Gå til innhold

Psykisk syk nabo, jeg er så fortvilet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 23.10.2020 den 0.44, Peres skrev:

Men ikke bruk energi på å være redd om det ikke er noen  reell grunn til det, det var helst det jeg ønsket å formidle. 

Jeg er glad for at du føyde til dette, for det er jeg i utgangspunktet enig i. Men for det første er det helt irrelevant ut i fra det ts spør om og for det andre kan man ikke vite om det er sant. Jeg har jobbet med psykotiske mennesker i lang tid, og man kan faktisk ikke vite når de er farlige og når de ikke er det. 

Jeg vet selvsagt ikke om naboen er psykotisk, poenget er at mennesker som framstår ustabile oftest er nettopp det: ustabile. Og da er det best å holde seg unna om man ikke vet hva man driver med. 

Anonymkode: 205dc...bc9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg føler virkelig med deg ts. Borettslaget der jeg bor har det samme problemet.  Dette er helt vanlig borettslag, og jeg føler også at vedkommende ikke passer inn her. Og jeg føler ikke at det er feil å mene at folk ikke hører hjemme visse steder, for det er sant.

Det mange ikke tenker over er at mange folk med slike problemer har fått det pga. at de har ruset seg i mange år. Min nabo er en eks-narkoman. Alt begynte fint til å begynne med. Han var hyggelig og ikke noe problem. Det tok ikke mange månedene før jeg og en nabo og kamerat av meg begynte å oppdage en merkelig oppførsel. 

Vi var ute en dag og pratet i hagen. Det likte ikke han, for han kom ut på verandaen og sa at vi måtte gå et annet sted. Han har klaget når en annen nabo spylte fugledritt av bilen sin med en hageslange. Han har blandet seg borti mye vi har gjort, uten selv å bidra.  Han har en ved en anledning truet med å slå meg ned fordi at han var uenig med meg. Det ble anmeldt,han fikk besøksforbud, men etter det ble saken  henlagt pga bevisets stilling . Welcome to norway. 

Etter det ble han faktisk litt bedre, men han har fortsatt blandet seg litt. Noe som har irritert styret her. Det kan se ut som at han kanskje må selge og flytte. Postkassen hans er stappet med inkassovarsler osv. Han er borte nå, og har tydeligvis bedt om litt hjelp et sted.  Fikk høre av en nabo at de hadde kuttet strømmen hans, så han var nede en tur for å tømme kjøleskapet, har ikke  hørt noe mer om han har fått skrudd det på, men da håper jeg da inderlig. Leiligheten ligger heldigvis i 1 etasje, og en evt. vannskade vil gå rett ned i kjeller. 

Greit , han går ikke rundt som ts sin nabo, men det er fortsatt ikke  noe koselig å ha han her. En som ikke bidrar, bare klager, har truet, vært kranglete og også innrømmet at han har sittet i fengsel pga. vold og narkotika.  Men nå kan det hende at vi blir kvitt han etter 5 år. For står det såpass dårlig til at han ikke kan betale fellesutgiftene på 3 måneder så kan få leiligheten hans tvangssolgt . 

Jeg er for å gi folk en ny sjanse, for all del, men det er ikke alle som hører hjemme i et ordinært sameie eller borettslag. Mange av de sliter så mye i ettertid og kan være farlige så de burde vært på et mer egnet sted. 

Jeg sier ikke at alle som sliter ikke skal få lov til å bo i et sameie eller borettslag.  Det kommer litt an på. Sliter man pga tøff oppvekst som har resultert i enten ptsd , angst  osv. og man ikke er voldelig og lager noe bråk så er man selvfølgelig velkommen. Problemet er at folk som ts sin nabo ikke faller under denne kategorien . Det jeg ikke skjønner er: Hun må jo ha støyet til langt på natt tidligere, før ts flyttet inn. Gjør man det nok ganger og får nok advarsler så kan styret be om leiligheten blir solgt. 

