Cleopatra70 Skrevet 4. november 2020 #181 Skrevet 4. november 2020 Pressen er ikke objektiv. De har mobbet Trump fra begynnelsen, helt idiotisk å se på. Jeg liker han ikke selv, men ble lei av Trump-vitsene på et tidlig tidspunkt. 2
Hank Amarillo Skrevet 4. november 2020 #182 Skrevet 4. november 2020 Ser ut til at Biden vinner electoral vote med knappest mulig margin, 270 stemmer, med et par vippestater som er jevne. Blir ikke noe land for den konfliktskye der borte i det nærmeste mao. 1
T-Rex Skrevet 4. november 2020 #183 Skrevet 4. november 2020 47 minutter siden, Aliquis said: I Norge får man faktisk en hel dag lovpålagt fri for å stemme. Det gjør man ikke i USA, og der er det mange som ikke har råd til å gå glipp av en arbeidsdag. Elevene på skolene der valget avholdes får fri, ja.
Maydis8 Skrevet 4. november 2020 #184 Skrevet 4. november 2020 44 minutter siden, Thaila skrev: De kan jo forhåndsstemme da. I år har det vert mange muligheter. Tror du må sette deg inn i stemmessystemet i USA. Det er forskjellig fra stat til stat. Mange stemmer blir forkastet osv. Educate yourself. 1
Thaila Skrevet 4. november 2020 #185 Skrevet 4. november 2020 25 minutter siden, Cleopatra70 skrev: Pressen er ikke objektiv. De har mobbet Trump fra begynnelsen, helt idiotisk å se på. Jeg liker han ikke selv, men ble lei av Trump-vitsene på et tidlig tidspunkt. Enig. Spesielt før det første valget var det helt ekstremt! Jeg ble så oppgitt da han vant fordi da måtte jeg fortsette å se alt dette Trump greiene avbilda med trutmunn hver eneste dag.
Aliquis Skrevet 4. november 2020 #186 Skrevet 4. november 2020 56 minutter siden, Equinox said: Det blir spennende å se hvem som vinner til slutt, etterspill og bråk blir det vel nesten uansett, det være seg fra grupper til høyre eller blm og antifa. Uansett bør valgresultatet være en aldri så liten vekker for folk her i Norge når det gjelder dekningen og forståelsen av politikk i USA. Mediene har nærmest hele døgnet produsert den ene artikkelen etter den andre om Trump, og med en klar overvekt i negative ordelag. Når valget nå uansett blir svært jevnt, hva sier dette om kvaliteten og forståelsen blant norske journalister om USA? Mener du altså at kritikk og negativ vinkling er ugyldig/feil hvis det gjelder en politisk kandidat som gjør det relativt godt i valg? 3
Aliquis Skrevet 4. november 2020 #187 Skrevet 4. november 2020 Jeg må si at jeg ikke skjønner meg på folk som undrer seg over at postemmer i svært stor grad lener mot Biden. Her har Trump brukt det siste halvåret på å undergrave postvesenet. Det sier seg selv at velgerbasen hans, som faktisk sluker det han sier, i stor grad vil unngå å bruke nevnte postvesen. 12
PetterKanin Skrevet 4. november 2020 #188 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, Aliquis skrev: Mener du altså at kritikk og negativ vinkling er ugyldig/feil hvis det gjelder en politisk kandidat som gjør det relativt godt i valg? Ubalansert vinkling blir feil uavhengig av om kandidaten gjør det godt i valg eller ikke. 1
studerende Skrevet 4. november 2020 #189 Skrevet 4. november 2020 1 time siden, Emmelise skrev: Jeg tror det blir baluba uansett hvem som vinner egentlig. Jeg tror det blir Nancy Peloci som "tar" over til det er bekreftet hvem som er valgt. Trump er uansett president til i januar. De burde ha klart å telle opp stemmene før det.
Emmelise Skrevet 4. november 2020 #191 Skrevet 4. november 2020 9 minutter siden, studerende skrev: Trump er uansett president til i januar. De burde ha klart å telle opp stemmene før det. Jada, så lang tar det ikke å telle. Jeg tenkte mer på hvis rettsprosessen dras ut og alt det der. Pence f. eks. er knyttet til Trump, så han tar ikke akkurat over etter januar. I den perioden hvor makten ikke kan ligge hos presidenten (hvem enn det skulle være), så mener jeg det er Speaker for Representantenes hus, og det er Nancy Pelosi. Jeg tror det ble snakket om ved et eller annet tidspunkt, når spørsmålet kom opp hvis Trump og Pence ble for syke til å fungere eller noe.
likestilling Skrevet 4. november 2020 #192 Skrevet 4. november 2020 De fant en haug med stemmer der 100% gikk til Biden, så nå går Michigan til Biden og da blir det 270-268 før PA er ferdig. Selv om Trump leder der, er det nok 75% til Biden av de som er igjen, og som de har en uke på seg til å telle opp. Uansett ser det dårlig ut for Trump. Det blir galskap i USA, men hva skal norsk MSM skrive om nå? 1
Hank Amarillo Skrevet 4. november 2020 #193 Skrevet 4. november 2020 42 minutter siden, Aliquis skrev: Jeg må si at jeg ikke skjønner meg på folk som undrer seg over at postemmer i svært stor grad lener mot Biden. Hvem undrer seg over dette?
Aliquis Skrevet 4. november 2020 #194 Skrevet 4. november 2020 2 minutter siden, likestilling said: De fant en haug med stemmer der 100% gikk til Biden, så nå går Michigan til Biden og da blir det 270-268 før PA er ferdig. Selv om Trump leder der, er det nok 75% til Biden av de som er igjen, og som de har en uke på seg til å telle opp. Uansett ser det dårlig ut for Trump. Det blir galskap i USA, men hva skal norsk MSM skrive om nå? Tettbefolkede distrikter stemmer Biden i mye større grad enn man gjør utenfor byene, så det er jo helt naturlig å anta at man vil se større "plutselige" hopp for Biden, da stemmene fra disse tettbefolkede områdene kommer inn samtidig. Haugen med stemmene fant de nok i valgurnen. 3
studerende Skrevet 4. november 2020 #195 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, Aliquis skrev: Tettbefolkede distrikter stemmer Biden i mye større grad enn man gjør utenfor byene, så det er jo helt naturlig å anta at man vil se større "plutselige" hopp for Biden, da stemmene fra disse tettbefolkede områdene kommer inn samtidig. Haugen med stemmene fant de nok i valgurnen. Mange av disse delstatene har lover som sier at man ikke kan telle forhåndsstemmer før valgdagen er over, da dukker de naturlig nok opp sent da det tar tid å telle dem. 3
likestilling Skrevet 4. november 2020 #196 Skrevet 4. november 2020 (endret) 7 minutter siden, Aliquis skrev: Tettbefolkede distrikter stemmer Biden i mye større grad enn man gjør utenfor byene, så det er jo helt naturlig å anta at man vil se større "plutselige" hopp for Biden, da stemmene fra disse tettbefolkede områdene kommer inn samtidig. Haugen med stemmene fant de nok i valgurnen. Nei du kan så si.... men jeg må innrømme at jeg ble litt overrasket over at de talte opp 140.000 stemmer og samtlige, 100% gikk til Biden.... Jeg hadde trodd at kanskje én eller to av 140.000 skulle stemme Trump, men sånn kan det gå... Edit: det samme skjedde i Wisconsin, så det er kanskje ikke sååå rart. Kanskje de hadde lagt til side noen stemmer til Biden og valgte å ta alle i et jafs, hvem vet.... Endret 4. november 2020 av likestilling
T-Rex Skrevet 4. november 2020 #197 Skrevet 4. november 2020 11 minutter siden, likestilling said: De fant en haug med stemmer der 100% gikk til Biden, så nå går Michigan til Biden og da blir det 270-268 før PA er ferdig. Selv om Trump leder der, er det nok 75% til Biden av de som er igjen, og som de har en uke på seg til å telle opp. Uansett ser det dårlig ut for Trump. Det blir galskap i USA, men hva skal norsk MSM skrive om nå? Min gjetning er galskapen i USA. Om du får rett i spådommene.
Hank Amarillo Skrevet 4. november 2020 #198 Skrevet 4. november 2020 9 minutter siden, Aliquis skrev: Tettbefolkede distrikter stemmer Biden i mye større grad enn man gjør utenfor byene, så det er jo helt naturlig å anta at man vil se større "plutselige" hopp for Biden, da stemmene fra disse tettbefolkede områdene kommer inn samtidig. Haugen med stemmene fant de nok i valgurnen. Alle skjønner det. Men når man har hopp med 130 000 stemmer hvor 100% går til Biden, så blir det noe annet. 1
Sasse00 Skrevet 4. november 2020 #199 Skrevet 4. november 2020 Trump vant Florida og Ohio. Den som vinner de to, vinner alltid hele greia.
Aliquis Skrevet 4. november 2020 #200 Skrevet 4. november 2020 Just now, likestilling said: Nei du kan så si.... men jeg må innrømme at jeg ble litt overrasket over at de talte opp 140.000 stemmer og samtlige, 100% gikk til Biden.... Jeg hadde trodd at kanskje én eller to av 140.000 skulle stemme Trump, men sånn kan det gå... Ja, fordi måten Decision Desk HQ oppdaterer siden sin på er selvfølgelig helt konsekvent med hvordan de talte opp stemmene... 🤦♂️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå