Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Lillemini87 said:

Se på dem her da 🥳

Nå snakker vi vel positive El tester? Teststreken var sterk nesten før kontrollstreken. 😍 La inn aksjer igår å kjører på hele helgen 🥰

IMG20231111152007.jpg

Enig med deg, dem ser positive ut, lykke til!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemini87 skrev (På 10.11.2023 den 15.07):

Tror ikke jeg er gravid nå selvom det hadde vært gull (er jo det vi prøver på) :) Men ser du på tempen så stemmer det jo ikke så godt med en graviditet heller da. :) Men har fått ganske mye utflod idag så tipper det er el på gang (selvom det ser ut som den har vært på gang lenge). 

Testen jeg tok istad er etter inntørking erfortsatt sterkere (altså teststreken er sterkere enn kontrollstreken) 😊 

 

Får legge inn aksjer hele helgen å så se hva som skjer. Er CD18 idag, men forrige syklus fikk jeg positiv EL CD 31🤦🏼‍♀️🤷

#kvinnekroppeneretmysterium 🤣

Tempen som gravid er ikke alltid høy og fin, selv om man ofte tror det. HCG klusser veldig med hormonene våre, og kan gjøre tempen både høy og lav. @Amatariel har delt her inne at hun fant ut at hun var gravid nettopp slik, ved å teste etter meste eggløsning med langvarig positive tester. :) Hun hadde også «mensen» som hun trodde det var, og temp som ikke holdt seg høy og fin. Så det er absolutt mulig!! :danse: 
 

EL lignende utflod er også et av mine gravidsymptomer begge gangene jeg har blitt gravid, så jeg ville tatt en test for sikkerhetsskyld. Jeg kan også si at jeg har tipset ei annen her inne som hadde langvarig positiv LH test om å ta en hcg test, og den var positiv! :jepp:

Men alltid lurt å fortsette med innskudd og følge med. For om det skulle være at eggløsningtestene bare er rare denne syklusen, så ser det veldig ut som de øker hvert fall da. Så det er jo et godt tegn på at det skjer noe snart. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!😊

Er festedip en greie? 
Jeg var 10dpo i går, spottet veldig lite og hadde tempedip i dag tidlig.. (06:00 tida). 
Nå litt utpå morgenen og formiddagen er tempen mye høyere enn den pleier å være til vanlig.. 

Noen sammenheng? 

Anonymkode: fe976...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en greie for noen, ja. Selv hadde jeg tempdip forrige måned, men så kom mensen likevel 😔. Finnes dessverre ingen garantier i prøver-land.. lykke til 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei dere🌟

Jeg lurer på om dere som temper kun gjør det på morgenen før dere har stått opp? Eller om dere gjør det til samme tidspunkt flere ganger om dagen? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymkvinne123 skrev (15 minutter siden):

Hei dere🌟

Jeg lurer på om dere som temper kun gjør det på morgenen før dere har stått opp? Eller om dere gjør det til samme tidspunkt flere ganger om dagen? 
 

Det er basaltemperaturen som brukes for å kunne kartlegge EL. Og den måles på morgenen før man står opp.

Hvordan tempe?
- Mål temperaturen hver morgen med én gang du våkner, før du går ut av senga. For mye bevegelse vil påvirke temperaturen og gi målinger du ikke kan stole på.
- Ta temperaturen til samme tid hver dag (+/- 30 minutter), også i helgene. Det er bedre å ikke tempe i det hele tatt enn å tempe mye tidligere eller senere enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg temper med en gang alarmen til mannen går. Så står jeg opp etter det, eller snur meg til side og sover litt til i helgene 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Bare meg igjen 😅

Fikk ikke positiv g test forrige syklus men er nå på pp3 denne gangen å fikk idag el test som det slik ut! Er bare på dag 10 i syklusen å forrige pp fikk jeg positiv dag 12. Kan dette stemme at El er nå? Har kanskje mere utflod, men forrige syklus fikk jeg så sykt vondt i eggstokken at det ikke var til å ta feil av. 

Charten ser slik ut fram til nå. 😀🤦🏼‍♀️ Trenger litt hjelp. https://www.fertilityfriend.com/b_i/s_2gKqH2.png

 

 

IMG20231204183829.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne syklusen har jeg ikke vært helt frisk. Forkjølelse/luftveisinfeksjon. Jeg har noen dager hatt svak feber, og det er tydelig at temperaturen svinger med formen min. Grafen er litt "all over the place". Jeg hadde alikevel tydelig endring i grafen ved eggløsning. Det jeg egentlig lurer på er om en ustabil kroppstemperatur kan gi dårligere sjans for å være gravid? 

Anonymkode: e932e...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe rundt temping: 

Jeg ser det står at temperaturen vil øke med 0.2 - 0.5 ved eggløsning. 
Men må temperaturen være helt lik i 3 dager på rad? 
 

Et eksempel: 

Hvis jeg har en temperatur på:

36.1 dagen før eggløsning, så får jeg 36.5 den dagen jeg har eggløsning: Må temperaturen være 36.5 i de påfølgende dagene for å si at eggløsningen har funnet sted? Eller kan den være 36.3 - 36.4 de påfølgende dagene? (Den har fremdeles økt med minst 0.2 grader).. 

Hvis noen skjønner hva jeg mener, pliiis svar😂

Anonymkode: fe976...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/4/2023 at 6:38 PM, Lillemini87 said:

Hei. Bare meg igjen 😅

Fikk ikke positiv g test forrige syklus men er nå på pp3 denne gangen å fikk idag el test som det slik ut! Er bare på dag 10 i syklusen å forrige pp fikk jeg positiv dag 12. Kan dette stemme at El er nå? Har kanskje mere utflod, men forrige syklus fikk jeg så sykt vondt i eggstokken at det ikke var til å ta feil av. 

Charten ser slik ut fram til nå. 😀🤦🏼‍♀️ Trenger litt hjelp. https://www.fertilityfriend.com/b_i/s_2gKqH2.png

 

 

IMG20231204183829.jpg

Testen der inntørket ut, tok du bilde innenfor avlesningsperioden eller etter? Dem ser også bare nesten positiv ut, godt mulig det tar en dag eller to før du har topp.

Når det gjelder temperatur, så vil den først stige etter at EL har skjedd, så graphen din sen veldig greit ut, selv um du hadde EL på mandag. Hvordan har den utviklet seg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lurer på noe rundt temping: 

Jeg ser det står at temperaturen vil øke med 0.2 - 0.5 ved eggløsning. 
Men må temperaturen være helt lik i 3 dager på rad? 
 

Et eksempel: 

Hvis jeg har en temperatur på:

36.1 dagen før eggløsning, så får jeg 36.5 den dagen jeg har eggløsning: Må temperaturen være 36.5 i de påfølgende dagene for å si at eggløsningen har funnet sted? Eller kan den være 36.3 - 36.4 de påfølgende dagene? (Den har fremdeles økt med minst 0.2 grader).. 

Hvis noen skjønner hva jeg mener, pliiis svar😂

Anonymkode: fe976...e90

Du trenger ikke ha likt temperatur hver dag, dette hadde vært veldig rart, det pleier å variere litt opp og ned. Men etter EL, så holder seg temperaturen på et høyere nivå enn før EL, selv om det er litt variasjon opp og ned hele tiden. 

Du kan søke opp "normal basal body temperature chart" eller noe lignende i google, så får du sikkert mange gode eksempler.

Endret av HeleneHS
Endret forslaget for søk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneHS skrev (3 minutter siden):

Testen der inntørket ut, tok du bilde innenfor avlesningsperioden eller etter? Dem ser også bare nesten positiv ut, godt mulig det tar en dag eller to før du har topp.

Når det gjelder temperatur, så vil den først stige etter at EL har skjedd, så graphen din sen veldig greit ut, selv um du hadde EL på mandag. Hvordan har den utviklet seg nå?

Når bildet er tatt er den tørket inn ja, men får inntrykket av at hvis dem er positive så holder de seg mørkere uannsett om de er inntørket eller ikke. Men kan være jeg tar feil. :)

Tempen har gått litt ned igjen, så FF har ihvertfall ikke peilet EL på meg enda. Tempen gikk ned på tirsdag og idag så håper ikke EL har vært da det har vært lite tid til aktivitet på soverommet nå 😅 Tok El test igår også å den er fortsatt like mørt som kontrollstreken selvom den er inntørket nå. Så tipper EL er rett rundt hjørnet selvom FF og FLO antar EL på julaften 🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Lillemini87 said:

Når bildet er tatt er den tørket inn ja, men får inntrykket av at hvis dem er positive så holder de seg mørkere uannsett om de er inntørket eller ikke. Men kan være jeg tar feil. :)

Tempen har gått litt ned igjen, så FF har ihvertfall ikke peilet EL på meg enda. Tempen gikk ned på tirsdag og idag så håper ikke EL har vært da det har vært lite tid til aktivitet på soverommet nå 😅 Tok El test igår også å den er fortsatt like mørt som kontrollstreken selvom den er inntørket nå. Så tipper EL er rett rundt hjørnet selvom FF og FLO antar EL på julaften 🤔

 

Problemet med testene er at de blir mørkere når de tørker, så en negativ test kan se positivt ut etterhvert, derfor jeg spør. Best å ta bilde etter 5min, den du hadde over så hvertfall bare nesten positiv ut for meg. Og hvis tempen ikke har holdt seg oppe, så har nok EL ikke skjedd enda.. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneHS skrev (2 timer siden):

Du trenger ikke ha likt temperatur hver dag, dette hadde vært veldig rart, det pleier å variere litt opp og ned. Men etter EL, så holder seg temperaturen på et høyere nivå enn før EL, selv om det er litt variasjon opp og ned hele tiden. 

Du kan søke opp "normal basal body temperature chart" eller noe lignende i google, så får du sikkert mange gode eksempler.

Tusen takk for svar!😊

Anonymkode: fe976...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) 

Jeg hadde eggløsning for 4 dager siden og fikk temp-dip i dag på 4dpo. 
Noen som vet hva det kan skyldes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonymkvinne123 skrev (9 timer siden):

Hei:) 

Jeg hadde eggløsning for 4 dager siden og fikk temp-dip i dag på 4dpo. 
Noen som vet hva det kan skyldes? 

Ingen?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymkvinne123 skrev (10 timer siden):

Hei:) 

Jeg hadde eggløsning for 4 dager siden og fikk temp-dip i dag på 4dpo. 
Noen som vet hva det kan skyldes? 

Det kan skyldes hva som helst. Noen opplever at en temp dip er pga graviditet, andre har temp dip uten graviditet. Hormoner, hvordan du har sovet etc kan påvirke temp. 

Anonymkode: e7d8e...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2023 den 20.28):

Jeg lurer på noe rundt temping: 

Jeg ser det står at temperaturen vil øke med 0.2 - 0.5 ved eggløsning. 
Men må temperaturen være helt lik i 3 dager på rad? 
 

Et eksempel: 

Hvis jeg har en temperatur på:

36.1 dagen før eggløsning, så får jeg 36.5 den dagen jeg har eggløsning: Må temperaturen være 36.5 i de påfølgende dagene for å si at eggløsningen har funnet sted? Eller kan den være 36.3 - 36.4 de påfølgende dagene? (Den har fremdeles økt med minst 0.2 grader).. 

Hvis noen skjønner hva jeg mener, pliiis svar😂

Anonymkode: fe976...e90

Den MÅ ikke ligge helt likt i 3 dager nei, men etter EL vil tempen ligge på noe høyere enn før. Min temp varierer kun med 0.02 de 3 dagene - gjerne 5 dager også.. 

Alles kurver og temper vil være ulike, det viktige er at du blir kjent med din syklus og ser et mønster i den. 

Anonymkode: e7d8e...cff

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan skyldes hva som helst. Noen opplever at en temp dip er pga graviditet, andre har temp dip uten graviditet. Hormoner, hvordan du har sovet etc kan påvirke temp. 

Anonymkode: e7d8e...cff

Okeii😊 Får bare håpe at den øker igjen i morgen🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...