Gå til innhold

Tar så lett dårlige valg når livet butter litt i mot


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snakker da om på matfronten.

Går gjennom et samlivsbrudd, å utredes for en skade som gjør at jeg ikke kan trene på en stund (gått 4 mnd. til nå). Livet føles tungt, å jeg føler meg mislykket.

Hadde gått ned 15 kilo, nå har jeg gått opp 2- 3 igjen, å det gjør at jeg føler meg enda verre.

Men jeg er en trøstespiser... Pleier få utløp ved jogging, da velger jeg ofte sunt i matveien også. Men nå føles alt bare dritt. Føler meg ikke glad over noe lenger, men føler litt lykke de gangene jeg dykker ned i godteposen.

Lest litt om stress- og/eller trøstespising. Kjenner meg så igjen.

Hvordan komme seg ut av den bobla? Flere som kjenner seg igjen i reaksjonsmønsteret når livet butter litt i mot? Hvordan klarte du snu den negative spiralen?

Anonymkode: 10f9c...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste reagerer den ene eller andre veien (og begge deler er usunt) altså spiser for mye/feil eller for lite. Kanskje det kan hjelpe å strukturere måltid og ikke ha tilgang til snop? 

Anonymkode: 8587c...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpner du opp for tenking så finner du bare unnskyldninger for dårlige valg fordi du har det så ille, så det gjør du ikke. 

Du legger en plan for fysisk aktivitet (som du hadde tidligere). Når tidspunktet for aktivitet kommer så tenker du ikke, men setter den ene foten foran den andre og bare handler. Ikke gi alternativer rom. På det stadiet du er nå er det ikke motivasjon som er nødvendig, men viljestyrke. 

Endret av Nooni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, slapp nå av litt. Du har ikke akkurat tydd til kokain her.
Forskjell på en håndfull med godt og 400 g f.eks. 
Hvorfor skal alle på død og liv være så super sunne, hele tiden. Alle ender vi opp et visst sted til slutt, uansett. Hva har en håndfull med smågodt innemellom å si? Bare å ev kutte litt på middagen den dagen f.eks ift kcaloriene.. 

Alkohol er nok verre, hvis du drikker mener jeg.. 

Anonymkode: 5664e...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...