Han som bor her kan vi ikke ta for støy, for han er så rolig at man noen ganger lurer på om han lever.  Men det er ikke tilfellet med ts sin nabo så jeg ville klaget og prøvd å fått  han ut.  Jeg skal selge min leilighet snart, men det er av helt andre grunner. Jeg vet ikke om man kan eller ikke kan klage i ettertid , men han har roet seg veldig de siste årene og selv om han kan diskutere og være litt irriterende så er ikke  noe kjøper kan klage på i ettertid. Vi har en nabo i borettslaget som til tross for å ha bodd her i nesten 2 år ikke vet noe om hvor ille ting har vært med naboen som er eks-narkoman . Hun vet ikke engang at han er det. 

Jeg skjønner jo forsåvidt selger godt, som ikke fortalte ts den hele sannheten.  Jeg tror få personer ville vært ærlige om det. Jeg kommer ikke til å si noe jeg heller, vil jo ikke sabotere for meg selv heller. Det blir feil uansett hva man sier. Jeg kan ikke si litt syk eller syk . For da kan kjøper faktisk spørre om hvordan syk vedkommende er. Eller evt. sliter litt. Nei, ærlighet varer ikke alltid lengst. Jeg  håper det ordner seg for deg ts.

Anonymkode: 13421...dc8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2020 den 13.59, AnonymBruker skrev:

Det er ikke synd på naboen. Det er denne naboen som er farlig for alle rundt seg. Det er hun som bråker og lager styr.

Anonymkode: 6bfd2...125

På hvilken måte er hun farlig?

Anonymkode: c331e...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff, så naivt! Du tror kanskje man kan bli frisk av psykisk sykdom bare man tar seg sammen også? 

Rus og psykiatri lar seg ikke «fikse» bare man snakker med naboen. Virker som mange har sett for mange amerikanske filmer, eller lest for mange klissete sentimentale romaner, der de som er sære og vanskelige enstøinger i starten av historien plutselig er verdens koseligste personer med mange venner i ulike kjønn og alder på slutten...

Tunge psykiske lidelser fungerer ikke slik. Mange er veldig syke i gjentagende perioder gjennom livet.

Anonymkode: a0735...f34

Men kanskje man lærer noe, kanskje man blir kjent med personen istedet for å plassere en merkelapp på vedkommende som skummel og farlig? Man kommer langt med kommunikasjon, kunnskap og forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ustabil og derfor farlig.

Bs! Jeg er selv psykisk syk og kan være ustabil i humøret. Høyt opp eller langt nede,men jeg gjør ikke en gang en flue fortred 

Anonymkode: bd3dc...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Dette minner meg om den siste brennpunktdokumentaren "Mysteriet søsteren min"

Du aner ikke hva denne dama går igjennom. Hun i dokumentaren fikk en nabo brutt inn i leiligheten og ble kasta bensin på fordi de hadde fått nok av henne, og det mente alle naboene var helt innafor fordi hun var rar og lagde støy rundt seg. PRØV å ha litt forståelse da. Hun er mulig enda reddere enn hva dere er. Kanskje du heller kan prøve å snakke med henne, og høre hvordan hun har det? 

Anonymkode: cc074...25e

Tragisk sak og det enda mer tragiske nabolaget hvor en helte bensin over offeret og boretslaget sendte brev til kommunen om at det var mest synd på gjerningsmannen og flere i nabolaget kunne tenke seg å gjøre det samme mot offeret. Helt forj.....

Anonymkode: 8d984...16f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så nettopp en Brennpunkt dokumentar om dette temaet. Hva med å kontakte politiet, slik at hun kan få en psykiskevaluering og hjelp? 

Anonymkode: d9ac5...31f

TS her. Den dokumentaren vil jeg se 🙂

Jeg vet hun har blitt lagt inn mange ganger, men når hun kommer hjem igjen så er det på'n igjen. En ond sirkel, rett og slett. Vi blir å kontakte politiet fremover når hun får utbruddene sine. Jeg er usikker om hun havner i psykoser av rusmidlene hun bruker, men jeg mistenker det. Hun har brukt vold mot en nabo med å klipe så det ble blåmerker, gått rundt naken i fellesgangen vår, kaster ting ned trappeoppgangen og raserer sin egen leilighet ofte. Det blir et helvettes bråk, i følge naboen.

Så når det er snakk om mulig psykoser så blir jeg livredd for å møte på henne til feil tid, at hun står i fellesinngangen og har utbrudd. Sist nå ble vi alle naboer fanget i vår egen leilighet for at hun var så utagerende og skummel. Da kom som sagt politiet.

Nei, jeg synes det er så dumt at hennes lidelse skal terrorisere oss naboer. Jeg ønsker bare å ha det trygt.

Anonymkode: 182b4...7ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte er hun farlig?

Hun er ustabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ustabil

Hvorfor er hun farlig fordi hun er ustabil?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2020 den 12.02, AnonymBruker skrev:

Uff, jeg føler virkelig med deg ts. Borettslaget der jeg bor har det samme problemet.  Dette er helt vanlig borettslag, og jeg føler også at vedkommende ikke passer inn her. Og jeg føler ikke at det er feil å mene at folk ikke hører hjemme visse steder, for det er sant.

Det mange ikke tenker over er at mange folk med slike problemer har fått det pga. at de har ruset seg i mange år. Min nabo er en eks-narkoman. Alt begynte fint til å begynne med. Han var hyggelig og ikke noe problem. Det tok ikke mange månedene før jeg og en nabo og kamerat av meg begynte å oppdage en merkelig oppførsel. 

Vi var ute en dag og pratet i hagen. Det likte ikke han, for han kom ut på verandaen og sa at vi måtte gå et annet sted. Han har klaget når en annen nabo spylte fugledritt av bilen sin med en hageslange. Han har blandet seg borti mye vi har gjort, uten selv å bidra.  Han har en ved en anledning truet med å slå meg ned fordi at han var uenig med meg. Det ble anmeldt,han fikk besøksforbud, men etter det ble saken  henlagt pga bevisets stilling . Welcome to norway. 

Etter det ble han faktisk litt bedre, men han har fortsatt blandet seg litt. Noe som har irritert styret her. Det kan se ut som at han kanskje må selge og flytte. Postkassen hans er stappet med inkassovarsler osv. Han er borte nå, og har tydeligvis bedt om litt hjelp et sted.  Fikk høre av en nabo at de hadde kuttet strømmen hans, så han var nede en tur for å tømme kjøleskapet, har ikke  hørt noe mer om han har fått skrudd det på, men da håper jeg da inderlig. Leiligheten ligger heldigvis i 1 etasje, og en evt. vannskade vil gå rett ned i kjeller. 

Greit , han går ikke rundt som ts sin nabo, men det er fortsatt ikke  noe koselig å ha han her. En som ikke bidrar, bare klager, har truet, vært kranglete og også innrømmet at han har sittet i fengsel pga. vold og narkotika.  Men nå kan det hende at vi blir kvitt han etter 5 år. For står det såpass dårlig til at han ikke kan betale fellesutgiftene på 3 måneder så kan få leiligheten hans tvangssolgt . 

Jeg er for å gi folk en ny sjanse, for all del, men det er ikke alle som hører hjemme i et ordinært sameie eller borettslag. Mange av de sliter så mye i ettertid og kan være farlige så de burde vært på et mer egnet sted. 

Jeg sier ikke at alle som sliter ikke skal få lov til å bo i et sameie eller borettslag.  Det kommer litt an på. Sliter man pga tøff oppvekst som har resultert i enten ptsd , angst  osv. og man ikke er voldelig og lager noe bråk så er man selvfølgelig velkommen. Problemet er at folk som ts sin nabo ikke faller under denne kategorien . Det jeg ikke skjønner er: Hun må jo ha støyet til langt på natt tidligere, før ts flyttet inn. Gjør man det nok ganger og får nok advarsler så kan styret be om leiligheten blir solgt. 

Han som bor her kan vi ikke ta for støy, for han er så rolig at man noen ganger lurer på om han lever.  Men det er ikke tilfellet med ts sin nabo så jeg ville klaget og prøvd å fått  han ut.  Jeg skal selge min leilighet snart, men det er av helt andre grunner. Jeg vet ikke om man kan eller ikke kan klage i ettertid , men han har roet seg veldig de siste årene og selv om han kan diskutere og være litt irriterende så er ikke  noe kjøper kan klage på i ettertid. Vi har en nabo i borettslaget som til tross for å ha bodd her i nesten 2 år ikke vet noe om hvor ille ting har vært med naboen som er eks-narkoman . Hun vet ikke engang at han er det. 

