Gå til innhold

Er koronatest i nesen virkelig så vondt???


Dankert

Anbefalte innlegg

Virker som testene blir tatt på litt forskjellige måter. Noen her i tråden beskriver det som litt kiling i nesa. Mens to på jobben min som tok testen (på samme teststasjon), sa det tok lang tid, og det kjentes som de drev og rotet rundt inni hjernen med en lang q-tips. Mannen på jobben sa han måtte stå mens de tok testen, og det var veldig utfordrende, for det tok så lang tid, og han mistet nesten balansen. Min kvinnelige kollega fikk sitte, men sa at hun likevel nesten besvimte, for det tok veldig lang tid og var veldig ekkelt.

Tipper de var ekstra grundige på denne teststasjonen, da.... Håper jeg slipper å ta....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, som med alt annet med korona så er dette kraftig overdrevet. Det hele er litt ubehagelig, men over på 10 sekunder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Dankert skrev:

https://www.f-b.no/hver-uke-ma-johan-54-gjennom-det-han-karakteriserer-som-uhyre-smertefullt-jeg-ville-mye-heller-ha-skaret-meg-i-handa-med-en-kniv/s/5-59-2017244?p

 

Johan Thörnäs (54) er en av flere hundre arbeidstakere som jobber i Østfold, men er bosatt i Sverige. Han beskriver den ukentlige koronatesten han må gjennom som uhyre smertefull.

– Første gang jeg tok testen ble jeg fullstendig sjokkert. Den var uhyre smertefull. Det var som å få en kniv stukket opp i nesen. Jeg kunne ikke tro at det virkelig skulle være så vondt!

Ikke vondt i det hele tatt. Både jeg og ene barnet mitt på 14 har tatt den. Litt ubehagelig der og da, men det går jo så fort. Rett etterpå kommer det noen tårer, da testen i nesa trigger tårekanelene, så er det ferdig.

Blir skremt av hvor lite enkelte tydeligvis tåler. Å få en kniv stukket opp i nesa har jeg heldigvis aldri opplevd, og det er nok langt vondere. Denne testen var som sagt i vond i det hele tatt.

Endret av Tutte
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg testet meg ble det tatt prøve i både nese og hals, jeg vil beskrive det som ubehagelig men ikke vondt og ikke så ubehagelig at jeg vil grue meg vis jeg må teste en gang til, men vis en må testes hver uke så kan en nok bli sår i nesa kan jeg tenke meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet meg en gang og syns det var helt overkommelig.

Det tok ca. tre sekunder og idet jeg følte det ble ubehagelig, så var det hele over. 
Hadde ikke gruet meg om jeg måtte testet meg på ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Marisana skrev:

Jeg synes ikke den var vond. Litt ekkel da de tok pinnen ut igjen bare. Det var dog vondt i det neseboret som var tettest, for der var jeg så rød og sår fra før, men de bare tok det andre. Den i halsen var verre, fordi jeg brekker meg så lett. Måtte to forsøk til på den. 

Jeg synes halsen var mest ekkel, men har samme problem som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok en sånn test for mange år siden i nesa fordi jeg hadde bihulebetennelse. Det var jævlig vondt og ubehagelig, men da var jeg jo pottetett i nesa også. Og den legen var ikke akkurat lett på hånda. Mere sånn: Sjmækk den greia inn i hjernen liksom! Koronatest har jeg heldigvis ikke tatt og håper jeg slipper hvis den er så jævlig som den nesetesten jeg tok den gangen. Det kan være at det å være tett i nesa gjør det verre da, og det har helt sikkert noe å si hvordan den som tester gjør det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2020 den 18.26, Dankert skrev:

Er det vondere enn bedøvelse hos tannlegen?

Bedøvelsen kjennes knapt. Jeg personlig synes nese testen er grusomt vond, mulig fordi jeg har endel bihule problematikk. Tar den kun hvis jeg blir syk, selv om jeg burde ta den oftere. Jobber i butikk og borti mye folk hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt den undersøkelsen før, ikke for Korona, men noe annet.
Ikke vondt, ikke særlig ubehagelig, men jeg begynte å fossblø neseblod etterpå, det har lite med testen å gjøre, men jeg har syltynne, såre og tørre slimhinner, ett nys og jeg kan blø av det 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt etter hvem som tar testen. En gang svei det og var ubehagelig i nesa flere timer etter testen. En gang holdt jeg på å brekke meg da de tok tesen i halsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det var mest fascinerende hvor langt opp (bak?) i nesen det er mulig å få en pinne 😅
 

Spøk til side: ubehagelig i tre sekunder, så er det over. Jeg har vært tett/forkjøla begge gangene, så det er jo ikke DEILIG å få noe stukket oppi der, men vondt var det ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært så heldig at jeg har sluppet testen foreløpig, men de jeg kjenner til voksne og barn har sagt det er ubehagelig men ikke smertefullt. Men folk er jo forskjellige. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer på personen. Jeg tok testen via nesen og det sved litt som gjorde at det kom noen tårer, men var ikke vondt i forhold til hva jeg forventet. sykepleierne som fører testen, er så flinke at det går fort og greit. om du greier å slappe av så går det mye bedre og fortere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 10/13/2020 at 2:18 PM, angara said:

Virker som testene blir tatt på litt forskjellige måter. Noen her i tråden beskriver det som litt kiling i nesa. Mens to på jobben min som tok testen (på samme teststasjon), sa det tok lang tid, og det kjentes som de drev og rotet rundt inni hjernen med en lang q-tips.

Leser innleggene etter testing i dag.  Akkurat denne følelsen - noen rotet inni hjernen, hadde smerte inni i hodet med stråling bak i hode i 1-2 timer etter testing.  Måtte ta smertestillende når jeg kom hjem.

 Tok test noen måneder siden og - da var det kun ubehagelig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...