Gå til innhold

Å bli kalt jævla idiot av samboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Din samboer er fullstendig urimelig og må ta seg sammen. Det er han som oppfører seg som en idiot.

Å kalle noen for en idiot og si at man oppfører seg som en idiot er for meg også to ulike ting. Å kalle noen idiot nedgraderer hele deg, å kalle en handling eller det man gjør før idioti sier noe om handlingen. Så det han sier her, synes jeg er fullstendig ugreit, spesielt foran barna, fordi han sier at du er en idiot, han nedgraderer deg.

Det virker ikke som folk har fått med seg at denne mannen tydeligvis hisser seg opp og ikke klarer å roe seg ned. Dette er tydeligvis noe du ts har tatt lærdom av og har opplevd flere ganger, og at reaksjonen din er basert på tidligere hendelser. Og da tenker jeg at han oppfører seg på en måte som er ugrei. Han skjerper seg tydeligvis ikke, han velger å fortsette sin måte å være på. Jeg synes det er spesielt ille at det gjøres foran barna: det er ikke greit at noen foreldre, uansett kjønn, nedverdiger den andre parten på en slik måte. Selvfølgelig er det ikke greit! Barna vil jo da lære at det er greit å oppføre seg sånn.

Jeg foreslår familievernkontoret. Og hvis ikke det hjelper vet jeg ikke om jeg hadde giddet. Det er ikke verdt å utsette seg for slikt lenger enn nødvendig.

Hvordan skal barna lære å respektere hverandre og andre hvis de ikke lærer det hjemmefra?

Endret av SPOCA
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jesus. Jeg kommer fra en helt vanlig guttegjeng. Vi er nå 40, har gode jobber, er gode fedre og samboere, har vært gjennom småbarnsperioden, osv. Krangling er normalt, og at man kaller hverandre "Jævla idiot" en sjelden gang foran barna  er sånt som skjer. "Jævla fittekjerring" burde man kanskje ikke ta foran barna, men å rope på familievernkontoret og barnevernet her blir latterlig. Mange her som aldri har vært i et turbulent forhold, som jo mange forhold er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hornet skrev:

Jesus. Jeg kommer fra en helt vanlig guttegjeng. Vi er nå 40, har gode jobber, er gode fedre og samboere, har vært gjennom småbarnsperioden, osv. Krangling er normalt, og at man kaller hverandre "Jævla idiot" en sjelden gang foran barna  er sånt som skjer. "Jævla fittekjerring" burde man kanskje ikke ta foran barna, men å rope på familievernkontoret og barnevernet her blir latterlig. Mange her som aldri har vært i et turbulent forhold, som jo mange forhold er.

Er helt uenig i at det er greit å si sånn foran barna, selv om det er en sjelden gang! Snakk om white trash-forhold i så fall. Men, synes TS og mannen må ta en skikkelig samtale, og TS også må gå i seg selv og vurdere om hun provoserer en slik reaksjon. Å avbryte en diskusjon kan jo være en hersketeknikk. 

Anonymkode: ecd6e...007

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hornet skrev:

Jesus. Jeg kommer fra en helt vanlig guttegjeng. Vi er nå 40, har gode jobber, er gode fedre og samboere, har vært gjennom småbarnsperioden, osv. Krangling er normalt, og at man kaller hverandre "Jævla idiot" en sjelden gang foran barna  er sånt som skjer. "Jævla fittekjerring" burde man kanskje ikke ta foran barna, men å rope på familievernkontoret og barnevernet her blir latterlig. Mange her som aldri har vært i et turbulent forhold, som jo mange forhold er.

Enig i at barnevernet er unødvendig basert kun på at noen lirer av seg et stygt kallenavn til den andre en sjelden gang. Men turbulente forhold? Ble man ikke ferdig med det i 14-årsalderen? Er det virkelig noen som gidder å leve i slikt? Da hadde jeg heller vært singel!

Anonymkode: 67720...434

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er så absolutt IKKE greit, og jeg synes det vitner om total mangel på respekt for partneren sin. Spesielt ille er det når slike holdninger smitter over på barna, slik at de nå faktisk lærer av far at det er ok å snakke slikt til andre mennesker (og spesielt til partneren sin!). Hårreisende.

Jeg har en eks som kunne finne på å kalle meg «jævla idiot» og andre nedlatende ting som såret meg. Det kom naturligvis også frem andre svært negative personlighetstrekk etter hvert, og jeg er glad jeg klarte å komme meg unna dette forholdet før jeg ble ordentlig etablert med vedkommende. Min nåværende samboer er helt motsatt, og kunne aldri klart å såre meg eller være nedlatende mot meg. Han har ordentlig respekt og kjærlighet for meg.

En mann som ikke bryr seg om han sårer deg er ikke en mann jeg ville hatt som partner. Og nei, du fortjener virkelig ikke å bli kalt for stygge ting💕

Anonymkode: 20785...2af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at din væremåte provoserte din samboer slik at han ikke klarte kontrollere seg, jeg renger med dette er en gjengående greie for dere siden du sier det har skjedd før så kanskje du også har noe å ta tak i her slik at dere gjennom kommunikasjon og samarbeid kan finne en bedre måte å snakke til hverandre på når dere er uenige om noe. 

Anonymkode: 8a912...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.10.2020 den 7.44, AnonymBruker skrev:

Når du blir kalt stygge ord foran barna kan barna begynne å behandle deg dårlig etter hvert. De ser pappa gjøre det og tror da at dette er greit. For å ikke nevne hvordan de vil prate til andre utenfor huset også. 

Dette er slikt som barnevern vil henge seg opp i om dere en gang kommer i kontakt med de. At pappa'n hisser seg opp foran barna og kan gjøre at de føler seg utrygge. 

Anonymkode: f93b3...113

Enig. Men hvordan løser man dette? Ved et eventuelt samlivsbrudd vil man jo ikke kunne hindre at pappa snakker stygt om mamma foran barna. Man har jo null kontroll på hva far sier når han er alene med barna. 

Mitt barn er bare baby enda, men samboeren min sier også mye stygt til meg. Tviler på at han klarer å kontrollere seg bedre når barnet blir større. Ønsker meg ut av forholdet. Men han er jo ikke ute av livet vårt av den grunn. 

Anonymkode: 0df5b...d4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at din væremåte provoserte din samboer slik at han ikke klarte kontrollere seg, jeg renger med dette er en gjengående greie for dere siden du sier det har skjedd før så kanskje du også har noe å ta tak i her slik at dere gjennom kommunikasjon og samarbeid kan finne en bedre måte å snakke til hverandre på når dere er uenige om noe. 

Anonymkode: 8a912...447

Ikke legg skyld på TS, vær så snill. Hun gjorde helt riktig i å ikke ta en opphetet diskusjon (om noe helt ubetydelig) foran barna.

Å være i stand til å kalle partneren sin jævla idiot, uavhengig av hvor hissig du blir (uten engang å be om unnskyldning etterpå! Og foran barna?!), kan faktisk ikke forsvares. 

TS sier hun blir såret og lei seg, og det virker ikke til at mannen hennes bryr seg ved at han sårer henne. Bare dette her er et stort, rødt fareskilt i seg selv.

Anonymkode: 20785...2af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klikket i vinkel dersom min mann hadde kalt meg for en "jævla idiot" mens det er var andre tilstede (altså ikke bare barn). 

Ikke aksepterbart! 

Anonymkode: 3c607...84d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde klikket i vinkel dersom min mann hadde kalt meg for en "jævla idiot" mens det er var andre tilstede (altså ikke bare barn). 

Ikke aksepterbart! 

Anonymkode: 3c607...84d

Men hva gjør man om mannen sier sånne ting? Det samme har skjedd meg og samboer blir sånn når han blir ekstra oppgitt/sint! Vi har barn sammen. Heldigvis ikke ofte det skjer, men den samme oppførsel skjer hver gang han blir ekstra irritert😔

Anonymkode: c30a4...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer er ikke noe bedre. De roper, kjefter og smeller med barna til stede i uteparker tilogmed. 

Anonymkode: 3f490...557

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Damer er ikke noe bedre. De roper, kjefter og smeller med barna til stede i uteparker tilogmed. 

Anonymkode: 3f490...557

Selvsagt forekommer dette i begge kjønn.

Anonymkode: 67720...434

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Men hvordan løser man dette? Ved et eventuelt samlivsbrudd vil man jo ikke kunne hindre at pappa snakker stygt om mamma foran barna. Man har jo null kontroll på hva far sier når han er alene med barna. 

Han kommer til å snakke stygt om deg uansett. Du kan ikke styre hva han gjør. Men ved et brudd, så slipper ungene å se mamma godta slik behandling. Og de slipper å høre på evt baksnakking 50% av tiden. Trolig har han andre ting å bedrive tiden sin med enn å snakke om deg 24/7. Litt må du regne med. Men tenker at det vil dabbe av. Brudd er uansett det beste!

Anonymkode: 67720...434

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kommer til å snakke stygt om deg uansett. Du kan ikke styre hva han gjør. Men ved et brudd, så slipper ungene å se mamma godta slik behandling. Og de slipper å høre på evt baksnakking 50% av tiden. Trolig har han andre ting å bedrive tiden sin med enn å snakke om deg 24/7. Litt må du regne med. Men tenker at det vil dabbe av. Brudd er uansett det beste!

Anonymkode: 67720...434

Jeg tror faktisk ikke han ville snakket stygt om meg til barna dersom vi gikk fra hverandre. Ts

Anonymkode: 52c5a...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...