Gå til innhold

Torpet 2020


RødeDrage

Anbefalte innlegg

Jeg håper Karianne Vilde vinner kampen mot Olav. Det å gjemme bort kake og spise selv når hun ikke er der, samt gjemme gårdsboka, salt og pepper, er lite hensynsfullt og nokså egoistisk. Jeg håper heller ingen fra trioen kommer inn på Farmen, på grunn av hvordan de har oppført seg mot de andre deltakerene. De er jo på sett og vis hyggelige mennesker, men har etter min mening gjort ting mot andre som er over grensen, så derfor heier jeg ikke på noen av de. 

Anonymkode: 4f417...cbc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, RødeDrage skrev:

Jeg håper Olav vinner mot KV, mest fordi jeg har fått ett veldig godt inntrykk av ham på Torpet og ønsker at han skal få fortsette. 
Enten han eller Mathias håper jeg får komme inn på Farmen. Det blir også ekstra gøy at det blir noen nye inne på farmen, det kommer til å vippe de andre deltagerne litt av pinnen tror jeg. Mye gøyere det enn om KV kommer inn der. 

 Og jeg veit det er mye klaging på KV, men jeg er så syyykt lei av hvordan hun snakker in sync ("intervjuene", hvor de bare prater i kamera), hvor alle setninger er "MAN blir jo sånn når MAN er her inne" 🙄Og ikke minst "førsteschempe".. Lei. 

Å herregud, ja, jeg har også irritert meg over at de sier "man" i stedet for "jeg". KV er ikke den eneste som gjør det, synes mange av de unge gjør det. Er det en generasjonsting? Er uansett innmari irriterende. Har lest at det handler om å distansere seg litt fra det man sier, men jeg lurer også på om det er en trendgreie, at de tror de virker smartere når de uttrykker seg på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forbanna over alt hatet Karianne får i denne tråden 😡😡

Hun er fantastisk å bør vinne Torpet 2020

Anonymkode: a703f...c05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå ufyselig å spise den kaken alene! Hvordan hjelper det dem å ikke dele? KV har vært på farmen og spist grøt 24/7, mens på torpet fråtser de i mat dagen lang... Utrolig egoistisk! Karianne er initiativdriver for det meste. Liker henne SÅ dårlig!

Anonymkode: 0f359...6fb

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Karianne er initiativdriver for det meste. Liker henne SÅ dårlig!

😡😡😡😡

Anonymkode: a703f...c05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Ludder skrev:

Å herregud, ja, jeg har også irritert meg over at de sier "man" i stedet for "jeg". KV er ikke den eneste som gjør det, synes mange av de unge gjør det. Er det en generasjonsting? Er uansett innmari irriterende. Har lest at det handler om å distansere seg litt fra det man sier, men jeg lurer også på om det er en trendgreie, at de tror de virker smartere når de uttrykker seg på den måten?

Å heisann! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er forbanna over alt hatet Karianne får i denne tråden 😡😡

Hun er fantastisk å bør vinne Torpet 2020

Anonymkode: a703f...c05

Fra min side i alle fall er det ikke hat, men kritikk av oppførsel, og det er ikke bare Karianne det gjelder. Trioen er hyggelige mennesker, men ikke med alle, og det bør det være lov å reagere på når det går på TV. For eksempel det å snikspise kake uten Karianne Vilde, gjemme gårsboka, og slik de fryste ut Wiktoria, synes jeg ikke er bare uskyldige rampestreker, men på grensen til mobbing. Heldigvis tar Karianne Vilde det ganske fint, virker det som.

Som sagt, trioen er hyggelige mennesker, men jeg synes de bør jobbe med å vise mer respekt for de andre som kommer inn.

Anonymkode: 4f417...cbc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Turkis Sau skrev:

Å heisann! 😁

Der er det jo riktig brukt. Sier ikke at man aldri kan bruke "man", tvert i mot, handler jo om man snakker for seg sjøl eller generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ludder skrev:

Der er det jo riktig brukt. Sier ikke at man aldri kan bruke "man", tvert i mot, handler jo om man snakker for seg sjøl eller generelt.

Man, man, man. Jada, jeg bare terger litt :tunge1:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk Mads eller noen burde gått inn der og sagt at trioen må sende en hjem, fordi det de driver med der inne er mobbing, og det er IKKE greit! At de gjemmer gårdsboka når en av oppgavene er basert på bl.a. den er jo rett og slett juks!

Anonymkode: 48652...902

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper produksjonen tar boken fra gjemmestedet i skogen. Så får de ha litt panikk en stund, før mentor tar den med seg og sier at den ble funnet i skogen av noen, og spør hvorfor den lå der. Passe flaut for dem.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes faktisk Mads eller noen burde gått inn der og sagt at trioen må sende en hjem, fordi det de driver med der inne er mobbing, og det er IKKE greit! At de gjemmer gårdsboka når en av oppgavene er basert på bl.a. den er jo rett og slett juks!

Anonymkode: 48652...902

Det virker litt strengt i min bok å sende noen hjem uten videre, men han kunne godt tatt en prat og kommet med en advarsel i forhold til oppførselen. Og så sende hjem hvis de ikke holdt seg til det (men jeg tror nok de ville skjerpet seg da). 

Anonymkode: 4f417...cbc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest litt i denne tråden må jeg si meg sjokkert hvorfor dere alle hater på Karianne, og kaller Olav for en hedersmann? 
Han er like mye med på å "fryse" de andre deltakerne, men det er Karianne som driver med mobbing???
Slutt å si at hun ikke egner seg som lærer. Stor forskjell å være inne på torpet og det du har fagkunnskap i. Kanskje hun er en bitch i virkeligheten, men det har ingen relevanse med det yrket hennes. Lærer på privatlivet kan være fryktelig mennesker, men flinke og sympatiske i jobben sin. 

I tillegg når hun snakker direkte med kamera så tolker jeg det med liten ironi når hun sier "dette er vårt hjem". Les mellom linjene da, hun mener vel at de har vært der såpass lenge at de vil kjempe for å bli. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kvikksand9 skrev:

Etter å ha lest litt i denne tråden må jeg si meg sjokkert hvorfor dere alle hater på Karianne, og kaller Olav for en hedersmann? 
Han er like mye med på å "fryse" de andre deltakerne, men det er Karianne som driver med mobbing???
Slutt å si at hun ikke egner seg som lærer. Stor forskjell å være inne på torpet og det du har fagkunnskap i. Kanskje hun er en bitch i virkeligheten, men det har ingen relevanse med det yrket hennes. Lærer på privatlivet kan være fryktelig mennesker, men flinke og sympatiske i jobben sin. 

I tillegg når hun snakker direkte med kamera så tolker jeg det med liten ironi når hun sier "dette er vårt hjem". Les mellom linjene da, hun mener vel at de har vært der såpass lenge at de vil kjempe for å bli. 

Jeg kan bare snakke for meg selv. Men mener at i noen tilfeller virker Karianne som den ivrigste til utfrysning. Alle deltakerne har dog oppført seg dårlig, så i mine øyne er ikke Olav en hedersmann slik noen mener.

Jeg er heller ikke en av de som har sagt at Karianne ikke egner seg som lærer. Hvis hun hadde behandlet barna slik hun har gjort med noen av de nye på Torpet, så hadde hun ikke egnet seg, for barn skal ikke bli fryst ut sånn. Men skolen er en annen setting, samt at hun var veldig snill med barna som var på besøk på Torpet, fikk jeg inntrykk av.

Det hun sier på kamera om at dette er vårt hjem, er ikke det jeg reagerer på. Det er hvordan hun virker ivrig til å utestenge, noe som i mine øyne er over grensen. Men de andre er like mye med på det, og selv om jeg får inntrykk av at Karianne er ivrigst, så er det jo ikke greit å være med på utfrysning uten å si ifra eller gjøre noe for å stoppe det heller.

Så jeg tenker at trioen er greie med hverandre, men ikke like mye med andre (selv om oppføreselen har variert utifra hvem som har kommet inn). Jeg prøver virkelig ikke å hate på noen, men å kritisere oppforsel, fordi folk som ser på kan bli påvirket og tenke at dette er ok. Noe jeg ikke mener det er.

Anonymkode: 4f417...cbc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, kvikksand9 said:

Etter å ha lest litt i denne tråden må jeg si meg sjokkert hvorfor dere alle hater på Karianne,

Helt enig med deg! Karianne er en strålende person 💕

Anonymkode: a703f...c05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan bare snakke for meg selv. Men mener at i noen tilfeller virker Karianne som den ivrigste til utfrysning. Alle deltakerne har dog oppført seg dårlig, så i mine øyne er ikke Olav en hedersmann slik noen mener.

Jeg er heller ikke en av de som har sagt at Karianne ikke egner seg som lærer. Hvis hun hadde behandlet barna slik hun har gjort med noen av de nye på Torpet, så hadde hun ikke egnet seg, for barn skal ikke bli fryst ut sånn. Men skolen er en annen setting, samt at hun var veldig snill med barna som var på besøk på Torpet, fikk jeg inntrykk av.

Det hun sier på kamera om at dette er vårt hjem, er ikke det jeg reagerer på. Det er hvordan hun virker ivrig til å utestenge, noe som i mine øyne er over grensen. Men de andre er like mye med på det, og selv om jeg får inntrykk av at Karianne er ivrigst, så er det jo ikke greit å være med på utfrysning uten å si ifra eller gjøre noe for å stoppe det heller.

Så jeg tenker at trioen er greie med hverandre, men ikke like mye med andre (selv om oppføreselen har variert utifra hvem som har kommet inn). Jeg prøver virkelig ikke å hate på noen, men å kritisere oppforsel, fordi folk som ser på kan bli påvirket og tenke at dette er ok. Noe jeg ikke mener det er.

Anonymkode: 4f417...cbc

Jeg syns de er like ille alle sammen, og de fyrer hverandre opp. 

Jeg syns ikke at hun fremstår på en måte som er kompatibel med å være lærer i grunnskolen. I beste sendetid på tv er det utfrysing, baksnakking og mobbing i tillegg til ren sabotasje. Sabotasje som å gjemme gårdsboken er gjort tidligere, men summen syns jeg er helt vill. Jeg hadde et godt inntrykk av Mattias fra Farmen, men det er blåst vekk. Olav har jeg ikke sett på tv før, men det er samme greia. 

Mye er nok klippet til, men ja, ordene og adferden må jo finnes der for at det skal kunne klippes. 

Jeg syns faktisk de bør miste muligheten til kjempe seg inn på Farmen alle tre. 

Endret av Lacy
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lacy skrev:

Jeg syns de er like ille alle sammen, og de fyrer hverandre opp. 

Jeg syns ikke at hun fremstår på en måte som er kompatibel med å være lærer i grunnskolen. I beste sendetid på tv er det utfrysing, baksnakking, mobbing og utfrysing. Jeg hadde et godt inntrykk av Mattias fra Farmen, men det er blåst vekk. Olav har jeg ikke sett på tv før, men det er samme greia. 

Mye er nok klippet til, men ja, ordene og adferden må jo finnes der for at det skal kunne klippes. 

Jeg syns faktisk de bør miste muligheten til kjempe seg inn på Farmen alle tre. 

Det er sikkert klippet til en del ja. Av det vi ser synes jeg Karianne i de fleste tilfeller virker som den ivrigste til å fryse ut, men det er ikke dermed sagt at hun er verst. 

Jeg synes ikke slik de oppfører seg mot folk som kommer inn på Torpet gjenspeiler gode egenskaper hos en lærer, men i og med at det ofte skal mere til å oppføre seg dårlig mot barn enn mot voksne, så vil ikke jeg konkludere med at hun er en dårlig lærer.

Det er liksom det at jeg ikke tror at rioen er dårlige mennesker, men de tar noen dårlige valg der de burde vite bedre. De burde etter min mening ilegge hensyn til andre mennesker mer verdi, og ha forståelse for at andre kan føle det som vanskelig å være der, eller føle seg urettferdig behandlet. I noen tilfeller veier hensyn og respekt mer enn spill, og jeg er ikke enig med trioen i hvor den grensen går. 

Jeg vil likevel ikke at noen i trioen skal føle det vondt av å lese dette, for de har jo også mange gode egenskaper. Men må bare uttrykke min uenighet i noen valg de har tatt som går på bekostning av andre.

Så jeg er ikke enig i at noen bør bli kastet ut uten videre, selv om Mads gjerne kunne kommet og tatt en liten prat.

Anonymkode: 4f417...cbc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert klippet til en del ja. Av det vi ser synes jeg Karianne i de fleste tilfeller virker som den ivrigste til å fryse ut, men det er ikke dermed sagt at hun er verst. 

Jeg synes ikke slik de oppfører seg mot folk som kommer inn på Torpet gjenspeiler gode egenskaper hos en lærer, men i og med at det ofte skal mere til å oppføre seg dårlig mot barn enn mot voksne, så vil ikke jeg konkludere med at hun er en dårlig lærer.

Det er liksom det at jeg ikke tror at rioen er dårlige mennesker, men de tar noen dårlige valg der de burde vite bedre. De burde etter min mening ilegge hensyn til andre mennesker mer verdi, og ha forståelse for at andre kan føle det som vanskelig å være der, eller føle seg urettferdig behandlet. I noen tilfeller veier hensyn og respekt mer enn spill, og jeg er ikke enig med trioen i hvor den grensen går. 

Jeg vil likevel ikke at noen i trioen skal føle det vondt av å lese dette, for de har jo også mange gode egenskaper. Men må bare uttrykke min uenighet i noen valg de har tatt som går på bekostning av andre.

Så jeg er ikke enig i at noen bør bli kastet ut uten videre, selv om Mads gjerne kunne kommet og tatt en liten prat.

Anonymkode: 4f417...cbc

Jeg syns du uttaler deg på en veldig fin måte 😊

Jeg bare lurer på hvordan Karianne skal løse konflikter og lære barna empati når de har vært sååå spente på å se læreren sin på tv, også er dette er det de ser. Jeg syns med fordel at produksjonen kunne grepet inn for flere uker siden når de så hvordan dette utviklet seg, for dette er krise for omdømmet til både Karianne, Mattias og Olav. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lacy skrev:

Jeg syns du uttaler deg på en veldig fin måte 😊

Jeg bare lurer på hvordan Karianne skal løse konflikter og lære barna empati når de har vært sååå spente på å se læreren sin på tv, også er dette er det de ser. Jeg syns med fordel at produksjonen kunne grepet inn for flere uker siden når de så hvordan dette utviklet seg, for dette er krise for omdømmet til både Karianne, Mattias og Olav. 

Takk😊

Det er sant i det du sier ja, hvis elevene ser på så burde hun visst bedre spesielt i forhold til at de skal se på. Og ja, jeg synes også produksjonen skulle sagt noe tidligere.

Vil bare ikke konkludere med et ja eller nei på om hun er en god lærer eller ikke, da det kan være hennes positive sider gjør henne til en god lærer mange områder vi ikke ser, og det forhåpentligvis ikke er slik at hun fryser ut barn. Jeg vil ikke si vi vet nok til å konkludere, og vil ikke spekulere siden vi ikke vet hvordan hun er med sin klasse.

Anonymkode: 4f417...cbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...