Gå til innhold

Hvor mye klaging fra naboer skal til før man blir kasta ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i blokk. Jeg leier. De andre som bor der var kjøpt leilighetene sine. Har hørt flere naboer har snakka drutt om meg på utsiden av døren min. Klage om lukt osv og at jeg aldri er ute av døra. Har noen som banka på for noen dager siden og halo er det noen der? Annet ikke hva feil jeg dag da gjort og i for var det en som prøvde å låse seg inn men han hadde visst feil nøkkel og deg tror jeg var vaktmester. Går det her Ann? Ingen som har spurt meg om det først? 

Anonymkode: 5ffad...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du lager masse bråk over lang tid; høy musikk, fest, roping og skråling kan husverten din si deg opp. Hvis naboene snakket om at det luktet utenfor hos deg, må det jo være noe i det. 

De har ikke noe med om de ser deg skjelden, men kanskje de er bekymret? 

Eller hva styrer du med siden naboene reagerer sånn? 

Anonymkode: 91453...dd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du lager masse bråk over lang tid; høy musikk, fest, roping og skråling kan husverten din si deg opp. Hvis naboene snakket om at det luktet utenfor hos deg, må det jo være noe i det. 

De har ikke noe med om de ser deg skjelden, men kanskje de er bekymret? 

Eller hva styrer du med siden naboene reagerer sånn? 

Anonymkode: 91453...dd2

Annet ikke hva de reagerer på. Var vond lukt før men fikk ordnet opp i det da grunnen bare skyldes gamle rør. Det er flere måneder siden nå. Har bare hørt de si at vi aldri ser vedkommende lenger og det er sant. Jeg får alt fir lite yte men jeg lever jo så synes det er rart de bare skal gå rett inn døra her. Er redd vaktmester låser seg inn her i morgen... fir da får han vel ned seg riktige nøkler...

Anonymkode: 5ffad...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Annet ikke hva de reagerer på. Var vond lukt før men fikk ordnet opp i det da grunnen bare skyldes gamle rør. Det er flere måneder siden nå. Har bare hørt de si at vi aldri ser vedkommende lenger og det er sant. Jeg får alt fir lite yte men jeg lever jo så synes det er rart de bare skal gå rett inn døra her. Er redd vaktmester låser seg inn her i morgen... fir da får han vel ned seg riktige nøkler...

Anonymkode: 5ffad...00c

Da må du gi beskjed om at du lever. For det er antageligvis derfor de prøver å komme seg inn. At de tror du er død. 

Anonymkode: 9b2ca...719

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Annet ikke hva de reagerer på. Var vond lukt før men fikk ordnet opp i det da grunnen bare skyldes gamle rør. Det er flere måneder siden nå. Har bare hørt de si at vi aldri ser vedkommende lenger og det er sant. Jeg får alt fir lite yte men jeg lever jo så synes det er rart de bare skal gå rett inn døra her. Er redd vaktmester låser seg inn her i morgen... fir da får han vel ned seg riktige nøkler...

Anonymkode: 5ffad...00c

Du må lese korrektur på det du skriver, for det er litt skrivefeil og jeg forstår ikke helt hva du mener.. 

Anonymkode: 91453...dd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi beskjed til styret i borettslaget/ sameiet enten via e-post eller sleng en lapp i postkassa til styret hvis dere har det.

Skriv at du har hørt at de lurer på om du er i live, men at du lever i beste velgående og er bare en rolig person

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel usaklig å klage om at du aldri er ute av døra di?

Eller er det møteplikt i borettslaget, når det skjer? (Jeg har aldri bodd i blokk). Må man da melde frafall i forkant, så vær mer obs på å gjøre det i tide. Det samme gjelder ved eventuelle dugnader.

 

 

Jeg synes helt fint du kan kontakte vaktmester for å spørre om det var han som var innom leiligheten din her om dagen, og samtidig spørre om det er andre/eventuelt hvilke som har nøkkel til din leilighet. 

 

Lukt er helt kurrant å si i fra om.

Anonymkode: e2226...d5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du leier kan du ta kontakt med utleier og si fra at det er folk som prøver å komme seg inn i leiligheten din, og står utenfor døra og snakker om deg. Utleier kan kontakte styret. Har du fått noen klager, skriftlig?

Anonymkode: 509fe...2a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, hvis jeg hadde vært deg ville jeg åpnet døra og fortalt de som står og prater om deg at du er i live. 

Du skriver at lukten skyldtes gamle rør. Hvis det er andre ting som kan gjøre at det lukter fra din leilighet så ville jeg tatt en ordentlig ryddesjau. Kast søppel og mat som står og stinker. 

Grunnen til at jeg skriver dette er fordi det kan faktisk fort hende at du plutselig har noen i leiligheten din ja utifra det du her skriver. Og kommer de inn til et ubeskrivelig rot og kaos, eller stank, så kan de fort finne på å sende bekymringsmld på deg. 

Så for din egen del, si fra til de. Og hold hjemmet ditt ryddig og rent, ikke la det stinke sånn at naboene reagerer. For du er ikke den første som har bodd i den leiligheten, og de reagerer på lukt som kommer fra din leilighet som du nå disponerer. 

Anonymkode: d4d1b...f37

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts, hvis jeg hadde vært deg ville jeg åpnet døra og fortalt de som står og prater om deg at du er i live. 

Du skriver at lukten skyldtes gamle rør. Hvis det er andre ting som kan gjøre at det lukter fra din leilighet så ville jeg tatt en ordentlig ryddesjau. Kast søppel og mat som står og stinker. 

Grunnen til at jeg skriver dette er fordi det kan faktisk fort hende at du plutselig har noen i leiligheten din ja utifra det du her skriver. Og kommer de inn til et ubeskrivelig rot og kaos, eller stank, så kan de fort finne på å sende bekymringsmld på deg. 

Så for din egen del, si fra til de. Og hold hjemmet ditt ryddig og rent, ikke la det stinke sånn at naboene reagerer. For du er ikke den første som har bodd i den leiligheten, og de reagerer på lukt som kommer fra din leilighet som du nå disponerer. 

Anonymkode: d4d1b...f37

Vet du hvem jeg er? Hadde han tidligere som bodde der før der rottete og ekkelt?

Anonymkode: 5ffad...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvem jeg er? Hadde han tidligere som bodde der før der rottete og ekkelt?

Anonymkode: 5ffad...00c

Mener du at tidligere leietaker råtner i leiligheten?

Anonymkode: 5ffad...00c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Vet du hvem jeg er? Hadde han tidligere som bodde der før der rottete og ekkelt?

Anonymkode: 5ffad...00c

Nei, jeg vet ikke hvem du er. Men jeg har hatt lignende opplevelser selv, og vet hvor ydmykende og flaut det er når fremmede mennesker og eller kommunefolk plutselig står i leiligheten min, når jeg ikke er mottagelig for besøk og helst skulle ha vasket og ryddet litt før jeg slapp noen inn der. Det er ubehagelig og barrikaderende, selv om de mener det godt. Jeg sier ikke at det er sånn hos deg. Men det er jo ikke verre enn å bare stikke hodet ut og si at du er i live og har det bra? 

Anonymkode: d4d1b...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom naboene ikke har sett deg på lenge og det stinker fra leiligheten din så sier det seg jo selv at de lurer... For alt de vet kan du ligge der inne død og lukten de kjenner er fra kroppen din. Hvorfor i alle dager åpner du ikke døra ?

Anonymkode: 89227...6cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...