AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #41 Del Skrevet 8. oktober 2020 Synes det er så fint at jeg vurderte det sterkt selv, men pga alt som allerede er skrevet i denne tråden ble det ikke det. Anonymkode: db95f...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #42 Del Skrevet 8. oktober 2020 Hva med Emiliander? 😊 Anonymkode: 038bc...6c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #43 Del Skrevet 8. oktober 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: og med høyere utdannelse) o Det tviler jeg på. Svært få på KG har god utdanning. Anonymkode: 12648...27c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktobr Skrevet 8. oktober 2020 #44 Del Skrevet 8. oktober 2020 Krise og harry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #45 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg synes Emilian er kjempestygt. På lik linje med Liam og Leander. Anonymkode: 08e81...b59 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #46 Del Skrevet 8. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er kun på forum det dømmes, her sitter de sure bitre damene. Normalt oppegående damer dømmer ikke etter navn heldigvis Anonymkode: 76ccf...977 Normalt oppegående folk vet at vi dømmer hele tiden, bevisst eller ubevisst. Hjernen vår hadde ikke klart å prosessere informasjon engang om vi skulle begynt med helt blanke ark hele tiden, da hadde du hat IQen til et spedbarn. Hvilke navn som er pene og hvilke som er stygge styres av kulturen vår, det er ikke noe vi finner på helt selv i vårt eget hode i et slags vakuum. I dag liker vi ikke Kåre-Johnny og Kent-Ronny og Kenneth André og sånt. Det er fordi det har vært unge mødre/lavere klasse-navn, blitt belastet og endt opp med å gi en usmak. HVIS det er sånn at mange belastede folk kaller ungen sin Emilian i dag, så vil det bli et stygt navn med en bismak når disse ungene er voksne. Ingen er hevet over sitt samfunn og kultur, vi er tvers gjennom påvirket av det hele tiden. Og navn er en sterk indikator på hvor man er fra og hvem man er. Det er jo ikke sånn at jeg misliker alle som har fått tildelt et harry navn i livet, SÅ dømmende er man jo ikke. Men hjernen ligger der i hodet ditt og durer og gjør sitt med å sortere i informasjon og fordommer uten at du er det bevisst engang. Er du uten fordommer, så er du hjernedød. Anonymkode: 01604...4fd 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #47 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg synes Emilian er et pent og noe feminint navn. Ser for meg en riktig kjekkas Anonymkode: bcd05...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #48 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg har ikke noe forhold til navnet så mener ikke så mye om det, men det minner meg litt for mye om Emilia og derfor klinger det litt feminint i ørene mine. Jeg har tidligere bodd i Spania i mange år og der er navnet Emilio vanlig og det synes jeg er fint navn. Pga enkel uttalelse er det et navn som fint kan brukes i andre land også. Anonymkode: 8018b...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 8. oktober 2020 #49 Del Skrevet 8. oktober 2020 Krise er Vidkun, Quisling eller Adolf. Det skal sies, Emilian/Leander/Milian/Chrisander etc kommer ikke så langt bak på kriselista. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. oktober 2020 #50 Del Skrevet 9. oktober 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er litt harry. Jeg tror man bør tenke litt over det om et navn er veldig populært blant de med lavere økonomisk og/eller kulturell klasse. Da er det større sjanse for at det blir et belastet navn i fremtiden. Norge er ikke helt klasseløst samfunn det heller, så når de som i dag er harry eller på skråplanet kaller barnet sitt Emilian, så vil det om 20 år sitte mange Emilianer i fengsel. Satt på spissen. Anonymkode: 01604...4fd Jeg er enig i dette, det er et navn uten tradisjon i Norge, men som plutselig har blitt populært de siste 10 årene, og det er dermed sjanse for at det vil bli "det nye Ronny". 19 timer siden, Muskath skrev: Selvsagt kan du kalle barnet ditt Emilian. Jeg synes folk er altfor raske til å dømme navn nord og ned og sette folk i båser etter navnet. Er det et fenomen her på kg? I virkeligheten vrimler det av forskjellige navn på alle typer mennesker. Bruk navn dere liker, folkens! Ingen tror at alle som heter et navn er like. Men vi har alle fordommer, og enkelte navn er ganske belasta, som Vidkun og Adolf (nazist), eller Ronny ("harry"). Det er greit å tenke litt over sånt før man gir barnet sitt navn. Det betyr ikke at man tror at alle som heter Ronny er kriminelle. Jeg kjenner flere som heter Ronny som er flotte mennesker. 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, det sier jo bare seg selv hvor tragisk det er, da et navn har så mye å si. Tviler på at det er så mange som kaller ungene sine Håkon og sånne navn i dag. Ikke at det er noe galt i det navnet. MEN folk kaller ungene sine HELT andre navn i dag, enn for mange år siden. Et navn skal ikke ha noe med personligheten til et menneske og gjøre. Synd om folk skal dømme noen pga navn. Og ekstremt teit om man skal ha vanskeligere for å få jobb for det. Anonymkode: c116e...80b Navn som Håkon har blitt mer brukt i det siste, gamle norske navn er på vei tilbake på navnetoppen. Navn er mote, og mote endrer seg hele tida. Nei, et navn har ikke noe med personligheten til en person å gjøre. Men som nevnt i svaret over er enkelte navn mer belasta enn andre. 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Er kun på forum det dømmes, her sitter de sure bitre damene. Normalt oppegående damer dømmer ikke etter navn heldigvis Anonymkode: 76ccf...977 Hehe, de alle har fordommer, også mot navn. Men "normalt oppegående" folk sier det jo ikke høyt. På forum kan man derimot være anonym, og da sier folk det de mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. oktober 2020 #51 Del Skrevet 9. oktober 2020 Jeg synes Emilian er veldig feminint og mykt/"svakt", og ikke et navn jeg ville ha valgt. Synes faktisk Emilio er bedre, dersom du vil ha noe i samme gata. Det er mer et "ekte" italiensk eller spansk navn, Emilian er liksom verken fugl eller fisk, føler jeg. Emilan og lignende navn uten tradisjon i Norge kan lett bli ansett som "harry" om 10-20 år, når populariteten er over. Det er det samme som skjedde med navn som Ronny, Tommy, Kenneth o.l. for 30-40 år siden. Det har jo ikke noe å si for barnet ditt som menneske, men kan ha noe å si for hvordan han blir møtt av samfunnet. Verd å ta med i vurderingen, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #52 Del Skrevet 9. oktober 2020 Klarer ikke helt å se for meg en fremtidig bilmekaniker eller bankmann som presenterer seg som Emilian. Søtt på en liten fyr i barnehagen, men ikke et navn som passer en voksen mann synes jeg. Anonymkode: 70ef9...a0b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #53 Del Skrevet 9. oktober 2020 Det er klasseforskjeller når det gjelder navnevalg i Norge, uten tvil. Jeg fikk klasseliste i høst, og ble nesten sjokkert over hvor tydelig det var. Man kunne nesten gjette adressen etter navnet på ungen, med Håkon trygt plassert i den eldre villabebyggelsen, akkurat der man forventet. I en ideell verden ville ikke slikt bety noe, selvfølgelig. Selv syns jeg også Emilian lyder pent, men jeg er usikker på om det er nok. Anonymkode: 44d24...59c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #54 Del Skrevet 9. oktober 2020 Veldig feminint. Ser ikke for meg at en 120 kg+ boler dude på puls heter Emilian liksom Anonymkode: 8086d...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #55 Del Skrevet 9. oktober 2020 Emilian er 2020-versjonen av Clas-Sherbert og Ugle-Tjodolf Anonymkode: d320b...256 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #56 Del Skrevet 9. oktober 2020 Synes det er lite maskulint. Anonymkode: 91b8d...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #57 Del Skrevet 9. oktober 2020 Kjenner en som heter Milian, synes egentlig det er finere. 🙂 Anonymkode: 4a744...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #58 Del Skrevet 9. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kjenner en som heter Milian, synes egentlig det er finere. 🙂 Anonymkode: 4a744...d45 Rørlegger Milian Hansen. Det høres ut som et jentenavn. Anonymkode: d320b...256 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #59 Del Skrevet 9. oktober 2020 Det jeg tenker om navnet er at han kommer fra et hjem der; Moren bruker mye til på å følge influencere som er meget opptatt av utseedne og interiør. Moren har gjerne duck face på de fleste av sine selfies - og dem har hun mange av. I hjemmet har de interiør-bokstaver HOME og LOVE. Anonymkode: 2fd9e...b4e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #60 Del Skrevet 10. oktober 2020 På 8.10.2020 den 17.58, Oktobr skrev: Krise og harry. Takk, Jeanett Anonymkode: 9c82d...a4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå