Isild Skrevet 12. oktober 2020 #1 Del Skrevet 12. oktober 2020 Det siste året har flere lagt ned bloggen sin (Pilotfrue, Anna Rasmussen og Sophie Elise for å nevne noen) En av flere forklaringer er at blogg er ikke lenger "it", det er det youtube, Instagram og Snap som er. Det er der pengene ligger. Så det er ikke at de ikke skal være influencere lenger, det er blogg som er "has been"? Eller? Går egentlig influencerbransjen like bra? Jeg er ikke en av de som følger med mest, men jeg har inntrykk av at leserne (kjøperne) svikter. Det er ikke lenger noen blogger igjen med 100 000 lesere. 400 000 følgere på IG blir på en måte ikke helt det samme, mange følgere har nok glemt at de har trykket "følg" og er aldri innom profilen en gang. Engasjementsrate taler for seg, og annonsørene har blitt mer bevisst på å se på mer enn bare følgertall. Artikkelen under kan tyde på at UI har merket en endring. Noe kan sikkert skyldes Corona, men det er nok ikke grunnen alene: https://e24.no/naeringsliv/i/aPw4jM/influenser-byraa-tapte-10-millioner?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Jeg syns også denne oppsummeringen fra Vegard Harm var ganske spot on (03:30 ) : https://www.vgtv.no/video/206029/panelet-184-bloggdoed-tvekamp-og-herman-flesvigs-dametruser Hva tenker andre? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå