Gå til innhold

Venninne som alltid skal ha en unnskyldning for alt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er 4 venninner som møtes av og til for å drikke kaffe og skravle. Gå turer og liknende. Den ene venninnen har 1 barn og den andre 2 barn i skolealder. 

Greia er at hver gang jeg inviterer og av og til de andre og, så skal hun alltid ha en unnskyldning. Nei kan ikke for mannen min skal det. Kan ikke for skal til legen. Kan ikke for hun skal være med barna. Det er alltid noe, og vi må ofte rette oss etter hennes tid og når hun kan. 

Full forståelse for at hun har barn, men jeg mener da at det må kunne gå an å få ting til å passe når andre og inviterer og ikke bare på hennes premisser? 

Det er rett og slett irritasjonsmoment og inviterer jeg skal hun alltid se det an. Hva tenker dere om dette? Er det innafor å aldri være på tilbudssiden til oss andre? Jeg synes det er litt påfallende at det "hver gang" er noe. Eller et nei. Eller må se..... 

Anonymkode: 4f181...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Karoline85 skrev:

Haters gonna hate.

Skikkelig seriøst svar må jeg si. 

Anonymkode: 4f181...8c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun skuler at hun sliter psykisk? 

Eller blir fort stresset vist hun må omgjøre faste rutiner? 

Bare forsett og finn på ting med de andre venninne dine, så blir hun med vist det passer. Passer det omtrent aldri... Så drit idet. 

Anonymkode: 57860...b2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du hun skal avbestille legetimen for å møte dere på kaffeslabberas? Enten så må dere finne en tid som passer for alle, eller møtes bare noen dersom en ikke kan. Hverdagen er hektisk, og jeg personlig har ikke mulighet til å droppe alle avtaler for å møte venninner på kafé, eller finne barnevakt til barna på 1,2,3 dersom mannen er bortreist.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun skuler at hun sliter psykisk? 

Eller blir fort stresset vist hun må omgjøre faste rutiner? 

Bare forsett og finn på ting med de andre venninne dine, så blir hun med vist det passer. Passer det omtrent aldri... Så drit idet. 

Anonymkode: 57860...b2a

Hun sliter ikke psykisk nei. Men det er ofte hver gang jeg inviterer, spesielt meg. Så har gitt litt opp å invitere henne. Man gidder ikke, når det alltid skal være noe. Har nok mer til felles med de andre 2, så kan godt være hun føler det samme. Tror det går viljen at hun ikke bryr seg og har så lyst. 

Anonymkode: 4f181...8c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vet, kanskje ting er litt vanskelig for henne. Dere kan jo bare treffes dere andre uansett. Eller spør om hun kan foreslå tidspunkt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trutle skrev:

Mener du hun skal avbestille legetimen for å møte dere på kaffeslabberas? Enten så må dere finne en tid som passer for alle, eller møtes bare noen dersom en ikke kan. Hverdagen er hektisk, og jeg personlig har ikke mulighet til å droppe alle avtaler for å møte venninner på kafé, eller finne barnevakt til barna på 1,2,3 dersom mannen er bortreist.

Jeg skjønner den. Men det er litt påfallende at det alltid hver gang er noe. Her snakker vi ikke bare om et engangstilfelle eller to. Ja hun er travel, men mannen kan da vel og steppe inn litt her å la hun som mor dra ut å kose seg litt. Men tror ikke det ligger der heller, hun er en selvstendig person som ikke er redd for å stå opp for seg selv. 

Anonymkode: 4f181...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner den. Men det er litt påfallende at det alltid hver gang er noe. Her snakker vi ikke bare om et engangstilfelle eller to. Ja hun er travel, men mannen kan da vel og steppe inn litt her å la hun som mor dra ut å kose seg litt. Men tror ikke det ligger der heller, hun er en selvstendig person som ikke er redd for å stå opp for seg selv. 

Anonymkode: 4f181...8c0

Hvor lang tid i forveien inviterer du/dere da? Virker jo ikke som om hun har en «unnskyldning for absolutt alt» ut fra det du skriver her, men hun har en hektisk hverdag, og har ofte planer/ikke er tilgjengelig ved første foreslåtte dato? Det må da være lov? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... slik er det å ha barn!! Det er hektisk og det skal være første prioritet! Det går fort i svingene og man glemmer avtaler, og har full kalender. Å være med venner er vanligvis ikke en forelders prioritet. Det er da bare å si at det var synd, vi avtaler en annen gang. Dere trenger ikke å inrette dere til når hun vil... men til syvende og sist; er målet å være den som bestemmer hvor og når man skal møtes, eller å i det hele tatt få møttes?

er det så farlig å møtes når hun kan hvis det passer for dere? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at hun ikke kan slippe alt hun har i hendene for å drikke kaffe med venninner. 

I min gjeng pleier vi alltid å prøve å finne et tidspunkt som passer alle. Ikke alltid det går, men da tar vi gjerne mer hensyn til den som ikke fikk vært med neste gang. 

Anonymkode: e8b2d...3d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...