Gå til innhold

Er jeg rar siden jeg liker intervalltrening? Elsker å kjenner pusten gå fortere og føle meg sliten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gleder meg til øktene. Trener intervall 1-2 ganger i uken, som oftest 2. Føler at det gir meg et kick. Gir blaffen i negative tanker og bare kjører på. Hører på musikk, ofte Bruce Springsteen Born in The USA( klisje jeg vet det😁)

 

Flere som har det sånn?

Anonymkode: b386b...38f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker også intervaller! Liker variasjonen mellom pauser og gi (nesten) alt. 

Anonymkode: b0002...cb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at ganske mange liker intervaller. 🤔 Jeg liker å variere, men intervaller er enkelt og tøft.

Anonymkode: 98146...0b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker intervalltrening. :hjerte: Prøver å variere med ''seig'' trening innimellom, men synes det er vanskelig (og litt kjedelig) fordi jeg liker best å gi alt når jeg først er på trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Ikke jeg! :riste:

Liker ikke bli andpusten engang! Behøver jeg fortelle at kondisen er rævva...? 😁

Men, i natt da jeg ikke fikk sove, så tenkte jeg at jeg må gi det er forsøk. Må bare legge en plan for hvordan stå ut ubehaget, fordi min dårlige kondisjon hemmer meg i hverdagen. 

(har flere kroniske sykdommer som kan bli verre med feil trening, så må tenke litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jager endorfiner, så er helt naturlig.

Problemet er når du blir avhengig av dette, å må jage hver dag.

Anonymkode: 8e350...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du jager endorfiner, så er helt naturlig.

Problemet er når du blir avhengig av dette, å må jage hver dag.

Anonymkode: 8e350...fa4

Neida, ikke hver dag.

Anonymkode: a99c9...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morning Star

Nei, jeg synes ikke at du er rar! Jeg har vært idrettsutøver på høyt nivå og trener fortsatt mye, og de hardeste øktene er det jeg liker best. Kan glede meg i mange dager til en intervalløkt. Det gir meg en opplevelse av å sone ut og være i kontakt med verden som jeg ikke får på samme måte andre steder. Men mange andre synes at vi er rare, jeg opplever ofte at folk ikke tror meg på at jeg liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater det, men jeg gjør det allikevel fordi kroppen virkelig blir sliten og brukt da. Liker så godt følelsen av sprengte lunger og at svetten renner. Det er en real lykkefølelse. 

Anonymkode: ed373...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tranedatter skrev:

Ikke jeg! :riste:

Liker ikke bli andpusten engang! Behøver jeg fortelle at kondisen er rævva...? 😁

Men, i natt da jeg ikke fikk sove, så tenkte jeg at jeg må gi det er forsøk. Må bare legge en plan for hvordan stå ut ubehaget, fordi min dårlige kondisjon hemmer meg i hverdagen. 

(har flere kroniske sykdommer som kan bli verre med feil trening, så må tenke litt)

Gjer det lett for deg:

10 min gange

1 min løping

2 min gange

Gjenta fire ganger. 

10 min gange

 

Etter to veker kan du redusere pausen til eitt minutt, så det blir eitt minutt løp og eitt minutt gange. 

Ei veke etter det gjentek du det heile fem gonger. Deretter kan du byrje å leike med å springe to minutt, gå to, gjenta fleire gonger osb. Då er du godt i gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
31 minutter siden, Bingeline skrev:

Gjer det lett for deg:

10 min gange

1 min løping

2 min gange

Gjenta fire ganger. 

10 min gange

 

Etter to veker kan du redusere pausen til eitt minutt, så det blir eitt minutt løp og eitt minutt gange. 

Ei veke etter det gjentek du det heile fem gonger. Deretter kan du byrje å leike med å springe to minutt, gå to, gjenta fleire gonger osb. Då er du godt i gang. 

Joo, vet jo det der...men det er det å holde det gående. Flere ganger. Hvor mange ganger i uka for at det skal "virke"?

Hvor lang tid vil det ta, tror du, før jeg merker effekt? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater intervalltrening i de minuttene som økten pågår, men elsker det etterpå 😅Og det gir underverker for kondisen, så da tar jeg lett noen minutter med ubehag for 23,8 timer med velbehag.

Anonymkode: de9de...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.9.2020 den 17.08, tranedatter skrev:

Joo, vet jo det der...men det er det å holde det gående. Flere ganger. Hvor mange ganger i uka for at det skal "virke"?

Hvor lang tid vil det ta, tror du, før jeg merker effekt? 

 

Det er jo umogleg å svare på, eg anar jo ikkje i kva form du er i. Eg byrja å springe på den måten for over 20 år sidan, og poenget er at det er så lett at ein alltid kjenner at ein kunne klart meir. Det gir meistring. Eg ville ha sprunge tre gonger i veka, eg. Så ser du snøgt at du klarar å springe lenger intervallar uten å bli særleg meir sliten. Har du veldig dårleg kondis vil du merke skilnad ganske snart, men all trening tek tid, og det er berre å ta innover seg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...