AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Del Skrevet 30. september 2020 Jeg vurderer å bevege meg ut av komfortsonen, sofaen og starte nå, ikke vente til etter jul, men er usikker. Slik jeg tenker er det kanskje ikke så mange som trener nå nettopp på grunn av smittefaren og dessuten blir vel sterilisering og vasking nøye utført for å få folk til å holde seg friske og å holde treningssenterene åpne og tjene penger. Hva tror dere? Anonymkode: 43bb9...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #2 Del Skrevet 30. september 2020 Systematisk sterilisering på mitt senter i hvert fall! 🤣 Senterne har vært åpne en stund og de har godt grunnlag for å vurdere risiko. Jeg tror ikke det er verre enn mye annet vi kan gjøre, så lenge senteret har gode rutiner. Anonymkode: a2639...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Del Skrevet 30. september 2020 På sentrene rundt omkring her er det fullt i hvert fall 15-19. Har vært forsket på smitte ved treningssentre før: https://www.nrk.no/norge/forskere_-_-ikke-okt-smitte-i-treningssentre-1.15068580 Anonymkode: efb09...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Del Skrevet 30. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Systematisk sterilisering på mitt senter i hvert fall! 🤣 Senterne har vært åpne en stund og de har godt grunnlag for å vurdere risiko. Jeg tror ikke det er verre enn mye annet vi kan gjøre, så lenge senteret har gode rutiner. Anonymkode: a2639...503 neppe sterilisering, men desinfisering er jeg mer med på. Anonymkode: 6d3f4...98a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Del Skrevet 30. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har vært forsket på smitte ved treningssentre før: https://www.nrk.no/norge/forskere_-_-ikke-okt-smitte-i-treningssentre-1.15068580 Anonymkode: efb09...57c Den studien der er så latterlig at jeg ikke har ord - alle deltakerne var nemlig friske. Det var med andre ord ingen der som kunne spre smitte. Anonymkode: f4374...450 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #6 Del Skrevet 1. oktober 2020 Har du hørt om mange smitteutbrudd på treningssenter? Nei? Ikke sant. Anonymkode: 023c3...79b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #7 Del Skrevet 1. oktober 2020 Folk trener mer spredt utover dagen nå enn før coronaen. Tidligere hadde jeg alltid senter omtrent helt for meg selv på dagtid, nå er ofte apperatene jeg bruker opptatt. Mange er flinke på å vaske etter seg, mange er dårlige på det. Noen senter er veldig flinke på å fylle på med desinfisering og papir, andre tømmer knapt søppelbøttene i løpet av dagen. Har trent på to ulike senter i år, og der er det ryddig og rent, men har sett bilder av andre senter i byen som ser ut som rene søppeldynga, og det har også vært smitteutbrudd på senter her. Anonymkode: 0d8df...60f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #8 Del Skrevet 1. oktober 2020 Ts her. Er sentrene åpne som før (alle kan trene når de vil og så mye de vil), eller må man skrive seg opp og få utdelt tid for trening der du bor? Anonymkode: 43bb9...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #9 Del Skrevet 1. oktober 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Er sentrene åpne som før (alle kan trene når de vil og så mye de vil), eller må man skrive seg opp og få utdelt tid for trening der du bor? Anonymkode: 43bb9...b62 Trener på SATS og der er det åpent som vanlig, men kan se i appen forventet og faktisk besøk. Der er det grønn, gul og rød for god plass, begynner å bli fullt og fullt. Lurer på om de stopper folk i døra om det blir for mange? Anonymkode: a2639...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #10 Del Skrevet 1. oktober 2020 On 9/30/2020 at 7:03 PM, AnonymBruker said: Den studien der er så latterlig at jeg ikke har ord - alle deltakerne var nemlig friske. Det var med andre ord ingen der som kunne spre smitte. Anonymkode: f4374...450 Jeg skulle også ønske det var så enkelt. I de ukene dette pågikk så kan folk ha vært... ja... hvor som helst mellom alle treningsøktene de var på, ja. Litt som når man blir satt i karantene i 10 dager, men får først beskjed på dag 7. Da har man bare 3 dager igjen. Hvor har man uvitende vært resten av uka? Nettopp. Anonymkode: efb09...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #11 Del Skrevet 1. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Trener på SATS og der er det åpent som vanlig, men kan se i appen forventet og faktisk besøk. Der er det grønn, gul og rød for god plass, begynner å bli fullt og fullt. Lurer på om de stopper folk i døra om det blir for mange? Anonymkode: a2639...503 Ja, det står skilt om at senteret er fullt i døra hos "mitt" senter. Har forresten trent gjennom hele høsten, det har vært mye smitte i byen, men har ikke hørt om noen som har fått smitte fra treningssenteret. Anonymkode: fb442...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #12 Del Skrevet 1. oktober 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det står skilt om at senteret er fullt i døra hos "mitt" senter. Har forresten trent gjennom hele høsten, det har vært mye smitte i byen, men har ikke hørt om noen som har fått smitte fra treningssenteret. Anonymkode: fb442...3c0 Det har vært noen med smitte innom to sentre jeg har trent på, en gang samtidig med meg. Fikk SMS om at smittesporingsteamet i bydelen hadde vurdert hva vedkommende hadde gjort på senteret og at det ikke var behov for å sette noen i karantene. SATS skriver også at de har hatt 2,5 millioner besøk siden åpningen i juni, og foreløpig ingen smittet hos dem som de er kjent med. Jeg føler meg like trygg på trening som f.eks. i matbutikken. Anonymkode: a2639...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bareine Skrevet 2. oktober 2020 #13 Del Skrevet 2. oktober 2020 Så lenge jeg holder avstand, vasker apparater og utstyr før/etter bruk og vasker hender mellom hver øvelse føler jeg meg trygg. Kondisjon tar jeg stort sett utendørs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #14 Del Skrevet 4. oktober 2020 Ville holdt meg unna treningssentre nå. Mange andre måter å være fysisk aktiv på. Anonymkode: be7c0...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #15 Del Skrevet 6. oktober 2020 Jeg begynte å trene på senter igjen etter åpningen, men sluttet igjen da smittetallene gikk oppover nå i høst. De ansatte på senteret kan tydeligvis lite om smittevern, selv om de gjør sitt beste. De har sikkert tatt kurs, men klarer ikke å tenke praktisk smittevern i situasjoner som kanskje ikke ble nevnt på kurset. Og kundene er i mange tilfeller dårlige på å holde avstand og vaske av utstyret. Savner å trene der, men nå er det ikke forsvarlig. Hadde jeg bodd et sted med lite smitte, hadde jeg trent på senter. Anonymkode: 8f402...010 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #16 Del Skrevet 6. oktober 2020 Det beste du kan gjøre er å styrke ditt immunforsvar. Så å løfte tunge vekter er viktig. 2 ganger i uken er nok, men tren skikkelig. Utover dette bør du gå turer utendørs, vanlig bevegelse. Anonymkode: 7b929...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydenkupp Skrevet 8. oktober 2020 #17 Del Skrevet 8. oktober 2020 Ref. Sats, så har det vært flere tilfeller i Oslo der folk som har vært smittet har trent på disse senterne. Andre som har trent i samme tidsrom har da blitt kontaktet av Sats. Har vært vitne til at folk har stoppet i døra når det har vært fullt hus. De måtte da vente med å gå inn til noen gikk ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå