AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Del Skrevet 22. oktober 2020 Har jogget i noen år, mest ute, men på høsten har jeg pleid å flytte treningen inn på mølla, og tar ikke den første turen ut før til våren. Pga korona er treningsrommet på jobb stengt, og jeg må rett og slett jogge ute dersom jeg skal holde det gående i vinter. Jeg bor i Stavanger hvor det sjeldent er snø, men det regner hele tiden nå. Blir jo gjennomvåt selv med vannavstøtende klær, og skoene blir soggy og ekle. Tar fra meg hele løpegleden 😞 Kan man venne seg til det etter hvert? Anonymkode: 748e8...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Del Skrevet 22. oktober 2020 Ullundertøy, regnjakke og en lett bukse som ikke blir tung av regnet pluss goretex sko. Det som har funker for meg. Bor i samme by. Regner for seg selv plager meg ikke, men den j.... vinden Anonymkode: fa706...f63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rynnsi Skrevet 22. oktober 2020 #3 Del Skrevet 22. oktober 2020 Lett bekledning. Jogger i bommulsgenser med treningstrøye under, syntetisk bukse og joggesko. Litt våt kan man bli hvis det regner, men blir som regel ikke kald. Tynne hansker av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Del Skrevet 22. oktober 2020 Dette har jeg også lurt på! Hva med mobilen og nøkler: hvor gjør dere av det (jeg må ha begge med meg)? Anonymkode: 56c60...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Del Skrevet 22. oktober 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette har jeg også lurt på! Hva med mobilen og nøkler: hvor gjør dere av det (jeg må ha begge med meg)? Anonymkode: 56c60...4b6 Mobilen har jeg i innerlommen i vanntett jakke, nøkler tåler vann. Anonymkode: d1899...f8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #6 Del Skrevet 22. oktober 2020 Putter mobilen i en brødpose når det regner. 😁 Ellers har jeg vind- og vannavvisende løpejakke, men når det regner mye blir jeg våt uansett. Synes det er deilig å løpe i regnet, så lenge jeg har nok klær inntil kroppen så jeg ikke fryser og kommer meg raskt i dusjen etterpå. Blir ofte våt på føttene også, men det går også greit så lenge jeg holder varmen. Men må innrømme at dørstokkmila er litt lenger når det er skikkelig surt ute og at jeg planlegger løpeturer, dager og tidspunkt på dagen, basert risiko for dårlig vær på Yr. Anonymkode: b43db...8bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #7 Del Skrevet 22. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mobilen har jeg i innerlommen i vanntett jakke, nøkler tåler vann. Anonymkode: d1899...f8b 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Putter mobilen i en brødpose når det regner. 😁 Ellers har jeg vind- og vannavvisende løpejakke, men når det regner mye blir jeg våt uansett. Synes det er deilig å løpe i regnet, så lenge jeg har nok klær inntil kroppen så jeg ikke fryser og kommer meg raskt i dusjen etterpå. Blir ofte våt på føttene også, men det går også greit så lenge jeg holder varmen. Men må innrømme at dørstokkmila er litt lenger når det er skikkelig surt ute og at jeg planlegger løpeturer, dager og tidspunkt på dagen, basert risiko for dårlig vær på Yr. Anonymkode: b43db...8bb 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mobilen har jeg i innerlommen i vanntett jakke, nøkler tåler vann. Anonymkode: d1899...f8b Takk for tips 😄 Anonymkode: 56c60...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #8 Del Skrevet 23. oktober 2020 Jeg løper ute hele året og løper heller i regn og stiv kuling (bor i Bergen) enn inne på tredemølle. Har på en litt tykkere tights, ullsokker, ulloverdel, tynn løpejakke som tåler litt regn og vind, samt pannebånd, buff og hansker. Mobilen putter jeg i en pose i løpevesten hvis jeg skal på litt lengre økt, ellers putter jeg den bare i løpebelte. Den tåler å bli litt våt. Motivasjonen min er frisk luft, og det er deilig å komme inn igjen og ta en varm dusj eller et bad. Det gjør ikke noe om man blir litt våt, har man ull på seg og løper blir man fort varm. Just do it!! 😎 Anonymkode: 0f7d8...a42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #9 Del Skrevet 23. oktober 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette har jeg også lurt på! Hva med mobilen og nøkler: hvor gjør dere av det (jeg må ha begge med meg)? Anonymkode: 56c60...4b6 Mobilen legger jeg igjen i bilen, nøkkelen passer i en liten lomme på innsiden av linningen på løpetightsen (2XU). Legger igjen mobilen da jeg ikke trenger den på rene løpeturer og ikke vil ha avbrudd pga. folk som ringer. Men den tåler fint å bli våt, har den alltid med i hånda om jeg er på stolpejakt. Anonymkode: 3224a...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #10 Del Skrevet 23. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg løper ute hele året og løper heller i regn og stiv kuling (bor i Bergen) enn inne på tredemølle. Har på en litt tykkere tights, ullsokker, ulloverdel, tynn løpejakke som tåler litt regn og vind, samt pannebånd, buff og hansker. Mobilen putter jeg i en pose i løpevesten hvis jeg skal på litt lengre økt, ellers putter jeg den bare i løpebelte. Den tåler å bli litt våt. Motivasjonen min er frisk luft, og det er deilig å komme inn igjen og ta en varm dusj eller et bad. Det gjør ikke noe om man blir litt våt, har man ull på seg og løper blir man fort varm. Just do it!! 😎 Anonymkode: 0f7d8...a42 Har du tips til gode vintertights? Anonymkode: b43db...8bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisenberg Skrevet 23. oktober 2020 #11 Del Skrevet 23. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du tips til gode vintertights? Anonymkode: b43db...8bb Det lurer jeg også på. Nå bruker jeg superundertøy under vanlig tights, funker fint det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #12 Del Skrevet 23. oktober 2020 Jeg har begynt å jogge, og trives utrolig godt å jogge i drittvær. Hvorfor? Veldig lite andre som orker å gå ut, så da får jeg pese å styre i fred 😀 Har på en jakke som tåler å bli bløt, men som puster litt. Blir ikke lange turen når det er surt, så har ikke for mye ekstra på. Anonymkode: 60eec...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 23. oktober 2020 #13 Del Skrevet 23. oktober 2020 Vintertights, ettersittende topp og løpejakke. Lue og votter er obligatorisk under 10 grader. Varm og godt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #14 Del Skrevet 23. oktober 2020 Tynn ulltrøye innerst, vintertights og vindjakke. Ullhansker og tynt ullpannebånd. jeg har et elastisk belte rundt midja til mobil og nøkkel, merker ikke at det er der en gang☺️ Anonymkode: 75fdd...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #15 Del Skrevet 23. oktober 2020 8 minutter siden, Heisenberg skrev: Det lurer jeg også på. Nå bruker jeg superundertøy under vanlig tights, funker fint det også. Det er det jeg har gjort, men noen ganger hadde det vært greit med noe som tar litt vind på lårene. Anonymkode: b43db...8bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #16 Del Skrevet 23. oktober 2020 Denne https://www.getinspired.no/craft-subz-padded-tights-cr-1907703-999000?gclid=CjwKCAjw_sn8BRBrEiwAnUGJDmUhLI6Nu-o3LpA8WsnikcveSqhc0diHnLd-70HIm7eDXXcO9eFZxBoCQ6YQAvD_BwE Anonymkode: b8733...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #17 Del Skrevet 26. oktober 2020 Caps, en lifesaver for meg når det regner/sludder/snør. Det hjelper veldig å ikke få det rett i øynene. Ellers løper jeg i vindtett jakke, vintertights (litt forede, og har også en med vanntett panel frempå lårene), og ull-tskjorte. Ullsokker i skoene. Vår blir man uansett. Enten av svette/kondens innenfra, eller regnet utenfra. Det er mye verre å løpe i såkalte vanntette klær, og bli ekstremt klam og ekkel, enn å bli våt av regnvann, etter min mening. Mobil har jeg i midjebelte. Har som regel denne under jakken. Samme med nøkler. De fleste tightser har jo også en liten lomme i midjen/bakpå som det er plass til en nøkkel i (ikke hele knippet, da..). Masse reflekser, også refleksvest på dagtid (det kan være vanskelig å se folk i pissregn og litt dunkelt vinter-dagslys). Anonymkode: a5fe2...060 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 26. oktober 2020 #18 Del Skrevet 26. oktober 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Caps, en lifesaver for meg når det regner/sludder/snør. Det hjelper veldig å ikke få det rett i øynene. Våt blir man uansett. Enten av svette/kondens innenfra, eller regnet utenfra. Det er mye verre å løpe i såkalte vanntette klær, og bli ekstremt klam og ekkel, enn å bli våt av regnvann, etter min mening. Anonymkode: a5fe2...060 Her er jeg ikke enig. Fuktighet innenfra er varm, mens regnvann som holder noen få plussgrader gjør meg pisse kald. Spesielt når det lekker inn nytt vann hele tiden. Så jeg foretrekker klart klær som holder regnvannet ute. Caps synes jeg er ganske ubrukelig, det viktigste for meg i kaldt vær er å få dekket ørene. Sko med Gore-tex er gull når det er vått ute etter min mening. Hater å løpe i kalde, våte sko. Sko uten membran blir jo gjennomvåte bare jeg ser en vannpytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #19 Del Skrevet 27. oktober 2020 20 timer siden, -jk- skrev: Her er jeg ikke enig. Fuktighet innenfra er varm, mens regnvann som holder noen få plussgrader gjør meg pisse kald. Spesielt når det lekker inn nytt vann hele tiden. Så jeg foretrekker klart klær som holder regnvannet ute. Caps synes jeg er ganske ubrukelig, det viktigste for meg i kaldt vær er å få dekket ørene. Sko med Gore-tex er gull når det er vått ute etter min mening. Hater å løpe i kalde, våte sko. Sko uten membran blir jo gjennomvåte bare jeg ser en vannpytt Du kan jo ha pannebånd eller lue under capsen, da, vet du... Anonymkode: a5fe2...060 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #20 Del Skrevet 27. oktober 2020 Jeg elsker løpe i regn😍 Løper så og si hver dag, uansett vær. Bruker tynn ullgenser, tynn fleece og tynn løpejakke på overkroppen, samt tykkere tights på beina. Helt vanlige joggesko så lenge det ikke er glatt, for da bruker jeg joggesko med brodder. På hodet kjører jeg pannebånd om vinterhalvåret, samt gode løpehansker og ullbuff. Blir god og våt, men det gjør ingenting. Har musikk på øret, og en varm dusj som venter meg hjemme 😊 Anonymkode: be82a...62a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå