Gå til innhold

Emilian, er det fint eller helt krise?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ordlyden er fin. Men likevel ser de fleste på navnet som harry og stygt virker det som? Kun fordi det plasseres i «bås» med unge-usofistikerte-mødre? 
Jeg er eldre (og med høyere utdannelse) og bryr meg ikke om hva andre mener sånn egentlig. Men vil ikke at sønnen min skal «lide under» dårlig navnevalg og bli forhåndsdømt hele livet, så ja, hva tenker du om en som heter Emilian? Er det egentlig så mye verre enn SebastIAN og ChristIAN?

Anonymkode: b03c5...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er alt for sukkersøtt. Det passer kanskje til en bitte liten baby, men han skal tross alt være en voksen mann mesteparten av sin levetid. Jeg synes det faller i samme kategori som Crisander og Noah-leander... 

Anonymkode: c7e69...42f

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er kjempefint, og ikke et belastet navn i det hele tatt.

Anonymkode: 5c52e...fc9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt harry. 

Jeg tror man bør tenke litt over det om et navn er veldig populært blant de med lavere økonomisk og/eller kulturell klasse. Da er det større sjanse for at det blir et belastet navn i fremtiden. Norge er ikke helt klasseløst samfunn det heller, så når de som i dag er harry eller på skråplanet kaller barnet sitt Emilian, så vil det om 20 år sitte mange Emilianer i fengsel. Satt på spissen.

Anonymkode: 01604...4fd

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du kalle barnet ditt Emilian. Jeg synes folk er altfor raske til å dømme navn nord og ned og sette folk i båser etter navnet. Er det et fenomen her på kg? I virkeligheten vrimler det av forskjellige navn på alle typer mennesker. Bruk navn dere liker, folkens! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig fint!! 
Hadde ikke brydd meg hva andre synes.

Selv ville jeg kalt sønnen min Liam Alexander, selvom mange synes det er helt krise.

Anonymkode: c116e...80b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Beklager, men det navnet stinker "unge mødre". Litt på linje med Leander-Nathaniel og sånne.  

Kan du ikke bruke bare Emil da? Evt legge til et mellomnavn?

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes det er veldig fint!! 
Hadde ikke brydd meg hva andre synes.

Selv ville jeg kalt sønnen min Liam Alexander, selvom mange synes det er helt krise.

Anonymkode: c116e...80b

Helt fint at du selv ikke bryr deg om hva andre synes! Men når det gjelder barnenavn påfører du barnet et stempel det må leve med hele sitt liv, tenkt på det? Er sikker på at Liam Alexander feks vil ha vanskeligere for å få jobb, og får dårligere lønn, enn feks Håkon. Sånn er verden. Foreldres oppgave er å gi barna de beste forutsetningene for et Ok liv. Da har også navnet noe å si. 

Anonymkode: e59f8...4b9

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebroren til Timian Chrisander heter Emilian Leander og det er ikke tull.

Anonymkode: 20664...a6b

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Emilian er veldig fint, og jeg liker egentlig best oldeforeldrenavn. Kunne i teorien brukt Emilian selv, men vet ikke om jeg hadde turt nettopp pga det har blitt så stemplet som «ung mor navn».

Anonymkode: 71ef8...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...