AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg synes ordlyden er fin. Men likevel ser de fleste på navnet som harry og stygt virker det som? Kun fordi det plasseres i «bås» med unge-usofistikerte-mødre? Jeg er eldre (og med høyere utdannelse) og bryr meg ikke om hva andre mener sånn egentlig. Men vil ikke at sønnen min skal «lide under» dårlig navnevalg og bli forhåndsdømt hele livet, så ja, hva tenker du om en som heter Emilian? Er det egentlig så mye verre enn SebastIAN og ChristIAN? Anonymkode: b03c5...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Del Skrevet 8. oktober 2020 Helt krise er riktig beskrivelse ja. Anonymkode: 50a85...b7f 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg synes det er alt for sukkersøtt. Det passer kanskje til en bitte liten baby, men han skal tross alt være en voksen mann mesteparten av sin levetid. Jeg synes det faller i samme kategori som Crisander og Noah-leander... Anonymkode: c7e69...42f 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Del Skrevet 8. oktober 2020 Emil er bedre 😄 Anonymkode: 2733f...a47 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Del Skrevet 8. oktober 2020 Fint navn det å fungerer i voksen alder Anonymkode: 76ccf...977 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBrukern Skrevet 8. oktober 2020 #6 Del Skrevet 8. oktober 2020 Synes ikke det passer til en fremtidig voksen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Del Skrevet 8. oktober 2020 Helt krise. 2020-versjonen av Ronny. Anonymkode: e59f8...4b9 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg synes det er kjempefint, og ikke et belastet navn i det hele tatt. Anonymkode: 5c52e...fc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #9 Del Skrevet 8. oktober 2020 Synes også det blir for sukkersøtt... Anonymkode: 6a9db...acd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #10 Del Skrevet 8. oktober 2020 Krise. Anonymkode: 6221b...08d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #11 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg synes det er litt harry. Jeg tror man bør tenke litt over det om et navn er veldig populært blant de med lavere økonomisk og/eller kulturell klasse. Da er det større sjanse for at det blir et belastet navn i fremtiden. Norge er ikke helt klasseløst samfunn det heller, så når de som i dag er harry eller på skråplanet kaller barnet sitt Emilian, så vil det om 20 år sitte mange Emilianer i fengsel. Satt på spissen. Anonymkode: 01604...4fd 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 8. oktober 2020 #12 Del Skrevet 8. oktober 2020 Selvsagt kan du kalle barnet ditt Emilian. Jeg synes folk er altfor raske til å dømme navn nord og ned og sette folk i båser etter navnet. Er det et fenomen her på kg? I virkeligheten vrimler det av forskjellige navn på alle typer mennesker. Bruk navn dere liker, folkens! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #13 Del Skrevet 8. oktober 2020 Synes det er veldig fint!! Hadde ikke brydd meg hva andre synes. Selv ville jeg kalt sønnen min Liam Alexander, selvom mange synes det er helt krise. Anonymkode: c116e...80b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #14 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg liker navnet 👍🏻 Anonymkode: b37d9...a38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 8. oktober 2020 #15 Del Skrevet 8. oktober 2020 Ville gått for Emil. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #16 Del Skrevet 8. oktober 2020 Megaharry. Anonymkode: 5987f...267 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 8. oktober 2020 #17 Del Skrevet 8. oktober 2020 Beklager, men det navnet stinker "unge mødre". Litt på linje med Leander-Nathaniel og sånne. Kan du ikke bruke bare Emil da? Evt legge til et mellomnavn? 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #18 Del Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes det er veldig fint!! Hadde ikke brydd meg hva andre synes. Selv ville jeg kalt sønnen min Liam Alexander, selvom mange synes det er helt krise. Anonymkode: c116e...80b Helt fint at du selv ikke bryr deg om hva andre synes! Men når det gjelder barnenavn påfører du barnet et stempel det må leve med hele sitt liv, tenkt på det? Er sikker på at Liam Alexander feks vil ha vanskeligere for å få jobb, og får dårligere lønn, enn feks Håkon. Sånn er verden. Foreldres oppgave er å gi barna de beste forutsetningene for et Ok liv. Da har også navnet noe å si. Anonymkode: e59f8...4b9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #19 Del Skrevet 8. oktober 2020 Lillebroren til Timian Chrisander heter Emilian Leander og det er ikke tull. Anonymkode: 20664...a6b 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #20 Del Skrevet 8. oktober 2020 Jeg synes Emilian er veldig fint, og jeg liker egentlig best oldeforeldrenavn. Kunne i teorien brukt Emilian selv, men vet ikke om jeg hadde turt nettopp pga det har blitt så stemplet som «ung mor navn». Anonymkode: 71ef8...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå