Gå til innhold

Juleserviset? Hva har dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Av de tre ville jeg også valgt Julemorgen fra Wiik Walsøe, med Toys Delight fra Villeroy & Boch på andreplass. Disney er uaktuelt for min del, det blir for barnslig.

Vi har Stjerneriflet jul fra Royal Copenhagen og er veldig glade i det.

Royal-Copenhagen-Star-Fluted-Christmas-T

Anonymkode: 0657e...b0b

Hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å begynne å samle på en av de. Er det et fett egentlig/smakssans? Eller bør man tenke på tilgjengelighet etc?

Om du tenker å samle gjennom flere år er tilgjengelighet noe du bør ha i bakhodet. Tilgjengelighet er jo også et poeng med tanke på supplering i fremtiden.

Foreldrene mine har et juleservise fra 80-tallet som kun var i produksjon i noen få år. De rakk å kjøpe 8 kuverter og et fat før det gikk ut. Ettersom det er utgått og det er lite tilgjengelig på bruktmarkedet blir det ikke brukt, fordi de er så livredde for at noe blir ødelagt, og de siste årene har det blitt stående i kassa si på loftet i førjulstiden. Det er synd at det har blitt sånn, for det er egentlig et koselig juleservise. Hadde det vært mulig å supplere det hadde det nok vært i bruk.

Anonymkode: 0657e...b0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firkløveren hadde et juleservise som het Sparkeferd, men de kuttet det ut for tidlig. Nå, det hadde jeg lagt NOK12000 på bordet tvert for å eie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, FrøkenMånestråle said:

Villeroy & Boch  😍 Jeg har en del derfra så holder meg til det.

Har du bilder av det?😊 Å er tallerkene høye i kanten rundt? Sånn som frokost tallerkene?😊

Anonymkode: 1a0d3...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du bilder av det?😊 Å er tallerkene høye i kanten rundt? Sånn som frokost tallerkene?😊

Anonymkode: 1a0d3...832

Har ikke så mange tallerker, mer kopper, krukker og pynteting. Er for slepphendt og rask i bevegelsene til at jeg tør å ha fint servise. :P Alt ligger innerst i boden og venter på november. Men de har fått inn det meste på Tilbords nå så du må bare ta deg en runde. Det har fått noen nye krukker og som jeg likte... 😄 Ikke kan jeg kjøpe noe heller for jeg husker jo ikke hva jeg kjøpte forrige år på salg...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jul og jul, jeg har Lerk Winter fra Magnor som jeg har fått.  

Anonymkode: 9a970...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett fra Rema 1000. Fra mamma. Hun syntes det var så trist at jeg ikke hadde noe juleservise. 
 

Det var godt tenkt. Det var å overkjøre meg i realiteten. Jeg leverte det på gjenbruksbutikk. Det var godt å bli kvitt. Mamma har aldri spurt hvor det ble av. Hadde sagt sannheten. Ville bare så inderlig like det, men nei. 
 

Så har ikke noe nå. Følger med på tråder med fine bilder av deres her inne da. Takk for inspirasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2020 den 16.45, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Ønsker å kjøpe juleservise til i år å lurer på hva dere andre har?

å hva dere synes er finest av:

Villeroy & boch - toys delight ol.

firkløveren - disney jul

wik walsøe - jule morgen

liker det veldig julete å mye farger/mønster. (Glorete for noen) Men synes også det kan være fint med litt roligere motiv.

Men hva hadde dere valgt av

villeroy & boch eller disney jul (gammel og versjonen) 

 

 

Anonymkode: 1a0d3...832

Servise fra firkløver og høyt Pepsi Max forbruk er vel kumulative vilkår for å være med i luksusfellen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har julemorgen fra Wik&Walsøe, både kaffeservise og middagsservise til 12, ser det har kommet noen nye deler i år , som bl.a glass som jeg må titte nærmere på. Vi bruker det i hele desember

Anonymkode: fc831...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, O.G. said:

Hjelp...

Du har et problem med det? Litt 90-talls, men jeg liker det. Jeg liker også 80-, 70-, 60-, 50- og 40-talls, så jeg kan nok ikke regnes med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Kähler hammarhøi sitt juleservise, er veldig glad i det. 
 

DC27CED9-4307-4FAB-9D2E-B874141A1A8C.jpeg

Anonymkode: 36380...2bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har Kähler hammarhøi sitt juleservise, er veldig glad i det. 
 

DC27CED9-4307-4FAB-9D2E-B874141A1A8C.jpeg

Anonymkode: 36380...2bc

Det var veldig fint :) 

Anonymkode: 17c39...dac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har Kähler hammarhøi sitt juleservise, er veldig glad i det. 
 

DC27CED9-4307-4FAB-9D2E-B874141A1A8C.jpeg

Anonymkode: 36380...2bc

Det har jeg faktisk vurdert om jeg skal kjøpe. 

Anonymkode: 9a970...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

19 timer siden, T-Rex skrev:

Har ikke, og kommer aldri til å kjøpe. Men har flere som kan passe som juleservise med riktig pynting og tilbehør.

Jeg har bare et servise som jeg bruker hver dag. Har ingen problemer med å skape julestemning likevel :nissevink:   bolero-vera-middagsservise-til-12-personer-44-deler.jpg

Anonymkode: f1f7b...4b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du tenker å samle gjennom flere år er tilgjengelighet noe du bør ha i bakhodet. Tilgjengelighet er jo også et poeng med tanke på supplering i fremtiden.

Foreldrene mine har et juleservise fra 80-tallet som kun var i produksjon i noen få år. De rakk å kjøpe 8 kuverter og et fat før det gikk ut. Ettersom det er utgått og det er lite tilgjengelig på bruktmarkedet blir det ikke brukt, fordi de er så livredde for at noe blir ødelagt, og de siste årene har det blitt stående i kassa si på loftet i førjulstiden. Det er synd at det har blitt sånn, for det er egentlig et koselig juleservise. Hadde det vært mulig å supplere det hadde det nok vært i bruk.

Anonymkode: 0657e...b0b

Vet du merket? :) 

Anonymkode: 604ce...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du merket? :) 

Anonymkode: 604ce...a24

Ja :) Det heter "Jingle Bells" og er fra Royal Copenhagen. Foreldrene mine har frokostservise, asjetter og store kopper med skål. Om det fantes som middagsservise er jeg usikker på. Mener det var i handelen siste halvdel av 80-tallet.

DSC_1407.jpg

 

Anonymkode: 0657e...b0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke juleservise, og ønsker det heller ikke.  Vårt "penere" middagsservise er det hvite, enkle Saturn fra Porsgrunn.  Med dette kan jeg pynte bord etter hver sesong og type fest. 
Har linservietter i mange farger, og supplerer med suppeskåler/forrettsasjetter og dessertskåler i forskjellige farver og mønstre.     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2020 den 19.43, Honey Dew skrev:

Det var utrolig nydelig. Vi har Gammeldags Jul fra Firkløveren. Jeg kjøpte det da jeg var yngre, men nå synes jeg det er vel glorete, men siden mann, barn og barnebarn elsker serviset, har jeg ikke hjerte til å kvitte meg med det.

Det er det besteforeldrene mine har. Hvert år sier bestemor at hun ønsker seg nytt servise, hvert år sier resten av familien at det får hun ikke 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...