Gå til innhold

Psykisk syk nabo, jeg er så fortvilet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i en ganske kjip situasjon akkurat nå. Jeg har for en uke siden flyttet inn i min første bolig, som er i en 6-mannsbolig. Felles inngang. I går opplevde jeg et ordentlig sirkus utfor døra mi, det var roping og skriking, banning og gråt. Det viser seg at jeg bor med en rusmisbruker som er meget ustabil. Hun snakket med seg selv og var helt fortvilet. En annen nabo ringte politiet så de kom å snakket med henne, men hun fortsatte bare bråket inne i sin egen leilighet langt ut på natt. Hun var så ustabil at jeg ble livredd henne.

Jeg har skjønt det slik at dette har pågått lenge, og jeg føler meg lurt av selger og megler som ikke informerte om henne. Jeg er utrygg og redd etter denne episoden, jeg bare venter på en ny en. Jeg blir ikke å tør å ha besøk av tantebarna mine her og gruer meg hver gang jeg skal gå ut eller inn av boligen.

Har noen opplevd noe lignende? Jeg håper jeg kan få henne ut på en eller annen måte, men føler meg så hjelpeløs nå.

Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 182b4...7ac

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring etter hjelp hver gang, noen må ta vare på henne i helsevesenet om hun ikke kan ivareta seg selv og skremmer andre. Dessverre.

Anonymkode: 80591...95d

  • Liker 30
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er vel et sameie? Eier hun selv eller leier kommunen for henne?

Du må ta kontakt med kommunen om dette blir et gjentagende problem, og evt politiet.

Anonymkode: 68efb...1b4

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om hun leier privat eller gjennom kommunen, eller eier hun?

Anonymkode: 791dc...dae

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en ganske kjip situasjon akkurat nå. Jeg har for en uke siden flyttet inn i min første bolig, som er i en 6-mannsbolig. Felles inngang. I går opplevde jeg et ordentlig sirkus utfor døra mi, det var roping og skriking, banning og gråt. Det viser seg at jeg bor med en rusmisbruker som er meget ustabil. Hun snakket med seg selv og var helt fortvilet. En annen nabo ringte politiet så de kom å snakket med henne, men hun fortsatte bare bråket inne i sin egen leilighet langt ut på natt. Hun var så ustabil at jeg ble livredd henne.

Jeg har skjønt det slik at dette har pågått lenge, og jeg føler meg lurt av selger og megler som ikke informerte om henne. Jeg er utrygg og redd etter denne episoden, jeg bare venter på en ny en. Jeg blir ikke å tør å ha besøk av tantebarna mine her og gruer meg hver gang jeg skal gå ut eller inn av boligen.

Har noen opplevd noe lignende? Jeg håper jeg kan få henne ut på en eller annen måte, men føler meg så hjelpeløs nå.

Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 182b4...7ac

Jeg har opplevd lignende. Stort sett er de harmløse mennesker som strir med sitt. Vær høflig så unngår du somregel konflikter, men ikke inviter til nærmere bekjentskap. Naboen ga datteren min ufortjent kjeft en gang, og da gikk jeg like dit og ga han huden full. Han skygget banen når jeg kom senere. 

Du får henne nok ikke ut, men du kan ringe politiet om hun går bananas eller psykiatrisk om hun hører hjemme der. Jeg ringte på naboen min, de hentet han og han ble borte i mange måneder. Rusmisbrukere har også rett til et sted å bo. Er det selveier så blir det vanskelig. Er det leid leilighet så må hun ut om hun ikke overholder reglene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må alliere deg med naboene, sende bekymringsmelding til kommunen, ringe politiet hver gang noe skjer til og med bagateller. Dette kan fort ta et par år, hvis hun eier så er det nærmest håpløst, men dere må bare prøve.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en ganske kjip situasjon akkurat nå. Jeg har for en uke siden flyttet inn i min første bolig, som er i en 6-mannsbolig. Felles inngang. I går opplevde jeg et ordentlig sirkus utfor døra mi, det var roping og skriking, banning og gråt. Det viser seg at jeg bor med en rusmisbruker som er meget ustabil. Hun snakket med seg selv og var helt fortvilet. En annen nabo ringte politiet så de kom å snakket med henne, men hun fortsatte bare bråket inne i sin egen leilighet langt ut på natt. Hun var så ustabil at jeg ble livredd henne.

Jeg har skjønt det slik at dette har pågått lenge, og jeg føler meg lurt av selger og megler som ikke informerte om henne. Jeg er utrygg og redd etter denne episoden, jeg bare venter på en ny en. Jeg blir ikke å tør å ha besøk av tantebarna mine her og gruer meg hver gang jeg skal gå ut eller inn av boligen.

Har noen opplevd noe lignende? Jeg håper jeg kan få henne ut på en eller annen måte, men føler meg så hjelpeløs nå.

Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 182b4...7ac

Slikt kan utvikle angst og utrygghet, som du kan slite med lenge. Vet ikke om det går å reklamere på det heller. Men et av kravene til å kunne reklamere er at produktet / tjenesten står til det en kan forvente. Det der er ikke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg vet dessverre ikke om hun eier boligen selv eller har fått den fra kommunen. Jeg får sende klage, men føler det ikke nytter siden hun har fått holdt på slik i 4 år.

Kan jeg klage på salget av boligen? Kreve penger siden de holdt tilbake informasjon om hvor ustabil en nabo det er her?

Anonymkode: 182b4...7ac

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpte du boligen da? Du kan takke seg selv for å bo i et narkoreir

Lov å bruke hode TS

Anonymkode: 774e1...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte du spesifikt om naboene før du la inn bud? 

 

Anonymkode: ea279...3cd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger sa det var greie naboer og la til at en var litt syk, men hun brukte bare å snakke med henne utenfor av og til. Jeg fikk ingen inntrykk at det var så ille som det egentlig er. Så jeg synes hun holdt tilbake informasjon. TS.

Anonymkode: 182b4...7ac

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er kommunal bolig vil de kunne flytte henne om mange nok klager ofte nok. Har sett det skje flere ganger. 

Anonymkode: 536cf...1e2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg vet dessverre ikke om hun eier boligen selv eller har fått den fra kommunen. Jeg får sende klage, men føler det ikke nytter siden hun har fått holdt på slik i 4 år.

Kan jeg klage på salget av boligen? Kreve penger siden de holdt tilbake informasjon om hvor ustabil en nabo det er her?

Anonymkode: 182b4...7ac

Du kommer iallfall ingen vei ved å ikke gjøre noe. Så her må du bare sende klager i hytt og pine. Tviler på at du kan klage på salget på grunn av ustabil nabo. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er kommunal bolig vil de kunne flytte henne om mange nok klager ofte nok. Har sett det skje flere ganger. 

Anonymkode: 536cf...1e2

Tar lenger tid om hun eier, og det kan jo virke litt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk kasta ut en i sameiet som ikke oppførte seg (det ble løsna skudd inne i leiligheten blant annet), han eide selv. Brukte advokat som kostet litt, men det var verdt det synes vi alle naboene.

Anonymkode: 6f2b9...df4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vurder reklamasjon. Loven heter lov om håndtverktjenester og har et kapittel som heter reklamasjon og der står grunnlag du kan reklamere på. Den loven gjelder for alle produkt/tjenester i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du får reklamert.

Men du kan jo alltids sende selger en melding med "takk for at du fortalte meg om den psyke naboen som er ustabil og bråker"

 

Anonymkode: 5076a...d14

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Theo_1 said:

Vurder reklamasjon. Loven heter lov om håndtverktjenester og har et kapittel som heter reklamasjon og der står grunnlag du kan reklamere på. Den loven gjelder for alle produkt/tjenester i Norge. 

Hvordan kan det gjelde+

Anonymkode: d1105...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at du får reklamert.

Men du kan jo alltids sende selger en melding med "takk for at du fortalte meg om den psyke naboen som er ustabil og bråker"

 

Anonymkode: 5076a...d14

Tror du en selger, som åpenbart ga fullstendig beng i det før salget, kommer til å bry seg noe som helst om en slik melding i etterkant av gjennomført salg? Neppe.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...