Gå til innhold

Emilian, er det fint eller helt krise?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nydelig! Kun nyrike som snakker ned unge mødre. 

Anonymkode: bc650...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unge mødre navn. Finnes ikke ett snev pompøst 

Anonymkode: 2ad38...7bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt fint at du selv ikke bryr deg om hva andre synes! Men når det gjelder barnenavn påfører du barnet et stempel det må leve med hele sitt liv, tenkt på det? Er sikker på at Liam Alexander feks vil ha vanskeligere for å få jobb, og får dårligere lønn, enn feks Håkon. Sånn er verden. Foreldres oppgave er å gi barna de beste forutsetningene for et Ok liv. Da har også navnet noe å si. 

Anonymkode: e59f8...4b9

Tragisk hvis folk er så fordomsfulle at man ikke får jobb på grunn av fornavnet sitt! Nå synes jeg folk bør ta seg sammen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Muskath skrev:

Tragisk hvis folk er så fordomsfulle at man ikke får jobb på grunn av fornavnet sitt! Nå synes jeg folk bør ta seg sammen.

Sånn er det, og vil det nok alltid være, bevisst eller ubevisst (ofte sistnevnte). Akkurat som at det er lettere å få jobb med norsk navn enn utenlandsk navn, eller som Erik heller enn Ronny. Dessverre, synes selvsagt ikke det burde være slik, men det er slik verden er. 

Anonymkode: b1457...d89

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekkelig. Kall han Emil i stedet. Emilian vitner om harry white trash.

Anonymkode: 042bb...939

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt harry. 

Jeg tror man bør tenke litt over det om et navn er veldig populært blant de med lavere økonomisk og/eller kulturell klasse. Da er det større sjanse for at det blir et belastet navn i fremtiden. Norge er ikke helt klasseløst samfunn det heller, så når de som i dag er harry eller på skråplanet kaller barnet sitt Emilian, så vil det om 20 år sitte mange Emilianer i fengsel. Satt på spissen.

Anonymkode: 01604...4fd

Kjenner ingen uutdannet som har valgt det navnet rundt her

Anonymkode: 76ccf...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns heller du burde kjøre på med Leopold.

Anonymkode: 5987f...267

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Million skrev:

Beklager, men det navnet stinker "unge mødre". Litt på linje med Leander-Nathaniel og sånne.  

Kan du ikke bruke bare Emil da? Evt legge til et mellomnavn?

Hjelpes så mange dømmende 

rundt her er det kun utdannede eldre som har kalt barna det 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Muskath skrev:

Der kan man snakke om trashy og lite dannelse! At folk kan tillate seg å se ned på unge mødre og navn generelt er helt bak mål. Kun fordi noen har fått litt penger mellom hendene er de plutselig overklasse og i sin fulle rett til å se ned på andre? Også velger de unge, fattige mødre av alle ting! Skriker usikkerhet og manglende empati. 

Moral og etikk bør virkelig inn som et eget fag i grunnskolen, helt tydelig at dette ikke er noe som læres hjemme. At man heter Gustav eller William sier null og niks om menneskers verdi og egenskaper. 

Anonymkode: bc650...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Muskath skrev:

Selvsagt kan du kalle barnet ditt Emilian. Jeg synes folk er altfor raske til å dømme navn nord og ned og sette folk i båser etter navnet. Er det et fenomen her på kg? I virkeligheten vrimler det av forskjellige navn på alle typer mennesker. Bruk navn dere liker, folkens! 

Ja det er kun på kg de fordømmende kvinnene finnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, missLynch skrev:

Ville gått for Emil. 

Det ville ikke jeg, mye verre det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt fint at du selv ikke bryr deg om hva andre synes! Men når det gjelder barnenavn påfører du barnet et stempel det må leve med hele sitt liv, tenkt på det? Er sikker på at Liam Alexander feks vil ha vanskeligere for å få jobb, og får dårligere lønn, enn feks Håkon. Sånn er verden. Foreldres oppgave er å gi barna de beste forutsetningene for et Ok liv. Da har også navnet noe å si. 

Anonymkode: e59f8...4b9

Haha, det sier jo bare seg selv hvor tragisk det er, da et navn har så mye å si. Tviler på at det er så mange som kaller ungene sine Håkon og sånne navn i dag. Ikke at det er noe galt i det navnet. MEN folk kaller ungene sine HELT andre navn i dag, enn for mange år siden.

Et navn skal ikke ha noe med personligheten til et menneske og gjøre. Synd om folk skal dømme noen pga navn. Og ekstremt teit om man skal ha vanskeligere for å få jobb for det.

Anonymkode: c116e...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes så mange dømmende 

rundt her er det kun utdannede eldre som har kalt barna det 

Du kan bare drite i å kommentere andres kommentarer. TS spør i overskriften selv hva folk synes om navnet, og da skal ikke sånne som du komme og sette nesa i været og snakke dritt om andres meninger om navnet. 

Du kan synes hva du vil om navnet, men ikke siter meg og min mening i samme slengen. Jeg svarte på et spørsmål.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million skrev:

Du kan bare drite i å kommentere andres kommentarer. TS spør i overskriften selv hva folk synes om navnet, og da skal ikke sånne som du komme og sette nesa i været og snakke dritt om andres meninger om navnet. 

Du kan synes hva du vil om navnet, men ikke siter meg og min mening i samme slengen. Jeg svarte på et spørsmål.

Ta deg en bolle og ro deg ned !

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, det sier jo bare seg selv hvor tragisk det er, da et navn har så mye å si. Tviler på at det er så mange som kaller ungene sine Håkon og sånne navn i dag. Ikke at det er noe galt i det navnet. MEN folk kaller ungene sine HELT andre navn i dag, enn for mange år siden.

Et navn skal ikke ha noe med personligheten til et menneske og gjøre. Synd om folk skal dømme noen pga navn. Og ekstremt teit om man skal ha vanskeligere for å få jobb for det.

Er kun  på forum det dømmes, her sitter de sure bitre damene. Normalt oppegående damer dømmer ikke etter navn heldigvis 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrekkelig. Kall han Emil i stedet. Emilian vitner om harry white trash.

Anonymkode: 042bb...939

Synes Emilian er fint. Og mye finere enn Emil, som er et patetisk navn, gitt av lavtlønnede foreldre som ønsker seg en «rampegutt», men ender opp med en småkriminell, hasjrøykende tjyvradd!

Anonymkode: eb23a...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et navn, ingen krise. Selv er jeg ikke glad i navnet, men hva jeg mener om dette navnet bør jo børe totalt irrelevant for deg.

Anonymkode: caa56...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er kun  på forum det dømmes, her sitter de sure bitre damene. Normalt oppegående damer dømmer ikke etter navn heldigvis 

Nei, og godt er det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes Emilian er fint. Og mye finere enn Emil, som er et patetisk navn, gitt av lavtlønnede foreldre som ønsker seg en «rampegutt», men ender opp med en småkriminell, hasjrøykende tjyvradd!

Anonymkode: eb23a...223

Wow, så dømmende.. Så trist..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...