Gå til innhold

Barn opstipasjon - movicol på blåresept?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke får å kuppe tråden, men mine tvillinger sliter veldig med dette. Ene er operert. Hjelper klyster? Er det det minste klysteret? Merkelig at vi aldri har fått anbefalt dette. Noen som vet hva dette kommer av? Er det arvelig?

Anonymkode: 84e25...4bd

Hei igjen.. :) Klyster hjelper vår datter, vi bruker Toilax klyster 5ml tube.. Vi setter det som regel like etter hun har dusjet på kvelden, da er hun meste avslappet. Når hun får det så ligger hun over fanget mitt, så sier jeg at nå kommer den.. Så etter cirka 10 min, så setter hun seg på toalettet, som regel så ønsker hun å sitte på potten. Hun får sitte med ipade å se på tv der:) Så etter 25 min så er hun klar for stell. Vi startet med det i mai, vi slett litt i startet. Da ville hun ikke ha det, men nå går det automatisk uten at hun klager/ blir sint..

Anonymkode: d4925...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er rart, for max-pris på 30 stk Movicol Junior på hvit resept er 120. Har dere fått voksenpakning?

Anonymkode: 21249...0f7

Ja. I behandlingsplanen vi fikk fra sykehuset står det at han skal få voksen movicol. 
ts

Anonymkode: 2f060...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Emma89 skrev:

Hvor gammelt er barnet? Hvilken type mat spiser h*n? 

Han spiser helt normal mat. Han har vært undersøkt av leger på sykehuset der de ikke finner noen spesifikk grunn. Det er visstnok ikke veldig uvanlig heller, jeg var også sånn som barn. Ts

Anonymkode: 2f060...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han spiser helt normal mat. Han har vært undersøkt av leger på sykehuset der de ikke finner noen spesifikk grunn. Det er visstnok ikke veldig uvanlig heller, jeg var også sånn som barn. Ts

Anonymkode: 2f060...c5d

Okei. Så bra det er sjekket opp, og at det ikke er noe spesielt barnet reagerer på som gjør det forstoppet. Det gikk seg til hos deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Emma89 skrev:

Okei. Så bra det er sjekket opp, og at det ikke er noe spesielt barnet reagerer på som gjør det forstoppet. Det gikk seg til hos deg? 

Sjekker det selvfølgelig opp før vi begynner med avføringsmidler ☺️ 
Nja, har en mage som ikke alltid spiller på lag. Legen tror jeg muligens har en mild form for ibs.

Anonymkode: 2f060...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekker det selvfølgelig opp før vi begynner med avføringsmidler ☺️ 
Nja, har en mage som ikke alltid spiller på lag. Legen tror jeg muligens har en mild form for ibs.

Anonymkode: 2f060...c5d

Da kan det være kryssallergier? Slik at det ikke slår ut på tester....noe som er superkjipt for magene til de det gjelder. IBS har søsteren min, og hun har slitt av og på siden hun var ungdom. En dag kan hun spise iskrem, en annen dag ser ut gravid ut i 8ende måned når hun spiser samme is. Kjempemerkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en tiåring som har gått på movicol i 5 år nå. Hun tar to poser (voksenposer) daglig. Først måtte vi betale for det, men etter noen år fikk vi mast oss til blå resept. Hun ble kronisk forstoppet etter hun hadde kreft som liten. (Det er i alle fall sannsynlig at det er det som er grunnen, med operasjon i magen og cellegift.)

Jeg håper at barna kan vokse forstoppelsen fra seg når de blir større og magen strekker seg og tarmene får mer plass...

Anonymkode: 30a8e...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...