Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

HeleneHS skrev (1 minutt siden):

Det ser ut som du kanskje har EL i dag? Får selv alltid en liten dipp den dagen det skjer. Dager etter går tempen til værs 😅 Jeg ville ventet til tempøkningen før du bytter til andre kosttilskudd. 

Tusen takk for svar Helene 😘

Anonymkode: 31f7b...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HeleneHS skrev (15 minutter siden):

Det ser ut som du kanskje har EL i dag? Får selv alltid en liten dipp den dagen det skjer. Dager etter går tempen til værs 😅 Jeg ville ventet til tempøkningen før du bytter til andre kosttilskudd. 

Igår hadde jeg typiske el smerter og var trøtt å uopplagt samt oppblåst. Idag er en bedre dag, men fortsatt litt smerter i nedre del av magen å trøtt. Småkvalm til og fra så er kanskje EL som gjør det med meg? 😅 

Hadde som sagt Maksimal i går og idag så satser på at dette går veien nå 🤞🏼😍

Anonymkode: 31f7b...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneHS skrev (31 minutter siden):

Det ser ut som du kanskje har EL i dag? Får selv alltid en liten dipp den dagen det skjer. Dager etter går tempen til værs 😅 Jeg ville ventet til tempøkningen før du bytter til andre kosttilskudd. 

Samme med meg, får som regel en dipp før den stiger markant 😇 

Her er bare et eksempel fra en tidligere syklus. Jeg går og venter på EL i disse dager selv 🤪

Screenshot_20240620-124106_FF App.jpg

Anonymkode: 3a4ff...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme med meg, får som regel en dipp før den stiger markant 😇 

Her er bare et eksempel fra en tidligere syklus. Jeg går og venter på EL i disse dager selv 🤪

Screenshot_20240620-124106_FF App.jpg

Anonymkode: 3a4ff...df4

Se der ja. Snakke om stigning da 😅 Håper at den er vesentlig høyere enn idag ihvertfall. :)

Lykke til å takk for at du svarte 😀🌞

Anonymkode: 31f7b...787

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Spørsmål angående temping og el. Se på denne charten her. Fikk Maksimal på EL igår å idag, men tempen droppet idag. Noen som har opplevd lignende?
Spiser bidronninggele å skal over på wild yam når el har vært. Når skal jeg begynne på WY nå? Må jeg vente til Fertility Friend har peilet el?

Ikke uvanlig at tempen går ned litt sånn nei, før den går opp igjen.
Og ja - vent med WY til FF har satt kryss for EL :nikke: Man skal være helt sikker på at EL har vært før man starter på det. Og det gjør ikke noe at man starter tre dager etter EL, om det f.eks er den tiden det tar å få satt kryss.

Lykke til denne pp'en! :duskedame:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (16 timer siden):

Ikke uvanlig at tempen går ned litt sånn nei, før den går opp igjen.
Og ja - vent med WY til FF har satt kryss for EL :nikke: Man skal være helt sikker på at EL har vært før man starter på det. Og det gjør ikke noe at man starter tre dager etter EL, om det f.eks er den tiden det tar å få satt kryss.

Lykke til denne pp'en! :duskedame:

Tusen takk for svar. Fikk positiv EL test idag også, begge to på maksimal å tempen gikk litt opp, men FF har enda ikke satt kryss men forhåpentligvis i løpet av de to neste dagene 😍 Å takk for lykkeønskninger. Er 12 pp'en nå, så NÅ er det min tur å håper at det holder hele løpet ut! 🤞🏼

Anonymkode: 31f7b...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 8.13):

Tusen takk for svar. Fikk positiv EL test idag også, begge to på maksimal å tempen gikk litt opp, men FF har enda ikke satt kryss men forhåpentligvis i løpet av de to neste dagene 😍 Å takk for lykkeønskninger. Er 12 pp'en nå, så NÅ er det min tur å håper at det holder hele løpet ut! 🤞🏼

Anonymkode: 31f7b...787

God morgen. 

Igjen titter jeg innom da jeg fortsatt ikke har fått opp coverline. Tempen har gått opp i 4 dager å el testen igår gikk kun til høy å ikke maksimal så føler jo at El er over.? Blir gal!!

Screenshot_2024-06-23-08-45-18-93_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Anonymkode: 31f7b...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

God morgen. 

Igjen titter jeg innom da jeg fortsatt ikke har fått opp coverline. Tempen har gått opp i 4 dager å el testen igår gikk kun til høy å ikke maksimal så føler jo at El er over.? Blir gal!!

Screenshot_2024-06-23-08-45-18-93_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

Anonymkode: 31f7b...787

Det virker som EL har vært, ja. Hvis temperaturen holder seg høyt nå, får du sikkert opp cover line snart 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Igjen titter jeg innom da jeg fortsatt ikke har fått opp coverline. Tempen har gått opp i 4 dager å el testen igår gikk kun til høy å ikke maksimal så føler jo at El er over.? Blir gal!!

Ut fra charten så langt vil jeg gjette at du hadde EL på fredag (men kan ha skjedd først i går). Så det blir nok kryss i morgen, evnt. på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen innspill til den charten her? 
FF sa egt eggløsning på syklusdag 25, men har nå hatt noen dager med høyere temp så den endret seg i dag. Kan tempen stige såpass etter 9-10 dpo hvis man er gravid? Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, får ikke tatt test før i morgen tidlig. 
Har kun hatt 1 syklus tidligere med bekreftet eggløsning og da hadde jeg en dupp i tempen før det steg, og tempen sank igjen på 9 dpo, men det er jo ikke så mye å sammenligne med. 
 

IMG_5733.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, lb said:

Noen innspill til den charten her? 
FF sa egt eggløsning på syklusdag 25, men har nå hatt noen dager med høyere temp så den endret seg i dag. Kan tempen stige såpass etter 9-10 dpo hvis man er gravid? Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, får ikke tatt test før i morgen tidlig. 
Har kun hatt 1 syklus tidligere med bekreftet eggløsning og da hadde jeg en dupp i tempen før det steg, og tempen sank igjen på 9 dpo, men det er jo ikke så mye å sammenligne med. 
 

IMG_5733.jpeg

For meg kan det se ut som du hadde EL dag 14/15 og så en festedipp dag 24. Det ville bety at det du ser nå er graviditet (trifasisk kurve), men umulig å si noe nøyaktig. Ta en test da vel 🤗 (ser at du har lagt inn negative EL tester - pleier du få utslag på de?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneHS skrev (5 minutter siden):

For meg kan det se ut som du hadde EL dag 14/15 og så en festedipp dag 24. Det ville bety at det du ser nå er graviditet (trifasisk kurve), men umulig å si noe nøyaktig. Ta en test da vel 🤗 (ser at du har lagt inn negative EL tester - pleier du få utslag på de?)

Har ikke tatt EL tester så nøye egt, og muligens starta for sent, så kun fått 1 positiv test tidligere. Så litt usikker på det😅 

Skal ta test i morgen, første mulighet! Krysser fingrene for at det er noe, hvis ikke er syklusen fryyktelig lang🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lb skrev (4 timer siden):

Noen innspill til den charten her? 
FF sa egt eggløsning på syklusdag 25, men har nå hatt noen dager med høyere temp så den endret seg i dag. Kan tempen stige såpass etter 9-10 dpo hvis man er gravid? Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, får ikke tatt test før i morgen tidlig. 
Har kun hatt 1 syklus tidligere med bekreftet eggløsning og da hadde jeg en dupp i tempen før det steg, og tempen sank igjen på 9 dpo, men det er jo ikke så mye å sammenligne med. 
 

IMG_5733.jpeg

Er de høye temperaturen 26/27 mai reelle da? Tatt til riktig tid? Nok søvn? Ingen alkohol? 

Temper du vaginalt?

Hvilken syklusdag bruker du å ha el på?

Anonymkode: 3a4ff...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er de høye temperaturen 26/27 mai reelle da? Tatt til riktig tid? Nok søvn? Ingen alkohol? 

Temper du vaginalt?

Hvilken syklusdag bruker du å ha el på?

Anonymkode: 3a4ff...df4

Bruker tempdrop så måler ikke manuelt selv. 26 og 27.mai var første netter med tempdrop, så tror ikke jeg hadde satt den godt nok da, stramma den til på natt 3.  
Som nevnt så har jeg bare en bekrefta eggløsning tidligere med temp, og da var eggløsning på syklusdag 19. Har hatt sykluser på 31-33 dager siden jeg begynte å loggføre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lb skrev (37 minutter siden):

Bruker tempdrop så måler ikke manuelt selv. 26 og 27.mai var første netter med tempdrop, så tror ikke jeg hadde satt den godt nok da, stramma den til på natt 3.  
Som nevnt så har jeg bare en bekrefta eggløsning tidligere med temp, og da var eggløsning på syklusdag 19. Har hatt sykluser på 31-33 dager siden jeg begynte å loggføre. 

Da er det kanskje noe kluss med tempen de to datoene? Det påvirker iallefall det FF kaller coverline, og er det de går ut fra når de eegistrerer en økning tilsvarende el. 

Har du pcos eller slikt?

Anonymkode: 3a4ff...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er det kanskje noe kluss med tempen de to datoene? Det påvirker iallefall det FF kaller coverline, og er det de går ut fra når de eegistrerer en økning tilsvarende el. 

Har du pcos eller slikt?

Anonymkode: 3a4ff...df4

Ja, har tenkt det jeg og at det har klussa det litt til. Ikke sant, da blir det jo krøll i systemet til FF ja.. 

Ikke som jeg vet, men har jo merket at syklusen er ganske uregelmessig, men har bare vært av p-piller siden desember 2023, så tenkt at det er normalt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er det som skjer her da? Trifasisk kurve? Det har jeg aldri hatt før. Noen med erfaring med slike kurver? Skal ikke det være et godt tegn eller?

GridArt_20240627_071400486.png

Anonymkode: e932e...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva er det som skjer her da? Trifasisk kurve? Det har jeg aldri hatt før. Noen med erfaring med slike kurver? Skal ikke det være et godt tegn eller?

GridArt_20240627_071400486.png

Anonymkode: e932e...a6b

Ifølge FertilityFriend kan det være det ja 😉 tror det var 14% flere graviditeter blant trifasisk kurve. 

Tvitvi 🥰

Anonymkode: 3a4ff...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Skjønner ingenting av dette. Hadde positiv eggløsningstest tirsdag og onsdag, men tempen holder seg jo fortsatt ganske stabil? Burde ikke hoppet vært noe høyere?.. 

IMG_5788.thumb.png.4b157f1df64a99037205cdf2280c2b43.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lb skrev (På 20.7.2024 den 7.53):

Skjønner ingenting av dette. Hadde positiv eggløsningstest tirsdag og onsdag, men tempen holder seg jo fortsatt ganske stabil? Burde ikke hoppet vært noe høyere?.. 

Meget mulig at du hadde EL på torsdag, og da trenger FF tre temper for å sette kryss på deg. Hvis EL var på onsdag, så kan det hende den er avventende fordi du har en usikker temp i dag (hvit trekant).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...