AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #61 Skrevet 6. oktober 2020 På 4.10.2020 den 7.46, liljene skrev: FLR handler vel om et dominant forhold der kvinnen bestemmer alt 24/7. Det er innenfor husets fire vegger og skader ingen. Dette er en sak mellom to i et forhold, og hvis begge trives med det, hvorfor ikke? Dette er slik jeg, TS, oppfatter det; Kvinner har en tendens til å miste lysten på mannen etter usle 5-7 år. Kvinner føler seg emosjonelt og seksuelt utbrukt av mannen, og skiller seg fra mannen. Mannen forstår ikke hvorfor dette skjer. Tanken er at det skjer fordi menn og kvinner har ulik måte å få gjennomslag for sine egne interesser på. Menn argumenterer for sitt syn, og respekterer og slipper til de som argumenterer og er pågående. Kvinner setter sine behov til siden, og tar det for gitt at neste gang blir hennes ønsker hørt. Overfor medlemmer av samme kjønn, fungerer begge disse metodene. Men når en mann og en kvinne er sammen, blir det skjevt. Mannen argumenterer for sitt syn, kvinnen gjør ikke, dermed blir ikke hun hørt. Og hun blir heller ikke hensyntatt neste gang, slik hun forventer, eller neste gang etter det igjen, osv. Så til slutt er hun utkjørt, mister glede og livsgnist - og selvfølgelig sexlyst. Mens hvis mannen hadde latt hennes ønsker bli hørt hele veien, så ville hun slippe å bli utslitt, slippe å miste sexlyst, slippe å gjøre det slutt. Dette er en metode som selvfølgelig vil kreve en del av en kvinne. Hun kan ikke lengre forvente at mannen står for initiativet. Men hun slipper i alle fall alt det maset som jevnt over er årsak til at kvinner mister lyst. Anonymkode: 4ab41...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #62 Skrevet 6. oktober 2020 På 3.10.2020 den 20.58, AnonymBruker skrev: Hele Kvinneguiden blir tydeligvis bare sprøere og sprøere. Anonymkode: 64375...3a8 Antar at du er litt interessert i akkurat dette, siden du dro opp igjen tråden? Anonymkode: 4ab41...8ba 1
liljene Skrevet 6. oktober 2020 #63 Skrevet 6. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er slik jeg, TS, oppfatter det; Anonymkode: 4ab41...8ba Jeg kan ikke uttale meg på vegne av andre kvinner, men jeg kjenner meg ikke igjen i hva du skriver om kvinner som ikke klarer å si meningen sin. For at jeg skal ha lyst, handler det om at ting må stemme utenfor soverommet. At mannen tar sin del av husarbeidet og ungene, og at jeg har like mye overskudd som mannen til å ha sex. På soverommet er jeg diva 😂. Men samtidig likestilt. Har du prøvd det du ønsker? 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #64 Skrevet 6. oktober 2020 6 minutter siden, liljene skrev: For at jeg skal ha lyst, handler det om at ting må stemme utenfor soverommet. At mannen tar sin del av husarbeidet og ungene, og at jeg har like mye overskudd som mannen til å ha sex. Ja, nettopp! Og dette er det tydeligvis mange som sliter med å få til, uten at kvinnen spesifikt har fått makten til å bestemme alt, og mannen gjør som hun sier, uten å mukke. Anonymkode: 4ab41...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #65 Skrevet 6. oktober 2020 8 minutter siden, liljene skrev: Har du prøvd det du ønsker? Vet ikke om jeg forstår hva du mener? Jeg har alltid fremstått som dominant, men det har bare ført til at menn tror jeg vil dominere slik og sånn (være rampete, slem, osv), noe som jeg opplever at bare er en del av maset. For meg er det likegyldig om menn overlater gulvvasken til en kvinne, for deretter forvente at hun skal være gira på sex, slik du snakker om, eller om en mann masser om at dama skal cuckolde han, eller styre orgasmene hans, slik man ser i denne tråden - begge deler er mas. Når det gjelder virkelig kvinnestyring, altså at kvinnen er den som setter 100% standarden, så er det mer noe jeg snuser på Anonymkode: 4ab41...8ba
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #66 Skrevet 6. oktober 2020 Det kan jo ikke bli slik at kvinnestyring = menn som styrer fra bunnen og krever å bli dominert slik og sånn. Anonymkode: 4ab41...8ba
Gjest Paramount Skrevet 6. oktober 2020 #67 Skrevet 6. oktober 2020 (endret) 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det gjelder virkelig kvinnestyring, altså at kvinnen er den som setter 100% standarden, så er det mer noe jeg snuser på Anonymkode: 4ab41...8ba Virkelig kvinnestyring? vs hva? Tror ikke du helt skjønner forskjellen på det ene og det andre her. Det må ligge en vilje i bunn, et ønske fra begge, om at slik vil vi ha det. Og begge må jobbe med seg selv for å finne sin rolle. Makten overføres fra mannen til kvinnen, gradvis, gjennom praktiske handlinger, og med tiden til hjelp. Målet er at kvinnen skal være den som tar alle avgjørelser, ikke fordi mannen vil at det skal være slik, fordi det er naturlig for begge to. Slikt tar tid, for noen lang tid, for andre kortere tid. Endret 6. oktober 2020 av Paramount
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #68 Skrevet 6. oktober 2020 3 minutter siden, Paramount skrev: Virkelig kvinnestyring? vs hva? Tror ikke du helt skjønner forskjellen på det ene og det andre her. Det må ligge en vilje i bunn, et ønske fra begge, om at slik vil vi ha det. Og begge må jobbe med seg selv for å finne sin rolle. Makten overføres gradvis, gjennom praktiske handlinger, og med tiden til hjelp. Virkelig kvinnestyring vs at mannen skal styre fra bunnen. Dette har jeg skrevet om maaange ganger nå. Jeg tror tvilsomt det er mulig at man ikke har fått det med seg, om man har lest mine innlegg. Det virker som om mange tror at kvinnestyring eller dominans, bare er nok en av de tingene som kvinner utfører for at mannen skal ha det bra, uten tanke for seg selv. Og da hjelper det jo fint lite, eller hva? Selvfølgelig må det være ønsket fra begges side. Og selvfølgelig betinger det godt kjennskap og mye tillit. Anonymkode: 4ab41...8ba
Gjest Paramount Skrevet 6. oktober 2020 #69 Skrevet 6. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som om mange tror at kvinnestyring eller dominans, bare er nok en av de tingene som kvinner utfører for at mannen skal ha det bra, uten tanke for seg selv. Og da hjelper det jo fint lite, eller hva? Nei, det er absolutt ikke en lek for å underholde mannen. Teorien er at begge kommer best ut av det når kvinnen styrer forholdet, og mannen innretter seg. Vanskeligere er det ikke, i teorien.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #70 Skrevet 6. oktober 2020 13 minutter siden, Paramount skrev: Målet er at kvinnen skal være den som tar alle avgjørelser, ikke fordi mannen vil at det skal være slik, fordi det er naturlig for begge to. Slikt tar tid, for noen lang tid, for andre kortere tid. Ja, riktig. Og det er derfor jeg er ute etter reelle erfaringer med det, og hva mennesker tenker om et slikt forhold. Men det blir lett til at et slikt forhold havner i kategorien «submissive fantasier». Det ser du hvis du leser tråden hvor både kvinnelig dominans, orgasmenekt og cuckolding har blitt nevnt. Det var én i starten som kom med gode innspill fordi han så for seg at en kvinne kunne styre på en god måte, og det har også vært minst én kvinne som viste interesse for snill og god styring. Anonymkode: 4ab41...8ba
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #71 Skrevet 6. oktober 2020 5 minutter siden, Paramount skrev: Nei, det er absolutt ikke en lek for å underholde mannen. Teorien er at begge kommer best ut av det når kvinnen styrer forholdet, og mannen innretter seg. Vanskeligere er det ikke, i teorien. Nettopp Anonymkode: 4ab41...8ba
Gjest Paramount Skrevet 6. oktober 2020 #72 Skrevet 6. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var én i starten som kom med gode innspill fordi han så for seg at en kvinne kunne styre på en god måte, og det har også vært minst én kvinne som viste interesse for snill og god styring. Jeg tror rett og slett kvinner egner seg best til å styre et forhold, de har flere og bedre mellommenneskelige forutsetninger tror jeg. Men det handler ikke om å være snill, for min del. Det handler mer om at kvinnen er den mest kompetente, eller sterkeste, målt mot de kriteriene som kreves for å lede et forhold i 2020. Mannens ferdigheter tilhører et mer primitivt stadium, og er fremdeles nyttige, men ikke til å lede et forhold.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #73 Skrevet 6. oktober 2020 4 minutter siden, Paramount skrev: Jeg tror rett og slett kvinner egner seg best til å styre et forhold, de har flere og bedre mellommenneskelige forutsetninger tror jeg. Men det handler ikke om å være snill, for min del. Det handler mer om at kvinnen er den mest kompetente, eller sterkeste, målt mot de kriteriene som kreves for å lede et forhold i 2020. Mannens ferdigheter tilhører et mer primitivt stadium, og er fremdeles nyttige, men ikke til å lede et forhold. Nei, men for KVINNENS DEL er det ofte det som er viktig. Og da er spørsmålet om det er «bra nok» for mannen. Min erfaring er at menn krever mer enn god og snill, han vil gjerne at hun skal være streng og sint eller rampete og vill. Dette har jeg OGSÅ problematisert flere steder i tråden, blant annet allerede på første side. Foreslår at du leser hele tråden, hvis du lurer på hvorfor jeg laget den, og hva jeg mener. Poenget er altså at kvinnen skal få bestemme fritt, uten det evinnelige maset og gnålet og innvendingene fra menn. Dermed blir det litt håpløst om selve tråden skal preges av dette. Anonymkode: 4ab41...8ba
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #74 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg burde muligens bedt om innspill kun fra kvinner eller fra menn som evner å forholde seg til kvinner. Akkurat dette har nok kynikerne på første side rett i, at man ikke finner så mye av her inne. Det er jo bare å se på enkelte av trådene som ligger på første side, hvor menn klager over at loven hindrer de i å sende bilder av kuken, og andre menn støtter dette - for selv ville de gjerne hatt bilder av pupp! Om det er noen trøst for noen, så er det ikke så mange flere på FL, eller andre nettsteder heller, for den saks skyld. Man oversvømmes av menn, deres kropper, deres vilje, deres ønsker. Jeg synes det er synd. Jeg synes det er temmelig åpenbart hvorfor kvinner mister lysten, når det er denne innstillingen som råder. Forhåpentligvis når en slik tråd som dette, inn hos enkelte. Om så bare én eller to, så skal jeg si meg godt fornøyd. Det finnes jo også tråder om hvorfor kvinner mister lysten. Denne tråden er mitt innspill til det spørsmålet. Anonymkode: 4ab41...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #75 Skrevet 6. oktober 2020 Og ja, jeg er helt enig med deg i dette her; 20 minutter siden, Paramount skrev: Mannens ferdigheter tilhører et mer primitivt stadium, og er fremdeles nyttige, men ikke til å lede et forhold. Spørsmålet er bare om menn i det hele tatt er innstilt, eller klarer å innstille seg på, at selve ledelsen må foregå på kvinnens premisser. Altså, ikke bare hva som skal skje, men også måten dette blir formulert. At når man gir en beskjed, så er det den som gjelder, og ikke den som er utsatt for tusen innvendinger og kvinnen ligger strak med hodepine. Anonymkode: 4ab41...8ba
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #76 Skrevet 6. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg burde muligens bedt om innspill kun fra kvinner eller fra menn som evner å forholde seg til kvinner. Akkurat dette har nok kynikerne på første side rett i, at man ikke finner så mye av her inne. Det er jo bare å se på enkelte av trådene som ligger på første side, hvor menn klager over at loven hindrer de i å sende bilder av kuken, og andre menn støtter dette - for selv ville de gjerne hatt bilder av pupp! Om det er noen trøst for noen, så er det ikke så mange flere på FL, eller andre nettsteder heller, for den saks skyld. Man oversvømmes av menn, deres kropper, deres vilje, deres ønsker. Jeg synes det er synd. Jeg synes det er temmelig åpenbart hvorfor kvinner mister lysten, når det er denne innstillingen som råder. Forhåpentligvis når en slik tråd som dette, inn hos enkelte. Om så bare én eller to, så skal jeg si meg godt fornøyd. Det finnes jo også tråder om hvorfor kvinner mister lysten. Denne tråden er mitt innspill til det spørsmålet. Anonymkode: 4ab41...8ba Det kan jo være dette temaet er bedre å snakke om på andre steder enn på kg, med noen du ser for deg det kanskje kunne vært mulig å prøve ut en lignende ordning med? Anonymkode: 88735...93f 1
Gjest Paramount Skrevet 6. oktober 2020 #77 Skrevet 6. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet er bare om menn i det hele tatt er innstilt, eller klarer å innstille seg på, at selve ledelsen må foregå på kvinnens premisser. I et kvinnestyrt forhold er dette knapt nok et tema. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: At når man gir en beskjed, så er det den som gjelder, og ikke den som er utsatt for tusen innvendinger og kvinnen ligger strak med hodepine. Dette ville du ikke skrevet dersom du hadde lest noe som helst om hva et Kvinnestyrt forhold handler om. Et FLR er noe helt annet enn et forhold hvor kjerringa kjefter på en lat gubbe. Anbefaler deg å lese deg opp på engelskspråklig litteratur om emnet, det finnes en hel del, både interessant og spennende.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #78 Skrevet 7. oktober 2020 9 timer siden, Paramount skrev: Dette ville du ikke skrevet dersom du hadde lest noe som helst om hva et Kvinnestyrt forhold handler om. Jo, det ville jeg. Det var til deg, spesifikt. Ta det til deg. Anonymkode: 4ab41...8ba
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #79 Skrevet 7. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo være dette temaet er bedre å snakke om på andre steder enn på kg, med noen du ser for deg det kanskje kunne vært mulig å prøve ut en lignende ordning med? Anonymkode: 88735...93f Du har helt rett i det! Anonymkode: 4ab41...8ba
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #80 Skrevet 8. oktober 2020 På 6.10.2020 den 23.58, Paramount skrev: Anbefaler deg å lese deg opp på engelskspråklig litteratur om emnet, det finnes en hel del, både interessant og spennende. Har du noen tips? Anonymkode: d51d7...3f0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå