AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #21 Skrevet 27. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er du opphengt i en person etter en deit hjelper det ikke å "høflig" avvise noen. Synest gosting etter flere måneder er rart men etter en eller to deiter slepper vi bere bagge en klein samtale. Anonymkode: eabda...272 Hvis man er så voksen at man er skilt og er på nettdating, har man vært gjennom verre ting enn å høflig avslutte med noen man har begynt på noe med. Det er ikke kleint, det er et godt personlighetstrekk. Alle dere som synes det er viktig å være høflig (uansett alder), fortsett med det. Dere er bedre mennesker hvis dere er høflige mot andre. ts Anonymkode: 586e2...498 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #22 Skrevet 27. september 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk forandrer seg vel da. De som ikke er høflige kan ikke forvente at andre er høflige med dem uansett. Anonymkode: 06b45...3ec Nå forstår jeg ikke helt hva du mener å si. Man kan ikke forvente at folk er høflige nei, men jeg har stor tro på det å være høflig samme hvordan folk svarer på det. Anonymkode: 1ab24...953
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #23 Skrevet 27. september 2020 Jeg har ghostet to ganger. En gang da jeg var 17 år, hadde hatt ONS med en.. som var betydelig eldre. Fikk såkalte øbriller og ble litt skremt da han måtte spørre om jeg var under 15 år. Blokkerte han da jeg kom meg vekk. Og en nylig, som ikke skjønte grenser. F.eks jeg fortalte jeg ikke ville ha forhold, prøvde å unngå klemmer, ville ikke finne på noe mer. Viste null interesse enn vennskapelig. Jeg prøvde å si ifra, men var til ingen nytte.. Var "men hva om, men hvorfor ikke, kan vi ikke" osv. Anonymkode: 5e58a...935
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #24 Skrevet 27. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ghostet to ganger. En gang da jeg var 17 år, hadde hatt ONS med en.. som var betydelig eldre. Fikk såkalte øbriller og ble litt skremt da han måtte spørre om jeg var under 15 år. Blokkerte han da jeg kom meg vekk. Og en nylig, som ikke skjønte grenser. F.eks jeg fortalte jeg ikke ville ha forhold, prøvde å unngå klemmer, ville ikke finne på noe mer. Viste null interesse enn vennskapelig. Jeg prøvde å si ifra, men var til ingen nytte.. Var "men hva om, men hvorfor ikke, kan vi ikke" osv. Anonymkode: 5e58a...935 Disse situasjonene synes jeg er forståelige. I den ene var du litt redd og i den andre peøvde du å si fra. Men dersom den ene tenker at alt er bra og den andre bare forsvinner uten å si fra først, uten at den andre er redd eller føler seg presset etc, da synes jeg det er slemt å ghoste. Anonymkode: 1ab24...953 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #25 Skrevet 27. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ghostet to ganger. En gang da jeg var 17 år, hadde hatt ONS med en.. som var betydelig eldre. Fikk såkalte øbriller og ble litt skremt da han måtte spørre om jeg var under 15 år. Blokkerte han da jeg kom meg vekk. Og en nylig, som ikke skjønte grenser. F.eks jeg fortalte jeg ikke ville ha forhold, prøvde å unngå klemmer, ville ikke finne på noe mer. Viste null interesse enn vennskapelig. Jeg prøvde å si ifra, men var til ingen nytte.. Var "men hva om, men hvorfor ikke, kan vi ikke" osv. Anonymkode: 5e58a...935 TS her: Jeg tenker du ikke har ghostet i disse to situasjonene. Du har trukket deg fra noe som ikke var bra begge gangene. Med ghosting mener jeg at man har det hyggelig, kommuniserer, begge signaliserer at man vil fortsette med dette - helt til en av partene bare blir stille og forsvinner, uten et ord. Det er det som er så uforståelig.. Anonymkode: 586e2...498 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #26 Skrevet 27. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort det flere ganger. Var super date #1, der vi klaffet skikkelig. Kysset på date #2 , men det var noen ting ved ham som dukket opp som jeg ikke likte ( måtte han snakket om eksen, han fortalte at han røykskader gress, mye fokus på sex blant annet etter at vi kysset ). Så jeg bare fadet ham ut og etterpå ghoster. Møtte ham på byen ikke så lenge siden. Vi bare gikk forbi og lot som om vi ikke kjenner hverandre. Anonymkode: 083ef...72b Nei. Han lot som han ikke kjente deg fordi du såret han og oppførte deg unødvendig kjipt mot han. Anonymkode: 5ca6b...d7e
Antiviruset Skrevet 27. september 2020 #27 Skrevet 27. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ting endrer seg. Dette er bare en ny kommunikasjonsform, så det er egentlig bare å tilpasse seg tiden vi lever i. Anonymkode: f2f7c...410 Feil, dette har vært hele tiden. Før i gamle dager svarte de bare ikke telefonen, bare moren til damen som sa at hun var ute hele tiden Det skjedde 3 ganger så forstod du at hun ikke ville snakke med deg. Det samme som i dag, ghosting var det likefult.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #28 Skrevet 27. september 2020 43 minutter siden, Antiviruset skrev: Feil, dette har vært hele tiden. Før i gamle dager svarte de bare ikke telefonen, bare moren til damen som sa at hun var ute hele tiden Det skjedde 3 ganger så forstod du at hun ikke ville snakke med deg. Det samme som i dag, ghosting var det likefult. Det har sikkert foregått sånn tidligere også, når noen ville slå opp og var for feige til å gjøre det på en ordentlig måte. Det som er litt rart nå, er at man kan være så ivrig, så på, så hyggelig og blid og fornøyd den ene dagen, og trekke seg unna den andre. Det er litt merkelig, det er noen ganger ikke noe forvarsel. ts Anonymkode: 586e2...498
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #29 Skrevet 27. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har sikkert foregått sånn tidligere også, når noen ville slå opp og var for feige til å gjøre det på en ordentlig måte. Det som er litt rart nå, er at man kan være så ivrig, så på, så hyggelig og blid og fornøyd den ene dagen, og trekke seg unna den andre. Det er litt merkelig, det er noen ganger ikke noe forvarsel. ts Anonymkode: 586e2...498 Vel det handler vel om at sjekkekulturen har endret seg også. Er nok en konsekvens av at relasjoner er mer tilgjengelige i dag. Tenker vi tilpasser oss dette etterhvert :-) Anonymkode: f2f7c...410
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #30 Skrevet 27. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel det handler vel om at sjekkekulturen har endret seg også. Er nok en konsekvens av at relasjoner er mer tilgjengelige i dag. Tenker vi tilpasser oss dette etterhvert 🙂 Anonymkode: f2f7c...410 Helt sikkert. Men det har så absolutt ikke blitt lettere å finne seg kjæreste, og ikke mindre stressende enn før. Det er i hvert fall sikkert. Anonymkode: 586e2...498
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #31 Skrevet 27. september 2020 Jeg har nok ghosta uten å egentlig tenke over det. Det har handlet om at jeg av ulike årsaker har sluttet å tenke på vedkommende, ikke at det er vond vilje noe sted egentlig. Synes det er rart å skulle bli kalt slem av den grunn. Jeg møter masse folk hele tiden, jeg forteller da ikke alle sammen at jeg ikke kommer til å ringe igjen? Anonymkode: aee5d...c14 1
Antiviruset Skrevet 27. september 2020 #32 Skrevet 27. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har sikkert foregått sånn tidligere også, når noen ville slå opp og var for feige til å gjøre det på en ordentlig måte. Det som er litt rart nå, er at man kan være så ivrig, så på, så hyggelig og blid og fornøyd den ene dagen, og trekke seg unna den andre. Det er litt merkelig, det er noen ganger ikke noe forvarsel. ts Anonymkode: 586e2...498 Du har nok helt rett! Har opplevd dette selv også, sånn over natten en helt vanvittig forandring. Uten noen forklaring. Enten er det andre inne i bildet, eller så har de bare ikke vært ærlige. Uansett gi blaffen i de, ikke verdt å bruke tid på. 1
Antiviruset Skrevet 27. september 2020 #33 Skrevet 27. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nok ghosta uten å egentlig tenke over det. Det har handlet om at jeg av ulike årsaker har sluttet å tenke på vedkommende, ikke at det er vond vilje noe sted egentlig. Synes det er rart å skulle bli kalt slem av den grunn. Jeg møter masse folk hele tiden, jeg forteller da ikke alle sammen at jeg ikke kommer til å ringe igjen? Anonymkode: aee5d...c14 Dette er barnslig og feigt! Dette handler ikke om møte masse folk, det handler om noen du har datet over litt tid! Og ikke tørr å sende en så enkel melding som "har ikke de rette følelsene, ønsker deg alt godt videre". Det er bare feigt og ikke noe annet. Du er ikke slem, du er konfliktsky og du egner deg ikke for seriøse faste forhold før mer modenhet er oppnådd. Det er min mening. Uansett ghosting tidlig i datingfasen driter jeg i, bare godt at det ikke går lengre. Uansett når man ikke forstår noe så grunnleggende angående andre sine følelser er det også mangel på empati til stede. Det er et solid rødt flagg også. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #34 Skrevet 28. september 2020 På 27.9.2020 den 19.45, AnonymBruker skrev: Jeg har nok ghosta uten å egentlig tenke over det. Det har handlet om at jeg av ulike årsaker har sluttet å tenke på vedkommende, ikke at det er vond vilje noe sted egentlig. Synes det er rart å skulle bli kalt slem av den grunn. Jeg møter masse folk hele tiden, jeg forteller da ikke alle sammen at jeg ikke kommer til å ringe igjen? Anonymkode: aee5d...c14 Det er en viss forskjell på å møte folk hele tiden, og date over en viss periode der begge har sagt de er seriøse. Da ligger det liksom i kortene at man dater for å se om det kan utvikle seg til et forhold, og da tenker jeg man har respekt nok til å kommunisere skikkelig med hverandre. ts Anonymkode: 586e2...498
Karoline85 Skrevet 28. september 2020 #35 Skrevet 28. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er en viss forskjell på å møte folk hele tiden, og date over en viss periode der begge har sagt de er seriøse. Da ligger det liksom i kortene at man dater for å se om det kan utvikle seg til et forhold, og da tenker jeg man har respekt nok til å kommunisere skikkelig med hverandre. ts Anonymkode: 586e2...498 Man får ikke mer respekt enn man gir. Og hvis en person aldri har noe respekt for andre, så kan andre aldri ha respekt for den personen.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #36 Skrevet 28. september 2020 Enig med deg TS. Det er en generell uting at folk bare fordufter, og lar den andre stå igjen som et stort spørsmålstegn. Hvis man føler at relasjonen ikke fungerer overhodet, og bare vil videre, bør man også ha baller nok til å avslutte det på en verdig måte. Anonymkode: 88c7a...454 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #37 Skrevet 29. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg TS. Det er en generell uting at folk bare fordufter, og lar den andre stå igjen som et stort spørsmålstegn. Hvis man føler at relasjonen ikke fungerer overhodet, og bare vil videre, bør man også ha baller nok til å avslutte det på en verdig måte. Anonymkode: 88c7a...454 Ikke minst at man faktisk kan bli litt bekymret for at det har skjedd noe, om personen er syk, vært i ulykke e.l. Når sannheten er at han har det helt fint. Men jeg har tenkt litt om dette faktisk er en måte å ikke lukke døren helt. Hadde man avsluttet, så er det slutt. Men å bare forsvinne kan liksom forklares, og så kan han komme tilbake igjen. ts Anonymkode: 586e2...498
Karoline85 Skrevet 29. september 2020 #38 Skrevet 29. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke minst at man faktisk kan bli litt bekymret for at det har skjedd noe, om personen er syk, vært i ulykke e.l. Når sannheten er at han har det helt fint. Men jeg har tenkt litt om dette faktisk er en måte å ikke lukke døren helt. Hadde man avsluttet, så er det slutt. Men å bare forsvinne kan liksom forklares, og så kan han komme tilbake igjen. ts Anonymkode: 586e2...498 Jeg har tenkt akkurat det samme selv. Kan jo være enkelte av dem ikke ønsker å avslutte og lukke døren helt. Kan også være mange årsaker til det, som f.eks de er traumatisert og vet lite om hva de bør gjøre egentlig, fordi de har vært usikker og latet som de er noen de egentlig ikke er i lang tid blant de fleste, og har ingen trygg grobunn å stå i, så de klarer sjeldent å vise sitt sanne jeg, og være trygg på seg selv og andre. Og så kan det være de kommer seg ut av det igjen, healer alle traumene og legger de fra seg, og så blir de kanskje i stand til å avslutte og lukke den døren helt, dersom det er ønskelig. PS. Angående det med å være traumatisert, så kan jo bordet snu seg noen ganger der. Jeg var en del med en venn en gang for lenge siden, og da var jeg traumatisert (uten å vite om det) og hun var ikke. Nå har jeg begynt å snakke litt med henne igjen og bordet har snudd seg, så nå er hun traumatisert og jeg er ikke det lenger. Er ikke livet litt pussig i blant?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #39 Skrevet 29. september 2020 « Øøh Hei, jeg synes du er er veldig ego og ekstremt usikker og kroppen din gjør ingenting for meg. Hade jente” Det er lettere å ghoste en å fortelle sannheten Anonymkode: 6ea80...914 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #40 Skrevet 29. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: « Øøh Hei, jeg synes du er er veldig ego og ekstremt usikker og kroppen din gjør ingenting for meg. Hade jente” Det er lettere å ghoste en å fortelle sannheten Anonymkode: 6ea80...914 Ja, når du er 15 år ja. Og det er ingen som krever "sannheten" Jeg hadde ikke sagt til en mann: Du er liten, har lite hår og liten tiss. Jeg hadde sagt: Jeg har tenkt litt og jeg får ikke kjærestefølelser for deg. Derfor ønsker jeg ikke å fortsette dette forholdet. Anonymkode: 586e2...498
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå