Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Aliquis skrev:

Er du seriøs nå, eller mener du faktisk dette?

Det er jo ikke bare feil, men faktisk helt motsatt.

Fake news, amiright?

Ja, er seriøs... nei, tenker ikke på offisielle og reelle lån som de Trump har.

https://www.nbcnews.com/think/opinion/joe-biden-must-clear-air-hunter-biden-his-china-business-ncna1245836

Sitat

Bobulinski asked whether the Biden family worried that its engagement with CEFC China Energy might jeopardize Joe Biden's career. According to CNN, CEFC China Energy "aligned itself so closely with the Chinese government that it was often hard to distinguish between the two." According to Bobulinski, Jim Biden responded with the phrase "plausible deniability." When asked by reporters last week, Jim Biden offered no comment.

Dette er snakk om "lån".

Uansett, ikke meningen å dra tråden off topic, så avslutter der :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Lasox skrev:

Joe Biden har foreløbig 238 mandater kontra 213 Donald Duck.

Dersom Joe Biden tar Pennsylvania, Wisconsin og Nevada så vinner han med 6 mandater. Det er de statene han har ørliten håp om å vinne. Dersom det stemmer så vil Donald Duck (Trump) sitte igjen med 264. Så tror rett og slett Nevada blir den avgjørende for valget i år!

image.png.2a3a64045831427ccdc05eb297ce8655.png

Mer trolig at dette blir endelig resultat.

Muuuulig Biden tar PA, men da blir det i så fall 290...

Svarene får vi vel ikke før torsdag-fredag, og så blir det vel omtellinger.

Skrevet
5 minutter siden, likestilling said:

Ja, er seriøs... nei, tenker ikke på offisielle og reelle lån som de Trump har.

https://www.nbcnews.com/think/opinion/joe-biden-must-clear-air-hunter-biden-his-china-business-ncna1245836

Dette er snakk om "lån".

Uansett, ikke meningen å dra tråden off topic, så avslutter der :)

Ah, vi snakker om konspirasjons-lån, jeg skjønner! 

Hvis det er sånn man forholder seg til fakta, så burde man vel heller arrestere Biden for deep state pedofili-ringene han er med i?

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Aliquis skrev:

Ah, vi snakker om konspirasjons-lån, jeg skjønner! 

Hvis det er sånn man forholder seg til fakta, så burde man vel heller arrestere Biden for deep state pedofili-ringene han er med i?

Så du neste tweet?

Pengene (i alle fall halvparten) ble mottatt på konto under to uker senere og dette kommer fra senatets etterforskning av Hunter Biden.

Igjen, ikke meningen å dra tråden off topic, men vær så snill å lese litt før du begynner å slenge om deg med "konspirasjonsteorier".

🤫

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke valgresultatet vil spille den helt store rollen for min del. Så jeg tar det med ro.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dersom man lurer på hvor noen andre forummedlemmers sympatier ligger så er det ikke verre enn å Google "brukernavn" + Trump site:forum.Kvinneguiden.no. Det er ikke vanskelig å legge sammen to og to. 

Har forøvrig rapportert tråden for flaming

Endret av studerende
  • Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Cleopatra70 skrev:

Pressen er ikke objektiv. De har mobbet Trump fra begynnelsen, helt idiotisk å se på. Jeg liker han ikke selv, men ble lei av Trump-vitsene på et tidlig tidspunkt.

Gitt at 99% av «mobbingen» av Trump er basert på hva han selv faktisk gjør, er det utrolig vanskelig for pressen å rapportere betydningen av handlingene hans og twittringen hans uten at det oppfattes som mobbing.

Og det er faktisk jobben deres, ikke å skjerme den sårete stoltheten hans.

• Liker 11
Skrevet

Jeg er en forsiktig optimist nå. Men web på ingen måte trygg. Kult at Arizona blir blå.

• Liker 3
Skrevet

Fra mitt ståsted er ikke dette godt nok uansett. Jeg tror Donald Trump kommer til å få flere stemmer enn i 2016, og det tilsier at 2016 ikke var ett enkelttilfelle.
Dette er evt resultatet av en et demokratisk velgermobilisering du ikke kommer til å se i 2024.

Biden kan kanskje reparere noe av splittelsen i USA. Men demokratiet er egentlig dødt over der, Biden ble ikke valgt som representant heller.

Så fra et europeisk ståsted bør vi betrakte dette som en pause som vi må utnytte til å frigjøre oss fra forpliktelser vestover. USA er ikke en nasjon vi kan identifisere vestlige verdier med lenger.

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, Druid skrev:

Fra mitt ståsted er ikke dette godt nok uansett. Jeg tror Donald Trump kommer til å få flere stemmer enn i 2016, og det tilsier at 2016 ikke var ett enkelttilfelle.
Dette er evt resultatet av en et demokratisk velgermobilisering du ikke kommer til å se i 2024.

Biden kan kanskje reparere noe av splittelsen i USA. Men demokratiet er egentlig dødt over der, Biden ble ikke valgt som representant heller.

Så fra et europeisk ståsted bør vi betrakte dette som en pause som vi må utnytte til å frigjøre oss fra forpliktelser vestover. USA er ikke en nasjon vi kan identifisere vestlige verdier med lenger.

Får sende Erna til Bejing først som sist for å bøye kneet for våre nye overherrer. Lurt å være tidlig ute, litt som når man skal bestille flybillett feks.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Hank Amarillo skrev:

Får sende Erna til Bejing først som sist for å bøye kneet for våre nye overherrer. Lurt å være tidlig ute, litt som når man skal bestille flybillett feks.

Ser ikke helt sammenhengen, men ja, hvis vi ikke klarer å få frihandel tilbake i verden, så har du rett. Det er ikke store rommet vårt for bi lateral avtaler med Kina i første omgang og vi tendenserer til å være veldig lite lydhøre i vår internasjonale diskurs, hvilket det er lite forståelse for i bejing.

På den annen side, gitt Trump luftsugde Kina første dagen han hadde på jobben for fulle TV bilder, så kan Erna ta straffen av at Vesten ikke klarer spille ett samlet geopolitisk spill uten mye lokal kritikk...

Skrevet
18 minutter siden, Druid said:

Spåmann, spåmann... Hvorfor?

Skrevet (endret)
22 minutter siden, Druid skrev:

Biden har flere stemmer enn Trump nå og velges av folkets som deres representant til å bli president.

Norge som ikke får stemme over hvem som skal være vårt statsoverhode i frie valg bør nok ikke kaste stein i glasshus og klage på det amerikanske demokratiet. Som tross alt på mange områder er bedre med sterkere maktfordeling enn de europeiske.

Endret av GaiusMarius
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Druid said:

Ser ikke helt sammenhengen, men ja, hvis vi ikke klarer å få frihandel tilbake i verden, så har du rett. Det er ikke store rommet vårt for bi lateral avtaler med Kina i første omgang og vi tendenserer til å være veldig lite lydhøre i vår internasjonale diskurs, hvilket det er lite forståelse for i bejing.

På den annen side, gitt Trump luftsugde Kina første dagen han hadde på jobben for fulle TV bilder, så kan Erna ta straffen av at Vesten ikke klarer spille ett samlet geopolitisk spill uten mye lokal kritikk...

Inderne er nå oppe i 1.3 milliarder, nesten like mange som kineserne. Klart vi er litt bekymret.

Befolkningen i de forente stater, USA er drøyt 300 mill. Altså en fjerdedel av disse landene. Hver for seg.

Og nei, jeg tror ikke Trump bryr seg.

Endret av T-Rex
Skrevet
6 minutter siden, Druid skrev:

Ser ikke helt sammenhengen,

Var bare et halvflåsete spill på tropen om at USA er på vei ut som dominerende supermakt, med kina på vei opp, og som overtaker av den rollen, lizzm.

Skrevet
49 minutter siden, Hank Amarillo skrev:

Var bare et halvflåsete spill på tropen om at USA er på vei ut som dominerende supermakt, med kina på vei opp, og som overtaker av den rollen, lizzm.

Åh, vel det er jo virkeligheten, selv om Kina i større grad posisjonerer seg til å ta over Sovjets posisjon. De som må ta ansvar fra vestlig side, blir i stor grad EU.

Vi får trøste oss med at så lenge det er aggressive krefter i Russland, vil USA ha militære interesser her, men allerede nå ser vi at USA er delt på militær oppmerksomhet mellom Russland og Kina.

50 minutter siden, GaiusMarius skrev:

Biden har flere stemmer enn Trump nå og velges av folkets som deres representant til å bli president.

Det kan hende, men jeg føler at flere og flere ser på presidentvalget som ett valg av leder. Målet er ikke en representant, men den de tror kan gjøre de riktige valgene for dem.  Jeg ser flere leder argumenter enn representant argumenter i diskusjonen, men la oss håpe du har rett.

51 minutter siden, T-Rex skrev:

Spåmann, spåmann... Hvorfor?

Jeg ser ikke flukten fra Trump, jeg ser ikke samlingen rundt liberale og progressive verdier; der er ikke grunnlag for utvikling og vekst. Som Thomas Seltzer påpekte: en gang gikk USA fremover for beskyttelsen av individet. Nå er de på vei tilbake. Så jeg er enig med Proud boys lederen, vi skal tilbake til 60-tallet.

Europa bør gjøre sitt ytterste for ikke å være med den veien. Det ble mørkere her.

Jeg ser valg av en kandidat som skulle hente inn en splittelse og samle sentrum blandt demokrater og republikanere. Det gjenspeiler seg ikke valgresultatet.

Skrevet
14 minutter siden, Druid skrev:

Jeg ser ikke flukten fra Trump, jeg ser ikke samlingen rundt liberale og progressive verdier; der er ikke grunnlag for utvikling og vekst. Som Thomas Seltzer påpekte: en gang gikk USA fremover for beskyttelsen av individet. Nå er de på vei tilbake. Så jeg er enig med Proud boys lederen, vi skal tilbake til 60-tallet.

Europa bør gjøre sitt ytterste for ikke å være med den veien. Det ble mørkere her.

Jeg ser valg av en kandidat som skulle hente inn en splittelse og samle sentrum blandt demokrater og republikanere. Det gjenspeiler seg ikke valgresultatet.

Du tror USA kommer til å degenerere?

Skrevet

Nå spør jeg sikkert veldig dumt, men hva er det egentlig som skjer der borte nå? For 4 år siden følte jeg at jeg våknet opp til at Trump hadde vunnet, men nå tar det så lang tid?

(Jeg leser litt på forum fra USA og i kommentarfelt, og det er flere som stusser på det samme. Mange som også påstår det foregår en del tvilsom aktivitet, som at de ikke trengte å legitimere seg, eller fikk beskjed å krysse av valgseddelen med tusj, slik at stemmen forkastes fordi man skal bruke penn..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...