Minni29 Skrevet 23. oktober 2022 #2321 Del Skrevet 23. oktober 2022 Denne måneden er grafen min hvertfall underlig 😓 håper vi traff med aksjene.. han hjemme mister lysten på sex når det blir en grunn for å ha det. Pliktsex kaller han det... flere som sliter med dette? Vi bruker til vanlig å ha sex 1-2 ganger i uka, nå blir det kanskje 3 ganger i perioden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. oktober 2022 Forfatter #2322 Del Skrevet 23. oktober 2022 Minni29 skrev (10 minutter siden): Pliktsex kaller han det... flere som sliter med dette? Opplevde ikke det så mye selv, men jeg var likevel ofte redd for at det skulle bli sånn. Løsningen her i heimen ble slik at vi hadde sex ca. annenhver dag igjennom hele syklusen, uansett. Det var det vanlige for oss, ikke noe mer eller ekstra når eggløsningen kom. OG at mannen ikke visste når EL var (eget ønske fra han). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni29 Skrevet 23. oktober 2022 #2323 Del Skrevet 23. oktober 2022 Jeg kunne tenkt meg sex annenhver dag, men han hjemme klarer ikke så ofte 😬 vi kan ha sex hver dag, men da kommer liksom ikke han alltid 🙈 var sammen med en del andre før han, som ikke hadde et slikt problem, men han sliter faktisk med å komme om vi har sex for ofte.... risikerer da å ha sex på rette dager,men ingen utløsning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2324 Del Skrevet 24. oktober 2022 16 hours ago, Minni29 said: Denne måneden er grafen min hvertfall underlig 😓 håper vi traff med aksjene.. han hjemme mister lysten på sex når det blir en grunn for å ha det. Pliktsex kaller han det... flere som sliter med dette? Vi bruker til vanlig å ha sex 1-2 ganger i uka, nå blir det kanskje 3 ganger i perioden... Veldig likt her, vi har normalt sex 1-2 ganger i uken og prøver å legge inn litt ekstra rundt EL, men mannen sliter med å få til når han ikke har lyst og følelsen av at han MÅ hjelper heller ikke. Dette stresser meg mye, føler ikke vi prøver hardt nok, jeg skulle helst ønske vi hadde sex hver dag fra ca 1 uke før EL til tempen viser helt sikkert at EL har vært. Jobber med meg selv for å unngå å skylde på han, men det er vanskelig. Anonymkode: 4781b...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni29 Skrevet 24. oktober 2022 #2325 Del Skrevet 24. oktober 2022 Egentlig litt godt å høre at det ikke er bare min mann som har dette problemet. Blir jo fort at man tenker det er noe galt med meg siden andre menn har null problem med sex hver eneste dag. Har dere prøvd lenge? Dette er andre måneden med temping å føler det hjelper litt med å vite når vi burde ha sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #2326 Del Skrevet 25. oktober 2022 19 hours ago, Minni29 said: Egentlig litt godt å høre at det ikke er bare min mann som har dette problemet. Blir jo fort at man tenker det er noe galt med meg siden andre menn har null problem med sex hver eneste dag. Har dere prøvd lenge? Dette er andre måneden med temping å føler det hjelper litt med å vite når vi burde ha sex. Vi har prøvd i 2 år. Første året var syklusen min helt på bærtur, så da var det lettere å godta at det ikke gikk og det var vanskelig å treffe på riktige dager. Men det siste året har jeg hatt stabile sykluser, og for meg har det egentlig vært verre psykisk å takle at det fortsatt ikke går. Vi har vært til utredning og ingenting tilsier at vi ikke skal klare å bli gravide. Jeg er ekstra stressa nå fordi vi har satt en sluttdato for prøvingen, der vi må bestemme oss for å enten ikke få barn sammen (jeg har 2 barn fra før) eller ta noen års pause i prøvingen. Håper virkelig vi slipper å ta den avgjørelsen. Anonymkode: 4781b...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni29 Skrevet 25. oktober 2022 #2327 Del Skrevet 25. oktober 2022 Blir faktisk imponert over deg og andre som prøver så lenge, jeg er nå i pp7 og tenker vi skal gi oss nå fordi det sliter sånn på psyken og forholdet. Vi begynte prøvingen i fjor og ble gravid i pp4, men mistet I uke 8. Mistet fordi stoffskifte mitt hadde blitt skyhøyt igjen, har graves sykdom. Måtte starte opp på medisiner og sette prøvingen på vent i 10 måneder. Ble gravid på første runde i pp5, men mista uke 4. Fikk henvisning til fertilitetsklinikken etter det, men er ikke ferdig utredet enda. Det å ikke få positiv graviditetstest i pp6 var helt grusomt og nå i pp7 har jeg ingen trua på at det gikk. Vi har vært sammen i straks 11år, å det å få barn sammen hadde vært fantastisk. Det har derfor vært sinnsykt tøft å miste og det å ha pliktsex har nesten ødelagt samlivet på soverommet. Jeg skal ta opp i dag men mannen om vi skal avslutte prøvingen, livredd for at videre prøving vil ta knekken på forholdet. Og for meg er forholdet viktigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni29 Skrevet 28. oktober 2022 #2328 Del Skrevet 28. oktober 2022 Flere som ligger likt i løypa? Så langt ser det ut som vi traff med den ene gangen på rett dag. Men det har vi gjort ofte uten positiv resultat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilyK Skrevet 28. oktober 2022 #2329 Del Skrevet 28. oktober 2022 Minni29 skrev (3 minutter siden): Flere som ligger likt i løypa? Så langt ser det ut som vi traff med den ene gangen på rett dag. Men det har vi gjort ofte uten positiv resultat... Jeg er en dag foran deg (5 DPO). Min temp er ikke like mye opp som forrige syklus, så håper ikke det er et dårlig tegn. Ikke så kjent med FF, men ser ikke charten din veldig fin ut? Krysser fingrene for oss begge ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni29 Skrevet 28. oktober 2022 #2330 Del Skrevet 28. oktober 2022 Jeg har hver måned ganske like charter, synes det derfor blir vanskelig å se om det er noe endring som kan indikerer om jeg faktisk er gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilyK Skrevet 28. oktober 2022 #2331 Del Skrevet 28. oktober 2022 Minni29 skrev (54 minutter siden): Jeg har hver måned ganske like charter, synes det derfor blir vanskelig å se om det er noe endring som kan indikerer om jeg faktisk er gravid. Min chart var ganske lik de to gangene jeg har vært gravid og de gangene jeg ikke har vært det. Men da har jo ikke tempen falt ved IKM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni29 Skrevet 28. oktober 2022 #2332 Del Skrevet 28. oktober 2022 Vi har blitt enig om å ikke prøve videre, siden det ble sykt stressende og en belastning. Så håper dette er måneden det skjer 😅 skulle ønske jeg startet temping første PP, har jo blitt gravid 2 ganger men mistet. Men da kunne jeg sammenlignet med de grafene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2333 Del Skrevet 29. oktober 2022 Hei! Jeg er ikke så godt kjent med temping og graviditet. Er det sånn at fall i temperaturen noen dager før forventet mens, uansett betyr kjemisk? Fikk positiv digital sent på tirsdag og til og med i dag virker testene stigende. Ikke voldsom stigning, men noe. Temperaturen sank litt i forigårs og litt til i går. Har vedvart lav i dag. Trumfer temperatur hcg? Forventet mens er i morgen, søndag. Anonymkode: d13d3...887 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 29. oktober 2022 #2334 Del Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Jeg er ikke så godt kjent med temping og graviditet. Er det sånn at fall i temperaturen noen dager før forventet mens, uansett betyr kjemisk? Fikk positiv digital sent på tirsdag og til og med i dag virker testene stigende. Ikke voldsom stigning, men noe. Temperaturen sank litt i forigårs og litt til i går. Har vedvart lav i dag. Trumfer temperatur hcg? Forventet mens er i morgen, søndag. Anonymkode: d13d3...887 Nei det trenger ikke bety noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2335 Del Skrevet 29. oktober 2022 Laura80 skrev (2 minutter siden): Nei det trenger ikke bety noe Så bra! Da fortsetter jeg å forholde meg til testene 😊 Takk for raskt svar Anonymkode: d13d3...887 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni29 Skrevet 29. oktober 2022 #2336 Del Skrevet 29. oktober 2022 Når jeg hadde kjemisk i august så ble egentlig aldri testen sterk positiv. Var svak strek på ikm dagen og svak 5 dager senere. Mista 6 dager etter ikm. Vis du ser at testene blir sterke for hver dag så hadde jeg hvertfall sett positiv på det uansett om temperaturen synker litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #2337 Del Skrevet 30. oktober 2022 Minni29 skrev (9 timer siden): Når jeg hadde kjemisk i august så ble egentlig aldri testen sterk positiv. Var svak strek på ikm dagen og svak 5 dager senere. Mista 6 dager etter ikm. Vis du ser at testene blir sterke for hver dag så hadde jeg hvertfall sett positiv på det uansett om temperaturen synker litt. Tipper på kjemisk her, synes stigningen er for dårlig i tillegg til temperaturfallet. Ved forrige graviditet ble testene vesentlig sterkere for hver dag og var sterkt positive dagen for forventet mens. Nå er de fremdeles svake. Kan jeg spørre når du testet positivt? Var det da du testet på ikm dagen? Anonymkode: d13d3...887 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni29 Skrevet 30. oktober 2022 #2338 Del Skrevet 30. oktober 2022 Jeg fikk en svak svak positiv graviditetstest 2 dager før ikm. Tok nye tester annen hver dag frem til jeg mistet 6 dager etter forventet mens. Men!!! Første gangen jeg ble gravid I fjor så testet jeg negativt på ikm dagen. Jeg fikk til og med det jeg kalte mensen på ikm dagen å blødde videre i 5 dager (tømte mensenkoppen 2xdaglig første 4 dager, altså ingen lett blødning). Begynte ca 5 dager etter blødningen stanset å ta eggløsningtester og den ble knallpositiv allerede dag 5 og på dag 6 og 7. Leste på nett at eggløsningtester kan slå ut om du er gravid. Så tok en clearblue ukeindikator å på den stod det 3-4 uker. Tok blodprøve få dager senere å den var på 5600. Gynekolog fant ikke ut hva den kraftige blødningen var for noe og hcg testen videre viste en bra stigning. Jeg mistet I uke 7, å da mistet jeg fordi stoffskifte mitt hadde blitt skyhøyt igjen noen som tar livet av et foster. Så jeg er en som starter hcg produksjon veldig seint, men som øker fort når den først starter. Tok derfor mange tester sist for å se når denne økningen kom, noe den aldri gjor. Å siste test før jeg mistet var myyye svakere en første testen(mannen min mente den var negativ, jeg så en svak strek). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickpea Skrevet 30. oktober 2022 #2339 Del Skrevet 30. oktober 2022 Minni29 skrev (På 25.10.2022 den 10.38): Blir faktisk imponert over deg og andre som prøver så lenge, jeg er nå i pp7 og tenker vi skal gi oss nå fordi det sliter sånn på psyken og forholdet. Vi begynte prøvingen i fjor og ble gravid i pp4, men mistet I uke 8. Mistet fordi stoffskifte mitt hadde blitt skyhøyt igjen, har graves sykdom. Måtte starte opp på medisiner og sette prøvingen på vent i 10 måneder. Ble gravid på første runde i pp5, men mista uke 4. Fikk henvisning til fertilitetsklinikken etter det, men er ikke ferdig utredet enda. Det å ikke få positiv graviditetstest i pp6 var helt grusomt og nå i pp7 har jeg ingen trua på at det gikk. Vi har vært sammen i straks 11år, å det å få barn sammen hadde vært fantastisk. Det har derfor vært sinnsykt tøft å miste og det å ha pliktsex har nesten ødelagt samlivet på soverommet. Jeg skal ta opp i dag men mannen om vi skal avslutte prøvingen, livredd for at videre prøving vil ta knekken på forholdet. Og for meg er forholdet viktigere. Trist å høre at dere mistet og det har utviklet seg til pliktsex. Krysser fingre for at spiren sitter hos dere denne syklusen 🤞 Planlegger dere å starte med prevensjon igjen om det ikke klaffer nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickpea Skrevet 30. oktober 2022 #2340 Del Skrevet 30. oktober 2022 Etter å ha sluttet på Cerazette og gått å ventet på eggløsning/menstruasjon siden midten av august fikk jeg endelig en slags menstruasjon nylig, da etter 62 dager. Den syklusen ble riktignok uten eggløsning og menstruasjonen ble mye lettere (mindre blod) og mindre smerter enn en vanlig menstruasjon pleier å være hos meg. Har følt meg litt motløs mot slutten av den syklusen for at eggløsning aldri så ut til å komme, men ble veldig glad da jeg en form for mensen dukket opp. Her er charten min fra den syklusen: Så nå håper jeg på en mer normal syklus med eggløsning denne syklusen. Tenker å begynne med EL-tester fra i morgen som blir syklusdag 9. Sånn ser charten foreløpig ut: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå