Lillrex Skrevet 19. august 2022 #2241 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (På 17.8.2022 den 11.03): Kanskje dumt spørsmål, men jeg prøver allikevel Jeg temper (bruker OvuSense), men lurte på nå som det er så varmt her på Østlandet, vil dette påvirke basal temperaturen? Anonymkode: 9972c...750 Kan jeg spørre om du er fornøyd med OvuSense og hva du må gjøre rundt bruken av den? Tenker da på rengjøringsrutiner, og om man bruker den hver natt, merker man den? Jeg har planer om å tempe en god stund, så kanskje dette er en god investering da 🤔 Og merker det er vanskelig for meg å ha gode rutiner på tempingen samtidig som man ammer 🙈 Vil jo så veldig gjerne oppdage om eggløsning dukker opp og mensen nærmer seg.. Ikke at vi skal prøve på en til riktig enda, men er kjekt med oversikten 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilyK Skrevet 19. august 2022 #2242 Del Skrevet 19. august 2022 Lillrex skrev (12 minutter siden): Kan jeg spørre om du er fornøyd med OvuSense og hva du må gjøre rundt bruken av den? Tenker da på rengjøringsrutiner, og om man bruker den hver natt, merker man den? Jeg har planer om å tempe en god stund, så kanskje dette er en god investering da 🤔 Og merker det er vanskelig for meg å ha gode rutiner på tempingen samtidig som man ammer 🙈 Vil jo så veldig gjerne oppdage om eggløsning dukker opp og mensen nærmer seg.. Ikke at vi skal prøve på en til riktig enda, men er kjekt med oversikten 😊 Så langt er jeg veldig fornøyd, men har bare brukt den en uke. Vi har en liten en som fortsatt våkner en del på natta og veldig tidlig, så da er det veldig deilig å slippe å tenke på at jeg må tempe til riktig tid/når jeg har sovet nok timer i strekk/osv. Sånn jeg har forstått det bør man bruke den frem til man har fått bekreftet el, men man kan bruke den hele syklus, utenom når man blør. Det står at det ikke er noe problem å hoppe over en natt eller to i ny og ne Og bare vasker den med varmt vann og såpe uten parfyme hver morgen og legger den i en liten «veske» som følger med. Tar bare noen minutter. Man må visst bytte den ut etter ett års bruk da, så du må jo kanskje vurdere til kost/nytte i forhold til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilyK Skrevet 19. august 2022 #2243 Del Skrevet 19. august 2022 Lillrex skrev (3 timer siden): Kan jeg spørre om du er fornøyd med OvuSense og hva du må gjøre rundt bruken av den? Tenker da på rengjøringsrutiner, og om man bruker den hver natt, merker man den? Jeg har planer om å tempe en god stund, så kanskje dette er en god investering da 🤔 Og merker det er vanskelig for meg å ha gode rutiner på tempingen samtidig som man ammer 🙈 Vil jo så veldig gjerne oppdage om eggløsning dukker opp og mensen nærmer seg.. Ikke at vi skal prøve på en til riktig enda, men er kjekt med oversikten 😊 Glemte å svare på det med om man kjenner den. De første 2-3 nettene merker jeg den, men nå har jeg blitt mer vant til det, så da går det bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 20. august 2022 #2244 Del Skrevet 20. august 2022 Takk for utfyllende svar @EmilyK. Den høres jo ganske kjekk ut egentlig. Hvertfall mens man ikke får sovet fulle netter. Må absolutt vurdere det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teyla Skrevet 29. august 2022 #2245 Del Skrevet 29. august 2022 (endret) Meg, litt på siden igjen 😅 Har for første gang analysert utfloden gjennom syklus, og nå er den enedelig sticky/kan strekkes. Som vel er tegnet på eggløsning? Men er det noen som vet hvilken plass jeg skal putte det på i FertilityFriend? For det er også "egg white". Forvirrer bare meg selv i dag altså 😅 Håper sånn på eggløsning denne måneden at jeg blir litt tussete 🙈 Edit: fant jo ut av det ved å lese "i"en, måkke være så utålmodig Teyla! 😂 Egg white i dag altså, og synkende temperatur 🤞 Endret 29. august 2022 av Teyla 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #2246 Del Skrevet 29. august 2022 Jeg venter, venter og venter. I morgen bør det være et kryss her altså 😩 Anonymkode: 13af8...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teyla Skrevet 2. september 2022 #2247 Del Skrevet 2. september 2022 Så kom det kryss da! 🥳 Men føles ikke helt riktig likevel, synes ikke tempen har riktig kurve, og mistenker at krysset ble satt mest pga cervical fluid? Noen med erfaring på det? Fikk heller aldri positiv EL-test... Frustrerende opplegg 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #2248 Del Skrevet 4. september 2022 Hei dere! Jeg begynte å tempe igjen da jeg fikk tilbake mensen etter fødselen (rett før baby var 5 måneder gammel). Jeg har tidligere tempet fast i over to år (brukte det som prevensjon før jeg ble gravid), og jeg har alltid hatt relativt stabile sykluser på ca 28 +/- dager og alltid hatt eggløsning på dag 13-15 (senere etpar ganger). Nå derimot er jeg på dag 35 av syklusen og det er ingen tegn til eggløsning i sikte😂 Tempene er helt kaos, haha. Jeg fullammer fremdeles (dag og natt), så antar at ammingen har en stor skyld i at jeg ikke får eggløsning til tross for at jeg har hatt en menstruasjon? Leser jo at amming kan hindre eggløsning/mensen lenge etter fødselen, men finner liksom ikke noe info om manglende EL/ikke mensen når man har fått den tilbake en gang. Noen andre her som har erfaring med amming og temping?😊 Anonymkode: 449c9...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rorøvoveror Skrevet 7. september 2022 #2249 Del Skrevet 7. september 2022 Hei alle sammen! Jeg er også en av de som har lest gjennom hele tråden og blitt glad i dere alle og feiret seirene på veien. Lurer spesielt på hvordan det gikk med @bittelillebolla? Jeg er 31 (snart 32), har prøvd skikkelig siden desember 2021 og opplevde en SA i juni. Håper å vekke liv i den fantastiske tråden! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rorøvoveror Skrevet 7. september 2022 #2250 Del Skrevet 7. september 2022 Og er forsåvidt også på min første syklus med temping! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 10. september 2022 #2251 Del Skrevet 10. september 2022 Rorøvoveror skrev (På 7.9.2022 den 18.28): Jeg er også en av de som har lest gjennom hele tråden og blitt glad i dere alle og feiret seirene på veien. Lurer spesielt på hvordan det gikk med @bittelillebolla? Så gøy at noen vil lese igjennom hele tråden!! 😁 Her er det mange minner, og mye lærdom. Så glad i denne tråden! Takk for at du spør! 🥰 Det gikk veldig fint med meg, og nå har jeg en liten baby i armene mine. Det viste seg å ikke være noe galt, men at kroppen min rett og slett ikke tålte hormoner så godt og trengte laaaang tid på å stabilisere seg etter p.pille slutt. Ble gravid på egen hånd og fikk fine sykluser etter hvert. 🥰 Veldig glad for det! Nå er det mammalivet som opptar tiden min, men jeg har tenkt til å begynne å tempe igjen snart, bare for forutsigbarhetens skyld. Må nok bruke et termometer som måler igjennom hele natten siden jeg fremdeles er oppe mye om natten med lille babyen min. Heier på dere her inne, og håper dere lærer like mye om kroppen som jeg gjorde! Krysser fingrene for at dere alle snart for et fint lite kryss på testen, og at armene deres snart fylles med søte, bløte små babyer! ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilyK Skrevet 11. september 2022 #2252 Del Skrevet 11. september 2022 Skjønner ikke så mye denne syklusen.. Fikk positiv el test på onsdag, hvilket vil si jeg tror jeg skulle hatt el på fredag. Allikevel har ikke temperaturen økt enda (2 dager etter forventet el). Tror dere alt håp er ute denne måneden? 