Gå til innhold

Legger dere merke til når andre tar av aktiv status på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså når du kan se alle andre på aktiv status, og når dem var tilgjengelige sist. 

Feks sist aktiv for 20 minutter siden. 

Hva tenker dere er grunnene for at noen velger å skjule sin aktivitet for deg? Synes det er litt irriterende når en venninne gjør det. 

Anonymkode: 4c916...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså når du kan se alle andre på aktiv status, og når dem var tilgjengelige sist. 

Feks sist aktiv for 20 minutter siden. 

Hva tenker dere er grunnene for at noen velger å skjule sin aktivitet for deg? Synes det er litt irriterende når en venninne gjør det. 

Anonymkode: 4c916...ee4

Jeg gjør det fordi mannen min jobber nattevakt så vi skriver av og til på natten når jeg jobber nstt selv eller ikke for sove. Fikk av og til kommentarer fra sndre om at jeg vsr aktiv på natten, eller at folk tok kontakt på natt. Derfor slo jeg av 😊

Anonymkode: 31407...3a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å slå det av fordi jeg ikke har behov for at andre skal se når jeg er pålogget. Jeg svarer når jeg svarer. En periode hadde jeg folk som krevde svar av meg fordi jeg var "aktiv for 2 minutter siden". Er det viktig, kan de ringe meg.

Synes det er helt greit at noen fjerner det. Jeg (som har slått av denne funksjonen) kan heller ikke se når andre er aktive, så ser ikke problemet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid min avslått. Skjedde noen ganger folk ble sure fordi jeg sto som aktiv og ikke svarte med en gang. Så da slo jeg heller av så jeg slipper å stresse med å må svare, hvis jeg bare vil slappe av med å se videoer og sånt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har den alltid avslått. Folk skal ikke bry seg med om og når jeg er aktiv. Leser og svarer når det passer meg.

Anonymkode: 5f6ca...772

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid avslått her også. Bare masete å skulle følge med på når folk er pålogget og avlogget. Hva har det å si liksom...

Anonymkode: cf699...45a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stygg uvane å ikke svare på meldinger med en gang - fordi jeg er care og fordi det meste som skrives er svada uansett.

Når jeg står som frakoblet får jeg litt mer slækk. 

Anonymkode: 3e70e...eaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså når du kan se alle andre på aktiv status, og når dem var tilgjengelige sist. 

Feks sist aktiv for 20 minutter siden. 

Hva tenker dere er grunnene for at noen velger å skjule sin aktivitet for deg? Synes det er litt irriterende når en venninne gjør det. 

Anonymkode: 4c916...ee4

Det er da fullstendig normalt at man skjuler dette - men du vet vel at din venninne ikke kan skjule sin aktivitet bare for deg, men at den er skjult rent generelt... og jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor dette skulle irritere noen....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan slår man av dette?

Samtidig: folk man har snakket med kun en gang står på Chat enda, kan ikke slettes! Da må jeg velge å sette meg ikke aktiv for alle.

Hjelp? Har ikke greie på slikt.

Anonymkode: d4b57...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ikke er din buisness når hun er pålogget og ikke. Herregud. 

Anonymkode: 593a0...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan slår man av dette?

Samtidig: folk man har snakket med kun en gang står på Chat enda, kan ikke slettes! Da må jeg velge å sette meg ikke aktiv for alle.

Hjelp? Har ikke greie på slikt.

Anonymkode: d4b57...079

Gå inn på messenger, så innstiller. Også er det en som står: Vis som aktiv. Slå den av.

Anonymkode: cf699...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forventer du at hun har på hvor hun er også, både på face og snapkartet? Hvorfor er det viktig for deg å kontrollere henne? Jeg hadde ikke likt hvis folk kontrollerte meg. Synes også det er helt utrolig når folk sender sms, og sender meldingen på messenger en stund etterpå for å kunne se om man har lest den. Det er egentlig litt (p)sykt. Jeg har aldri aktivstatusen på, og legger meg heller ikke oppi om andre gjør det heller..... 

Anonymkode: 71483...442

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gå inn på messenger, så innstiller. Også er det en som står: Vis som aktiv. Slå den av.

Anonymkode: cf699...45a

Må stille dette her gang jo, kan du forklare detaljer....jeg er dårlig på dette. Bruker macbook, ikke tlf.

Anonymkode: d4b57...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Legger egentlig ikke merke til det. Folk får svare når de vil.

Jeg har den noen ganger avslått om jeg vil være fred og folk maser, men stort sett er den på. Folk får nesten bare vente litt. Jeg svarer jo stort sett innen rimelig tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke akkurat så veldig nøyaktig det der.... En venninne av meg sto aktiv der to timer etter hun døde. Så ikke ta det som noen selvfølge at folk er der selv om det står de er der. 

Anonymkode: 5ab88...fca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den avslått fordi jeg jobber i barnehage, jeg bruker privattelefonen til å registrere når barn kommer og går, og det er veldig upraktisk at folk tror jeg er aktiv på jobb(glemmer å lukke fanen med messenger). Når jeg er på jobb svarer jeg selvsagt ikke på messenger. Det samme kan skje på natten om jeg tilfeldigvis våkner å sjekker klokken på telefonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha bra lite å gjøre om du virkelig skal bry deg om det.


Om jeg er på eller av er opp til meg og ingen andre. Og om folk skriver til meg når jeg er pålogget og jeg ikke svarer, og om dem blir sur så synd for dem.

Er så dritt lei av folk som forventer at du skal svare bare fordi at du er vist som pålogget.

Anonymkode: 45c3e...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg er sliten av kravet om at en ska være «PÅ» hele tiden, være aktiv på snap, være aktiv på face og messenger. En skal helst svare før en har fått melding. Så jeg er ikke aktiv fordi om jeg er aktiv gir ikke folk seg da renner det inn meldinger. Jeg vil svare når jeg har anledning til å svare. Syns det er teit om jeg er i besøk løfter opp telefonen for å sjekke noe og telefonen da registrer meg som aktiv oc folk da forventer at jeg er tilgjengelig. Er jeg i besøk skal jeg snakke med de jeg er hos. Svare kan jeg senere.

Anonymkode: 1a0eb...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...