Jeg skjønner jo forsåvidt selger godt, som ikke fortalte ts den hele sannheten.  Jeg tror få personer ville vært ærlige om det. Jeg kommer ikke til å si noe jeg heller, vil jo ikke sabotere for meg selv heller. Det blir feil uansett hva man sier. Jeg kan ikke si litt syk eller syk . For da kan kjøper faktisk spørre om hvordan syk vedkommende er. Eller evt. sliter litt. Nei, ærlighet varer ikke alltid lengst. Jeg  håper det ordner seg for deg ts.

HVA har det med saken å gjøre hvor problemene oppsto eller hva som var årsaken? Du har ingenting med hvilken bakgrunn vedkommende har!

Blir så forbanna over å lese slike moraliserende, ignoranse en og totalt en kunnskapsløse innlegg.

Er naboen et problem så er det et problem, eller ikke. Hva som er årsaken, eventuelt vanskelig oppvekst??? Hva faen, har det med saken å gjøre? Eller tidligere rus? Du har ingenting med det, forhold deg til situasjonen slik den er, nå!

Og når det gjelder salg av bolig, med plagsomme naboer, så er det få i denne tråden (av dem som mener naboen kan kastes på gata) som har noe som helst skrupler med å gi "problemet" videre til en intetanende boligkjøper, bare den betaler nok.

Så til syvende og sist er det dere og den dere kjøpte boligen av som er skurker her. Enda så stabile dere påstår å være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Menchit skrev:

HVA har det med saken å gjøre hvor problemene oppsto eller hva som var årsaken? Du har ingenting med hvilken bakgrunn vedkommende har!

Blir så forbanna over å lese slike moraliserende, ignoranse en og totalt en kunnskapsløse innlegg.

Er naboen et problem så er det et problem, eller ikke. Hva som er årsaken, eventuelt vanskelig oppvekst??? Hva faen, har det med saken å gjøre? Eller tidligere rus? Du har ingenting med det, forhold deg til situasjonen slik den er, nå!

Og når det gjelder salg av bolig, med plagsomme naboer, så er det få i denne tråden (av dem som mener naboen kan kastes på gata) som har noe som helst skrupler med å gi "problemet" videre til en intetanende boligkjøper, bare den betaler nok.

Så til syvende og sist er det dere og den dere kjøpte boligen av som er skurker her. Enda så stabile dere påstår å være.

Ehm, skjerp deg. Jeg vet mer enn du tror. Fyren har vært ærlig om sine problemer, så jeg sitter med veldig mye info. Så vennligst ikke kom her å si at jeg er kunnskapsløs.  Problemet er at flertallet av de som sliter pga. rus er ØDELAGT i hodet og fungerer ikke sammen med "normale" mennesker .  Dette har jeg sett eksempler på her, og hørt om andre som også har hatt erfaringer med det.

.Er vi virkelig det? Vet du, enkelte borettslag eller sameier kan holde på i årevis med å bli kvitt folk.  Og du forventer da at folk skal vente til styret i borettslaget eller sameiet klarer å få kastet ut vedkommende? Virkelig ? Det er ikke alle som har flere år på seg. Og enkelte er bare  tafatte og gidder ikke å ta tak i problemet.

Igjen så snakker jeg av egen erfaring. Det tidligere styret her var udugelig , og selv om jeg var i styret så hjalp det lite når hun som var styreleder var en kjerring. Hun andre som satt i styret var ikke noe bedre. De rottet seg sammen og tok ikke noe på alvor. Det var en nabo i borettslaget, familien til den naboen fikk bråke så mye de ville, parkerte på gårdsplassen selv om det var forbudt å parkere her. Det fikk INGEN konsekvenser for dem. Det hadde ikke hjulpet å klage på dem, for de ville ikke gjort noe med det. Og med kun en stemme så er det lite jeg fikk gjort. 

Så flyttet styrelederen. jeg ble valgt som styreleder av andre som ikke var interessert i å sitte selv, men som ville ha forandringer . Det andre kvinnfolket ga seg pga dette. Resultatet av det var at vi fikk skikk på naboen og hennes bråkete familie . 

Poenget er at så lenge man har et styre som ikke gidder å gjøre mye, eller et styre som gjør noe , men som bruker flere år, ja da skjønner jeg folk som solgte leiligheten til TS.  Jeg skyter da meg ikke selv i foten. Jeg har allerede kjøpt en leilighet, som står klar tidlig i 2021 (rundt Mars). Boligmarkedet der jeg bor nå er hett, og leiligheten er strøken, så det blir ikke noe problem å få solgt den.  Men den skal ikke selges før uti desember. Problemet er. Jeg er nødt til å få takst eller mer for å kunne kjøpe den leiligheten til neste år. Takst får jeg garantert, om det så hadde vært litt under takst så hadde det også gått. Men hva tror du at kommer til å skje hvis jeg ber megler om å opplyse om hvis noen spør om det er greie naboer?

Hm? Skal han si at man har en som sliter psykisk? Hvis jeg hadde vært på visning og fått beskjed så ville jeg bedt om mer info. Hvis jeg ikke hadde fått det så hadde jeg prøvd å finne ut mer på egenhånd, eller blitt såpass skeptisk at jeg ikke hadde kjøpt.  

Evt. så kan folk by under prisantydning fordi at de ikke vil betale full pris pga. naboen i borettslaget. Tror ikke helt at du skjønner alvoret. I mitt tilfelle så SLITER jeg hvis folk får vite det og enten ikke er lenger interessert eller kommer med et bud som er LANGT under prisantydning. Jeg har allerede skrevet under og kjøpt en leilighet.  Så nei, jeg føler meg ikke som en skurk, og det er ufattelig frekt av deg å kalle andre for skurker. Det handler om å tenke på seg selv, når selve styret ikke gidder å gjøre noe med problemet. Han som bor her er som regel fredelig, men han kan true med å banke opp folk, han har gjort det med meg. Han har innrømmet selv at han har banket opp andre før fordi at det klikket for han. Han liker å diskutere og krangle på alt styret gjør , selv om det er mye han ikke har noe med. Ikke bidrar han med annet enn klaging og rar oppførsel.

Og han har en kamerat, som også har vært heldig å fått seg startlån og har kjøpt en leilighet i et borettslag rett ovenfor der jeg bor. Han er litt stikk motsatt av min nabo. Han her HØRER man godt. Tar null hensyn, og det er helt utrolig at han også fortsatt bor i det borettslaget (som også er et helt VANLIG borettslag). Jeg har sett han noen ganger, han er helt fjern og jeg syntes synd på de som bor i samme huset. 

Ingen av de to hører hjemme i et vanlig borettslag. Og jeg vet om folk som har samme erfaringer . Når man er såpass skadet som man blir etter å ha vært på kjøret så kan man ikke bo sammen med andre folk. De vil som regel være til bry for de rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
AnonymBruker skrev (På 22.10.2020 den 21.03):

Hvorfor kjøpte du boligen da? Du kan takke seg selv for å bo i et narkoreir

Lov å bruke hode TS

Anonymkode: 774e1...031

Det er ikke så enkelt som og å bare flytte. Slike kommentarer minner om uvitenhet så til de grader. Først og fremst må man lete lenge etter et nytt sted og å bo og det kan ta tid. I tillegg handler det også om beliggenhet,og noen kan ha fysiske vansker som gjør at det ikke er så enkelt som og å bare bosette seg i en hvilken som helst bolig. 

Tenk litt på det 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.10.2020 den 15.37):

Ehm, skjerp deg. Jeg vet mer enn du tror. Fyren har vært ærlig om sine problemer, så jeg sitter med veldig mye info. Så vennligst ikke kom her å si at jeg er kunnskapsløs.  Problemet er at flertallet av de som sliter pga. rus er ØDELAGT i hodet og fungerer ikke sammen med "normale" mennesker .  Dette har jeg sett eksempler på her, og hørt om andre som også har hatt erfaringer med det.

.Er vi virkelig det? Vet du, enkelte borettslag eller sameier kan holde på i årevis med å bli kvitt folk.  Og du forventer da at folk skal vente til styret i borettslaget eller sameiet klarer å få kastet ut vedkommende? Virkelig ? Det er ikke alle som har flere år på seg. Og enkelte er bare  tafatte og gidder ikke å ta tak i problemet.

