Gå til innhold

Vi ble ikke lykkeligere av likestillingen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi ble ikke lykkeligere av likestillingen, bare mer drevet i alle retninger. Dette skapte splid og grunn til forakt mellom kjønnene, og kvinnene her i landet "vant" med 70% kvinner i den offentlige sektor. Menn er rett og slett nedgradert på alle nivå. Jo høyere oppe desto mer truet. Guttene dropper ut som gale, på alle plan. Skole, høyskole, universitet. Selvmordstatistikken for unge menn er skyhøye, og menn lever kortere liv enn kvinner. Kvinnene klarer å holde på det sosiale etter skilsmissen i større grad enn menn,og de "rotter seg sammen". Kvinner trenger ikke menn lenger. De har jobb og kan kjøpe sæd. Og disse kvinnene vandrer rundt i et samfunn som fungerer på grunn av menn.

Anonymkode: b674d...f8c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samfunnet fungerer ikke kun pga menn, nei. 

Anonymkode: 17bc3...c84

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro, likestillingen blir reversert i takt med innvandringen og den stadig økende innflytelsen av islam og generell ikke-vestlig kultur.

Snart er vi tilbake på stadiet som var for 800 år siden, kvinner blir igjen underlagt mannen og ansett som annenrangs mennesker. Den vestlige verden vil få den samme fred og fordragelighet og det perfekte samspillet mellom kvinne og mann som man ser i midt-østen, Afrika og sentral-Asia. 

Anonymkode: 67c8e...974

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de menn som mishandlet sine koner, voldtok, og gjorde mye annet av dritt uten at det fikk konsekvenser for dem, er ikke blitt lykkeligere av likestillingen, nei. Sant det.

Anonymkode: a6d15...d89

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi ble ikke lykkeligere av likestillingen, bare mer drevet i alle retninger. Dette skapte splid og grunn til forakt mellom kjønnene, og kvinnene her i landet "vant" med 70% kvinner i den offentlige sektor. Menn er rett og slett nedgradert på alle nivå. Jo høyere oppe desto mer truet. Guttene dropper ut som gale, på alle plan. Skole, høyskole, universitet. Selvmordstatistikken for unge menn er skyhøye, og menn lever kortere liv enn kvinner. Kvinnene klarer å holde på det sosiale etter skilsmissen i større grad enn menn,og de "rotter seg sammen". Kvinner trenger ikke menn lenger. De har jobb og kan kjøpe sæd. Og disse kvinnene vandrer rundt i et samfunn som fungerer på grunn av menn.

Anonymkode: b674d...f8c

Kanskje «vi-menn» ikke ble lykkeligere, men «vi-kvinner» ble det 😄

Anonymkode: eab09...f48

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting hindrer menn i å bli barnehagelærere, lærere og sykepleiere. Det må søke og fullføre på samme måte som kvinner gjør. Ingenting hindrer menn i å bli noe som helst, bare de selv.

Anonymkode: 27908...2cd

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jøss, tenk at menn ikke lengre får alt servert i fanget , mister muligheten til å holde  kvinnen økonomisk fanget, og må begynne å oppføre seg og stelle seg for å få dame .

Syns det er helt nydelig at man slipper å være avhengig av menn mer. Jeg har vært i så mye dårlig forhold med det jeg liker å kalle mannebarn ( menn som ser på dama si som en mor han kan ligge med ) at jeg nå er ferdig med menn og kommer til å benytte meg av sæddonasjon for å få barn.

Anonymkode: faccb...de8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er selvsagt slik at likestilling og et samfunn som har forbud mot diskriminering mot det ene eller det andre nødvendigvis krever at personer i dette samfunnet endrer seg. Det vil si at de holdninger en selv har må endres i takt med samfunnet. Ellers står man utenfor fordi det ikke finnes partnere eller jobber for en som holder på sine gamle forestillinger om rollemønstre og egen overlegenhet. 

Det er for eksempel ikke mulig å likestille menn når det gjelder permisjonsregler i forbindelse med fødsel uten at mor til barnet må gi fra seg rettigheter. Det er selvsagt heller ikke mulig å få kvinner inn i styrer i offentlige bedrifter uten at det blir færre menn i de samme styrene.

Det betyr ikke at det ikke er grunn til bekymring dersom skolesystem eller annet i samfunnet medfører at en forholdsvis stor gruppe menn faller utenfor både skole og arbeidsliv fordi utdanning eller arbeidsliv ikke er tilpasset dem. Men er dette på grunn av likestilling mellom kjønn eller er det fordi man av en eller annen idiot grunn har funnet ut at de eneste som skal få utbytte av skoleundervisning er de som sitter stille som lys og elsker teori? Tro du meg - det finnes mange kvinner som også faller utenfor fordi de ikke er teoretisk anlagt eller professorspirer. Det er dette vi må gripe tak i slik at skolen blir bedre for alle. Dette gjelder for øvrig også barn som er langt foran for sin alder i de fleste fag men som kjeder seg sånn på skolen at de dropper ut fordi de blir uromomenter i sin kjedsomhet. Hvordan løser vi dette?

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jøss, tenk at menn ikke lengre får alt servert i fanget , mister muligheten til å holde  kvinnen økonomisk fanget, og må begynne å oppføre seg og stelle seg for å få dame .

Syns det er helt nydelig at man slipper å være avhengig av menn mer. Jeg har vært i så mye dårlig forhold med det jeg liker å kalle mannebarn ( menn som ser på dama si som en mor han kan ligge med ) at jeg nå er ferdig med menn og kommer til å benytte meg av sæddonasjon for å få barn.

Anonymkode: faccb...de8

Stakkars barn sier jeg.

Anonymkode: b674d...f8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som en incel. Det er patetisk.

Personlig er jeg ekstremt mye lykkeligere enn om jeg måtte giftet meg med slike som deg for å ha tak over hodet, mat på bordet og være sosialt akseptert. 

Anonymkode: 26b8e...b2e

Jeg vil tro flere menn hadde vært lykkeligere om det var tilfelle.

Anonymkode: ff81a...fba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slutt å selg spermen deres. Da blir det fort slutt på det i allefall

Anonymkode: 71920...fc1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro flere menn hadde vært lykkeligere om det var tilfelle.

Anonymkode: ff81a...fba

Ja menn vil fortsatt ha middagen servert når de kommer hjem fra jobb!

Anonymkode: 907c8...663

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo ha prøvd å fortelle dette til den eldre slektningen min som opplevde å bli sendt rundt fra familiemedlem til familiemedlem som lite barn da moren hans ble enke og måtte gifte seg med den første og beste. Som dessverre bare tillot henne å ta med ett barn til det nye hjemmet.

Hvis hun derimot hadde levd i et samfunn som ga kvinner lik rett til arbeid som menn så hadde hun ikke trengt å styrte inn i et nytt ekteskap i det hele tatt og kunne ha holdt familien samlet. Og denne historia er ikke unik.

Det er historieløst å påstå at folk i slike samfunn var lykkelige. Jeg kan ikke tenke meg en mer ulykkelig tilværelse, hverken for barna som opplevde brutte familier, kvinnene som i praksis måtte selge seg, eller mennene som visste at hvis de strøk med så stod de som var igjen på bar bakke og kunne ikke en gang være sammen.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta det med ro, likestillingen blir reversert i takt med innvandringen og den stadig økende innflytelsen av islam og generell ikke-vestlig kultur.

Snart er vi tilbake på stadiet som var for 800 år siden, kvinner blir igjen underlagt mannen og ansett som annenrangs mennesker. Den vestlige verden vil få den samme fred og fordragelighet og det perfekte samspillet mellom kvinne og mann som man ser i midt-østen, Afrika og sentral-Asia. 

Anonymkode: 67c8e...974

🤣 Ja det er jo så fredfylt i Afrika og midt østen 😬

Anonymkode: cb156...c32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi ble ikke lykkeligere av likestillingen, bare mer drevet i alle retninger. Dette skapte splid og grunn til forakt mellom kjønnene, og kvinnene her i landet "vant" med 70% kvinner i den offentlige sektor. Menn er rett og slett nedgradert på alle nivå. Jo høyere oppe desto mer truet. Guttene dropper ut som gale, på alle plan. Skole, høyskole, universitet. Selvmordstatistikken for unge menn er skyhøye, og menn lever kortere liv enn kvinner. Kvinnene klarer å holde på det sosiale etter skilsmissen i større grad enn menn,og de "rotter seg sammen". Kvinner trenger ikke menn lenger. De har jobb og kan kjøpe sæd. Og disse kvinnene vandrer rundt i et samfunn som fungerer på grunn av menn.

Anonymkode: b674d...f8c

Det er spesielt at etnisk vestlige kvinner dras mot muslimske menn. Det viser at likestillingen er kun viktig for dem når de kan undertrykke menn fra egen kultur. Hvite menn er blitt demonisert etterden BLM trenden vi ser nå.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Du kunne jo ha prøvd å fortelle dette til den eldre slektningen min som opplevde å bli sendt rundt fra familiemedlem til familiemedlem som lite barn da moren hans ble enke og måtte gifte seg med den første og beste. Som dessverre bare tillot henne å ta med ett barn til det nye hjemmet.

Hvis hun derimot hadde levd i et samfunn som ga kvinner lik rett til arbeid som menn så hadde hun ikke trengt å styrte inn i et nytt ekteskap i det hele tatt og kunne ha holdt familien samlet. Og denne historia er ikke unik.

Det er historieløst å påstå at folk i slike samfunn var lykkelige. Jeg kan ikke tenke meg en mer ulykkelig tilværelse, hverken for barna som opplevde brutte familier, kvinnene som i praksis måtte selge seg, eller mennene som visste at hvis de strøk med så stod de som var igjen på bar bakke og kunne ikke en gang være sammen.

Enig. At alt var mye bedre før er bare piss fra ende til annen. Godt verden går fremover. Så glemmer man ofte at alle generasjoner igjennom tidene har trodd at "verden ikke står til påske". Verden har aldri vært mer fungerende enn den er nå, og det sier jo litt om hvordan det var før 🙄

Anonymkode: cb156...c32

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi ble ikke lykkeligere av likestillingen, bare mer drevet i alle retninger. Dette skapte splid og grunn til forakt mellom kjønnene, og kvinnene her i landet "vant" med 70% kvinner i den offentlige sektor. Menn er rett og slett nedgradert på alle nivå. Jo høyere oppe desto mer truet. Guttene dropper ut som gale, på alle plan. Skole, høyskole, universitet. Selvmordstatistikken for unge menn er skyhøye, og menn lever kortere liv enn kvinner. Kvinnene klarer å holde på det sosiale etter skilsmissen i større grad enn menn,og de "rotter seg sammen". Kvinner trenger ikke menn lenger. De har jobb og kan kjøpe sæd. Og disse kvinnene vandrer rundt i et samfunn som fungerer på grunn av menn.

Anonymkode: b674d...f8c

Mulig DU ikke ble lykkeligere av likestillingen, Ts. Faktisk sannsynlig at du ble mindre lykkelig.
Akkurat som det er godt mulig at plantasjeeierne i sørstatene faktisk ble mindre lykkelige av at slaveri er ulovlig. 
 

Men, ser du, kvinner ble mer lykkelige av likestilling, slik svarte ble lykkeligere av å slippe å være slaver.

Så din lykke-nedgang? Den er helt grei. Fordi ditt opprinnelige nivå av lykkefargen avhengig av atet annet menneske ofret sin livskvalitet for din. Og du synes det var ålreit. Men den som ofret var uenig. ;) 

Anonymkode: f0b15...862

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...