Gå til innhold

ei vennine skal selge meg v70 ? for 25 000?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den har gått 217 000, bensin, og skal på service og eu godkjenens..

 

Høres dette ut som en god deal? vil bare ikke bli lurt da jeg ikke har peiling på biler

 

Det er en v70 2002 modell

Anonymkode: 3a4a9...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En EU-kontroll er en test på at det vesentlige er i orden, men når du ikke har peiling på bil, er det fornuftig å ta en NAF-test før du kjøper. Selvsagt er det surt å ha betalt 3-4000 (vet ikke hva det koster nå) dersom det viser seg at bilen er for dårlig til at du er interessert, men da kan du til gjengjeld ha spart deg for enda flere tusen i reparasjoner.

Anonymkode: a4ec0...a2d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man selger ikke gamle bruktbiler til venner for gjengs pris!  Er nesten som å låne penger. Stor sjans for at vennskapet ryker. 
 

Sjekk Finn hva de ligger på i pris. 

Anonymkode: b3225...b8f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.... det ligger tilsvarende biler på Finn nå som er  +/- like gamle, men som er EUgodkjente til samme pris.. legger du på litt, til 30-35000 så får du biler som er hakket nyere med litt lavere kilometerstand.. 

Det beste du kan gjøre for vennskapet ditt er å takke nei.  En liten service kan du få fir rundt 1500-2000 ( oljeskift bremsesmøring og rask sjekk). EU kontrollen koster deg mellom 1000-1500 avhengig av hva verkstedet tar. Så kommer evt rep av feilene u tillegg. I beste fall et par lyspærer til en 50-lapp. I verste fall er det så mye at du blir frarådet rep og anbefalt å sende den til hungeren... en NAF test koster 3000, og erfaringsmessig så finner de mye feil som må utbedres på NAFtesten...igjen- du må selv vurdere hva vennskapet ditt er verd... 

Anonymkode: 7ebb2...f0f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det litt dyrt for en så gammel V70? Tilsvarende bil i god stand, godkjent, ville jeg ha prutet ned til 15000kr. Det er ikke noe venninepris altså.

Anonymkode: 32b51...6ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25000 kr for bilen
1650 kr i omregistrering 
1000 Kr for PKK (EU  kontroll)
2000 kr for miniservice
3000 kr for NAF-test (anbefales!)

32 650 kroner før du du har kjørt en meter og ikke vet hva resultatet av NAF-test og PKK er...

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte min golf 2007 modell for 30 tusen, da var den akkurat EU godkjent og hadde gått halvparten av den bilen du tenker å kjøpe. Hadde ikke gitt over 10 for den. Anbefaler at du tar med deg noen som har peiling på bil og ser på den, sånn at du ikke blir lurt. 

Anonymkode: e13a8...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Fruktninja said:

25000 kr for bilen
1650 kr i omregistrering 
1000 Kr for PKK (EU  kontroll)
2000 kr for miniservice
3000 kr for NAF-test (anbefales!)

32 650 kroner før du du har kjørt en meter og ikke vet hva resultatet av NAF-test og PKK er...

 

Det er mulig jeg misforsto - tenkte at prisen var etter EU-godkjenning og service. Hvis dette ikke er riktig, er det bare å glemme, i alle fall uten NAF-test.

Anonymkode: a4ec0...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fruktninja skrev:

25000 kr for bilen
1650 kr i omregistrering 
1000 Kr for PKK (EU  kontroll)
2000 kr for miniservice
3000 kr for NAF-test (anbefales!)

32 650 kroner før du du har kjørt en meter og ikke vet hva resultatet av NAF-test og PKK er...

 

 

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig jeg misforsto - tenkte at prisen var etter EU-godkjenning og service. Hvis dette ikke er riktig, er det bare å glemme, i alle fall uten NAF-test.

Anonymkode: a4ec0...a2d

Jeg forsiden utifra rekkefølgen i hovedinnlegget at det var 25000 pluss service og PKK. Men uansett om det er 25000 eller 32000 for bilen så er det dyrt og da bør bilen være rimelig strøken i både interiør og karosseri....

Anonymkode: 7ebb2...f0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var veldig dyrt. Det er en gammel bil som ikke er verdt stort, som i tillegg har gått rimelig langt. Jeg kjøpte en strøken Peugeot 307 2007-modell til 30 000, som var gått litt over 100 000 km for noen år siden. Dette var riktignok med forhandler, så den ville nok gått for enda lavere pris hos privatperson. Ville prøvd å pruta den kraftig ned, eller så hadde jeg sett meg om etter noe annet på Finn.

Anonymkode: 56b00...c50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her. Ville styrt unna. Volvo V70 er i tillegg en stor bil. Dersom du ikke har behov for en stor bil, gå for noe mindre. Jo større bil, jo høyere drivstoffkostnader, dekkstørrelse (og dermed også kostnader) og ofte også deler er min erfaring. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som en god deal, spesielt ikke for en som deg som ikke har peiling på biler. Hadde heller kjøpt meg en nylig EU-godkjent liten eller mellomklasse-bil. Da kan du få en mye nyere bil med mye lavere km-stand. 217 000 er mye, selv om det er en Volvo, og V70 er en stor bil som sannsynligvis sluker drivstoff ift. hva en liten bil hadde gjort. 

Anonymkode: a0e63...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp en så gammel bil uten å ha peiling på bil. Her kommer reparasjonene. Gå for en nyere og mindre bil. Ta heller et banklån og kjøp en 5 år gammel billig bil til 100K. Den kan du ha i mange år. Det blir billigere i lengden. Bedre og billigere å betale rekordlave renter enn å betale rekordhøy verksedutgifter tenker jeg. Det er også en risikosport å kjøpe gamle eller halvgamle biler av venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med alle

1) Bruktbilkjøp av kjentfolk kan føre til dårlig stemning

2) Alle usikkerhetsmomenter om store utgifter bør fjernes før kjøp (EU-kontroll + NAF-kontroll)

3) Om du ikke trenger en så stor bil, se etter en mindre nyere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter her:

Så her er tingene som har vært feil på den når hun kjøpte den selv

Førespeilet var knust, det er fikset.

Speedometre var dødt. Spenningsregulatoren og speile e skifta og speedmotereet har vært på reperasjon hos et verksted sånn at de har papira på livstidsgaranti.

Tårnlageret holder hun på og fikse og ordner nye tennplugger nå.

Bilen ble EU godkjent iforgår.

Hun skal også ta en service på den før eg får den. 
Bilen er tross alt 20 år gammel, så den har jo gott 249 000. Reima trenger ikke og skiftes enda ifølge henne.

Selve bilen ser veldig bra ut for alderen, ingen skader som er synlige, en liten rust på sidedøra som nesten ikke er synlig, nye dekk. Drivakslingen er også nylig byttet på bilen.

Omregistreringen er inkludert så jeg slipper og betale den.

 

Er dette virkelig så ille? I mitt hodet ser dette ganske bra ut for prisen. 

Interiøreret er også godt vedlikeholdt, ingen skader og skinnsetene er helt i takt, ingen ting som er revet av. 

Hun som eier den holder også på som mekaniker så den er blitt tatt godt vare på.

 

Anonymkode: 3a4a9...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte og notere: jeg er enda ts:

Jeg kan ikke bruke mere en 25 000.

Dette er penger som pappa har spart opp til meg som han mener jeg burde bruke nå med tanke på at jeg MÅ ha bil pågrunn av jobben. Men han vil heller ikke at jeg skal kjøpe en gammel corolla heller.

Jeg kan også nevne at jeg er en rolig sjåfør, jeg kjører ikke bilen hardt.
Jeg burner ikke, tullekjøring eller noe av den duren.

 

Anonymkode: 3a4a9...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, AnonymBruker said:

 

Jeg forsiden utifra rekkefølgen i hovedinnlegget at det var 25000 pluss service og PKK. Men uansett om det er 25000 eller 32000 for bilen så er det dyrt og da bør bilen være rimelig strøken i både interiør og karosseri....

Anonymkode: 7ebb2...f0f

Nei, 25 000 er prisen jeg får. Den er nettopp vært på EU 

Anonymkode: 3a4a9...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en helt OK, hvis ikke god, pris. Spiller ikke så mye rolle at en Volvo V70 har gått litt over 200 000. Det er en seigliva bil

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig bilen er relativt ok, men det er ikke noe problem å få en mindre og nyere bil med lavere kilometerstand til samme pris.  En annen ting er at hvis bilen ryker, går vel vennskapet samme veien. 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg sett meg om etter noe annet. Hvis du ikke trenger så stor bil, vil jeg anbefale deg å finne en mindre bil med lav kilometerstand. Gjerne en som en eldre person har eid. Gamle folk kjører lite, er veldig forsiktige med bilene sine og er som oftest nøye med å følge serviceintervallene. Da kan du få deg en rimelig bil som holder noen år. 

Den du nevner, hadde jeg nok ikke kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...