Igjen så snakker jeg av egen erfaring. Det tidligere styret her var udugelig , og selv om jeg var i styret så hjalp det lite når hun som var styreleder var en kjerring. Hun andre som satt i styret var ikke noe bedre. De rottet seg sammen og tok ikke noe på alvor. Det var en nabo i borettslaget, familien til den naboen fikk bråke så mye de ville, parkerte på gårdsplassen selv om det var forbudt å parkere her. Det fikk INGEN konsekvenser for dem. Det hadde ikke hjulpet å klage på dem, for de ville ikke gjort noe med det. Og med kun en stemme så er det lite jeg fikk gjort. 

Så flyttet styrelederen. jeg ble valgt som styreleder av andre som ikke var interessert i å sitte selv, men som ville ha forandringer . Det andre kvinnfolket ga seg pga dette. Resultatet av det var at vi fikk skikk på naboen og hennes bråkete familie . 

Poenget er at så lenge man har et styre som ikke gidder å gjøre mye, eller et styre som gjør noe , men som bruker flere år, ja da skjønner jeg folk som solgte leiligheten til TS.  Jeg skyter da meg ikke selv i foten. Jeg har allerede kjøpt en leilighet, som står klar tidlig i 2021 (rundt Mars). Boligmarkedet der jeg bor nå er hett, og leiligheten er strøken, så det blir ikke noe problem å få solgt den.  Men den skal ikke selges før uti desember. Problemet er. Jeg er nødt til å få takst eller mer for å kunne kjøpe den leiligheten til neste år. Takst får jeg garantert, om det så hadde vært litt under takst så hadde det også gått. Men hva tror du at kommer til å skje hvis jeg ber megler om å opplyse om hvis noen spør om det er greie naboer?

Hm? Skal han si at man har en som sliter psykisk? Hvis jeg hadde vært på visning og fått beskjed så ville jeg bedt om mer info. Hvis jeg ikke hadde fått det så hadde jeg prøvd å finne ut mer på egenhånd, eller blitt såpass skeptisk at jeg ikke hadde kjøpt.  

Evt. så kan folk by under prisantydning fordi at de ikke vil betale full pris pga. naboen i borettslaget. Tror ikke helt at du skjønner alvoret. I mitt tilfelle så SLITER jeg hvis folk får vite det og enten ikke er lenger interessert eller kommer med et bud som er LANGT under prisantydning. Jeg har allerede skrevet under og kjøpt en leilighet.  Så nei, jeg føler meg ikke som en skurk, og det er ufattelig frekt av deg å kalle andre for skurker. Det handler om å tenke på seg selv, når selve styret ikke gidder å gjøre noe med problemet. Han som bor her er som regel fredelig, men han kan true med å banke opp folk, han har gjort det med meg. Han har innrømmet selv at han har banket opp andre før fordi at det klikket for han. Han liker å diskutere og krangle på alt styret gjør , selv om det er mye han ikke har noe med. Ikke bidrar han med annet enn klaging og rar oppførsel.

Og han har en kamerat, som også har vært heldig å fått seg startlån og har kjøpt en leilighet i et borettslag rett ovenfor der jeg bor. Han er litt stikk motsatt av min nabo. Han her HØRER man godt. Tar null hensyn, og det er helt utrolig at han også fortsatt bor i det borettslaget (som også er et helt VANLIG borettslag). Jeg har sett han noen ganger, han er helt fjern og jeg syntes synd på de som bor i samme huset. 

Ingen av de to hører hjemme i et vanlig borettslag. Og jeg vet om folk som har samme erfaringer . Når man er såpass skadet som man blir etter å ha vært på kjøret så kan man ikke bo sammen med andre folk. De vil som regel være til bry for de rundt seg.

Mange er OK, men du bør se det litt ann. Det finnes grader av rusproblemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (7 minutter siden):

Det er ikke så enkelt som og å bare flytte. Slike kommentarer minner om uvitenhet så til de grader. Først og fremst må man lete lenge etter et nytt sted og å bo og det kan ta tid. I tillegg handler det også om beliggenhet,og noen kan ha fysiske vansker som gjør at det ikke er så enkelt som og å bare bosette seg i en hvilken som helst bolig. 

Tenk litt på det 

Mari Y skrev (6 minutter siden):

Mange er OK, men du bør se det litt ann. Det finnes grader av rusproblemer. 

Mari Y skrev (2 minutter siden):

Her høres det ut som man bør ringe politiet med en gang det blir bråk. 

Det har gått tre år nå ;) 

Lurer på hvordan det gikk, TS? 

Anonymkode: 16dc1...95b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Støtter det ikke, men skjønner at det ikke ble informert dypere om detz Vedkommende ville jo få solgt. 

Anonymkode: e84f9...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det høres virkelig vanskelig ut, og jeg forstår hvorfor du føler deg utrygg og redd. Det er viktig å føle seg trygg i sitt eget hjem. Det kan være lurt å ta kontakt med utleieren eller boligselskapet for å informere dem om situasjonen og be om hjelp. De kan ha prosedyrer på plass for å håndtere slike problemer. Det kan også være lurt å kontakte politiet igjen hvis situasjonen vedvarer. Husk å ta vare på deg selv og søke støtte fra venner og familie i denne tøffe tiden.

Anonymkode: f7a24...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Gjest Konser
AnonymBruker skrev (På 22.10.2020 den 20.45):

Jeg er i en ganske kjip situasjon akkurat nå. Jeg har for en uke siden flyttet inn i min første bolig, som er i en 6-mannsbolig. Felles inngang. I går opplevde jeg et ordentlig sirkus utfor døra mi, det var roping og skriking, banning og gråt. Det viser seg at jeg bor med en rusmisbruker som er meget ustabil. Hun snakket med seg selv og var helt fortvilet. En annen nabo ringte politiet så de kom å snakket med henne, men hun fortsatte bare bråket inne i sin egen leilighet langt ut på natt. Hun var så ustabil at jeg ble livredd henne.

Jeg har skjønt det slik at dette har pågått lenge, og jeg føler meg lurt av selger og megler som ikke informerte om henne. Jeg er utrygg og redd etter denne episoden, jeg bare venter på en ny en. Jeg blir ikke å tør å ha besøk av tantebarna mine her og gruer meg hver gang jeg skal gå ut eller inn av boligen.

Har noen opplevd noe lignende? Jeg håper jeg kan få henne ut på en eller annen måte, men føler meg så hjelpeløs nå.

Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 182b4...7ac

Å, det er ingenting i forhold til naboen min. Når jeg flyttet inn her, så begynte han å svinge med dører hardt. Og så kaster han snus rundt områder hvor du setter opp blomster, for eksempel, eller på bussholdeplassen, for å markere kanskje. Han visste bikkja hans "spiser" katter også, så han sendte den inn i leiligheta, lekte uskyldig, katta døde noen dager etterpå av stresset. Han har lært seg å vise følelser og tanker på kroppspråket, så han terroriser hver gang han ser deg, han timer også når du går ut av døra og når du kommer igjen, så han kan "snakke litt". Han vasker ikke leiligheta, stinker i hele gangen, hasj-røyking også, som unger må puste inn i gangen. Bruk av amfetamin, tvilsomme folk som kommer. Maser om jesus hele tiden, og frelse, selv om han er ond selv. Ville aldri fått seg dame, men plager andre, litt homofil også, har sex med en venn av seg, tror jeg, som sitter der hele tiden, han har sagt litt detaljer. Han kjøpte fisker, men fikk skrudd på varmen på akvariumet ved et "uhell", så de kokte sa han, vennen hans satt og trodde han var gud fordi han var over dyrene. Jeg malte ute her i regnet i fem timer og satte opp lykter, for at vi skulle få det koslig, men siden han er ondsinnet, så nytter det ikke over tid, må ta ned alt. Han har klare øyeblikk også hvor han tenker at tro på gud er bare tull, men går tilbake igjen like etterpå fordi han liker det, bare mas om ingenting. Når jeg klapper hunden, så har den lopper som biter på armene, den sover i senga hans. Bare idag så fikk han hele boligkomplekset til å føle seg som Irak, at de skal ta over, ved kroppspråket igjen. Ja, han har jo ikke utseendet til å få seg dame uansett, så hva er vitsen, ingen tenner eller hår. Når jeg først flyttet inn, så terroriserte han med rare tanker hele tiden, så jeg ble rar i hodet, måtte konsentrere meg for å ikke bli rar. Jeg melder fra til psykatrisk og politiet hver gang han går over streken, men de svarer ikke engang, klagd til husverten noen ganger også, men vanskelig å få han kastet ut. Du vet nok ikke hvor ille det kan bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...