. Noe annet kan man ikke vente fra folk som har lagt den svenske velferdsstaten for hat de siste femti åra. Intellektuell redelighet er et totalt ukjent begrep der i gården.

Endret av Remyline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bryr seg om andre, men vil ha frihet til å velge hvem hun vil bry seg om tenker jeg.

Ja, hun vil ha frihet til å kunne avgjøre hvem som skal ha det jævlig og hvem som ikke skal det. Standard sadistisk liberalistpolitikk, det der. De glir rett inn i den klassiske psykopatdiagnosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og jeg mener alt rødt pakk er gale, så da er vi nok gale på hver vår måte alle sammen...

Sixx: Hvilken regel brøt du??? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...