Gå til innhold

Godt voksne folk som følger yngre influencere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at de som er bestemødre og ellers har voksne barn følger influencere som er på ca barna deres sin alder? Hvorfor i så fall? Har de ikke andre verdier på den alderen? Det er flere av dem som også kun kritiserer de mye yngre influencerne for alt mulig. Jeg syns dette er veldig umoden oppførsel fra godt voksne kvinner. Hvor vanlig er det, og er du en voksen kvinne som henger i trådene på Rampelys og kritiserer de som et på dine barns alder? 

Anonymkode: e0f4f...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du er passende verdier når man er "eldre"?

Strikking? Sylting av frukt? Lese Ibsen? 

Og når går grensa aldersmessig? 

Anonymkode: 35adb...715

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du er passende verdier når man er "eldre"?

Strikking? Sylting av frukt? Lese Ibsen? 

Og når går grensa aldersmessig? 

Anonymkode: 35adb...715

Å lese Ibsen hadde vært mer passende ja, men alt du nevner kan da også yngre folk gjøre. Jeg mener at godt voksne folk som følger influencere er umodne når de kritiserer alt så mye yngre gjør. De er ikke i målgruppen, og burde ha mistet interessen for å være den jentegjengen på skolen som snakket dritt om de som skilte seg ut. De skulle hatt andre verdier når de er 40 + og besteforeldre. 

Anonymkode: e0f4f...a37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å lese Ibsen hadde vært mer passende ja, men alt du nevner kan da også yngre folk gjøre. Jeg mener at godt voksne folk som følger influencere er umodne når de kritiserer alt så mye yngre gjør. De er ikke i målgruppen, og burde ha mistet interessen for å være den jentegjengen på skolen som snakket dritt om de som skilte seg ut. De skulle hatt andre verdier når de er 40 + og besteforeldre. 

Anonymkode: e0f4f...a37

Tror nok det er mest unge som slenger dritt mot unge. Misunnelse. 

Besteforeldre?? De fleste jeg kjenner på ca 40 er såvidt i først i gang med første barnet. 

Anonymkode: 35adb...715

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk over 35 bør ikke drive å følge folk i 20-åra på SoMe. 

Anonymkode: 7663a...462

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok det er mest unge som slenger dritt mot unge. Misunnelse. 

Besteforeldre?? De fleste jeg kjenner på ca 40 er såvidt i først i gang med første barnet. 

Anonymkode: 35adb...715

Hadde håpet du hadde hatt rett, men det er faktisk besteforeldre som henger på Rampelys og skriver dritt om influencere som er 20 år yngre. Ble ganske sjokkert da jeg så det, og tenker at det ikke er rart vi aldri får bukt med mobbing. Når så godt voksne folk holder på. 

Anonymkode: e0f4f...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker man er et brødhue som syns det er en bra ting å bruke tiden sin på- uansett alder! Sitte og se på nek?!

Samme med folk som ser på paradise hotell og sånt også. Idioter!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. De er virkelig ikke noen gode rollemodeller.

Men er det ikke det mange godt voksne alltid har gjort, da? Før sto de og lurte bak kjøkkengardinene og hvisket og tisket om hvem som hadde gjort og sagt hva over kaffekoppen. Nå gjør man det heller på et forum.

Anonymkode: a7c55...43b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er like forkastelig uansett hvilken alder man er i.  Forstår at du mener at vi bør kunne forvente oss mer klokskap hos de eldste.  Må dessverre skuffe deg.  Utrolig mange godt voksne har latt seg påvirke av dagens kjendisdyrkelse.    

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at noen finner influensere interessante uansett alder. De er bare markedsførere for diverse produkter.

Anonymkode: b2959...8ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Zienna skrev:

Jeg synes det er like forkastelig uansett hvilken alder man er i.  Forstår at du mener at vi bør kunne forvente oss mer klokskap hos de eldste.  Må dessverre skuffe deg.  Utrolig mange godt voksne har latt seg påvirke av dagens kjendisdyrkelse.    

Forkastelig uansett? 

Jeg følger en rekke poder. Mange berører gode tema, andre er fantastisk sarkastiske, slik som Kvinneguidens venner. 

Jeg følger mange sminke- og hudpleie guruer på Youtube, også de som er betydelig yngre enn meg. Dette er en hobby og interesse, så her lærer jeg meg nye ting, og blir introdusert for nye produkter. Så kan man selvfølgelig følge godt med i beskrivelsen om man vil unngå produkter som på noen som helst måte er sponsent. 

Jeg følger en rekke reiseblogger, som inspirerer meg til å reise rundt omkring i verden. Og ikke minst matblogger. 

På insta følger jeg flere fashion, og interiør influencere, også de som er halvparten så gammel som meg. De gir meg tips og inspirasjon, uten at jeg følger noe slavisk.

For min del er rett og slett ikke NRK+Aftenposten tilstrekkelig, når det finnes en verden av inntrykk der ute. 

Anonymkode: 35adb...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forkastelig uansett? 

Jeg følger en rekke poder. Mange berører gode tema, andre er fantastisk sarkastiske, slik som Kvinneguidens venner. 

Jeg følger mange sminke- og hudpleie guruer på Youtube, også de som er betydelig yngre enn meg. Dette er en hobby og interesse, så her lærer jeg meg nye ting, og blir introdusert for nye produkter. Så kan man selvfølgelig følge godt med i beskrivelsen om man vil unngå produkter som på noen som helst måte er sponsent. 

Jeg følger en rekke reiseblogger, som inspirerer meg til å reise rundt omkring i verden. Og ikke minst matblogger. 

På insta følger jeg flere fashion, og interiør influencere, også de som er halvparten så gammel som meg. De gir meg tips og inspirasjon, uten at jeg følger noe slavisk.

For min del er rett og slett ikke NRK+Aftenposten tilstrekkelig, når det finnes en verden av inntrykk der ute. 

Anonymkode: 35adb...715

Ja, og grunnen er at influencerne drives av kommers og penger.  Blogger av typen som fantes for bare få år tilbake, er borte.  De store og sponsede har overtatt!  Påvirkningskraften deres er kolossal.

Flokkmentaliteten er åpenbar - vi mennesker liker det andre har likt før oss.  Resultatet er at vi går, spiser og sover med mobilen.  Snap, FB og Insta må sjekkes.  Det gjelder å følge med på hva influencerne forteller oss er hot or not.  

  

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker godt når Voe var sykt ung, sånn 14 år gammel og hun fikk så masse stygge meldinger av voksne mennesker. Det er ganske creepy spør du meg!

Anonymkode: ce33c...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig rart ja, spesielt mtp at jeg synes det er rart når mine jevnaldrende rundt 30 følger dem. Jeg forstår at barn og ungdom lar seg lure av disse såkalte "influencerne", men at voksne folk gjør det er rart, med mindre det er snakk om virksomhet som Mats Hansen bedriver.

Personlig følger jeg kun idrettsutøvere, komikere, artister og skuespillere på sosiale medier. De er jo i hvert fall ærlige på alle produkter de selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg  følger unge influencere, rett og slett fordi de som vokser opp idag, verden er ikke verden, det er en sosial plattform og for å kunne prate og følge med barns og ungdoms interesser, så bør man holde seg litt oppdatert på hva de unge liker.
Jeg har flere venner som har barn i alderen 8-12år og er man barnevakt for de yngste så er det lettere å prate med de :fnise: 

Jeg følger ingen av de bloggerene/twitch/youtube kanalene for egen interesse :)  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hvertfall blitt mye mer obs på disse og følger med etter at jeg fikk en datter som nå begynner å bli ungdom. Aldri interessert meg for sånne damer før, men nå som jeg ser dem gjennom en ung jentes øyne er jeg blitt mye mer kritisk. Og nei, det er ikke misunnelse🙄

Anonymkode: 5b76e...a2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor har jeg en hemmelig instakonto hvor jeg bare følger folk jeg vil bli dømt nord og ned for å følge, av folk som også har hemmelige instakontoer hvor de følger ting de er redde for å dømmes for. Tenk om folk bare kunne være hyggelige mot andre, men da hadde det vel blitt for kjedelig i verden. 

Anonymkode: 1203f...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og derfor har jeg en hemmelig instakonto hvor jeg bare følger folk jeg vil bli dømt nord og ned for å følge, av folk som også har hemmelige instakontoer hvor de følger ting de er redde for å dømmes for. Tenk om folk bare kunne være hyggelige mot andre, men da hadde det vel blitt for kjedelig i verden. 

Anonymkode: 1203f...780

Du står altså ikke opp for deg selv 🙂 Du vet at det er flaut, men er slave etter dine lyster 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ezio skrev:

Du står altså ikke opp for deg selv 🙂 Du vet at det er flaut, men er slave etter dine lyster 🙂 

Absolutt. Sånn som stort sett alle andre også er. 

Anonymkode: 1203f...780

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...