😕 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 11. september 2022 #2253 Del Skrevet 11. september 2022 (endret) Hei! Jeg er ny på temping, og jeg lurer på om noen av dere erfarne tempere ( @Amatariel? 😍) kan hjelpe meg litt. 😃 Har testet med CB eggløsningstest med dobbel hormonindikator og fikk blinkende smiley fra fredag. Til og med i går, har ikke testet ennå idag. Jeg testet to ganger i går for å se etter fast smiley.. Har bare blinket.. Og eggløsningsslim siden torsdag og litt mindre av det idag. Denne PP fikk vi bare lagt inn aksjer i går kveld og jeg håper at vi «rakk egget», da jeg hadde en stigning nå i morges som jeg håper og tror er tegn på at EL nettopp har vært. Er det en god sjangs for at vi fikk lagt inn aksjer før egget evnt. gikk til grunne? 😆 PS. Trekant idag da jeg våknet av meg selv 30 minutter før normal tempe-tid.. Hilsen tempe-newbie 🤷🏼♀️ Endret 11. september 2022 av Silisium 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 11. september 2022 #2254 Del Skrevet 11. september 2022 Silisium skrev (4 timer siden): Hei! Jeg er ny på temping, og jeg lurer på om noen av dere erfarne tempere ( @Amatariel? 😍) kan hjelpe meg litt. 😃 Har testet med CB eggløsningstest med dobbel hormonindikator og fikk blinkende smiley fra fredag. Til og med i går, har ikke testet ennå idag. Jeg testet to ganger i går for å se etter fast smiley.. Har bare blinket.. Og eggløsningsslim siden torsdag og litt mindre av det idag. Denne PP fikk vi bare lagt inn aksjer i går kveld og jeg håper at vi «rakk egget», da jeg hadde en stigning nå i morges som jeg håper og tror er tegn på at EL nettopp har vært. Er det en god sjangs for at vi fikk lagt inn aksjer før egget evnt. gikk til grunne? 😆 PS. Trekant idag da jeg våknet av meg selv 30 minutter før normal tempe-tid.. Hilsen tempe-newbie 🤷🏼♀️ Bare et tips så du ikke misser el. Ville fortsatt å elteste, det er sjeldent el skjer så tidlig, ville fortsatt til den blir Max Eller negativ, ikke stoppe på High, kan hende dere misser faktisk el hvor dere tror den er nå om den ikke er det .:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 11. september 2022 #2255 Del Skrevet 11. september 2022 Laura80 skrev (59 minutter siden): Bare et tips så du ikke misser el. Ville fortsatt å elteste, det er sjeldent el skjer så tidlig, ville fortsatt til den blir Max Eller negativ, ikke stoppe på High, kan hende dere misser faktisk el hvor dere tror den er nå om den ikke er det .:) Tusen takk for svar! Ja, du hadde helt rett. I ettermiddag ble det fast smiley 😆 trakk litt forhastede konklusjoner jeg så tok to piller wild yam da jeg trodde eggløsning hadde vært. Lærte en lekse der ja. Nå er jeg bare usikker på om jeg har forstyrret eggløsningen med de to pillene wild yam, som ligner progesteron.. snakk om tullete prøver 🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. september 2022 Forfatter #2256 Del Skrevet 11. september 2022 Silisium skrev (1 time siden): Tusen takk for svar! Ja, du hadde helt rett. I ettermiddag ble det fast smiley 😆 trakk litt forhastede konklusjoner jeg så tok to piller wild yam da jeg trodde eggløsning hadde vært. Lærte en lekse der ja. Nå er jeg bare usikker på om jeg har forstyrret eggløsningen med de to pillene wild yam, som ligner progesteron.. snakk om tullete prøver 🤣 Beklager sent svar, er ikke så mye her inne nå som jeg har en baby som krever mye av meg Men så bra at du fikk fast smil i dag på testen! Det er en tålmodighetsprøve dette gamet... Er også uvanlig med EL så tidlig, så var lurt å teste videre. Og for noen slipper jo ikke egget før en god stund etter positiv EL-test (jeg hadde innimellom EL først fire dager etter positiv EL-test). Så her er det bare å sengekose seg fremover! Det går sikkert bra med de to tablettene wild yam. Men en grei påminnelse til en evnt. senere gang... Grei regel er å først begynne på Wild yam når FF gir deg EL-kryss i charten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 11. september 2022 #2257 Del Skrevet 11. september 2022 (endret) Amatariel skrev (2 timer siden): Beklager sent svar, er ikke så mye her inne nå som jeg har en baby som krever mye av meg Men så bra at du fikk fast smil i dag på testen! Det er en tålmodighetsprøve dette gamet... Er også uvanlig med EL så tidlig, så var lurt å teste videre. Og for noen slipper jo ikke egget før en god stund etter positiv EL-test (jeg hadde innimellom EL først fire dager etter positiv EL-test). Så her er det bare å sengekose seg fremover! Det går sikkert bra med de to tablettene wild yam. Men en grei påminnelse til en evnt. senere gang... Grei regel er å først begynne på Wild yam når FF gir deg EL-kryss i charten. Tusen takk for svar @Amatariel 💜 etter å ha lest masse i denne tråden forstår jeg at du har mye tempe-erfaring! Jeg er helt ny, så det er godt å ha en sånn tråd. Ja, nå starter jeg ikke på wild yam før jeg er sikker på EL har vært. Håper på å få lagt inn nye aksjer i kveld nå og satser på en god sjanse til tross for at jeg heiv i meg wild yam i dag. *ivrig* 😆 Kos deg masse med baby, håper du får nok hvile 💜 Endret 11. september 2022 av Silisium Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rorøvoveror Skrevet 12. september 2022 #2258 Del Skrevet 12. september 2022 bittelillebolla skrev (På 10.9.2022 den 13.27): Så gøy at noen vil lese igjennom hele tråden!! 😁 Her er det mange minner, og mye lærdom. Så glad i denne tråden! Takk for at du spør! 🥰 Det gikk veldig fint med meg, og nå har jeg en liten baby i armene mine. Det viste seg å ikke være noe galt, men at kroppen min rett og slett ikke tålte hormoner så godt og trengte laaaang tid på å stabilisere seg etter p.pille slutt. Ble gravid på egen hånd og fikk fine sykluser etter hvert. 🥰 Veldig glad for det! Nå er det mammalivet som opptar tiden min, men jeg har tenkt til å begynne å tempe igjen snart, bare for forutsigbarhetens skyld. Må nok bruke et termometer som måler igjennom hele natten siden jeg fremdeles er oppe mye om natten med lille babyen min. Heier på dere her inne, og håper dere lærer like mye om kroppen som jeg gjorde! Krysser fingrene for at dere alle snart for et fint lite kryss på testen, og at armene deres snart fylles med søte, bløte små babyer! ❤️ Åh nå ble jeg glad! Tenk at så mange av dere gikk det bra for ❤️ Ble faktisk så rørt når @Amatarieltesta positivt. Dere er sånn en god gjeng, takk for at dere fortsatt sjekker innom og passer på oss nybegynnere. Kos dere masse med de nydelige små! 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rorøvoveror Skrevet 12. september 2022 #2259 Del Skrevet 12. september 2022 (endret) Her er min mystiske kurve! Har aldri hatt stabil temperatur, men i dag og i går hadde jeg sannelig helt lik temperatur (på desimalen). Synes jeg kjenner det stikker både her og der, og innimellom så er det disse trykkende pms smertene i underlivet. IKM nå på lørdag/søndag. Prøver å holde meg sterk og ikke teste før helga slik at jeg kan gjøre det sammen med samboer, men det krever en vilje jeg ikke vet om jeg har. Aaaaaah gi meg styrke og litt økende temperatur i morgen! Endret 12. september 2022 av Rorøvoveror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 16. september 2022 #2260 Del Skrevet 16. september 2022 Så, nå har fertility friend satt eggløsning til tirsdagen. Jeg hadde fast smiley både søndagen og mandagen (jeg håpte EL var mandagen), så jeg er tydeligvis bare 3 dpo og ikke 4 som jeg håpte. Fikk ikke lagt inn aksjer tirsdagen, men dagene før. Får bare se 😀🤞🏻 Jeg tar wild yam, så det kan jo påvirke temperaturen noe vil jeg tro..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå