Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Uff, ja så klart! Jeg glemmer av at signaturen min ikke vises dersom man sitter på mobil (jeg sitter neesten bare på PC selv). Skikkelig minus med KG det. Hele poenget med å ha en signatur er jo at folk skal kunne se den. Men bra du sier i fra! 9dpo.JPG.a0b2b4c76043786aacf4a1d47bca1328.JPG

Spørsmål! 

Hvor lenge etter FF satt fast strek og eggløsning på deg, fikk du opp de tallene der den teller DPO for deg? 🤔

Høy og fin temp her enda. 4 dpo. Ingen tall, kun rødt kryss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niny skrev (Akkurat nå):

Spørsmål! 

Hvor lenge etter FF satt fast strek og eggløsning på deg, fikk du opp de tallene der den teller DPO for deg? 🤔

Høy og fin temp her enda. 4 dpo. Ingen tall, kun rødt kryss. 

Jeg tror den begynte da den satt kryss, altså på 3 dpo? Jammen litt usikker, men mener det. Men tror det er en premium-greie, har du det? Jeg er visst på prøve-premium jeg, for i dag sto det med røde bokstaver at det var min siste dag :roll: Må finne ut om jeg er gravid nå eller ikke. Hvis ikke blir jeg nok å betale litt for å fortsette med premium, den har noen slike små kjekke finesser jeg liker og er vant med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Uff, ja så klart! Jeg glemmer av at signaturen min ikke vises dersom man sitter på mobil (jeg sitter neesten bare på PC selv). Skikkelig minus med KG det. Hele poenget med å ha en signatur er jo at folk skal kunne se den. Men bra du sier i fra! 9dpo.JPG.a0b2b4c76043786aacf4a1d47bca1328.JPG

Uuuh, spennende! 😍🤞🏻 Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Jeg tror den begynte da den satt kryss, altså på 3 dpo? Jammen litt usikker, men mener det. Men tror det er en premium-greie, har du det? Jeg er visst på prøve-premium jeg, for i dag sto det med røde bokstaver at det var min siste dag :roll: Må finne ut om jeg er gravid nå eller ikke. Hvis ikke blir jeg nok å betale litt for å fortsette med premium, den har noen slike små kjekke finesser jeg liker og er vant med.

Aah, premium ja, det forklarer det. Nei hittil har jeg bare gratis versjonen 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 17.12.2020 den 8.46):

Kan høres ut som du kanskje har opplevd en kjemisk graviditet, ettersom du hadde noe hcg til å slå ut på en tidligtest. Og det kan nok krølle opp mensen ja, så kan være derfor den er så rar (og at du har nesten positive EL-tester). Skjønner godt du er sprø! Ikke noe moro når kroppen tuller til syklusen 😕 Vil bare anbefale deg å tempe videre og se hva som skjer. Ta EL-tester igjen når du nærmer deg CD14.

Møysa skrev (På 17.12.2020 den 10.21):

Høres ut som kjemisk, ja (SA før uke 7). Et annet tegn er jo litt høyere temp, som du har/hadde? Er litt vanskelig å vite om det var du siden det var AnonymBruker. Håper du får eggløsning snart igjen. Jeg hadde SA før denne pp. Da fikk jeg skikkelig mye eggløsningsslim hver dag frem til mens, men var umulig å sjekke eggløsning pga positive eggløsningstester hver dag frem til noen dager før jeg fikk eggløsning nå.

Ja, jeg har slått meg til ro med at det kan være kjemisk jeg har hatt. "Mensen" er hvertfall over, og tempen sank for 2 dager siden, også EL-testene. Så nå er jeg klar for å finne eggløsningen. Bra du fant din 😊

Takk for svar fra begge 😊

Anonymkode: ac330...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har vært borti at tempen er mye høyere etter EL fra en måned til neste? 

Første måneden min med hel-temping er nå 2 prøveperioder siden. Da ser hele charten veldig jo-jo ut og er veldig "taggete". Men etter EL ligger tempen fra 36.8-37.0. 

Forrige måned lå etter-EL tempen mellom 36.6-36.7.

Denne måneden igjen har jeg lagt nesten fast rundt 36.8.. 🤔

Screenshot_20201220_061946_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niny skrev (5 timer siden):

Flere som har vært borti at tempen er mye høyere etter EL fra en måned til neste? 

Første måneden min med hel-temping er nå 2 prøveperioder siden. Da ser hele charten veldig jo-jo ut og er veldig "taggete". Men etter EL ligger tempen fra 36.8-37.0. 

Jeg har bare tempet tre sykluser denne prøveperioden, og det har vært ganske likt da. Så erfaringen her er forskjellen mellom prøving på forskjellige barn. Der har jeg store endringer pga. hormonendringer, forskjellig medisin o.l. 
Tempen din ser veldig bra ut nå, så det er helt supert!!

Jeg ble også veldig fornøyd da jeg tempet i morges og så resultatet. Opp igjen!! Det er første gang denne høsten at at tempen går opp igjen etter at den gikk ned i går. De to tidligere syklusene har den bare tikket jevnt nedover når det først har begynt den veien dpo-land. Så sto speeeent opp for å gå på do, men negativ test da. Veldig spent på morgendagen, for er da jeg mener jeg får svaret... er jeg gravid så skal det slå ut på 11 dpo hos meg.

Min chart ♦

Endret av Amatariel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Jeg ble også veldig fornøyd da jeg tempet i morges og så resultatet. Opp igjen!! Det er første gang denne høsten at at tempen går opp igjen etter at den gikk ned i går. 

Veldig spent på morgendagen, for er da jeg mener jeg får svaret... er jeg gravid så skal det slå ut på 11 dpo hos meg.

Min chart ♦

Ååh så gøy! Får håpe den bare fortsetter oppover nå, og at du får positiv på 11 eller 12 dpo 🥰🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes tempen min er på vei i feil retning. Er også altfor tidlig for det! 😰Hos meg har tempen pleid å falt den dagen spottingen begynner, eller dagen etter som er den dagen mensen kommer.. 

Hva tenker dere andre tempere om dette? 

Screenshot_20201221_073944_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min første syklus med temping, og det midt i alt julestresset. 😂 Jeg har merket at jeg sover dårligere enn det jeg vanligvis gjør fordi jeg i underbevisstheten ligger å venter på at klokka skal ringe når jeg skal tempe. Jeg har merket meg at jeg på charten har fått to dipper, begge gangene når jeg har vært sliten og sovet som en stein. I tillegg har jeg fått to høye temper (vet ikke hva de heter😅), og begge gangene har det vært når jeg har våknet før klokka og sovnet igjen. I dag var en av dagene med høy temp, hele 36.61 mens i går var den på sitt laveste med 36.36. Det kaaan jo selvsagt være EL, men det kjennes virkelig ikke sånn ut på resten av kroppen. 🤔 Har akkurat slutta på p.piller og har hatt EL én gang, og det var forrige syklus. Kjentes så tydelig med både ømme bryster, kviser og EL slim. Har veldig liten tro på at det noe annet enn variert søvn som er årsaken nå. Hva gjør dere når dere våkner klokka slik. Har vurdert å bare tempe da, spesielt om det er innenfor 30 minutter av da jeg pleier å tempe. Har dere noen råd? 🙂

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (1 time siden):

Dette er min første syklus med temping, og det midt i alt julestresset. 😂 Jeg har merket at jeg sover dårligere enn det jeg vanligvis gjør fordi jeg i underbevisstheten ligger å venter på at klokka skal ringe når jeg skal tempe. Jeg har merket meg at jeg på charten har fått to dipper, begge gangene når jeg har vært sliten og sovet som en stein. I tillegg har jeg fått to høye temper (vet ikke hva de heter😅), og begge gangene har det vært når jeg har våknet før klokka og sovnet igjen. I dag var en av dagene med høy temp, hele 36.61 mens i går var den på sitt laveste med 36.36. Det kaaan jo selvsagt være EL, men det kjennes virkelig ikke sånn ut på resten av kroppen. 🤔 Har akkurat slutta på p.piller og har hatt EL én gang, og det var forrige syklus. Kjentes så tydelig med både ømme bryster, kviser og EL slim. Har veldig liten tro på at det noe annet enn variert søvn som er årsaken nå. Hva gjør dere når dere våkner klokka slik. Har vurdert å bare tempe da, spesielt om det er innenfor 30 minutter av da jeg pleier å tempe. Har dere noen råd? 🙂

Jeg våkner ofte 1 time eller halvtime før alarmen. Har projektor klokke som lyser opp i taket. Så glimter bare med øynene, uten å bevege meg, for å sjekke klokken. Prøver så godt jeg kan å døse videre i halvsøvne, og ofte sovner jeg igjen. Har siste 2 mnd ikke merket noe på tempen da. 

Første måneden jeg tempet var den VELDIG ustabil, men sov mye dårlig og vred meg mye og tenkte på tempingen. Opplevde selv at andre måneden ble kurven mer stabil også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (31 minutter siden):

Jeg våkner ofte 1 time eller halvtime før alarmen. Har projektor klokke som lyser opp i taket. Så glimter bare med øynene, uten å bevege meg, for å sjekke klokken. Prøver så godt jeg kan å døse videre i halvsøvne, og ofte sovner jeg igjen. Har siste 2 mnd ikke merket noe på tempen da. 

Første måneden jeg tempet var den VELDIG ustabil, men sov mye dårlig og vred meg mye og tenkte på tempingen. Opplevde selv at andre måneden ble kurven mer stabil også 😊

Da er det håp om at neste måned blir mer stabil! 🙌🏻 Døser videre jeg også, men føler at tempen blir høyere når det skjer. Det kan jo være en tilfeldighet også, i og med at det bare har skjedd to ganger. 🙂 Ellers merker jeg som du sier at tempingen gjør nattesøvnen mer urolig. Nå havnet dette midt i julestresset også, og jeg har vært veldig stressa. Har fått flere muskelknuter i nakken pga stress i det siste. 😅 Hjelper vel kanskje ikke på saken det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (2 timer siden):

Synes tempen min er på vei i feil retning. Er også altfor tidlig for det! 😰Hos meg har tempen pleid å falt den dagen spottingen begynner, eller dagen etter som er den dagen mensen kommer.. 

Hva tenker dere andre tempere om dette? 

Jeg tenker at ettersom det er såpass tidlig så er det ingen fare ennå. Den kan lett sprette opp igjen. Men skjønner du ikke syns det er moro at den går nedover.

Min derimot har nok gått ned for godt denne syklusen. Men negativ test i dag også har jeg svææært lite håp igjen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der avskreiv jeg hele denne PP også.. 😭

Våknet med vondt i korsryggen idag, så fikk en ørliten forventning siden det begynte å stikke og være ømt der i går. Samtidig droppet tempen min igår også, så hadde et fint lite håp om at den skulle gå opp igjen idag. Den gikk desverre enda lengre nedover.. 

Screenshot_20201222_061616_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei ikke avskriv Niny! Du er bare 7 dpo, og mye kan enda skje. Tempen kan gå opp, men selv om den ikke gjør det så er den likevel godt over CL her. Husk min gravid-chart fra tidligere av som ser sånn her ut. Tempemessig kan alt skje! Symptomer forøvrig kan like gjerne være en spire. SÅ her må vi holde håpet oppe. Jeg har i alle fall et steeerkt behov for å håpe for deg ettersom jeg er ferdig med min pp....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (36 minutter siden):

Neei ikke avskriv Niny! Du er bare 7 dpo, og mye kan enda skje. Tempen kan gå opp, men selv om den ikke gjør det så er den likevel godt over CL her. Husk min gravid-chart fra tidligere av som ser sånn her ut. Tempemessig kan alt skje! Symptomer forøvrig kan like gjerne være en spire. SÅ her må vi holde håpet oppe. Jeg har i alle fall et steeerkt behov for å håpe for deg ettersom jeg er ferdig med min pp....

Ååh takk kjære deg. Når jeg kom på jobben idag, så måtte jeg låse meg inn på do for å grine litt. Ble sittendes der til jeg ikke var rød i fjeset lengre.. Føler meg veldig emosjonell og tom idag, så kan ikke forestille meg din følelse 😭💔

Har ikke tidligere hatt noen menssmerter før cd2, og tempen har de siste månedene falt dagen før og på dagen av mens.. Men synes den gikk så langt ned iforhold til at jeg trodde DQ og Wild Yam skulle stabilisere litt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det meningen at tempen skal fyke 1 DPO? Her gikk den opp minimalt..men gikk opp. 

Anonymkode: e7b55...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er det meningen at tempen skal fyke 1 DPO? Her gikk den opp minimalt..men gikk opp. 

Har lyst til å spørre om hvordan du da vet det er 1 dpo? 😅 Mulig det er eggløsningsdagen. Dersom hormonene er rett, skal du kunne se en markant økning. Etter 3 dager er det ofte ikke tvil. 

Gjerne dele charten så vi og kan se 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Niny said:

Har lyst til å spørre om hvordan du da vet det er 1 dpo? 😅 Mulig det er eggløsningsdagen. Dersom hormonene er rett, skal du kunne se en markant økning. Etter 3 dager er det ofte ikke tvil. 

Gjerne dele charten så vi og kan se 😊

E4E31222-85C9-4A1D-9D70-1A5CA93F1408.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

E4E31222-85C9-4A1D-9D70-1A5CA93F1408.png

Glemte å tempe på lørdag så det er litt dumt. 

CB digital viste negativ på morgenen igår, men positiv på kvelden. Var ikke så forsiktig med væskeinntak før dobesøk.

Men jeg har kjent eggeløsningskramper hele helgen og fikk første positive test på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...