Gå til innhold

Du som har ghostet noen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere har vært på et par date, det er god kjemi, og dere har hatt det hyggelig. Gode samtaler på chat mellom datene.

Ga en klem og kanskje et lite kyss på siste daten, du ønsket å møtes igjen. Sendte melding samme kveld. Etter det bare stille, ikke noe svar på meldinger og ikke logget inn i appen. 

Hvorfor har dere gjort det på den måten? Hvorfor ikke bare sende en melding og forklare? Det er litt vanskelig å forstå for dem som blir utsatt for dette.

Anonymkode: 586e2...498

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det flere ganger. 

Var super date #1, der vi klaffet skikkelig. Kysset på date #2 , men det var noen ting ved ham som dukket opp som jeg ikke likte ( måtte han snakket om eksen, han fortalte at han røykskader gress, mye fokus på sex blant annet etter at vi kysset ). Så jeg bare fadet ham ut og etterpå ghoster. Møtte ham på byen ikke så lenge siden. Vi bare gikk forbi og lot som om vi ikke kjenner hverandre.

Anonymkode: 083ef...72b

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det flere ganger. 

Var super date #1, der vi klaffet skikkelig. Kysset på date #2 , men det var noen ting ved ham som dukket opp som jeg ikke likte ( måtte han snakket om eksen, han fortalte at han røykskader gress, mye fokus på sex blant annet etter at vi kysset ). Så jeg bare fadet ham ut og etterpå ghoster. Møtte ham på byen ikke så lenge siden. Vi bare gikk forbi og lot som om vi ikke kjenner hverandre.

Anonymkode: 083ef...72b

Men kunne du ikke bare sendt en melding og sagt noe ala "Jeg har tenkt litt og funnet ut at vi to ikke er det rette for meg. Ønsker deg lykke til videre"

Det hadde vært så mye greiere å få en avslutning enn å gruble på hvorfor personen bare ble stille.. Skjønner jo at jeg hadde hørt noe hvis det var mer interessant, men jeg tror mange hadde likt en real avslutning.

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kunne du ikke bare sendt en melding og sagt noe ala "Jeg har tenkt litt og funnet ut at vi to ikke er det rette for meg. Ønsker deg lykke til videre"

Det hadde vært så mye greiere å få en avslutning enn å gruble på hvorfor personen bare ble stille.. Skjønner jo at jeg hadde hørt noe hvis det var mer interessant, men jeg tror mange hadde likt en real avslutning.

Ja, enig. Når noen snakker med deg og har det hyggelig, og så plutselig stikker uten å si noe, føles det rart. Og sårende. Da kunne de heller sagt noe sånt, så vi forstår at de ønsker oss godt selv om de ikke vil være med oss mer. Om det gir mening. 

Anonymkode: 1ab24...953

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere har vært på et par date, det er god kjemi, og dere har hatt det hyggelig. Gode samtaler på chat mellom datene.

Ga en klem og kanskje et lite kyss på siste daten, du ønsket å møtes igjen. Sendte melding samme kveld. Etter det bare stille, ikke noe svar på meldinger og ikke logget inn i appen. 

Hvorfor har dere gjort det på den måten? Hvorfor ikke bare sende en melding og forklare? Det er litt vanskelig å forstå for dem som blir utsatt for dette.

Fordi de er feige og konfliktsky! Og det er faktisk ikke noe du ønsker og danne et forhold med. Når man ikke klarer den enkle setningen og sende den til vedkommende! Hvordan i alle dager skal man da klare et seriøst varig forhold? Blir man ghostet vær glad for det egentlig. Du blir spart for mye lidelse ved at de avslører seg selv på den måten. Tidlig fase? Det gjør ikke noe, blir ikke trist av det en gang :)  Verre er de om det skjer etter 4 måneder i et begynnende forhold. Det er bare ondskapsfullt. Enda verre er det om de bare "fader" deg ut, noe av det verste du kan gjøre mot et annet menneske i et forhold. Hakket over utroskap.

• Liker 4
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare innse at dette er det nye. Total stillhet kan ikke tolkes annerledes enn at enten er fyren død eller du er ute.

Anonymkode: a1962...4b8

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor ikke bare innse at dette er det nye. Total stillhet kan ikke tolkes annerledes enn at enten er fyren død eller du er ute.

Det er jo ikke veldig høflig da. 

• Liker 3
Skrevet

Ting endrer seg. Dette er bare en ny kommunikasjonsform, så det er egentlig bare å tilpasse seg tiden vi lever i.

Anonymkode: f2f7c...410

Skrevet

Ting endrer seg. Dette er bare en ny kommunikasjonsform, så det er egentlig bare å tilpasse seg tiden vi lever i.

Anonymkode: f2f7c...410

Man kan tenke sånn, men jeg mener uansett det er slemt å ghoste. Det blir ikke mer ok av at det blir mer normalt. 

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan tenke sånn, men jeg mener uansett det er slemt å ghoste. Det blir ikke mer ok av at det blir mer normalt. 

Mye som er slemt. Jeg mener det er slemt å true med vold. Og det er ikke normalt engang.

Skrevet

Er du opphengt i en person etter en deit hjelper det ikke å "høflig" avvise noen.

Synest gosting etter flere måneder er rart men etter en eller to deiter slepper vi bere bagge en klein samtale. 

Anonymkode: eabda...272

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du opphengt i en person etter en deit hjelper det ikke å "høflig" avvise noen.

Synest gosting etter flere måneder er rart men etter en eller to deiter slepper vi bere bagge en klein samtale. 

Om man ikke vil ha en samtale i virkeligheten så kan man skrive på melding eller noe. Jeg mener dette handler om respekt for den andre, og tror at mange overbeviser seg selv at det er ok å ghoste, uten å egentlig sette seg inn i den andres perspektiv. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke veldig høflig da. 

Høflig forsvant i 2003

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man ikke vil ha en samtale i virkeligheten så kan man skrive på melding eller noe. Jeg mener dette handler om respekt for den andre, og tror at mange overbeviser seg selv at det er ok å ghoste, uten å egentlig sette seg inn i den andres perspektiv. 

Aldri opplevde at menn tar det bra. Entell blir de sure eller så tar de ikke inn budskapet. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høflig forsvant i 2003

Hvorfor akkurat 2003?

Men nei, høflig finnes fortsatt. Noen er ikke høflige, det er sant. Men andre er det. 

Skrevet

Etter at vi begynte med bla nettdaiting har folkeskikken til mange blitt borte. Tror det kommer mye at vi ikke behøver å snakke med personen ansikt til ansikt, og at vi blir mer anonymisert av nettet. Det er så enkelt og lettvint å ghoste isteden for å si at dessverre passer vi ikke sammen. Det er skummelt og mye lettere å feige ut. Har selv opplevd det etter lang tid, og alder har ikke noe å si, dette skjer i alle aldre. Tror ikke vi kommer unna ghosting.

Anonymkode: 476dc...86d

• Liker 1
Skrevet

Aldri opplevde at menn tar det bra. Entell blir de sure eller så tar de ikke inn budskapet. 

Blir de sure etter man har forklart så tenker jeg det er ok å bare kutte kontakten etter det. Problemet er de som forsvinner uten et pip, noe som kan være sårende for den som opplever det. 

Skrevet

Tja... jeg sluttet å ta kontakt å ble sammen med en annen sånn «plutselig» sa ikke fra til han andre, men når han så det på Facebook så spurte han meg om jeg hadde fått type, og jeg svarte ja.

burde jeg kanskje sagt noe? Kanskje, vi traff hverandre med jevne mellomrom han hadde aktiviteter som tok ekstremt mye av tiden hans så jeg visste ikke helt hvor vi stod.

Anonymkode: 53f22...efd

Skrevet

Voks opp og si ifra. Det er feigt å ikke tørre å skrive en "klein" melding.

Anonymkode: c511d...c6b

• Liker 4
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor akkurat 2003?

Men nei, høflig finnes fortsatt. Noen er ikke høflige, det er sant. Men andre er det. 

Folk forandrer seg vel da. De som ikke er høflige kan ikke forvente at andre er høflige med dem uansett.

Anonymkode: 06b45...3ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...