Amatariel Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #781 Del Skrevet 19. februar 2021 MiaBello skrev (9 minutter siden): Da påstår FF at jeg i dag er 3 DPO. Og påstår 1 DPO den dagen jeg fikk maks fertilitet på cb digital advanced eggløsningstest. Jaja.. eggløsning har jeg i allefall hatt og aksjer er lagt inn, så sånn sett greit uansett. Og hadde jeg testet med EL test også tirsdags kveld, ikke bare morgen, så tror jeg, utifra kroppslige symptomer, at jeg også hadde fått maks utslag der allerede da. Kan hende krysset flytter seg etter et par temper til. Hvis de blir høye og FF tar hensyn til testen din også. Om du er nysgjerrig kan du teste hva FF gjør om du setter høy temp i morgen og søndag også. Om den ikke flytter seg så ville jeg manuelt flyttet det. Override. Mtp. testen din er det vel mest sannsynlig at du hadde EL i går ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rabarbrafrø Skrevet 19. februar 2021 #782 Del Skrevet 19. februar 2021 Ventinga i ‘DPO-land’ har starta her også 😊 Fascinert over kor stabilt denne syklusen følgjer den forrige: EL-slim og EL på same CD, og ganske lik kurveform. Håpar imidlertid temperaturen held seg høg denne syklusen 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #783 Del Skrevet 19. februar 2021 Morsomt og sammenligne sånn ja! Men håper ikke det blir heelt likt denne gangen Blir spennende fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 21. februar 2021 #784 Del Skrevet 21. februar 2021 Hei igjen! Ny prøveperiode, og syklus nr 2 med temperaturmåling og første syklus med eggløsningstester. Måler temperatur vaginalt denne runden, men pga noe lang menstruasjon fikk jeg begynt litt sent med målingen. Også vært noe kluss med tidspunkt av måling pga helg/turnusarbeid og fikk også Covid-19-vaksine dose 2 fredag før tempøkningen, så legger ikke så stor vekt på de varierende temperaturene hittil 😅 Dette er første runden med eggløsningstester. Kjøpte Clearblue advanced digital (dette var før jeg visste at det fantes billigere alternativer😅). Det som forundrer meg er at jeg allerede i dag har fått blinkende smilefjes. Så vidt jeg har forstått betyr det at den har detektert høyere østrogennivåer, og at daglig testing videre vil lete etter LH-økning for å evt vise maksimal fertilitet. So far so good. Det jeg lurer på og trenger hjelp til fra orakelet her inne er: var ikke dette veldig tidlig å få høy fertilitet? Som dere ser av charten min så er ikke eggløsningen ventet før CD19, altså 8 dager fra nå. Er det vanlig å ha 8 dager med høy fertilitet før maksimal? Hvis ja vil jo jeg gå tom for eggløsningstester før jeg evt vil se maksimal 😂 eller kan jeg forvente tidligere eggløsning og kortere syklus denne runden? Hvis jeg går tom for tester så vil jo forhåpentligvis temperaturkurven vise at jeg har hatt eggløsning? Noen som vet om jeg kan kjøpe en ny boks med Clearblue advanced digital og bruke den fra når jeg er tom, eller vil det klusse med målingene? Uansett blir det jo hvertfall en aktiv uke på soverommet fremover 😂👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaBello Skrevet 21. februar 2021 #785 Del Skrevet 21. februar 2021 Temping er både spennende og litt frustrerende. Spesielt for de som liker å ha superstålkontroll I dag fikk jeg en liten dipp. Over coverline, men likevel. 5 dpo. Så leser man om både "corpus luterum dip" (gule legemet) og "implantation dip".. og blir litt mer optimist igjen. For kan jo alltids være noe sånt ? Er vel bare å fortsette å tempe hver morgen, før jeg står opp, samme klokkeslett... og se hva som skjer, men litt nervepirrende / spennende fra dag til dag nå under DPO ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 21. februar 2021 #786 Del Skrevet 21. februar 2021 @MiaBello Åååh så spennende sted du er i syklusen nå! Krysser fingrene for festedipp! 🤞🤞 Jeg er så sur nå for at jeg gikk med på å ikke tempe denne måneden. Hadde lovt mannen at i 2 mnd skulle jeg ikke tempe..og selvfølgelig første måneden uten, er jeg nå blitt gravid 🙈 Kjenner på kontrollfølelsen jeg gikk glipp av, der jeg ikke fikk sett mønsteret i grafen, så jeg vet hvordan kroppen min reagerer temperaturmessig til en annen gang 😭😭 Forøvrig, fikk symptomer fra 6dpo, så 5 DPO er fullt mulig å ha innfesting tenker jeg 😍🤞🤞 Ventet med å teste før 11dpo da 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnderCover Skrevet 21. februar 2021 #787 Del Skrevet 21. februar 2021 (endret) Hva er dette for et rart hopp? 😐 Streken ble foressten stripete etter hoppet idag.. Endret 21. februar 2021 av UnderCover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 21. februar 2021 #788 Del Skrevet 21. februar 2021 nilci skrev (5 timer siden): Hei igjen! Ny prøveperiode, og syklus nr 2 med temperaturmåling og første syklus med eggløsningstester. Måler temperatur vaginalt denne runden, men pga noe lang menstruasjon fikk jeg begynt litt sent med målingen. Også vært noe kluss med tidspunkt av måling pga helg/turnusarbeid og fikk også Covid-19-vaksine dose 2 fredag før tempøkningen, så legger ikke så stor vekt på de varierende temperaturene hittil 😅 Dette er første runden med eggløsningstester. Kjøpte Clearblue advanced digital (dette var før jeg visste at det fantes billigere alternativer😅). Det som forundrer meg er at jeg allerede i dag har fått blinkende smilefjes. Så vidt jeg har forstått betyr det at den har detektert høyere østrogennivåer, og at daglig testing videre vil lete etter LH-økning for å evt vise maksimal fertilitet. So far so good. Det jeg lurer på og trenger hjelp til fra orakelet her inne er: var ikke dette veldig tidlig å få høy fertilitet? Som dere ser av charten min så er ikke eggløsningen ventet før CD19, altså 8 dager fra nå. Er det vanlig å ha 8 dager med høy fertilitet før maksimal? Hvis ja vil jo jeg gå tom for eggløsningstester før jeg evt vil se maksimal 😂 eller kan jeg forvente tidligere eggløsning og kortere syklus denne runden? Hvis jeg går tom for tester så vil jo forhåpentligvis temperaturkurven vise at jeg har hatt eggløsning? Noen som vet om jeg kan kjøpe en ny boks med Clearblue advanced digital og bruke den fra når jeg er tom, eller vil det klusse med målingene? Uansett blir det jo hvertfall en aktiv uke på soverommet fremover 😂👌 Hei Nilci! Jeg hørte fra gynekolog i går at det anbefales å vente 1 uke etter covid-vaksine dose 2 med å bli gravid. Æsj, så skikkelig gørr at dette krasjet sånn med syklusen din. Jeg håper EL drøyer litt i ditt tilfelle. Ville nok ventet med aksjer innskudd til neste fredag fra nå av. Håper du ikke tar det ille opp at jeg sier ifra, men følte jeg måtte i tilfelle du ikke var klar over dette. Kan forøvrig sterkt anbefale EL testene fra babyplan. De er billige, og veldig enkle å lese økningen på. Liker de veldig godt. Om du synes det er vanskelig å tolke de, så kan du laste ned en app som heter "premom", der kan du ta bilde av testen og de tolket den for deg via et tallsystem. Om test-streken er like sterk som kontrollstreken får du 1.0. Om test-streken er sterkere får du høyere verdi, og om den er lavere får du under en. Veldig kjekt å ha å dobbeltsjekke med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 21. februar 2021 #789 Del Skrevet 21. februar 2021 UnderCover skrev (1 time siden): Hva er dette for et rart hopp? 😐 Streken ble foressten stripete etter hoppet idag.. Har du hørt om en trifasisk kurve? 😊 Har desverre hørt at man kan ha den selv som ikke gravid, samme som man kan få en dipp uten å være gravid.. Men ca 1 uke etter eggløsning kan man få et ekstra hopp også dersom man er gravid og hormoner trigger tempen ytterligere 😊🤞🤞🤞❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 21. februar 2021 #790 Del Skrevet 21. februar 2021 Jeg venter på EL. Hadde MA i desember, dette er første normale syklus etter. Og EL er forsinket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 21. februar 2021 #791 Del Skrevet 21. februar 2021 bittelillebolla skrev (56 minutter siden): Hei Nilci! Jeg hørte fra gynekolog i går at det anbefales å vente 1 uke etter covid-vaksine dose 2 med å bli gravid. Æsj, så skikkelig gørr at dette krasjet sånn med syklusen din. Jeg håper EL drøyer litt i ditt tilfelle. Ville nok ventet med aksjer innskudd til neste fredag fra nå av. Håper du ikke tar det ille opp at jeg sier ifra, men følte jeg måtte i tilfelle du ikke var klar over dette. Kan forøvrig sterkt anbefale EL testene fra babyplan. De er billige, og veldig enkle å lese økningen på. Liker de veldig godt. Om du synes det er vanskelig å tolke de, så kan du laste ned en app som heter "premom", der kan du ta bilde av testen og de tolket den for deg via et tallsystem. Om test-streken er like sterk som kontrollstreken får du 1.0. Om test-streken er sterkere får du høyere verdi, og om den er lavere får du under en. Veldig kjekt å ha å dobbeltsjekke med. Hei, og takk for svar! Gjør ingenting at du sier det, jeg er klar over det selv. Planen var jo at eggløsningen skulle komme en uke etter vaksine, så tenkte at det kom til å passe helt perfekt 😅men når jeg fikk høy fertilitet på eggløsningstest i dag så kan det jo være at den kommer før planlagt.. det var litt derfor jeg valgte å spørre her, for å se om noen har erfaring med at man får høy fertilitet over mange flere dager før Peak fertilitet og eggløsningen faktisk kommer? hvis jeg får høy fertilitet i en ukes tid så går det jo helt fint mtp vaksinen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnderCover Skrevet 21. februar 2021 #792 Del Skrevet 21. februar 2021 Niny skrev (51 minutter siden): Har du hørt om en trifasisk kurve? 😊 Har desverre hørt at man kan ha den selv som ikke gravid, samme som man kan få en dipp uten å være gravid.. Men ca 1 uke etter eggløsning kan man få et ekstra hopp også dersom man er gravid og hormoner trigger tempen ytterligere 😊🤞🤞🤞❤️ Aldri hørt om. Skal inn og lese om det nå, tusen takk Har tempet siden august, og har ingen sånne hopp fra før 🤔🤞☺❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #793 Del Skrevet 21. februar 2021 Har prøvd å love meg selv å ikke bli opphengt i hverken temping eller tester, men akkurat nå holder jeg på å bli sprø. Etter et år med prøving, begynte vi i høst med temping og tester, og ble gravid på første syklus med det. Det endte etter noen vonde og vanskelige uker med kvalme og forferdelig form i en MA i uke 10 med litt ekstra utfordringer, men poenget er i alle fall: Det er den eneste «gamle» syklusen jeg har å sammenligne med. Og når jeg nå måler denne syklusen, så er de SÅ like. Hadde jeg bitt negler så hadde de snart vært borte. Jeg er redd for å bli gravid igjen, og enda reddere for å ikke bli det. Jeg lurer egentlig ikke på noe, jeg måtte bare blåse ut nervene mine et sted der folk forstår 😅 Anonymkode: e83e9...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. februar 2021 Forfatter #794 Del Skrevet 21. februar 2021 Hei igjen @nilci! Så gøy at du også prøver deg på EL-tester nå. All erfaring tilsier at en kombo med dem + temping er supert for å kartlegge EL på best måte. Når det gjelder de lilla CB-testene så er det mange som kan oppleve å få høy (altså blinkende smil) i mange mange dager før den blir positiv. Så de fleste som bruker disse har kartlagt syklusen sin litt før, slik at de vet sånn ca. når EL kommer, slik at de slipper å bruke så mange tester før den blir positiv. Har man ustabil syklus vil jeg nok heller anbefale strimler, da det blir kostbart å bruke disse digitale... jeg bruker kun digital test for å bekrefte at testen er positiv når jeg tar en strimmel jeg er usikker på. Men for å svare på spørsmålet ditt så er det ikke noe i veien for at du kjøper ny boks med tester om du går tok. Vil nok heller anbefale de rosa CB-testene da, som enten viser negativ eller positiv. Man kan bli gal av blinkesmil om det holder på lenge (en gang fikk jeg det i 20 dager på rad). Klusse med målingene vil uansett ikke testene gjøre. Sånn sett er de uavhengige av hverandre. Om du slutter med EL-tester så vil du likevel kunne få bekreftet EL via tempingen. Men om man har en positiv test i charten sin, så vil FF kunne ta den med i betraktningen. Absolutt spennende med den dippen @MiaBello! Har du opplevd før å være nede på coverline rundt 5 dpo? Gleder meg til å følge deg utover uken! Har forståelse for at det var litt irriterende at du ikke tempet nå @Niny, for selv er jeg glad i alle mine gravid-charter for å titte tilbake på. Men sykluser kan være forskjellige uansett, og er ikke sikkert den ville hjulpet deg i tolkningen om du tenkte for fremtidig søskenforsøk. Du må bare nyte å være gravid! Tenk at tempingen er et verktøy for å nå målet, men målet nådde du nå uansett 😊 Det er det viktigste. Striplet kryss ja @UnderCover... det betyr at FF er usikker. Hoppet ditt gjør den usikker på om EL egentlig har vært, for kanskje du får den nå? Men du har jo den positive EL-testen, så vi er egentlig ikke usikre. Jeg skjønner det er kjedelig ja. Jeg har opplevd mange måneder med striplet kryss før, for FF syns det var vanskelig å tolke meg. Men blir interessant å se hva tempen din og FF gjør i dagene fremover... Fint å se deg her i tempetråden @Lorieen! Håper virkelig EL rett rundt hjørnet hos deg nå, og at det blir et flott tempehopp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnderCover Skrevet 21. februar 2021 #795 Del Skrevet 21. februar 2021 Amatariel skrev (16 minutter siden): Hei igjen @nilci! Så gøy at du også prøver deg på EL-tester nå. All erfaring tilsier at en kombo med dem + temping er supert for å kartlegge EL på best måte. Når det gjelder de lilla CB-testene så er det mange som kan oppleve å få høy (altså blinkende smil) i mange mange dager før den blir positiv. Så de fleste som bruker disse har kartlagt syklusen sin litt før, slik at de vet sånn ca. når EL kommer, slik at de slipper å bruke så mange tester før den blir positiv. Har man ustabil syklus vil jeg nok heller anbefale strimler, da det blir kostbart å bruke disse digitale... jeg bruker kun digital test for å bekrefte at testen er positiv når jeg tar en strimmel jeg er usikker på. Men for å svare på spørsmålet ditt så er det ikke noe i veien for at du kjøper ny boks med tester om du går tok. Vil nok heller anbefale de rosa CB-testene da, som enten viser negativ eller positiv. Man kan bli gal av blinkesmil om det holder på lenge (en gang fikk jeg det i 20 dager på rad). Klusse med målingene vil uansett ikke testene gjøre. Sånn sett er de uavhengige av hverandre. Om du slutter med EL-tester så vil du likevel kunne få bekreftet EL via tempingen. Men om man har en positiv test i charten sin, så vil FF kunne ta den med i betraktningen. Absolutt spennende med den dippen @MiaBello! Har du opplevd før å være nede på coverline rundt 5 dpo? Gleder meg til å følge deg utover uken! Har forståelse for at det var litt irriterende at du ikke tempet nå @Niny, for selv er jeg glad i alle mine gravid-charter for å titte tilbake på. Men sykluser kan være forskjellige uansett, og er ikke sikkert den ville hjulpet deg i tolkningen om du tenkte for fremtidig søskenforsøk. Du må bare nyte å være gravid! Tenk at tempingen er et verktøy for å nå målet, men målet nådde du nå uansett 😊 Det er det viktigste. Striplet kryss ja @UnderCover... det betyr at FF er usikker. Hoppet ditt gjør den usikker på om EL egentlig har vært, for kanskje du får den nå? Men du har jo den positive EL-testen, så vi er egentlig ikke usikre. Jeg skjønner det er kjedelig ja. Jeg har opplevd mange måneder med striplet kryss før, for FF syns det var vanskelig å tolke meg. Men blir interessant å se hva tempen din og FF gjør i dagene fremover... Fint å se deg her i tempetråden @Lorieen! Ja, jeg er helt sikker på når EL var, og sjekket seinest igår 😊 har vært småuggen idag, med mye kramper, så håper det har skjedd noe 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaBello Skrevet 21. februar 2021 #796 Del Skrevet 21. februar 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Hei igjen @nilci! Så gøy at du også prøver deg på EL-tester nå. All erfaring tilsier at en kombo med dem + temping er supert for å kartlegge EL på best måte. Når det gjelder de lilla CB-testene så er det mange som kan oppleve å få høy (altså blinkende smil) i mange mange dager før den blir positiv. Så de fleste som bruker disse har kartlagt syklusen sin litt før, slik at de vet sånn ca. når EL kommer, slik at de slipper å bruke så mange tester før den blir positiv. Har man ustabil syklus vil jeg nok heller anbefale strimler, da det blir kostbart å bruke disse digitale... jeg bruker kun digital test for å bekrefte at testen er positiv når jeg tar en strimmel jeg er usikker på. Men for å svare på spørsmålet ditt så er det ikke noe i veien for at du kjøper ny boks med tester om du går tok. Vil nok heller anbefale de rosa CB-testene da, som enten viser negativ eller positiv. Man kan bli gal av blinkesmil om det holder på lenge (en gang fikk jeg det i 20 dager på rad). Klusse med målingene vil uansett ikke testene gjøre. Sånn sett er de uavhengige av hverandre. Om du slutter med EL-tester så vil du likevel kunne få bekreftet EL via tempingen. Men om man har en positiv test i charten sin, så vil FF kunne ta den med i betraktningen. Absolutt spennende med den dippen @MiaBello! Har du opplevd før å være nede på coverline rundt 5 dpo? Gleder meg til å følge deg utover uken! Har forståelse for at det var litt irriterende at du ikke tempet nå @Niny, for selv er jeg glad i alle mine gravid-charter for å titte tilbake på. Men sykluser kan være forskjellige uansett, og er ikke sikkert den ville hjulpet deg i tolkningen om du tenkte for fremtidig søskenforsøk. Du må bare nyte å være gravid! Tenk at tempingen er et verktøy for å nå målet, men målet nådde du nå uansett 😊 Det er det viktigste. Striplet kryss ja @UnderCover... det betyr at FF er usikker. Hoppet ditt gjør den usikker på om EL egentlig har vært, for kanskje du får den nå? Men du har jo den positive EL-testen, så vi er egentlig ikke usikre. Jeg skjønner det er kjedelig ja. Jeg har opplevd mange måneder med striplet kryss før, for FF syns det var vanskelig å tolke meg. Men blir interessant å se hva tempen din og FF gjør i dagene fremover... Fint å se deg her i tempetråden @Lorieen! Ikke opplevd den dippen før ved ca 5 dpo nei, men så har jeg jo ikke blitt gravid før mens jeg har tempet så sånn sett spennende når noe er nytt... spent selv. nervepirrende med temp i morgen tidlig. Er så enkelt å tempe, men jeg kjenner at utover dagene i dpo-land så blir det litt skummelt altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaBello Skrevet 22. februar 2021 #797 Del Skrevet 22. februar 2021 Skummel og spennende tid. Digger denne tempetråden... Dagens temp. Litt opp, men ikke så mye Som jeg kunne tenkt meg.. Var dum nok til å legge meg med vått hår i går kveld, fortsatt svært fuktig da jeg våknet. Ikke så kaldt på rommet men likevel forstått det ikke er så smart av ulike grunner. Leser at det ikke et så bra ift basal temp heller ???? ....(alt man kommer over og kan finne av info altså ) Men temp har i allefall gått noe opp. Litt urolig søvn deler av natta. Og brått svettet utrolig masse... var litt sånn kaldsvette da jeg våknet. Ikke opplevd tidligere. Var fuktig i huden.. til og med på overleppa.. haha.... Spennende tider. Men kjenner samtidig at jeg blir mer og mer pessimist selv om jeg ønsker å forbli optimistisk. Er vel en form for forsvarsmekanisme i meg. For å ikke ha for store forventninger. Spennende med temp hver morgen men samtidig ekstremt nervepirrende... skulle likt å se tempen bare skyte i været .. men må vel igrunn ikke det for at ting skal være positivt heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My_Lady Skrevet 22. februar 2021 #798 Del Skrevet 22. februar 2021 Liten oppdatering her, Er på cd 28 og ingen EL i sikte. Forrige syklus varte i 90 dager med EL på dag 76, så kan vel risikere å måtte vente ei god stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. februar 2021 Forfatter #799 Del Skrevet 22. februar 2021 MiaBello skrev (6 timer siden): Dagens temp. Litt opp, men ikke så mye Som jeg kunne tenkt meg.. Jeg syns dette ser bra ut 😊 My_Lady skrev (1 time siden): Liten oppdatering her, Er på cd 28 og ingen EL i sikte. Forrige syklus varte i 90 dager med EL på dag 76, så kan vel risikere å måtte vente ei god stund til. Uff, vet det er kjedelig med laang sykus. Har du vurdert å ta kontakt med en gynekolog for litt medisinhjelp, om du ikke allerede har gjort det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My_Lady Skrevet 22. februar 2021 #800 Del Skrevet 22. februar 2021 1 hour ago, Amatariel said: Uff, vet det er kjedelig med laang sykus. Har du vurdert å ta kontakt med en gynekolog for litt medisinhjelp, om du ikke allerede har gjort det? Tenkte å ta kontakt med lege/gynekolog til sommeren eller høsten om syklusen ikke blir bedre før den tid. Sluttet med prevensjon i september 2020, så håper det skal gå seg til av seg selv. Hadde egentlig ikke tenkt å begynne å prøve før om 6 -18 mnd, så har egentlig "god" tid i forhold til den opprinelige planen, stresser derfor foreløpig ikke. Har også blitt gravid 3 ganger med lang syklus, så vet det er mulig selv om det tar lengre tid. Bare veldig kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå