Gå til innhold

Britisk politi sköt uskyldig


Minmy

Anbefalte innlegg

Jeg synes politiet handlet feil. De har trent på slike situasjoner og burde klare å få fatt i og uskadeliggjøre mannen FØR han kom så langt som til T-banen.

Helt forferdelig det som skjedde!! En :dagens-rose: til offeret.

Endret av Flowery
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes politiet handlet feil. De har trent på slike situasjoner og burde klare å få fatt i og uskadeliggjøre mannen FØR han kom så langt som til T-banen.

Helt forferdelig det som skjedde!!  En  :dagens-rose:  til offeret.

Hvordan trening har det britiske politiet på slike situasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dum Perignon

Jeg tar meg faktisk i å lure på hva som hadde blitt skrevet i en tilsvarende tråd dersom egyptisk politi hadde drept en nordmann - eller brite, for den del - som nektet å stoppe på politiets anmodning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg hadde lurt på ville vært "hvorfor ville ikke personen stoppe?"

Endret av Superlammet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dum Perignon

Jeg også. Men husk at de er muslimer, disse politifolkene i Egypt. Dermed er det vel delvis gitt hva mange hadde ment. Dessuten ville det jo vært en nordmann, ikke en perifer brasiliansk elektriker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdens beste kake

Det finnes etterhvert ganske mye info om denne saken.

Her er en analyse, en av de beste jeg har sett:

Death of Jean Charles de Menezes : Analysis of the circumstances

First of all let me express that I can understand the necessity of a shoot to kill in order to prevent the death of many other innocent people. But before jumping to praise the policeman for his successfully “fulfilling his tragic duty” as some people did in the recent days we need absolutely to stress that the solution to shoot a person (knowing or not knowing that he is guilty) is and only can be nothing more than the “ultima ratio”.

The death of Jean Charles de Menezes: Analysis

Deler av teksten er slettet i henhold til kopinor.

Remyline Moderator

Endret av Remyline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Isidora mascara

*Å skyte en uskyldig mann er utilgivelig. Når politiet får bære våpen å skyte uten videre kontroller har terroristene oppnådd sitt mål. De har skapt frykt i samfunnet og vårt fantatiske demokrati slår sprekker.

*Jeg tviler MEGET strekt på at personen hadde blitt skutt 5 ganger i hodet hvis det hadde vært en hvit dame, f.eks. I følge øyenvitner så han ut som en pakistaner. Og folk med slikt utseende er utsatt!!

*Det forventes at en terrorist skal drepe. Det er "jobben" hans (hennes). Politiet skal beskytte uskyldige mennsker, også de med mørk hudfarge og boblejakke. Også de som får panikk og løper når noen i sivil løper etter dem med trukket våpen.

*Det er skummelt å være pakistaner i England i disse dager. Jeg hadde følt meg utrygg som pakistansk (eller brasiliansk, indisk eller annen person med mørk hudfarge). Jeg hadde følt meg misstenkeliggjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...