Gå til innhold

Vektplatå i et halvt år - vurdere tilskudd?


vivana

Anbefalte innlegg

Jeg er 38, og trent med kettlebells i ett år nå. Startet med en kettlebell på 4kg og 10 min økt. Trener med 12 kg i 20 min nå. 2 ggr i uka. Praktisert IF i ett år. Gått ned "bare" 6 kg på ett år, men blitt mye strammere visuelt sett. Nå har vekten ikke endret seg siden mars, og jeg lurer på om kroppen mangler noen tilskudd? Brukt magnesium uten noe resultat, har nå fått Omega - 3 kapsler, men burde jeg vurdere BCAA før treningsøkt, collagen eller noe annet?Kjenner at jeg har muskler under fettet, men vil gjerne redusere fettlaget. Noen som har gode tips? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal ned i vekt må du ligge i kaloriunderskudd. Hjelper ikke med kosttilskudd og treningen hjelper bare hvis den fører til at du totalt sett går i minus. Da skal du trene ganske mye.

Anonymkode: d7864...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den. Jeg var jo i kaloriunderskudd i den perioden jeg klarte å gå ned, så det betyr vel at kroppen har tilpasset seg til kalorimengden og vekten. Nå kjenner jeg at jeg ikke klarer å spise enda mindre, er sulten på kvelden. Derfor begynte å lure på tilskudd - om noe er effektivt for å dempe apetitt for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du heller bør se på hva du velger å spise og hvilke tidspunkt. Du skal ikke være sulten for å gå ned i vekt. Noen ganger er man litt mer sulten pga ulike ting som trening og dårlig søvn, men det skal ikke være noe problem. 

Finnes ingen mirakelkurer dessverre. Skulle ønske det gjorde det! 😁

Anonymkode: d7864...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye man går ned i vekt, kan være betinget av flere faktorer.

Magnesium og omega 3 hjelper nok svært lite med vektnedgang.

Hvordan går man ned i vekt?

Spis mindre calorier men mer næringsrikt
Den største jobben kan du gjøre på kjøkkenet dit.

Du sier ingenting om hvordan spiser?

Det handler om og få energi på mindre energi calorier, da vil du gå ned.

Beveg deg mer

Slik jeg forstår det, så ønsker du og forbrenne fett?

Kansje bør du inkludere noe kondisjon/cardio i treningen din, for og forbrenne mer.

Det kan være en gå tur, sykketur, svømmetur, det kan godt være rolig men eks 30-60min

https://forskning.no/trening-forebyggende-helse/dette-er-treningen-som-fjerner-fettet/771637

angående tilskudd iforhold til fettforbrenning.

Kan du jo prøve

L-carnitin CLA

Har prøvd fatburner som dempet sulten, men energimessig følte jeg rar.

Det kan sikkert funke, men må til med tilvening i starten.

 

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...