Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (6 timer siden):

Uff ja, der er vi nok mange som har angret på det samme... Heldigvis lærer man av sine feil! Etter jeg hadde hatt mitt fryktelige første år etter hormonprevensjon og til slutt ble gravid, så gikk jeg aldri på det igjen! Neste gang jeg ble prøver hadde vi bare hatt kondom bak oss, og det var noe annet ja! Deilig å være i syklus allerede fra pp1. Nå tok det faktisk 14 måneder fra start og til jeg ble gravid den gangen også, men da var det i alle fall ikke syklus og eggløsning i seg selv som var problemet (mer det å holde på det, hadde tre aborter på ett år). Og når jeg nå atter igjen er prøver igjen - så hadde jeg kobberspiral i årene mellom, og har hatt en relativt normal syklus helt siden start. Er nok av andre ting å være frustrert over om man ikke skal ha lange og ustabile sykluser også. Så en liten trøst for evnt. fremtidig søsken på dere... vet at hormonprevensjon er lite lurt!

Ja, jeg blir nok ikke å bruke hormonell prevensjon igjen. Jeg har lært. Trodde jeg hatet mensen før jeg ble prøver, det «hatet» har bare intensivert for hver mnd som går etter vi startet prøvingen 🙈


Fryktelig kjedelig at du sliter med andre problemer nå som du har eliminert hormonene...Håper spiren sitter snart for oss begge! 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lorieen skrev (1 time siden):

Temphopp i dag, og FF har flyttet EL fra cd 13 til cd 14! ☺️

Det ser absolutt bedre ut! Mer troa på det. Ellers kan det jo hende at EL ikke var før CD15 også egentlig. Eller kanskje natt til den dagen, tror det er ganske vanlig med EL om natten så.

Lite spennende hos meg for tiden, men jeg håper på EL innen få dager! 🙏 Er i gang med EL-testing i alle fall... Tempen er lav og fin slik den skal være rett før EL.

?i=10124488&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
 

Jeg har et spørsmål jeg håper noen av dere kan svare meg på. Jeg er inne i min første pp med temping denne måneden. 
 

Ut ifra eggløsningstester og temping tror jeg at jeg hadde eggløsning på torsdag. Temperaturen steg veldig på fredags morgen til 36,65, målt 06:00. Har prøvd å måle til ca. 06:00 hver morgen. Idag når jeg målte (2 dpo) var den nede på 36,32. Jeg syntes det var ganske mye ned fra igår.. selv om det fortsatt er mer enn normalen/gjennomsnittet før eggløsning. Skal sies at jeg målte 05:10 fordi jeg måtte så innmari på do. Jeg sov også litt utrolig. Målte 06:37 igjen og da var den oppe på 36,60. Men det er vel ikke helt pålitelig ut ifra do besøket og lett soving. 
 

hva tenker dere om duppen 2 dpo, er det grunn til bekymring? Legger ved bilde.  

A6A45FA9-E05D-4812-8432-A92A663FB86F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testerforum skrev (21 minutter siden):

Hei! 
 

Jeg har et spørsmål jeg håper noen av dere kan svare meg på. Jeg er inne i min første pp med temping denne måneden. 
 

Ut ifra eggløsningstester og temping tror jeg at jeg hadde eggløsning på torsdag. Temperaturen steg veldig på fredags morgen til 36,65, målt 06:00. Har prøvd å måle til ca. 06:00 hver morgen. Idag når jeg målte (2 dpo) var den nede på 36,32. Jeg syntes det var ganske mye ned fra igår.. selv om det fortsatt er mer enn normalen/gjennomsnittet før eggløsning. Skal sies at jeg målte 05:10 fordi jeg måtte så innmari på do. Jeg sov også litt utrolig. Målte 06:37 igjen og da var den oppe på 36,60. Men det er vel ikke helt pålitelig ut ifra do besøket og lett soving. 
 

hva tenker dere om duppen 2 dpo, er det grunn til bekymring? Legger ved bilde.  

A6A45FA9-E05D-4812-8432-A92A663FB86F.jpeg

Hvis du målte tidligere er det naturlig at tempen er litt lavere. Senere på dag er den litt høyere. Jeg har derimot selv opplevd at urolige netter har gidd meg unaturlig høy temperatur, ikke lav 🤔

Men ingenting er sagt enda. Vent å se, og først på 3-4 dpo er da man skal tyde best på charten om når EL var 😉

Endret av Niny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Er det flere som har en formening om dette? Er det et dårlig tegn at tempen gikk ned igjen 2 dpo? Skal den stige / ligge på samme nivå hele veien? Eller er det uansett innafor siden den ligger over gjennomsnittet på de 6 dagene før eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testerforum skrev (1 time siden):

Takk for svar!

Er det flere som har en formening om dette? Er det et dårlig tegn at tempen gikk ned igjen 2 dpo? Skal den stige / ligge på samme nivå hele veien? Eller er det uansett innafor siden den ligger over gjennomsnittet på de 6 dagene før eggløsning? 

Neida, det er ingen fasit på akkurat dette og trenger ikke bety noen ting, så lenge tempen jevnt over ligger høyere enn før EL :) Og din temp 2 dpo er fremdeles høy i forhold til før EL!

Noen har en temp som skyter til værs rett etter EL og forblir der, men andre (meg selv inkludert) klatrer mer forsiktig oppover. Jeg har faktisk en tendens til å få en lavere temp typ 3 dpo, før den deretter stiger igjen og går opp til sitt høyeste.

Jeg ville ikke tenkt noe mer over denne dippen her, først må du få tempet ferdig syklusen for å se hvordan det utvikler seg! :) 

Anonymkode: 449c9...4da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

139296775_Skjermbilde2021-03-27kl_16_37_23.thumb.png.10c37e3d3787787f2e753f9e7bfc9588.png

Temperaturen fortsetter å sprette opp og ned her, men veeldig kontrollerte og jevne topper og daler annen hver dag. Jeg har aldri sett på maken!? :overrasket:  Synes dette er kjempe rart. Noen som har sett dette her før?  Jeg tror ikke EL kommer til å skje med det første så lenge den spretter slik. I mitt hode er dette et tegn på at hormonene er ute å kjøre, og at eggløsningen vil la vente på seg en god stund til. Får bare krysse fingrene for at jeg ikke har rett. :klo:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg tenker du vil få en bedre oversikt om noen dager @Testerforum :) De gangene jeg har tempet tidligere enn jeg pleier, så har jeg alltid fått en lavere temperatur. Det kan være det som er grunnen hos deg også. Blir spennende å se om den spretter opp igjen i morgen. :) 

Endret av bittelillebolla
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (1 time siden):

139296775_Skjermbilde2021-03-27kl_16_37_23.thumb.png.10c37e3d3787787f2e753f9e7bfc9588.png

Temperaturen fortsetter å sprette opp og ned her, men veeldig kontrollerte og jevne topper og daler annen hver dag. Jeg har aldri sett på maken!? :overrasket:  Synes dette er kjempe rart. Noen som har sett dette her før?  Jeg tror ikke EL kommer til å skje med det første så lenge den spretter slik. I mitt hode er dette et tegn på at hormonene er ute å kjøre, og at eggløsningen vil la vente på seg en god stund til. Får bare krysse fingrene for at jeg ikke har rett. :klo:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg tenker du vil få en bedre oversikt om noen dager @Testerforum :) De gangene jeg har tempet tidligere enn jeg pleier, så har jeg alltid fått en lavere temperatur. Det kan være det som er grunnen hos deg også. Blir spennende å se om den spretter opp igjen i morgen. :) 

Jeg har aldri hatt jevne temperaturer og har heller aldri hatt hormonforstyrrelser☺️ Det er helt normalt at det går litt opp og ned, mer normalt enn at man har en heelt rett kurve (nesten aldri sett). Om noe synes jeg faktisk din kurve ser veldig jevn og fin ut, jeg!

Anonymkode: 449c9...4da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar @AnonymBrukerog @bittelillebolla

Hjelper med noen betryggende svar! Spent på å se imorgen tidlig 😊

Hvis du ser på min graf @bittelillebollaer den også mye opp og ned gjennom syklusen før eggløsning. Likevel fikk jeg en tydelig stigning dagen etter el. Stemte med eggløsningstest/kramper/ømme brystvorter osv. Jeg tolker at det er ganske normalt, uten at jeg er noen ekspert på dette idet jeg trenger hjelp til å forstå alt selv! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har aldri hatt jevne temperaturer og har heller aldri hatt hormonforstyrrelser☺️ Det er helt normalt at det går litt opp og ned, mer normalt enn at man har en heelt rett kurve (nesten aldri sett). Om noe synes jeg faktisk din kurve ser veldig jevn og fin ut, jeg!

Anonymkode: 449c9...4da

Takk for oppmuntrende svar til deg👆og @Testerforum 🙂 Det er så lett å se feil ved sin egen chart, og noen ganger er det fint når andre ser på det med nye øyne. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tempen har gått ned de siste dagene var jeg redd jeg var ute denne syklusen, men så feil kan man ta 😱😍

Screenshot_20210328-055943_FF App.jpg

20210328_055513.jpg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Princess skrev (5 timer siden):

Da tempen har gått ned de siste dagene var jeg redd jeg var ute denne syklusen, men så feil kan man ta 😱😍

Gratulerer så mye..! Så fantastisk! :nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, Amatariel said:

Gratulerer så mye..! Så fantastisk! :nordvesta:

 

1 hour ago, Testerforum said:

Så hyggelig @The Princess! Gratulerer så mye! Det gjør at vi andre også får et håp! 😍

 

2 hours ago, Atticmess said:

Hurra, gratulerer så mye @The Princess 🙌🙌

 

2 hours ago, bittelillebolla said:

HURRA! Gratulerer så mye @The Princess :hoppendeglad:  Så sterke tester på 12 DPO!! 🥳

Tusen takk! 🥰 Får håpe den holder i 9 måneder! 🤞 Jeg har allerede rukket å bli stressa for at den sier 2-3 uker bare 12 dpo 😂 Tenk om det er flere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Princess skrev (59 minutter siden):

Tusen takk! 🥰 Får håpe den holder i 9 måneder! 🤞 Jeg har allerede rukket å bli stressa for at den sier 2-3 uker bare 12 dpo 😂 Tenk om det er flere! 

Hihi det har jeg opplevd mange som blir! Men er faktisk ikke så unormalt med 2-3 tidlig. Normalt med varierende hcg-styrke fra kvinne til kvinne, uten at det er flere. Men klart, det KAN jo være det ;) Blir det tidlig UL for å sjekke det eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Amatariel said:

Hihi det har jeg opplevd mange som blir! Men er faktisk ikke så unormalt med 2-3 tidlig. Normalt med varierende hcg-styrke fra kvinne til kvinne, uten at det er flere. Men klart, det KAN jo være det ;) Blir det tidlig UL for å sjekke det eller? 

Det blir nok tidlig ul både for å sjekke det og for å se at alt ser bra ut før vi forteller det til noen 😊 vet ikke helt når enda. Tenkte å vente så lenge som mulig for å kunne se mest mulig egentlig. Kanskje rundt uke 9-10? Kan egentlig ikke så mye om dette 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Princess skrev (3 minutter siden):

Det blir nok tidlig ul både for å sjekke det og for å se at alt ser bra ut før vi forteller det til noen 😊 vet ikke helt når enda. Tenkte å vente så lenge som mulig for å kunne se mest mulig egentlig. Kanskje rundt uke 9-10? Kan egentlig ikke så mye om dette 😅

Ja jo lenger man venter jo mer ser man ;) så spørsmålet blir kanskje hvor lenge man klarer å vente egentlig. Jeg som har mistet før løser det nå med to stk TUL. Jeg vil se rundt uke 8 at det er liv, og rundt uke 13 at det er friskt. Vet ikke hva jeg skulle valgt om jeg -måtte-kun ha en. Blir nok et individuelt valg det ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...