Gå til innhold

Jeg ble tatt på da jeg var helt alene. Har du du opplevd noe lignende?


Stoltskeiv

Anbefalte innlegg

I går kveld så kjente jeg at noen tok meg på skulderen. Jeg var helt alene. Det samme har skjedd en gang før. Det som er litt rart er at jeg fikk begge gangene en klar fatning over hvem det var, men likevel ble jeg skremt. Jeg skvatt skikkelig til. 

Første gangen jeg opplevde dette, så er jeg ganske sikker på at det var farmor. Hun tok meg på handa. Da det skjedde, så var jeg ferdig med sørgeperioden. Det var flere år siden hun hadde dødd. Denne gangen var det mormor som tok meg på skulderen, og hun døde for en mnd siden, så sørgeperioden er jo der fortsatt.

Har noen opplevd noe av det samme?

Om noen ikke tror på dette her og ikke har noe annet å komme med en å belære meg, så er det ikke noe vits for deg å kommentere. Jeg er ihvertfall overbevist om at det er noe mer mellom himmel og jord, og vil høre om andre har opplevd noe av det samme :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke blitt tatt på av en død person. Men en person som lever i dag, som kan ta på meg fra avstand. Sikkert nesten det samme :) 

Anonymkode: 06b5d...c22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke blitt tatt på av en død person. Men en person som lever i dag, som kan ta på meg fra avstand. Sikkert nesten det samme :) 

Anonymkode: 06b5d...c22

Nei, det skjer bare i hodet ditt. Har du ennå ikke fått hjelp? :( 

Anonymkode: 600ff...734

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke blitt tatt på av en død person. Men en person som lever i dag, som kan ta på meg fra avstand. Sikkert nesten det samme :) 

Anonymkode: 06b5d...c22

Får lyst til å spørre hvordan det fungerer, men det har vel ingen svaret på😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du søvnig da det skjedde? Når man er våken men i ferd med å sovne kan man føle ting som ikke skjer

Anonymkode: 9a9ae...381

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Traktorlesba96 skrev:

I går kveld så kjente jeg at noen tok meg på skulderen. Jeg var helt alene. Det samme har skjedd en gang før. Det som er litt rart er at jeg fikk begge gangene en klar fatning over hvem det var, men likevel ble jeg skremt. Jeg skvatt skikkelig til. 

Første gangen jeg opplevde dette, så er jeg ganske sikker på at det var farmor. Hun tok meg på handa. Da det skjedde, så var jeg ferdig med sørgeperioden. Det var flere år siden hun hadde dødd. Denne gangen var det mormor som tok meg på skulderen, og hun døde for en mnd siden, så sørgeperioden er jo der fortsatt.

Har noen opplevd noe av det samme?

Om noen ikke tror på dette her og ikke har noe annet å komme med en å belære meg, så er det ikke noe vits for deg å kommentere. Jeg er ihvertfall overbevist om at det er noe mer mellom himmel og jord, og vil høre om andre har opplevd noe av det samme :)

Det er ikke mulig at noen som ikke er der tar på deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, jabx skrev:

Det er ikke mulig at noen som ikke er der tar på deg.

Du har nok ikke opplevd det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Traktorlesba96 said:

Du har nok ikke opplevd det :)

Ikke du heller. Jeg tror slikt er tegn på psykisk sykdom, eventuelt noe fysisk galt i hjernen.

Anonymkode: de072...28b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke du heller. Jeg tror slikt er tegn på psykisk sykdom, eventuelt noe fysisk galt i hjernen.

Anonymkode: de072...28b

Les innlegget en gang til. Jeg nevnte noen slike om deg der skjønner du ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har blitt strøket over håret av min bestemor mange ganger. Hun døde for mange år siden.

Jeg har også hatt en nær døden-opplevelse, så jeg VET at man ikke bare forsvinner når man dør. Ikke bry deg om folk som påstår at man må være psykisk syk for å oppleve disse tingene.

Anonymkode: f31fe...94a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere at det ikke er en random ånd som tar på dere? Hvordan vet du at det er at det er en bestemt person? 

Anonymkode: a3f8b...eec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvordan vet dere at det ikke er en random ånd som tar på dere? Hvordan vet du at det er at det er en bestemt person? 

Anonymkode: a3f8b...eec

Kjenner du ikke forskjell på om for eksempel kjæresten, moren eller bestemoren din tar på deg?

Anonymkode: f31fe...94a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les deg opp om søvnparalyse. Når man er en plass mellom våken og søvn, så kan det skje mye rart i hjernen: alt fra milde til veldig sterke hallusinasjoner av alle sanser, til paralyse av kroppen. 

Anonymkode: 78c5f...ca9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Les deg opp om søvnparalyse. Når man er en plass mellom våken og søvn, så kan det skje mye rart i hjernen: alt fra milde til veldig sterke hallusinasjoner av alle sanser, til paralyse av kroppen. 

Anonymkode: 78c5f...ca9

Meg over som har hatt en nær døden-opplevelse. Jeg har hatt søvnparalyse mange ganger, og dette er noe helt annet. Det er vanskelig å få søvnparalyse når man sitter lysvåken og ser på tv for eksempel.

Anonymkode: f31fe...94a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Les deg opp om søvnparalyse. Når man er en plass mellom våken og søvn, så kan det skje mye rart i hjernen: alt fra milde til veldig sterke hallusinasjoner av alle sanser, til paralyse av kroppen. 

Anonymkode: 78c5f...ca9

Det er et vanlig fenomen. Ærlig talt, da jeg først "så"  random folk i rommet, og noen ganger kjente at min døde kanin sov på brystet litt, så var jeg 14 år gammel og klarte likevel helt fint å google meg frem til svaret uten å ty til ånder og annet tull 😅 

Anonymkode: 78c5f...ca9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Meg over som har hatt en nær døden-opplevelse. Jeg har hatt søvnparalyse mange ganger, og dette er noe helt annet. Det er vanskelig å få søvnparalyse når man sitter lysvåken og ser på tv for eksempel.

Anonymkode: f31fe...94a

Om du har hallusinasjoner når du er lys våken og ser på tv, så bør du få sjekka deg hos legen. Da er det noe skurr i hjernen din eller psyken din. 

Anonymkode: 78c5f...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Traktorlesba96 skrev:

Du har nok ikke opplevd det :)

Ingen har opplevd det. 

Du har dannet deg en fiksjon for å mestre sorgen over dine besteforeldre. Noe som e reelt normalt og veldig ok. Men å påstå at fiksjon er sant blir dårlig mottatt. Fortell folk historien om trøsten din som den er - som noe du har skapt deg for å mestre. Når du forteller sannheten slik fremstår du menneskelig og følsom og klok.

Når du lyver fremstiller du deg selv i et dårlig lys.

Anonymkode: 93166...b28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Om du har hallusinasjoner når du er lys våken og ser på tv, så bør du få sjekka deg hos legen. Da er det noe skurr i hjernen din eller psyken din. 

Anonymkode: 78c5f...ca9

Nei, det er det ikke.

Jeg synes litt synd på folk som ikke engang kan være åpen for at det finnes ting de ikke har opplevd selv. Man lærer så lenge man lever. Og etterpå :)

Anonymkode: f31fe...94a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd dette, men da var jeg på vei inn i en psykose. Jeg har opplevd noen psykoser og alle arter seg ut i at jeg tror jeg kan se/føle døde mennesker/gjengangere/spøkelser(kall det hva du vil). 

Anonymkode: 6fa48...ee6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har opplevd dette, men da var jeg på vei inn i en psykose. Jeg har opplevd noen psykoser og alle arter seg ut i at jeg tror jeg kan se/føle døde mennesker/gjengangere/spøkelser(kall det hva du vil). 

Anonymkode: 6fa48...ee6

Og jeg har opplevd det massevis av ganger i løpet av 40 år og har aldri vært psykotisk eller psykisk syk på noen måte.

Anonymkode: f31fe...94a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...