AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #41 Del Skrevet 21. oktober 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: Ja Det heter "Jingle Bells" og er fra Royal Copenhagen. Foreldrene mine har frokostservise, asjetter og store kopper med skål. Om det fantes som middagsservise er jeg usikker på. Mener det var i handelen siste halvdel av 80-tallet. Anonymkode: 0657e...b0b Du finner mye på Ebay Anonymkode: 3f8e4...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 21. oktober 2020 #42 Del Skrevet 21. oktober 2020 På 20.10.2020 den 19.29, AnonymBruker skrev: Enig. Av de tre ville jeg også valgt Julemorgen fra Wiik Walsøe, med Toys Delight fra Villeroy & Boch på andreplass. Disney er uaktuelt for min del, det blir for barnslig. Vi har Stjerneriflet jul fra Royal Copenhagen og er veldig glade i det. Anonymkode: 0657e...b0b Det der serviset er så lekkert! Vi har ikke plass til å ha juleservise akkurat nå, men i fremtiden vurderer jeg dette eller Dompapserviset 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #43 Del Skrevet 21. oktober 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Vi har Kähler hammarhøi sitt juleservise, er veldig glad i det. Anonymkode: 36380...2bc For meg sto det mellom dette og Stjerne riflet jul fra Royal Copenhagen, mannen foretrakk sistnevnte. Så da går vi for det. Samlingen starter nå 🥳 Anonymkode: aa707...6f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #44 Del Skrevet 21. oktober 2020 1 time siden, clyde skrev: Det der serviset er så lekkert! Vi har ikke plass til å ha juleservise akkurat nå, men i fremtiden vurderer jeg dette eller Dompapserviset 😍 Dompap er veldig fint😍. Er mer vinterservise enn juleservise synes jeg - og det mener jeg positivt. Hadde vi hatt Dompap ville jeg tatt det frem i oktober/november og brukt det frem til påsketider. Anonymkode: 0657e...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #45 Del Skrevet 22. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dompap er veldig fint😍. Er mer vinterservise enn juleservise synes jeg - og det mener jeg positivt. Hadde vi hatt Dompap ville jeg tatt det frem i oktober/november og brukt det frem til påsketider. Anonymkode: 0657e...b0b Det er sant, det skriker nok ikke av jul akkurat😅 Det serviset kan nok brukes hele vinteren, vurderer sterkt å kjøpe det 😊 Anonymkode: 0f61c...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 22. oktober 2020 #46 Del Skrevet 22. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er sant, det skriker nok ikke av jul akkurat😅 Det serviset kan nok brukes hele vinteren, vurderer sterkt å kjøpe det 😊 Anonymkode: 0f61c...2f0 Og der ble jeg av en eller annen grunn anonym 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 22. oktober 2020 #47 Del Skrevet 22. oktober 2020 (endret) 19 hours ago, AnonymBruker said: Vi har Kähler hammarhøi sitt juleservise, er veldig glad i det. Anonymkode: 36380...2bc Er ikke det nytt av året? Fint, da, det er det. Endret 22. oktober 2020 av T-Rex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #48 Del Skrevet 22. oktober 2020 På 21.10.2020 den 11.12, O.G. skrev: Firkløveren hadde et juleservise som het Sparkeferd, men de kuttet det ut for tidlig. Nå, det hadde jeg lagt NOK12000 på bordet tvert for å eie. Har du bilde? Anonymkode: d5097...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #49 Del Skrevet 22. oktober 2020 På 20.10.2020 den 16.45, AnonymBruker skrev: firkløveren - disney jul Vi har dette. Jeg er så basic bitch at jul = Disney 🙂 Anonymkode: 12611...93a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #50 Del Skrevet 22. oktober 2020 På 21.10.2020 den 0.00, AnonymBruker skrev: Tenker du på nisse serviset dem har? I såfall synes vi ikke det er helt vår stil.. hehe ikke julete nok kanskje.. liker at det er farger å mye jul. Eller helt motsatt med rent å mindre mønster/farger Anonymkode: 1a0d3...832 Hvis du liker farger er vell ikke julemorgen noe alternativ siden det er ganske blast i fargene. Det er også noe «gull» som gjør at det egentlig ikke tåler oppvaskmaskin. Selv heller jeg mot toys delight. Har nisseserviset fra PP på hytta. Det er også nydelig Anonymkode: 60b4f...1ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 22. oktober 2020 #51 Del Skrevet 22. oktober 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du bilde? Anonymkode: d5097...899 Endret 22. oktober 2020 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 26. oktober 2020 #52 Del Skrevet 26. oktober 2020 På 21.10.2020 den 18.14, AnonymBruker skrev: Vi har Kähler hammarhøi sitt juleservise, er veldig glad i det. Anonymkode: 36380...2bc Det ønsker jeg meg også! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #53 Del Skrevet 28. oktober 2020 Og jeg har dette snåle juleserviset som ikke lenger er i salg (fabrikken gikk visst konkurs). Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor, men jeg elsker dette serviset! 😄 Orker ikke la være å bruke det bare fordi det er vanskelig å få tak i. Jeg har jo mest glede av det i bruk, og bruker det fra første søndag i advent til et stykke ut i januar. Anonymkode: d6810...1df 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 29. oktober 2020 #54 Del Skrevet 29. oktober 2020 På 21.10.2020 den 11.09, AnonymBruker skrev: Om du tenker å samle gjennom flere år er tilgjengelighet noe du bør ha i bakhodet. Tilgjengelighet er jo også et poeng med tanke på supplering i fremtiden. Foreldrene mine har et juleservise fra 80-tallet som kun var i produksjon i noen få år. De rakk å kjøpe 8 kuverter og et fat før det gikk ut. Ettersom det er utgått og det er lite tilgjengelig på bruktmarkedet blir det ikke brukt, fordi de er så livredde for at noe blir ødelagt, og de siste årene har det blitt stående i kassa si på loftet i førjulstiden. Det er synd at det har blitt sånn, for det er egentlig et koselig juleservise. Hadde det vært mulig å supplere det hadde det nok vært i bruk. Anonymkode: 0657e...b0b Prøv å etterlyse deler til serviset på finn. Du vet aldri hvem som kan se det og faktisk ha deler å gi bort/selge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #55 Del Skrevet 29. oktober 2020 11 timer siden, O.G. skrev: Prøv å etterlyse deler til serviset på finn. Du vet aldri hvem som kan se det og faktisk ha deler å gi bort/selge. Det har vi prøvd. Med lite hell. Har også bedt om hjelp fra slektninger i opprinnelseslandet og det lille som har dukket opp har vært veldig dyrt. Anonymkode: 0657e...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 29. oktober 2020 #56 Del Skrevet 29. oktober 2020 På 28.10.2020 den 23.16, AnonymBruker skrev: Og jeg har dette snåle juleserviset som ikke lenger er i salg (fabrikken gikk visst konkurs). Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor, men jeg elsker dette serviset! 😄 Orker ikke la være å bruke det bare fordi det er vanskelig å få tak i. Jeg har jo mest glede av det i bruk, og bruker det fra første søndag i advent til et stykke ut i januar. Anonymkode: d6810...1df Det var veldig artig! Flott at du ikke er redd for å bruke det! 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 29. oktober 2020 #57 Del Skrevet 29. oktober 2020 Jeg har et jeg kjøpte for haugevis av år siden. Veldig «julete» Billig var det også. Det ser sannsynligvis ikke ut i måneskinn, men jeg elsker det. Sikkert fordi jeg har så mange gode minner rundt det med familie og god mat 💕 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #58 Del Skrevet 1. november 2020 I den grad det kan kalles juleservise (det er i hvertfall rødt!) så har vi Iittala Taika Ønsker meg egentlig et "skikkelig" servise av typen i tråden her, men sliter med at jeg ikke finner et jeg synes er fint som har fine kopper! Synes både Wik og Walsøe og Royal Copenhagen sine er flotte, men koppene... Ja, jeg er sær. Anonymkode: b9ce0...9be 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #59 Del Skrevet 8. november 2020 Flere som vil dele hva de har? Veldig kjekt å se Anonymkode: 604ce...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8. november 2020 #60 Del Skrevet 8. november 2020 Har aldri skjønt behovet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå