Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖

Niny

Anbefalte innlegg

sommerfugl154 skrev (47 minutter siden):

Så fin temperaturstigning! Da har du hatt en god eggløsning i hvertfall! Jeg merker jeg blir nysgjerrig på denne tempingen deres, hvilket termometer bruker dere og hvor kjøper man den slags? 

Hvis du ser inne på "o store tempetråden" under "prøvere og ufrivillig barnløse", så ser du at det nylig har vært litt diskusjoner rundt termometerne. Det fra fertil.no var vel det jeg har også. Temper vaginalt og er null stress nå når jeg har kommet inn i det. 

Tempingen er veldig grei å bruke, siden man ser så lett når man har hatt eggløsning. 

F.eks sist måned så fikk jeg jo eggløsning 1,5 uke forsinket. Hadde eggløsningsslim og alt når jeg skulle ha det, men den kom aldri. Begynte jo å lure. Gikk tom for EL tester og lot det bare gå sin gang. Fikk plutselig, når jeg hadde gitt opp hele måneden, ømme bryst. Tempen hoppet dagen etter 🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5dpo

Har iløpet av dagen begynt å kjenne svaaak stikking på venstre siden av midten av livmoren 😅🤞

Er veldig mye frem og tilbake på om jeg skal svi av en test på morgenen på julaften, 9dpo, eller om jeg skal vente.. Ikm er 2. juledag. 10 dager lutealfase er så lite! 😣 Håper Wild Yam virker på lutealfasen altså! Og håper at slimhinnen har blitt tykk og sterk nok og at de 2 aksjene var nok til å befruktet egget 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønner godt du lurer. Jeg har hatt 10 dagers lutealfase selv før (sist jeg var prøver) så vet akkurat hvordan det er. De kjipeste rundene var de gangene jeg bare fikk mensen før jeg rakk å ta èn test. Nedtur! Skader jo ikke å  ta 9 dpo.... Stor sannsynlighet for at den er negativ fordi det er for tidlig, men så KAN det jo være at man ser noe også. Derfor jeg tok en i går... Men du må tenke over hvor berørt du blir av svaret. Om det blir negativt, eller svakt positivt - hvordan vil du reagere da? Kjedelig om resultatet skal vippe hele julaften din av pinnen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Men du må tenke over hvor berørt du blir av svaret. Om det blir negativt, eller svakt positivt - hvordan vil du reagere da? Kjedelig om resultatet skal vippe hele julaften din av pinnen også.

Tror faktisk ikke noe kan vippe julaften min av pinnen av pinnen i år 😍

Skal til og med ikke ta på meg fineste kjolen min, for jeg skal sitte med en eller to 3 uker gamle babyer på fanget mye av kvelden 🤩🤩💖🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så koselig at du skal feire julaften med nevøene dine 😍 Jeg savner såå å ha babyer rundt meg! Har ikke hatt en siden min egen for nesten 6 år siden... Mannens familie er ferdig med det for lenge siden og min side har ikke begynt. Så kjenner på savnet ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6dpo

Må bare beklage at jeg ikke er noe flink å svare på noenting her inne. Er inne og leser kjapt igjennom dagbøkene hver dag, men ikke flink å gi lyd fra meg alltid.. 

Har siste timen nå begynt å få så sterke stikkinger i korsryggen. Kommer takvis i et minutt eller noe veldig sterkt, så slipper det i 2-3 minutter før det verker igjen. Håper dette slipper fort igjen! 🙈

Jobber iherdig med å ferdigstille det siste av julegaver. Kun strikking til guttene som gjenstår. 

Disse har jeg laget. 2 mørke og 2 lyse, med et flatt elastisk bånd imellom. Sydd inn L og T på de, da guttene har navn på disse bokstavene 🥰

IMG_20201220_004448.jpg

Snapchat-992159799.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7dpo

Der avskreiv jeg hele denne PP også.. 😭

Våknet med vondt i korsryggen idag, så fikk en ørliten forventning. Igår droppet tempen min også, så hadde et fint lite håp om at den skulle gå opp igjen idag. Den gikk desverre enda lengre nedover. Jaja, vi skal kose oss i jula. Får kanskje kjøpe en polcider eller 2 og. Synes den ene typen er så god 🤩

Screenshot_20201222_061616_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke så mye om temping men kommer du til å g-teste også? ❤️ Så heldig du er som strikker forresten! Kan bli mye fint tøy. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babycodex skrev (3 minutter siden):

Jeg kan ikke så mye om temping men kommer du til å g-teste også? ❤️ Så heldig du er som strikker forresten! Kan bli mye fint tøy. Klem

Når temperaturen har falt så mye nå, så har jeg ingen tro på at det er noe. Temperaturen skal egentlig holde seg like høy, evt bli enda høyere om man er gravid. Har også så kort lutealfase at på 11 dpo skal jeg ha mensen. Så tester evt på andre juledag, IKM, om jeg ikke har begynt å spotte til da 🤷🏻‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (2 minutter siden):

Når temperaturen har falt så mye nå, så har jeg ingen tro på at det er noe. Temperaturen skal egentlig holde seg like høy, evt bli enda høyere om man er gravid. Har også så kort lutealfase at på 11 dpo skal jeg ha mensen. Så tester evt på andre juledag, IKM, om jeg ikke har begynt å spotte til da 🤷🏻‍♀️ 

Ah jeg skjønner! Jeg har også IKM på dpo 11 og jeg vet hvor tidlig det føles ut som i testfasen. Jeg kan også begynne å spotte typ 2 dager før. Krysser fremdeles fingrene for et lite mirakel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hele dagen hittil hatt vekslende veldig sterke smerter i korsryggen, og murringer i livmor når det ikke har verket bak. Tør ikke helt å få forhåpningene opp igjen, med tanke på så lav temperatur.. Men husker også at det @Noldi snakket om før hun fikk positiv test, var verking i korsrygg.

Har vært på polet idag og kjøpt diverse god cider. Liker kun søt drikke(alkohol) , og veldig glad i én type som polet har 🤷🏻‍♀️ Kommer til å ta noen cider de neste dagene i jula, før jeg evt får mensen og slipper å ha baktanker rundt cideren 😅

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det ja! Voldsom verking i korsryggen i 3 dager. Følte meg som den gamle dama😅 Jeg gikk jo rett i kjelleren pga det, men det var det jo ingen grunn til! Ser du er 7dpo i dag også, og det er samme dag verkingen i korsryggen begynte hos meg også. Så nå er det bare å krysse fingrene videre🤞🏼😁 Lykke til!😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (1 time siden):

Stemmer det ja! Voldsom verking i korsryggen i 3 dager. Følte meg som den gamle dama😅 Jeg gikk jo rett i kjelleren pga det, men det var det jo ingen grunn til! Ser du er 7dpo i dag også, og det er samme dag verkingen i korsryggen begynte hos meg også. Så nå er det bare å krysse fingrene videre🤞🏼😁 Lykke til!😍

Takk 😊

Da får jeg fortsette å beholde et ørlite snev av håp 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cd8

Nå følte jeg at jeg ødela for meg selv 🙈😅

Våknet ca 6-7 min før tempe alarmen. Skulle stappe den inn for å måle. Måtte mer og mer tisse, så våknet mer og mer. Tok den tilslutt ut sine den aldri pep. Skjermen var av 😂 Har greid å få inn 2 trykk når jeg slo den på.. Trykket på på nytt igjen og stappet inn. Måtte nå sånn tisse at jeg knep for harde live og begynte å ligge småurolig. Kjente jeg ble glovarm, hakket før man svetter. 

Tempen ble HØY! Men nå vet jeg ikke om jeg tror på tempen eller ikke 😂😂🙈 

Korsryggen gav seg aldri igår da, så kjenner jeg fikk håpet litt opp igjen nå 😊

Screenshot_20201223_060941_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra jobben og flatet ut på sofaen. Har så vondt i korsryggen at uansett hvordan jeg står eller ligger, så verker det. Det er kun på ett punkt rett på høyre siden av ryggraden, men det stråler sånn utover. 

Vet ikke hva jeg kan gjøre. Min samboer prøvde å forsiktig massere igår. Han fant punktet som verker og tårene sprutet nesten. Gav seg i 15 min ca før det begynte å verke på nytt 🙄🤷🏻‍♀️

Spent på om jeg ender med å teste imorgen eller ikke. 9dpo da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9dpo 

Ble ikke mye klokere idag gitt.. 

Spiste ribbe til middag hos svigers igår, og tok 2 cider igårkveld. 

Våknet først 02.30 for jeg hadde små kramper i magen og var kvalm, men måtte tisse også. 05.30 igjen måtte jeg sånn tisse igjen at jeg greide kun å drøye(døse) til 05.35 med ny temping. Jeg pleier å tempe ca 05.55-06.05. 

Skyhøy temp idag. Enda høyere enn igår. Mulig jeg ikke engang nådde basaltemperaturen når jeg sovnet igjen. For fikk vel kun 2,5-3 timers søvn før tempingen. 

Endte med å teste også idag, men igrunn totalt bortkastet da urinen ikke engang var veldig konsentrert etter nattevåken 🤷🏻‍♀️Det får komme en ny dag imorgen. Forhåpentligvis våkner jeg ikke inatt igjen 🙄😅

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah shit det er kjedelig! Hvis du har endel strimler liggende kan du evt prøve med den andre urinen din sånn i 10-11 tiden ellernoe hvis du holder deg til nå. Jeg har også måtte gjøre det noen ganger før IKM, men mest fordi jeg glemmer å teste når jeg går på do om morgenen i halvsøvne. Ellers får du bare vente til i morgen, men skjønner godt at det er vanskelig! 🙈 

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

babycodex skrev (17 minutter siden):

Ah shit det er kjedelig! Hvis du har endel strimler liggende kan du evt prøve med den andre urinen din sånn i 10-11 tiden ellernoe hvis du holder deg til nå. Jeg har også måtte gjøre det noen ganger før IKM, men mest fordi jeg glemmer å teste når jeg går på do om morgenen i halvsøvne. Ellers får du bare vente til i morgen, men skjønner godt at det er vanskelig! 🙈 

Hadde jeg ikke skulle noe på morgenkvisten så hadde jeg lett sovnet igjen og testet på nytt om noen timer, men skal spise julefrokost hos mamma med min bror i 9 tiden 🤷🏻‍♀️

Bestilte 15 vanlige Babyplan tester siden det går med noen på tidligtesting 😅🙈 Så skal ha nok 😜

Tenker jeg får bare overleve til imorgen.. Korsryggen murrer idag og, kjenner jeg. Men nå er jeg lett forhåpningsfull igjen 😊 2 dager til IKM. Håper den holder seg unna 💖

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...