Gå til innhold

Flere som synes det er vanskelig å ta lappen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Alle ser ut til å ta lappen så lett, jeg synes det er så vanskelig. Føler meg så dum 😄 Begynte på den i fjor men ga opp siden jeg hadde så mye annet å gjøre, men starter igjen i morgen. Med litt mixede følelser. Hvor lang tid brukte du? 

Anonymkode: 730ac...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok meg 15 år å komme i gang, men da tok det bare fire måneder. Da følte jeg med dum da som hadde ventet så lenge fordi jeg ikke følte meg smart nok. 

Anonymkode: db1fe...beb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Alle ser ut til å ta lappen så lett, jeg synes det er så vanskelig. Føler meg så dum 😄 Begynte på den i fjor men ga opp siden jeg hadde så mye annet å gjøre, men starter igjen i morgen. Med litt mixede følelser. Hvor lang tid brukte du? 

Anonymkode: 730ac...c4c

Jeg er en mann som ikke tok førerkort før jeg hadde fylt 22 år, og det at jeg var redd for å mislykkes var en av grunnene til dette, blandet med nærhet til kollektivtrafikk som fylte mitt daglige behov på en en tilfredsstillende måte. Vendepunktet kom da jeg en dag forstod hvor mange "grauthuer" som faktisk har førerkort, og jeg innså at jeg er langt mer oppegående enn mange av folkene jeg kjente som hadde førerkort. Dette gav meg litt selvtillit, og jeg fikk meg førerkort på 7 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 1 år, sto på det 4 forsøket. Syntes det var latterlig strengt i Østfold og veldig uhyggelige sensorer. Endte med å ta lappen nordpå. Besto på første forsøk der og veldig hyggelig sensor som jeg ble rolig av og som var lett å snakke med. Det var verdt flybilletten opp for å si det sånn.

Anonymkode: 61b61...1be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte 1 år, sto på det 4 forsøket. Syntes det var latterlig strengt i Østfold og veldig uhyggelige sensorer. Endte med å ta lappen nordpå. Besto på første forsøk der og veldig hyggelig sensor som jeg ble rolig av og som var lett å snakke med. Det var verdt flybilletten opp for å si det sånn.

Anonymkode: 61b61...1be

Ja du, jeg bor i drammen men hører at noen reiser hønefoss for å kjøre opp 😄 

Anonymkode: 730ac...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja du, jeg bor i drammen men hører at noen reiser hønefoss for å kjøre opp 😄 

Anonymkode: 730ac...c4c

Jeg fikk iallfall noen ganger en oppgave og andre ganger to på kjøreturen, som jeg mener det er lurt å preppe veldig. Du får minst av disse:

1) Finn et sted å snu

2) Rygg rundt en hekk

3) Lukeparker (Det er sjeldent dette opereres med, men jeg fikk dette en av gangene)

4) Parker ved å rygge inn 

På den siste fikk jeg nummer 1 og 4.

Anonymkode: 61b61...1be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk iallfall noen ganger en oppgave og andre ganger to på kjøreturen, som jeg mener det er lurt å preppe veldig. Du får minst av disse:

1) Finn et sted å snu

2) Rygg rundt en hekk

3) Lukeparker (Det er sjeldent dette opereres med, men jeg fikk dette en av gangene)

4) Parker ved å rygge inn 

På den siste fikk jeg nummer 1 og 4.

Anonymkode: 61b61...1be

Tusen takk 😁 

Anonymkode: 730ac...c4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er dritvanskelig. Har øvelseskjørt lenge, øvelseskjører overalt med 3 unger i bilen, alle som kjører med meg sier jeg er superflink, besto teorien på første forsøk- men stryker gang på gang på oppkjøringa. Er på nippet til å gi opp, iallefall å vurdere å kjøre opp til automat istedet om jeg stryker for 4.gang.

Jeg fikser bare ikke oppkjøringa, det er helt grusomt. Sensor har hver gang sagt at det er nesten perfekt, men det mangler bittelitt på flyt/økonomisk/teknisk og at jeg bare må mengdekjøre. Jeg er dømt til kollektivt for evig tid.

Anonymkode: 1078d...662

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 1988 brukte jeg 4 kjøretimer pluss de 10 obligatoriske timene med mørkekjøring og landeveiskjøring.

MEN. Jeg hadde vel 10 000 kilometer øvelseskjøring før jeg begynte på bil lappen.

Anonymkode: 2c7c4...7a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk iallfall noen ganger en oppgave og andre ganger to på kjøreturen, som jeg mener det er lurt å preppe veldig. Du får minst av disse:

1) Finn et sted å snu

2) Rygg rundt en hekk

3) Lukeparker (Det er sjeldent dette opereres med, men jeg fikk dette en av gangene)

4) Parker ved å rygge inn 

På den siste fikk jeg nummer 1 og 4.

Anonymkode: 61b61...1be

Jeg fikk ingen av de. Jeg fikk rygg opp en bratt, svingete bakke. Og jeg ble gitt en adresse langs veien vi kjørte og beskjed om å finne innkjørselen. 

Anonymkode: db1fe...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ingen av de. Jeg fikk rygg opp en bratt, svingete bakke. Og jeg ble gitt en adresse langs veien vi kjørte og beskjed om å finne innkjørselen. 

Anonymkode: db1fe...beb

Er det noe spesielt man skal se etter for å finne innkjørsler?

Anonymkode: e3a1c...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På oppkjøringen:

Får man masse spørsmål mens man kjører?

Hvis nei, bør man fortelle hva man gjør og resonnerer mens man kjører?

Anonymkode: e3a1c...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei du får ikke spørsmål når du kjører opp. Er bare kjøring da. Men du får spørsmål før du skal kjøre. Er lurt å se litt ut av vinduene og mens du kjører opp. 

Anonymkode: 88ebd...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nøyaktig hvordan du kjenner det,  TS! Jeg har grått og gruet, bannet og feiget ut. Vært så redd for å kjøre, og så fortvilet over meg selv siden jeg har hatt inntrykket av at mange tar det så lett. Nå, etter flere års pause siden forrige runde, som jeg avbrøt grunnet alt ubehaget knyttet til kjøring, er jeg endelig over den verste kneika! Har øvekjørt og hatt kjøretimer ca fire måneders tid, og det begynner å løsne. Kan stadig kjenne anfall av panikk og motløshet, men har begynt å se på det på en mere konstruktiv måte: hvilken enorm selvutvikling ligger det ikke i å tåle å stå i ubehaget, engstelse, frustrasjone! Å gjennomføre dette, å få lappen vil være en enorm seier, og jeg er viss på at mestringen og erfaringen vil kunne ha overføringsverdi til mange andre krevende områder i livet i fremtiden. Jeg ønsker deg all verdens lykke til, TS, og vet at både du og jeg vil klare dette, og bli så stolte og glade at kun de med samme utfordringer vil kunne forstå hvor sinnsykt modige vi faktisk har vært. 

Anonymkode: 61466...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er dritvanskelig. Har øvelseskjørt lenge, øvelseskjører overalt med 3 unger i bilen, alle som kjører med meg sier jeg er superflink, besto teorien på første forsøk- men stryker gang på gang på oppkjøringa. Er på nippet til å gi opp, iallefall å vurdere å kjøre opp til automat istedet om jeg stryker for 4.gang.

Jeg fikser bare ikke oppkjøringa, det er helt grusomt. Sensor har hver gang sagt at det er nesten perfekt, men det mangler bittelitt på flyt/økonomisk/teknisk og at jeg bare må mengdekjøre. Jeg er dømt til kollektivt for evig tid.

Anonymkode: 1078d...662

Nei, nei, ikke gi opp håpet! Klart du vil få det til! Prioriter øvekjøring steinhardt en måneds tid, be om hjelp av venner, kolleger, til både kjøring og avlastning av ungene, det er ofte manglende kontinuitet som ødelegger når man skal lære seg bør nytt skikkelig, så jeg garanterer deg at hyppigere frekvens på kjøringa frem mot oppkjøring vil gjøre utfallet. 

Anonymkode: 61466...50c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har tenkt til å ta lappen. Har ikke begynt ennå, pga utdanning. Venter til jeg er ferdig, er 23 år og blir mast om at jeg snart må ta lappen. 

Føler jeg kommer til å ta lang tid for å forstå det. Livredd for å havne i bilulykker, gjøre livstruende feil og ta livet av andre.

Noen som har kjent på lignende? Hvordan blir man kvitt tankene?

Anonymkode: 59edb...c8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet nøyaktig hvordan du kjenner det,  TS! Jeg har grått og gruet, bannet og feiget ut. Vært så redd for å kjøre, og så fortvilet over meg selv siden jeg har hatt inntrykket av at mange tar det så lett. Nå, etter flere års pause siden forrige runde, som jeg avbrøt grunnet alt ubehaget knyttet til kjøring, er jeg endelig over den verste kneika! Har øvekjørt og hatt kjøretimer ca fire måneders tid, og det begynner å løsne. Kan stadig kjenne anfall av panikk og motløshet, men har begynt å se på det på en mere konstruktiv måte: hvilken enorm selvutvikling ligger det ikke i å tåle å stå i ubehaget, engstelse, frustrasjone! Å gjennomføre dette, å få lappen vil være en enorm seier, og jeg er viss på at mestringen og erfaringen vil kunne ha overføringsverdi til mange andre krevende områder i livet i fremtiden. Jeg ønsker deg all verdens lykke til, TS, og vet at både du og jeg vil klare dette, og bli så stolte og glade at kun de med samme utfordringer vil kunne forstå hvor sinnsykt modige vi faktisk har vært. 

Anonymkode: 61466...50c

Tusen takk for historien din! 😄 Akkurat sånn jeg føler det når jeg skal kjøre. Du er en knupp! 

Ts.

Anonymkode: 730ac...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt til å ta lappen. Har ikke begynt ennå, pga utdanning. Venter til jeg er ferdig, er 23 år og blir mast om at jeg snart må ta lappen. 

Føler jeg kommer til å ta lang tid for å forstå det. Livredd for å havne i bilulykker, gjøre livstruende feil og ta livet av andre.

Noen som har kjent på lignende? Hvordan blir man kvitt tankene?

Anonymkode: 59edb...c8c

Føler det samme 😄 Men som kjørelæreren min sier så har alle bilene jeg møter på lappen, de kan kjøre og læreren har brems på sin side og mye erfaring og kommer til å stoppe situasjonen om du gjør noe dumt 😀

Ts

Anonymkode: 730ac...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet nøyaktig hvordan du kjenner det,  TS! Jeg har grått og gruet, bannet og feiget ut. Vært så redd for å kjøre, og så fortvilet over meg selv siden jeg har hatt inntrykket av at mange tar det så lett. Nå, etter flere års pause siden forrige runde, som jeg avbrøt grunnet alt ubehaget knyttet til kjøring, er jeg endelig over den verste kneika! Har øvekjørt og hatt kjøretimer ca fire måneders tid, og det begynner å løsne. Kan stadig kjenne anfall av panikk og motløshet, men har begynt å se på det på en mere konstruktiv måte: hvilken enorm selvutvikling ligger det ikke i å tåle å stå i ubehaget, engstelse, frustrasjone! Å gjennomføre dette, å få lappen vil være en enorm seier, og jeg er viss på at mestringen og erfaringen vil kunne ha overføringsverdi til mange andre krevende områder i livet i fremtiden. Jeg ønsker deg all verdens lykke til, TS, og vet at både du og jeg vil klare dette, og bli så stolte og glade at kun de med samme utfordringer vil kunne forstå hvor sinnsykt modige vi faktisk har vært. 

Anonymkode: 61466...50c

Dette er motiverende! Ja for søren! Vi klarer det 😄 

Ts

Anonymkode: 730ac...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...