Cleopatra70 Skrevet 4. november 2020 #241 Skrevet 4. november 2020 Det trekkes ut for å skape mer spenning, noen ønsker borgerkrig i USA. Og da mener jeg ikke en av kandidatene. Noen skrev i går her at blir det et jevnt valg og noen vinner med liten margin, så blir det mer bråk. Ok, da blir det sånn tenkte jeg.
Druid Skrevet 4. november 2020 #242 Skrevet 4. november 2020 11 minutter siden, Cleopatra70 skrev: Du tror USA kommer til å degenerere? For å være helt ærlig har jeg ingen formening om hvordan dette spiller ut. Men jeg tror USA i ganske lang tid framover kommer å ha mer enn nok med å få samfunnet sitt til å fungere. Jeg vet at de økonomiske måltallene ser bra ut, men man ser ikke den typen raid og Antifa i fungerende økonomier. Det er noe her vi ikke ser. 2
Druid Skrevet 4. november 2020 #243 Skrevet 4. november 2020 18 minutter siden, Callisto83 skrev: Nå spør jeg sikkert veldig dumt, men hva er det egentlig som skjer der borte nå? For 4 år siden følte jeg at jeg våknet opp til at Trump hadde vunnet, men nå tar det så lang tid? (Jeg leser litt på forum fra USA og i kommentarfelt, og det er flere som stusser på det samme. Mange som også påstår det foregår en del tvilsom aktivitet, som at de ikke trengte å legitimere seg, eller fikk beskjed å krysse av valgseddelen med tusj, slik at stemmen forkastes fordi man skal bruke penn..) Det pågår en pandemi der borte for tiden. Det gjør at flere stemmer via andre mekanismer enn ved å møte opp. I mange stater, teller man ikke opp disse før alt annet er telt. Siden dette antallet er mer signifikant for utfallet enn før, betyr det at dette forsinker valgresultatet på en annen måte enn tidligere. 5
Hank Amarillo Skrevet 4. november 2020 #244 Skrevet 4. november 2020 Det mystiske hoppet forklares visst med at noen dreit litt på draget: "The Michigan situation was a TYPO. The massive jump in Biden votes out of nowhere is because Shiawassee county reported "153710" when it SHOULD have been "15371." 2
Gjest Bamse20 Skrevet 4. november 2020 #245 Skrevet 4. november 2020 (endret) Han vil sette alt på pause fordi han trur votinga er feil. Det som er så utroligt morro her,er om han hadde ledet, så hadde han ikke sagt noe om dette i det hele tatt. Alt i alt så beviser det egentlig hvor dårlig taper han er siden biden har en stor passning fremfor han. Jeg skjønner meg virkelig ikke på trump, og om biden vinner, så blir nok trump og tru at alt er rigga så da vil han sikkert at alt skal skje på nytt. Alle folkene som holder på med opptelling av stemmer blir jo overvåka av både politiet og video kamera hele veien, Så ser jo ikke hvordan dem skal klare og jukse uansett . Endret 4. november 2020 av Bamse20
Gjest Bamse20 Skrevet 4. november 2020 #247 Skrevet 4. november 2020 Er ganske tragisk hvor hardt trump prøver og få delaya alt. Han er så paranoid fordi biden får mere stemmer en han, at han trur at alle jukser med votinga. Uansett hvor hardt han prøver så stemmer alle votene.
bebisss Skrevet 4. november 2020 #248 Skrevet 4. november 2020 Håper Biden vinner, men tørr ikke tro det før jeg ser det. Stusser litt over de ulike tallene på valgmenn. På VG står det at Biden har 237 og Trump har 213, mens i en VG artikkel står det at Biden har 248 og Trump har 213. Ulikt antall på nrk også. Hvorfor denne ulikheten? 2
Tullball Skrevet 4. november 2020 #249 Skrevet 4. november 2020 (endret) 15 minutter siden, bebisss said: Håper Biden vinner, men tørr ikke tro det før jeg ser det. Stusser litt over de ulike tallene på valgmenn. På VG står det at Biden har 237 og Trump har 213, mens i en VG artikkel står det at Biden har 248 og Trump har 213. Ulikt antall på nrk også. Hvorfor denne ulikheten? Litt forskjeller hvor tidlig de ulike sidene tør å utrope en vinner. Antar de kanskje ikke har rettet på alle artiklene heller? Du kan se liste her også https://www.nytimes.com/interactive/2020/11/03/upshot/network-race-call-tracker.html Endret 4. november 2020 av Tullball 1
Tough cookie Skrevet 4. november 2020 #250 Skrevet 4. november 2020 Trump er hakkende gal og dette beviser jo det, men det vet vi jo fra før av da. 22
XaoS Skrevet 4. november 2020 #251 Skrevet 4. november 2020 Dersom Biden vinner (og det ligger an til det), så er demokratene og demokratisk styrte medier nødt til å jobbe med å tette den ekstreme polariseringen vi ser i USA. I stedet for å latterliggjøre Trump-supportere så må de sette seg litt bedre inn i de strukturene som gjør at så mange støtter han. USA sliter med en voksende underklasse, en uutdannet masse, som ikke har sjans til å jobbe seg fram sånn systemet er bygget opp. Denne velgerskaren er lette ofre for manipulering, om det så er fra big pharma og kjøper opp legene i nærmiljøet med opioide-pushing, eller en president som er flink til å opphisse til engasjement gjennom en retorikk som skaper et fiendebilde mot minoriteter, og et falsk bilde om at han står utenfor "eliten". Sånt engasjerer. Det er for mye å forlange at disse gruppene skal se gjennom spillet til Trump på grunn av de forutsetningene nærmiljøet tilbyr, og de ekkokamer de oppsøker, fordi med Trump så føler de seg sett. Det er her Biden vil ha en jobb å gjøre. En stor del av Trumps velgerskare tilhører den økonomiske eliten hvor de vet at han "has their back" gjennom skatteletter og filosofien om "tricle down economics". Det er ikke disse demokratene trenger å nå ut til. 4
Hank Amarillo Skrevet 4. november 2020 #252 Skrevet 4. november 2020 Her er en som har skjønt hvordan man gjør det i hvertfall:
likestilling Skrevet 4. november 2020 #253 Skrevet 4. november 2020 https://www.businessinsider.com/trump-campaign-falsely-claims-victory-in-pennsylvania-2020-11?r=US&IR=T Tjaaah.... ~3107000 vs ~2781000 stemmer. Biden må ta omtrentlig 70% av resterende for å vinne, så vi får se.... Jeg har tippet at PA går til Trump hele tiden, men litt tidlig å si. Hvis han faktisk tar den blir det et helt sinnsykt resultat, og Nevada kan ende opp med å avgjøre.... 270-268, men en valgmann går over i Maine, som vil gi 269-269? Hvis Trump faktisk vinner PA blir det ville tilstander...
Hank Amarillo Skrevet 4. november 2020 #254 Skrevet 4. november 2020 6 timer siden, PatrickBateman_ skrev: Når forventer de å ha talt ferdig i vippestatene? Fant ikke noe om dette i direktesendingene Det største gjenstående fylket i Arizona kunngjør visstnok resultatene i 4 tiden i natt. Når hele AZ er regnet vet jeg ikke. Nevada har visst avsluttet tellingen for i dag. Men der er det visst bare poststemmer igjen, så går nok til Biden. Trump er avhengig av å snu enten arizona eller nevada (med mindre de finner omfattende nok reelle uregelmessigheter i Michigan som fører til at den snus), samt vinne Pennsylvania, for å kunne vinne.
XaoS Skrevet 4. november 2020 #255 Skrevet 4. november 2020 11 minutter siden, Hank Amarillo skrev: Det største gjenstående fylket i Arizona kunngjør visstnok resultatene i 4 tiden i natt. Når hele AZ er regnet vet jeg ikke. Nevada har visst avsluttet tellingen for i dag. Men der er det visst bare poststemmer igjen, så går nok til Biden. Trump er avhengig av å snu enten arizona eller nevada (med mindre de finner omfattende nok reelle uregelmessigheter i Michigan som fører til at den snus), samt vinne Pennsylvania, for å kunne vinne. Biden vinner Arizona. Den gjenstående opptellingen er for for stemmer i Phoenix og Tuscon, og storbyer står tradisjonelt demokratisk, også i en historisk "rød" stat. Enken til John McCain, republikaneren som stilte mot Obama i 2008, har offentlig gått ut med sin støtte til Biden, og den type symbolpolitikk teller. 1
likestilling Skrevet 4. november 2020 #256 Skrevet 4. november 2020 19 minutter siden, Hank Amarillo skrev: Det største gjenstående fylket i Arizona kunngjør visstnok resultatene i 4 tiden i natt. Når hele AZ er regnet vet jeg ikke. Nevada har visst avsluttet tellingen for i dag. Men der er det visst bare poststemmer igjen, så går nok til Biden. Trump er avhengig av å snu enten arizona eller nevada (med mindre de finner omfattende nok reelle uregelmessigheter i Michigan som fører til at den snus), samt vinne Pennsylvania, for å kunne vinne. Ser ut som AZ blir klart blått i første omgang, men ingen tvil om at det blir "contested" og vel så det... Umulig for Trump å ta AZ nå med mindre de finner 100.000 mistede stemmer....
Kågebruker Skrevet 4. november 2020 #257 Skrevet 4. november 2020 Nesten like viktig som valget i 1860 dette. 1
likestilling Skrevet 4. november 2020 #258 Skrevet 4. november 2020 Heeeelt sprøtt valg. Minste mulige margin.... med mindre Trump taper PA da, men det skal en del til nå...
Hank Amarillo Skrevet 4. november 2020 #259 Skrevet 4. november 2020 22 minutter siden, XaoS skrev: Biden vinner Arizona. Den gjenstående opptellingen er for for stemmer i Phoenix og Tuscon, og storbyer står tradisjonelt demokratisk, også i en historisk "rød" stat. Skal visstnok være valgdagsstemmer som gjenstår.
_popcorn_ Skrevet 4. november 2020 #260 Skrevet 4. november 2020 Ryddet for brukerdebatt, avsporing og brudd på rommets retningslinjer, og svar til dette. _popcorn_, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå