Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (1 time siden):

Veldig koselig at du følger med @bittelillebolla ☺️ I dag gikk altså tempen min ned igjen til det normale. Så var nok bare en rar måling i går. Ble litt satt ut, for det er leenge siden temperaturen tullet hos meg. Snakker noen år tilbake. Da var den opp og ned og sprett. Men satser på at alt er greit igjen nå...

Samme her. 😅 Stupte rett ned igjen. Utrolig merkelig at det skulle skje med oss begge samtidig. 🙈 For meg er det ikke unormalt med jojo temp, men hadde håper at det hadde stabilisert seg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (26 minutter siden):

Syns dette ser ut som en drømmechart!! Har en skikkelig god følelse her ♥ Så fin temp, og den dippen da! Eneste jeg syns er rart at ikke tempen din og EL-testen stemmer helt overens.

Syns det høres stabilt ut ja. Veldig vanskelig å tolke enkelttemper. Men min erfaring er at litt oppvåkninger ikke har alt for mye å si. En helhet i charten klarer som oftest å bli avlest fint. Men hvis man ser en trend i at ens egen chart er koko med veldig ujevnte temper, og man er en person som har mye oppvåkninger så kan det være årsaken.

Ja enig... veldig merkelig dette med tempen og hvilken dag jeg fikk positivt CB digital advanced eggløsningstest.  

Jeg må si jeg stoler mest på temperatur.  For jeg ble overrasket både mandag og tirsdag da smilefjeset bare blinket. Følte det på kroppen som om EL var tirsdag kveld  / onsdag dag. Tok kun EL tester på morgenen, anbefales med disse testene å begynne å teste morgen men siden kunne teste når man vil på dagen men kun en x daglig. Har da holdt meg til morgen.. men tenker at hadde jeg testet tirsdag kveld, hadde jeg sikkert fått fast smilefjes  = max fertilitet.  

Så ja... litt frustrerende  for en kontrollfreak som meg , men samtidig en spennende tid med tanke på temp :)

skummelt og spennende i tiden framover  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaBello skrev (6 minutter siden):

Ja enig... veldig merkelig dette med tempen og hvilken dag jeg fikk positivt CB digital advanced eggløsningstest.  

Jeg må si jeg stoler mest på temperatur.  For jeg ble overrasket både mandag og tirsdag da smilefjeset bare blinket. Følte det på kroppen som om EL var tirsdag kveld  / onsdag dag. Tok kun EL tester på morgenen, anbefales med disse testene å begynne å teste morgen men siden kunne teste når man vil på dagen men kun en x daglig. Har da holdt meg til morgen.. men tenker at hadde jeg testet tirsdag kveld, hadde jeg sikkert fått fast smilefjes  = max fertilitet.  

Så ja... litt frustrerende  for en kontrollfreak som meg , men samtidig en spennende tid med tanke på temp :)

skummelt og spennende i tiden framover  :)

Enig med deg, dette høres veldig logisk ut! Supert eksempel på hvor bra det er å både tempe og teste - da får man best mulig overblikk. Også når du kjenner det på kroppen i tillegg.

Blir kjempespennende ja! Jeg er veldig misunnelig. Skulle såå ønske jeg var 8dpo i dag og ikke CD8 😅

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (22 minutter siden):

Enig med deg, dette høres veldig logisk ut! Supert eksempel på hvor bra det er å både tempe og teste - da får man best mulig overblikk. Også når du kjenner det på kroppen i tillegg.

Blir kjempespennende ja! Jeg er veldig misunnelig. Skulle såå ønske jeg var 8dpo i dag og ikke CD8 😅

Ja veldig glad for at jeg både tester etter EL og temper. Gir meg god kontroll og endra mer artig å følge med. 

 

Nesten litt for spennende hver morgen å tempe nå... forstår følelsen av å skulle ønske du var 8 DPO og ikke CD8.. kjenner til den følelsen for å si det sånn.. . Når det er sagt, nå går tiden din fort mot ny mulighet for EL og spennende DPO tid. Du har det foran deg om ikke så altfor lenge. Klemmer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaBello skrev (55 minutter siden):

Når det er sagt, nå går tiden din fort mot ny mulighet for EL og spennende DPO tid. Du har det foran deg om ikke så altfor lenge. Klemmer 

Ja jeg hååper det! Nå har kroppen vært flink de to siste syklusene og gitt meg normaltidlig EL, så må jo respondere bra på dobbel letrozol..!? Men det er så kort tid siden jeg var langt over CD20, nesten 30, før jeg fikk EL - så skrekken sitter litt i meg ennå. Nei - må ha positive tanker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det @MiaBello?? Har du ikke link til charten din så jeg kan følge med? :lol: Og noen andre som er langt uti dpo-land som har det tempespennende nå?

Lite spennende å meddele her hos meg så tidlig i syklusen. Men kan vise et bilde så langt av charten min, overlappet med forrige syklus. Jeg discardet tempen som var unormal høy på tirsdag, så ting ser veldig likt ut nå som sist. Og så langt så liker jeg det. Ønsker jeg jo veldig EL på CD14 også denne gangen.

?o=1&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er mitt oppdaterte chart. Er i dag på 10DPO, og tok første test i dag tidleg. Heilt blank, og eg liker heller ikkje knekken kurva fekk i dag 😔 Så no har lufta gått litt ut av meg, sjølv om tempen min vanlegvis varierer litt i denne fasen før den går ned like før eller like etter mensen kjem. 

3D94E77B-87DF-4CA3-B77E-77A9BF5E9CDB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rabarbrafrø skrev (8 minutter siden):

Her er mitt oppdaterte chart. Er i dag på 10DPO, og tok første test i dag tidleg. Heilt blank, og eg liker heller ikkje knekken kurva fekk i dag 😔 Så no har lufta gått litt ut av meg, sjølv om tempen min vanlegvis varierer litt i denne fasen før den går ned like før eller like etter mensen kjem. 

Vet akkurat hvordan dette er, men nå er det såå masse håp hos deg :klemmer: Ikke gi opp! Utrolig mange med blenda på 10 dpo (fikk det selv sist jeg var gravid). Og syns dippen din på 7dpo er spennende 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min chart. Har discardet to temperaturer som var helt merkelig høye. I morgen er det cd 25, og EL har ikke vist seg. 

C0195641-3F7D-4915-9F68-3CF964C392A5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (21 timer siden):

Hvordan går det @MiaBello?? Har du ikke link til charten din så jeg kan følge med? :lol: Og noen andre som er langt uti dpo-land som har det tempespennende nå?

Lite spennende å meddele her hos meg så tidlig i syklusen. Men kan vise et bilde så langt av charten min, overlappet med forrige syklus. Jeg discardet tempen som var unormal høy på tirsdag, så ting ser veldig likt ut nå som sist. Og så langt så liker jeg det. Ønsker jeg jo veldig EL på CD14 også denne gangen.

?o=1&

Hei! 

 

Så hyggelig at du skriver til meg her inne. Litt fersk på FF. Eller, på andre mnd med å bruke den og tempe. Ser det går an å dele link, skal sette meg inn i hvordan jeg gjør dette  ;)

Helt ærlig så ble jeg i dag litt skuffa over tempen. Skulle sett at den gikk oppover , i allefall i dag, for i mitt hode så må den det om jeg skal være gravid...men kan være jeg tar feil. Ikke tatt gravid test, bestemt meg for å ikke teste før IKM, evt dagen etter. Hehe.  Litt avhengig av graf. 

Men uansett temp, kroppen min oppfører seg litt annerledes enn normalt. Ikke så altfor masse symptom på dagen lengre, men kjenner mer på kvelden. Kan jo selvsagt være ulike grunner til. Da gjerne mye luft, endel ømhet nederst i magen, kramper under beina, noe ligamentsmerter osv. Men umulig å si..  tiden vil vise. 

Screenshot_20210226-074804_FF App.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende graf @MiaBello, spesielt med den dippen på 5 DPO. Og selv om den ikke har økt, så har den heller ikke falt, så det er jo positivt 😊

Og spennende med litt diverse symptomer, håper det er tegn på at det er en liten spire 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjorde du det da du tempet vaginalt og oralt for registrering, @bittelillebolla? Måtte du ha to brukere på fertilityfriend, eller kunne du legge inn begge? Har blitt til at jeg tester både make sure og beurer termometeret oralt denne perioden, men registrerer de i hver sin app (ingen av dem er FF) 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atticmess skrev (39 minutter siden):

Spennende graf @MiaBello, spesielt med den dippen på 5 DPO. Og selv om den ikke har økt, så har den heller ikke falt, så det er jo positivt 😊

Og spennende med litt diverse symptomer, håper det er tegn på at det er en liten spire 🤞

Takk!

Sant nok.. bare jeg som trodde den til nå kanskje burde økt om jeg var gravid 🤪 men forstår at det ikke nødvendigvis må være sånn.. 

Leste at søvnkvalitet også påvirker temperatur,  men finner ikke ut på hvilken måte det eventuelt kan påvirke ? Min erfaring er at de kveldene jeg legger meg sent, sover litt dårligere så blir tempen på morgenen litt lavere. Eller rettere sagt : de nettene jeg legger meg tidlig og sover godt,  de gangene har jeg våknet med liiiitt høyere temp , kanskje ingen sammenheng men. Bare tenkt over det. Enkel hjemme forskning  , sikkert uten hold... 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (11 timer siden):

Her er min chart. Har discardet to temperaturer som var helt merkelig høye. I morgen er det cd 25, og EL har ikke vist seg. 

Satser på det blir andre boller nå som jeg ser i dagboken din at du fikk max på monitoren :heiajente:

MiaBello skrev (49 minutter siden):

Så hyggelig at du skriver til meg her inne. Litt fersk på FF. Eller, på andre mnd med å bruke den og tempe. Ser det går an å dele link, skal sette meg inn i hvordan jeg gjør dette  ;)

Helt ærlig så ble jeg i dag litt skuffa over tempen. Skulle sett at den gikk oppover , i allefall i dag, for i mitt hode så må den det om jeg skal være gravid...men kan være jeg tar feil. Ikke tatt gravid test, bestemt meg for å ikke teste før IKM, evt dagen etter. Hehe.  Litt avhengig av graf. 

Syns du har fin temp. Men det kan hende du hadde vært mer fornøyd med charten i sin helhet om du hadde brukt et termometer med to desimaler. Jeg ser FF klarer å fastsette EL på deg likevel, men jeg ville nok gått over til det om jeg var deg. Om du ikke er gravid nå da! Det satser vi egentlig på 🤞

For å dele chart går du på Sharing når du er inne på FF-forsiden. Velge Get code og øverst da får du en link med adressen www.fertilityfriend.com/home og et tall bak. Det er linken til din chart. Den kan du legge inn her som f.eks signatur under din bruker slik som jeg har, eller bare legge den ut i innlegg i ny og ne når du snakkere om charten. Så klikker vi oss inn på den.

Jeg er på CD10 i dag, og tempen gikk litt ned, så da begynner det å nærme seg temperaturen jeg liker å ha rett før EL 😊

Et annet lite grep jeg har gjort i dag er å starte med hostesaft. Vet ikke om jeg eeegentlig tror på det så hardt, at slimløsende hostesaft hjelper til med det fertile slimet. Men jeg har jo vært på prøveforum i nok mange år og faktisk sett folk bli gravide etter å ha forsøkt det. Og jeg har selv vært en av dem! Kan jo være helt tilfeldig. Og jeg hadde faktisk glemt det. Men da jeg gikk igjennom og surfet på mine egne gravidcharter (herlighet, tenk at jeg har mange av dem!) så kom jeg jo over denne. Og SE! Der tok jeg hostesaft i tre dager før EL, og ble jammen gravid. Skader i alle fall ikke å prøve det igjen tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (12 timer siden):

Her er min chart. Har discardet to temperaturer som var helt merkelig høye. I morgen er det cd 25, og EL har ikke vist seg. 

C0195641-3F7D-4915-9F68-3CF964C392A5.jpeg

Hei! Jeg ser at du har testet mange dager nå med «høy fertilitet», regner med det er den lilla Clearblue advanced digital du bruker? Jeg nærmer meg tom boks, og har ikke sett «maksimal fertilitet» ennå. Har hittil hatt to dager med «lav fertilitet» og 6 dager med «høy fertilitet», derfor bare to testpinner igjen. 
 

Jeg lurer derfor på hva du gjør når du er tom for testpinner i boksen som tilhører selve avleseren. Skal jeg kjøpe en ny boks og bruke de nye testpinnene i samme avleser som jeg har brukt hittil? Eller kjøper jeg ny boks og bruker de nye testpinnene sammen med den nye avleseren også?  

Jeg har ikke helt forstått hvordan de fungerer, om testene måler hormonnivåer relativt til mine egne basalnivåer på de første testene (og dermed MÅ bruke samme avleser) eller om de måler hormonnivåer relativt til et fastsatt gjennomsnittsnivå hos befolkningen (Og dermed KAN bruke ny avleser) ... (hvis det jeg sier gir mening I det hele tatt😆). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nilci skrev (1 time siden):

Hei! Jeg ser at du har testet mange dager nå med «høy fertilitet», regner med det er den lilla Clearblue advanced digital du bruker? Jeg nærmer meg tom boks, og har ikke sett «maksimal fertilitet» ennå. Har hittil hatt to dager med «lav fertilitet» og 6 dager med «høy fertilitet», derfor bare to testpinner igjen. 
 

Jeg lurer derfor på hva du gjør når du er tom for testpinner i boksen som tilhører selve avleseren. Skal jeg kjøpe en ny boks og bruke de nye testpinnene i samme avleser som jeg har brukt hittil? Eller kjøper jeg ny boks og bruker de nye testpinnene sammen med den nye avleseren også?  

Jeg har ikke helt forstått hvordan de fungerer, om testene måler hormonnivåer relativt til mine egne basalnivåer på de første testene (og dermed MÅ bruke samme avleser) eller om de måler hormonnivåer relativt til et fastsatt gjennomsnittsnivå hos befolkningen (Og dermed KAN bruke ny avleser) ... (hvis det jeg sier gir mening I det hele tatt😆). 

Jeg bruker CB Advanced fertilitetsmonitor. Man må kjøpe pinner separat til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (3 timer siden):

Hvordan gjorde du det da du tempet vaginalt og oralt for registrering, @bittelillebolla? Måtte du ha to brukere på fertilityfriend, eller kunne du legge inn begge? Har blitt til at jeg tester både make sure og beurer termometeret oralt denne perioden, men registrerer de i hver sin app (ingen av dem er FF) 😅

Jeg har to brukere på fertilityfriend. 😁 Tror ikke det går an å legge inn to verdier i den appen. Synes det uansett var greit å ha to forskjellig steder å samle informasjon, sånn at det var enkelt å fortsette med den jeg likte best når jeg skulle velger. 🙂 

Blir så spennende å se om grafene blir nogenlunde like, eller om det ene termometeret viser seg å være bedre. Temper du på hver sin side av tunga? 🙂 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, takk for svar @bittelillebolla. Da tror jeg jeg fortsetter slik jeg gjør nå, også får jeg vente å se hvem av dem som ender i fertilityfriend 🙈

Jeg har gjort det enkelt og temper først med beurer, deretter med make sure. Beurer termometeret syns jeg er litt upraktisk til oral temping, den er ganske kort og ganske brei 🙈 Prøver så godt jeg kan å lukke munnen rundt det så ikke lufta på soverommet skal påvirke. Har fått det til å funke greit nå, men tror nesten det er mer behagelig å bruke det termometeret vaginalt egentlig.

I dag fikk jeg to ganske ulike temperaturer på dem, mens i går var de ganske like 🤷‍♀️ Blir spennende å se åssen det ser ut etterhvert tenker jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kjempe spennende ut @Atticmess 🤩 Er så gira på å se hvordan de forskjellig grafene blir! Synd at det fra beurer er mer vrient å bruke. Har sett at det er formet annerledes, kanskje vanskeligere å få ordentlig under tunga ja. 🤔 Håper du blir mer fornøyd med det etter hvert, kjedelig å legge penger i slike produkter om de ikke lever opp til forventningene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...